کاهش وزن اصولی و سریع: کاهش وزن ناگهانی / ورزش، برنامه رژیم غذایی و رژیم ساده

ورزش و لاغری ۱۳ آذر ۱۴۰۲ یک دیدگاه

کاهش وزن اصولی: کاهش وزن ناگهانی / کاهش وزن سریع ۱۰ در یک ماه / بهترین ورزش، برنامه رژیم غذایی و رژیم ساده برای کاهش وزن / راه های لاغر شدن سریع در خانه

کاهش وزن : در این مقاله از بخش چاقی و لاغری و انواع رژیم و ورزش در وبسایت نایریکا به کاهش وزن, کاهش وزن اصولی, کاهش وزن ناگهانی, کاهش وزن سریع در یک ماه, بهترین ورزش برای کاهش وزن, رژیم ساده برای کاهش وزن, برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه, راه های لاغر شدن سریع در خانه می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

کاهش وزن, کاهش وزن اصولی, کاهش وزن ناگهانی, کاهش وزن سریع در یک ماه, بهترین ورزش برای کاهش وزن, رژیم ساده برای کاهش وزن, برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه, راه های لاغر شدن سریع در خانه

کاهش وزن, کاهش وزن اصولی, کاهش وزن ناگهانی, کاهش وزن سریع در یک ماه, بهترین ورزش برای کاهش وزن, رژیم ساده برای کاهش وزن, برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه, راه های لاغر شدن سریع در خانه


برای کاهش وزن باید در چه زمانی از شبانه‌ روز ورزش کنیم؟

داده‌های تحقیقاتی یک مطالعه روی بیش از پنج هزار نفر در ایالات‌متحده نشان می‌دهد بین ساعات ۷ تا ۹ صبح، بهترین زمان ورزش با هدف کاهش وزن است. همچنین برخی موارد مانند میزان خواب شب و کیفیت خواب نیز می‌تواند روی تناسب اندام تأثیر بسزایی داشته باشد.

داده‌های مربوط به این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که بعد از تایم کاری به باشگاه‌ می‌روند و هدف آن‌ها از ورزش‌کردن کاهش وزن است، بهتر است در برنامه ورزشی خود بازنگری کنند و آن را به ساعات صبح تغییر دهند./دیجیاتو


برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:


کاهش وزن اصولی

در این مطلب توصیه های بهترین متخصصین کنترل وزن و سلامتی دنیا را برای شما گردآوری کرده ایم تا بدانید مؤثرترین، بهترین و ساده ترین روشها برای کاهش وزن چه چیزهایی هستند.

از وعده غذایی خود چیزی کم نکنید! بلکه چیزی اضافه کنید!!

رژیمهای غذایی را که موادی را از غذای شما حذف میکنند کنار گذاشته و فراموش کنید! به جای حذف کردن مواد غذایی از وعده ها، غذایی به وعده ها اضافه کنید.

اکثر رژیمهای غذایی شما را از میوه ها و یا غذایی که دوست دارید نهی میکنند، ولی دکتر David Grotto نظر دیگری دارد، شما باید غذاهایی را که دوست دارید مصرف کنید:

کاهش وزن, کاهش وزن اصولی, کاهش وزن ناگهانی, کاهش وزن سریع در یک ماه, بهترین ورزش برای کاهش وزن, رژیم ساده برای کاهش وزن, برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه, راه های لاغر شدن سریع در خانه

کاهش وزن اصولی

اضافه کردن غذا به رژیم غذایی به شیوه ی درست بسیار تاثیرگذار است ولی کاهش مواد غذایی نه تنها زیاد تاثیر ندارد بلکه ضررهای زیادی هم به همراه دارند.

تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید میزان کل کالری مواد غذایی است که مصرف میکنید نه حجم آنها، حتما قبل از وعده های غذایی تحرک کافی داشته باشید، برای مثال کمی رقص یا ورزش ساده، بالا پایین پریدن و یا هر عمل فیزیکی ساده که نوعی ورزش محسوب شود.

ورزش‌های سنگین برای کاهش وزن را کنار بگذارید

درست است، انجام دادن ورزش باعث مصرف کالریهایی میشود که از مواد غذایی بدست آورده اید ولی عموما واژه ی “ورزش و تمرین جسمانی” چیزی است که شما را از انجام ورزشهای سنگین باز میدارد و بعد از مدت کوتاهی اشتیاق و انگیزه ی خود را از دست خواهید داد.

بیشتر مشاورین تغذیه شما را به انجام ورزشهایی مثل دوچرخه سواری طولانی، دویدن طولانی بر روی تردمیل و … برای سوزاندن چربی تشویق میکنند ولی حقیقت چیز دیگری است، نیازی نیست که این کارها انجام شوند چرا که هم روشهای بهتری وجود دارد و هم اینکه تعداد کمی از افراد توانایی انجام چنین کاری را دارند.

برای کاهش وزن پیاده روی کنید

به نقل از دکتر Diane Virginias یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ سلامتی، پیاده روی است.

تغییر فصول و آب و هوا از عواملی است که باعث تنوع شده و میتواند پیاده روی را لذت بخش تر کند.

برای کاهش وزن باید از هر فرصتی برای پیاده روی استفاده کنید، حتی فرصتی ۵ دقیقه ای! اگر در اطراف منزل شما پارک و یا پیاده روی مناسبی وجود ندارد میتوانید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

اتومبیل خود را دورتر از مقصد پارک کنید تا مجبور شوید پیاده روی کنید.

با دوست و یا همکار خود بیرون بروید و پیاده روی کنید، حتی اگر در میان کار فرصتی برای استراحت پیدا کردید!اگر از اتوبوس استفاده میکنید سعی کنید چند ایستگاه جلوتر از مقصد پیاده شوید.

با دوستان خود قرار بگذارید و با آنها پیاده روی کنید.

حداقل دوبار در روز و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید و مدت زمان را به مرور تا ۳۰ دقیقه افزایش دهید (۲ تا ۳۰ دقیقه)، با انجام اینکار کاهش وزن شما محسوس خواهد بود.

غذای مورد علاقه ی خود را سبک تر کنید

بهترین روش برای کاهش وزن بدون اینکه احساس منع مصرف مواد غذایی را داشته باشید، سبک مصرف کردن است.

هر غذا از مواد متفاوتی تشکیل شده است که میتوانید با حذف چند ماده از آن، میزان کالری کل ماده غذایی را کاهش دهید.

برای مثال اگر سالاد الویه دوست دارید، گوشت کالباس یا مرغ درون آن نریزید و یا مواد جانبی (مثل سس یا ذرت و …) را کم کنید.

با اینکار هم غذای مورد علاقه ی خود را مصرف کرده اید و هم کالری زیادی کسب نکرده اید.

به جای مواد غذایی که حذف میکنید از مواد فیبردار استفاده کنید.

فیبرها باعث میشوند شما دیرتر احساس گرسنگی کنید.

این نکته در مورد نوشیدنی ها نیز صادق است، باید میزان کالری نوشیدنی را نیز کاهش دهید، برای مثال اگر عاشق نوشابه هستید باید میزان مصرف آنرا کاهش دهید و با نوشیدنی بهتری (آب میوه یا آب) جایگزین کنید.

یا حتی میتوانید نوشابه را با آب ترکیب کنید تا غلظت آن کمتر شده و کالری و قند کمتری دریافت کنید.

مایعات در کنترل وزن جادو می‌کنند!

دکتر David Anthony میگوید: قبل از وعده های غذایی آب بنوشید، اینکار باعث رفع گرسنگی شدید در شما میشود.

برطرف کردن دل ضعف با نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا کمک میکند تا با ولع غذا نخورید و حساب شده تر گرسنگی خود را برطرف کنید.

علاوه بر این، مصرف نوشیدنی های فاقد کالری (مثل آب) باعث افزایش توان بدنی در برابر فعالیتهای فیزیکی میشود و همین دیرتر خسته شدن باعث میشود تا کالری بیشتری را مصرف کنید و در نتیجه وزن شما کاهش پیدا میکند.

پس آب زیاد بنوشید!

اشتراک گذاری!!

به خصوص در رستورانها که میزان غذای سرو شده از کنترل شما خارج است، میتوانید با اشتراک گذاشتن غذای خود با همسر و یا دوستتان میزان کمتری کالری دریافت کنید، حتی اگر شده اندازه ی یک قاشق! (البته قبل از شروع به میل کردن غذا!!) و یا در مورد فست فود یا پیتزا، یک تا دو قسمت از پیتزا را به همراه خود بدهید.

این کار در کاهش وزن شما بسیار تاثیر خواهد داشت.

انجام کارها به صورت گروهی باعث ایجاد انگیزه میشوند، همانطور که گفته میشود در انجام پیاده روی و یا ورزش کردن، همراه با یک گروه یا دوستانتان باشید، در مورد غذا نیز این قضیه صادق است.

مشکل میزان غذا!

اگر شما مقدار کمی غذا را در ظرف بزرگ بریزید، حجم وسیعی از ظرف خالی است و همین مساله باعث میشود تا پیامهای بینایی که به مغز ارسال میشوند به شما تلقین کنند که میزان کمی غذا خورده اید و باید بیشتر بخورید.

اگر همان مقدار غذا را در ظرف کوچکتری بریزید، این طور به نظر میرسد که مقدار بیشتری غذا در اختیار دارید و به این طریق میتوانید از ارسال این پیامها به مغز جلوگیری کنید.

از ظروف کوچک استفاده کنید، هنگامی که غذا به اتمام میرسد و شما کف ظرف را میبینید پیامی به مغز ارسال میشود که به قدر کافی خورده ام! و احساس بهتری به شما دست خواهد داد.

این مساله برای ظروف نوشیدنی و قاشقها نیز صدق میکند.

برای مثال مقدار کمی بستنی را با قاشق چایی خوری یا مربا خوری میل کنید!

خودتان را مشغول کنید

خیلی از افراد بیان میکنند هنگامی که حوصله مان سر میرود به سمت غذا کشیده میشویم یا هنگامی که تلویزیون تماشا میکنیم و پشت کامپیوتر نشسته ایم بیشتر غذا میخوریم، در این موارد باید خودتان را به کارهایی مشغول کنید که در آنها عادات غذایی ندارید.

نقاشی کنید، با دیگران صحبت کنید و در مورد مسائل متفاوت بحث کنید، پیاده روی را فراموش نکنید! بهتر است غذای خود را بر روی میز ناهار خوری و یا سفره به دور از تلویزیون میل کنید و نکات قبلی را رعایت کنید.

تعداد وعده‌های غذایی را بیشتر کنید

اصل کلی برای کاهش وزن، تقسیم یک وعده ی غذایی به چندین وعده است.

تصور کنید غذایی با ۱۰۰۰ کالری انرژی را در یک وعده مصرف کنید، برای مثال ۷۰ کالری از این انرژی صرف هضم کردن غذا در معده خواهد شد و ۹۳۰ کالری باقیمانده جذب بدن میشود.

حال اگر این ۱۰۰۰ کالری را در ۵ وعده با فاصله ی ۲ ساعت مصرف کنید، بدن ۵ تا ۷۰ کالری را برای هضم کردن غذا مورد استفاده قرار میدهد یعنی معادل ۳۵۰ کالری و باقیمانده ی آن یعنی ۶۵۰ کالری جذب بدن میشود.

با توجه به اینکه در هر دو حال، میزان کل کالری غذا یکسان بود، ولی در حالت نخست ۹۳۰ کالری جذب شده ولی در حالت دوم تنها ۶۵۰ کالری جذب شده است که در نتیجه ی آن وزن شما نیز کمتر خواهد شد.

هرچه میزان وعده ها بیشتر باشد (بدون اضافه کردن به کالری اصلی) شما بیشتر وزن کم میکنید!

امروز وزنتان را کم کنید و وزن ایده آل را نگاه دارید

آخرین نکته این است که صبور باشید! شروع هر کاری در ابتدا سخت است ولی به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد.

برای اینکه بتوانید وزن خود را کم کنید و مجددا به وزن قبلی بازنگردید باید صبور باشید.

کم شدن وزن شما باعث میشود تا احساس اعتماد بنفس در شما تقویت شود و همین مساله عامل کمک کننده ای برای ادامه دادن به مسیر است.

به یاد داشته باشید که کم کردن وزن در مدت زمان کوتاه برای بدن بسیار مضر است، پس تلاش نکنید که تمام اضافه وزن خود را ظرف مدت یک تا دو ماه جبران کنید.

به بدن اجازه دهید بتواند با شرایط جدید وفق پیدا کند.

با انجام این چند نکته ی ساده قطعا خواهید توانست به وزن ایده آل خود دست یابید.


کاهش وزن ناگهانی

کاهش وزن ناگهانی یا کاهش وزن بدون هیچ گونه تلاشی خطر جدی است که خبر از مشکل اساسی می دهد.

اگر در طول ۶ تا ۱۲ ماه بدون هیچ دلیلی ۵ درصد از وزن خود را از دست دادید بدون شک باید به پزشک مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید تمام کاهش وزن ها جدی نیستند.

ممکن است کاهش وزن پس از تغییری در زندگی یا یک حادثه استرس آور اتفاق بیفتد.

با این حال کاهش وزن ناگهانی ممکن است به دلیل یکی از مشکلاتی باشد که در این مقاله برای شما ارائه شده است.

کاهش وزن, کاهش وزن اصولی, کاهش وزن ناگهانی, کاهش وزن سریع در یک ماه, بهترین ورزش برای کاهش وزن, رژیم ساده برای کاهش وزن, برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه, راه های لاغر شدن سریع در خانه

کاهش وزن ناگهانی

از دست دادن عضله

از دست دادن عضله یا از بین رفتن بافت عضلانی سبب کاهش وزن بی دلیل می شود.

مهم ترین علامت برای نشان دادن این مشکل ضعف عضلانی است.

حتی ممکن است یک اندام از دیگری کوچکتر به نظر برسد.

بدن ما از بافت های چربی و بدون چربی شامل عضلات، استخوان ها و آب ساخته شده است.

اگر عضله از دست بدهید وزن کم می شود.

این اتفاق زمانی می افتد که برای طولانی مدت از عضلات استفاده نکنید.

در میان کسانی که ورزش نمی کنند و شغلشان به نحوی است که باید پشت میز بنشینند و یا مدتی بستری شوند شایع است.

باید بدانید که ورزش و تغذیه مناسب، کاهش بافت عضلانی را به حالت درست بر می گردانند.

دلایل دیگر کاهش بافت عضلانی عبارتند از:

پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید زمانی به وجود می آید که غده تیروئید مقدار زیادی هورمون تیروئید تولید کند.

این هورمون ها عملکردهای بدن از جمله سوخت و ساز را کنترل می کنند.

اگر تیروئید بیش از حد فعال باشد به سرعت کالری می سوزانید حتی اگر اشتهای خوبی داشته باشید.

در نتیجه مقدار زیادی وزن کم می کنید. علائم دیگری از پرکاری تیروئید عبارتند از:

  • سرعت بالا و نامنظم ضربان قلب
  • اضطراب
  • خستگی
  • عدم تحمل حرارت (تب)
  • مشکل در خواب
  • لرزش دست
  • به هم ریختن چرخه قاعدگی در خانم ها دلایل احتمالی پرکاری تیروئید عبارتند از: بیماری گریوس تیروئیدیت ( بیماری که در آن غده تیروئید ملتهب می شود )
  • خوردن بیش از حد نمک
  • مصرف بیش از حد داروی تیروئید
  • درمان پرکاری تیروئید
  • به سن و شدت بیماری بستگی دارد.

این بیماری با تجویز داروهای ضد تیروئید، یُد رادیواکتیو، بتابلاکرها و جراحی درمان می شود.

آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی به پوشش مفاصل حمله می کند و منجر به التهاب می شود.

التهاب مزمن سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد و وزن را کاهش می دهد.

از علائم آرتریت روماتوئید، ورم کردن مفصل و درد است.

این بیماری معمولا در دو سمت بدن روی مفاصل به صورت یکسان تاثیر می گذارد.

اگر به آرتریت روماتوئید مبتلا هستید ممکن است در صورت عدم تحرک به مدت یک ساعت یا بیشتر عضلات احساس سفتی کنند.

دلیل اصلی مشکل آرتریت روماتوئید هنوز معلوم نیست.

ممکن است این بیماری مربوط به یکی از موارد زیر باشد: سن ژنتیک تغییرات هورمونی سیگار کشیدن قرار گرفتن در معرض دود سیگار چاقی درمان آرتریت روماتوئید معمولا با دارو شروع می شود.

دیابت

دیابت از دیگر دلایل کاهش وزن ناگهانی دیابت نوع ۱ است.

در دیابت نوع ۱ سیستم ایمنی بدن به سلول های پانکراس که انسولین می سازند حمله می کند.

بدن، بدون انسولین از گلوکز به عنوان انرژی استفاده نمی کند در نتیجه سبب بالا رفتن گلوکز خون می شود و کلیه، گلوکز بدون استفاده را از طریق ادرار دفع می کند.

همان طور که قند از بدن خارج می شود کالری نیز دفع می شود.

دیابت نوع ۱ سبب مشکلات زیر می شود: تکرر ادرار کم آبی بدن خستگی تاری دید تشنگی شدید گرسنگی زیاد دیابت نوع ۱ از طریق انسولین، کنترل قند خون، اصلاح رژیم غذایی و ورزش قابل درمان است.

افسردگی

کاهش وزن از عوارض جانبی افسردگی است که با احساس غم، شکست خوردگی