فلفل دلمه ای : خواص فلفل دلمه ای و ۱۱ خاصیت شگفت انگیز آن

خوراکی ها و گیاهان ۰۸ آذر ۱۴۰۲ بدون دیدگاه

فلفل دلمه ای : خواص فلفل دلمه ای و ۱۱ خاصیت شگفت انگیز آن

فلفل دلمه ای حاوی بسیاری از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها، به خصوص ویتامین C و کاروتنوئید های مختلف است.

به همین دلیل، مصرف آن می تواند مزایای زیادی برای سلامتی از جمله سلامت چشم و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن داشته باشد.

فلفل دلمه ای کم کالری است! بنابراین، حتی اگر شما یک فنجان کامل از آنها بخورید، حدود ۴۵ کالری دریافت خواهید کرد.

طبع فلفل دلمه ای

طبع فلفل دلمه ای گرم و خشک می باشد.

خواص فلفل دلمه ای برای پوست

فلفل دلمه ای حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و باعث جوانی پوست می شود.

بالاترین مقدار ویتامین C در فلفل دلمه ای زرد و قرمز وجود دارد.

همچنین فلفل دلمه ای زرد منبع خوبی از ویتامین E است که نقش کلیدی در جوان و سالم نگه داشتن پوست و مو دارد.

مطالعات نشان می دهد فلفل دلمه ای کلسترول بد را کاهش می دهد، دیابت را کنترل می کند، درد را تسکین می دهد و باعث کاهش التهاب می شود.

گوگرد موجود در این فلفل باعث می شود که آنها نقش محافظتی در برخی از سرطان ها ایفا کنند.

فلفل دلمه ای همچنین حاوی ویتامین B6 است که برای سلامتی سیستم عصبی ضروری است.

بعضی از آنزیم های فلفل دلمه ای مانند لوتئین، چشم ها را از آب مروارید محافظت می کنند.

خواص فلفل دلمه ای

۱۱ خاصیت شگفت انگیز فلفل دلمه ای

خواص فلفل دلمه ای برای حفظ سلامت چشم، تقویت سیستم ایمنی، تغذیه مناسب برای جنین، برای کاهش وزن، حفظ سلامت دستگاه گوارش و کمک به مبارزه با التهاب در بدن مورد تایید اکثر متخصصان حوزه سلامت هستند.

سایر خواص آن عبارتند از: مبارزه با سرطان، مراقبت از سیستم عصبی، کاهش روند پیری، مناسب برای سیستم تنفسی و تضمین جریان خون مناسب در بدن.

فلفل دلمه ای یک گیاه چند منظوره است که می توانید آن را هم به صورت پخته بخورید و هم به صورت خام آن را مصرف کنید.

در ادامه ۱۱ خاصیت از خواص فلفل دلمه ای را برای شما برشمارده ایم.

فلفل دلمه ای مناسب برای سلامت چشم ها

شما می توانید مقادیر کافی از کاروتنوئید مانند بتا کاروتن و لوتنوئید را با خوردن فلفل دلمه ای برای مراقبت از سلامت چشم های تان به دست آورید.

فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای پخته, طبع فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای برای زنان باردار, خواص فلفل دلمه ای زرد, خواص فلفل دلمه ای قرمز, خواص فلفل دلمه ای نارنجی

فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای, طبع فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای برای زنان باردار, خواص فلفل دلمه ای زرد, خواص فلفل دلمه ای قرمز, خواص فلفل دلمه ای نارنجی, خواص فلفل دلمه ای برای پوست

این اجزاء برای حفظ سلامت چشم و جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی چشم مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولار ضروری هستند.

متخصصان تغذیه نشان داده اند که فلفل دلمه حاوی مقدار بتا کاروتن مشابه هویج است و به اندازه کافی برای بهبود بینایی قوی است.

فلفل دلمه ای مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی در بدن عملکردهای ضروری را انجام می دهد، مانند دفع باکتری های عفونی برای حفظ سلامت کلی بدن. برای بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن، شما باید مواد غذایی حاوی ویتامین C را مصرف کنید. فلفل دلمه سرشار از ویتامین C است و مصرف منظم آن سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. اگر از ضعف سیستم ایمنی بدن رنج می برید، متخصصان تغذیه توصیه می کنند که فلفل دلمه ای نارنجی را به صورت خام مصرف کنید.

فلفل دلمه ای مناسب برای تغذیه جنین

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که مادران باردار فلفل دلمه ای را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند. این خانمها می توانند مقدار زیادی مواد مغذی را از هر عدد فلفل زرد دلمه ای برای رشد سالم جنین دریافت کنید. گفته می شود مصرف فلفل زرد به صورت خام یا پخته شده در دوران بارداری برای مادران باردار بسیار مفید است. با این حال، توصیه می شود پیش از مصرف این فلفل، خانمهای باردار با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

فلفل دلمه ای گزینه ای مناسب برای کاهش وزن

فلفل دلمه ای جزو سبزیجات چند منظوره است که توانایی تبدیل کربوهیدرات ها را به انرژی دارد.  به این ترتیب، بدن با کربوهیدرات های بد که به طور عمده باعث چاقی و اضافه وزن هستند ، تحت تاثیر قرار نمی گیرد. با توجه به کالری کم و مقدار صفر چربی، گنجاندن فلفل دلمه ای در رژیم غذایی روزانه پیشنهاد می شود. از سوی دیگر چون فلفل دلمه ای دارای تنوع در رنگ است، می توانند گزینه ای پرطرفدار و رنگارنگ برای سالاد به حساب آیند.

فلفل دلمه ای برای سلامت دستگاه گوارش

فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای پخته, طبع فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای برای زنان باردار, خواص فلفل دلمه ای زرد, خواص فلفل دلمه ای قرمز, خواص فلفل دلمه ای نارنجی

فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای, طبع فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای برای زنان باردار, خواص فلفل دلمه ای زرد و قرمز و نارنجی, خواص فلفل دلمه ای برای پوست

عملکرد گوارشی ناقص باعث اسهال، تهوع، استفراغ ، یبوست و غیره می شود که باعث ناراحتی هایی در فرد می شوند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که فلفل را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند زیرا سرشار از نیاسین هستند و برای سلامت سیستم گوارشی حرف اول را می زنند. در واقع نیاسین ویتامین B است که برای بهبود وضعیت دستگاه گوارش ضروری است. هضم مناسب غذا به بدن اجازه می دهد تا مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی را که به طور روزانه مصرف می کنید جذب کند. از این رو، فلفل دلمه ای را به سالاد خود اضافه کنید و مشکلات گوارشی را بدون استفاده از دارو برطرف کنید.

فلفل دلمه ای دارای خاصیت آنتی اکسیدانی

فلفل دلمه ای سرشار از آنتی اکسیدان ها است. شما به مقدار زیادی آنتی اکسیدان نیاز دارید زیرا آنها با سلول های سرطانی و رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند تا از بیماری های مزمن مانند سرطان پیشگیری کنند. اگر به اندازه کافی فلفل دلمه ای مصرف نکنید، اندام های بدن در معرض آسیب های اکسیداتیو قرار می گیرند.  با این حال، مطالعات بیشتری برای تعیین مزایای آنتی اکسیدان های موجود در فلفل دلمه ای بر جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در بدن در حال انجام است.

فلفل دلمه ای خاصیت ضد التهابی دارد

التهاب بدن اگر به موقع درمان نشود، می تواند به بیماری های دشوار تبدیل شود. متخصصان تغذیه مردم را تشویق به مصرف غذاهای غنی شده با خواص ضد التهابی مانند فلفل دلمه ای می کنند. مطالعات نشان داده است که ترکیب فلفل نارنجی و قرمز می تواند از دردهای مزمن مفاصل و التهاب عضلانی جلوگیری کند. علاوه بر این، مواد مغذی موجود در سبزیجات از جمله در فلفل دلمه ای، قادر به حذف عوامل مرتبط با آلرژی فصلی هستند. شما می توانید فلفل زرد را به منظور کاهش واکنش های آلرژیک در رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان بگنجانید. با این حال، توصیه می شود که در مورد التهاب شدید و آلرژی شدید و برای جلوگیری از مصرف خودسرانه هر نوع داروی گیاهی و غیر گیاهی، با پزشک متخصص مشورت کنید.

فلفل دلمه ای مفید در مراقبت از سلامت دستگاه عصبی

فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای پخته, طبع فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای برای زنان باردار, خواص فلفل دلمه ای زرد, خواص فلفل دلمه ای قرمز, خواص فلفل دلمه ای نارنجی

فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای, طبع فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای برای زنان باردار, خواص فلفل دلمه ای برای پوست

سیستم عصبی مغز را برای انجام عملکردها در اندام ها تحریک می کند. به همین دلیل است که روانشناسان و متخصصان بر حفظ سلامت سیستم عصبی تأکید دارند. یک مطالعه جدید اثرات مثبت مواد مغذی موجود در فلفل دلمه ای را بر روی سلامت روان و توانایی های روانی/ عصبی نشان داده است. با این حال، برای پیدا کردن اثرات پتاسیم و منیزیم برای تاثیرگذاری بر بیماری های مزمن روانی مانند زوال عقل نیاز به مطالعات بیشتر است.

فلفل دلمه ای ضد پیری است

آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از آسیب های پوستی از قبیل خشکی، چین و چروک، لک های پوستی و موارد اینچنینی ضروری هستند. کارشناسان زیبایی توصیه می کنند مصرف مواد خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان ها مانند فلفل دلمه ای را حتما در سبد غذایی خود جای دهید. فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C هم هست و زمانی که به طور منظم مصرف می شود، این ترکیبات برای جلوگیری از عوامل مرتبط با پیری زودرس به خوبی عمل می کنند. ویتامین C به عنوان بهترین دوست برای سلامت پوست شناخته شده است. این ترکیبات به صورت عمیق در منافذ پوست نفوذ می کنند و باعث رشد سلول های تازه و از بین رفتن سلول های مرده روی پوست می شوند. به این ترتیب لک های تیره پوست از بین می روند و چین و چروک های پوست هم کمتر می شوند.

فلفل دلمه ای مناسب برای سیستم تنفسی

مصرف فلفل دلمه ای در هر شکل، خام یا پخته می تواند برای سلامت تنفسی شما مفید باشد. مواد مغذی مانند پتاسیم، منگنز، منیزیم و ویتامین C برای مبارزه با عوامل مؤثر بر مشکلات مختلف تنفسی مانند آسم، عفونت ریوی، آمفیزم و غیره مفید هستند. با این حال توصیه می شود قبل از اینکه فلفل را در مورد مسائل جدی تنفسی مورد مصرف قرار دهید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

فلفل دلمه ای مناسب برای جریان خون در بدن

جریان مناسب خون به حفظ قلب سالم کمک می کند. متخصصان تغذیه معتقدند که گردش خون مناسب با کمک فلفل دلمه ای امکان پذیر است زیرا آنها دارای مقادیر مناسب فسفر هستند. این ترکیب برای سلامت رگ ها و جریان یافتن خون در آنها بسیار موثر است. علاوه بر این، گردش مناسب باعث جلوگیری از لخته شدن خون می شود و خطر سکته مغزی یا حمله قلب را کاهش می دهد.

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments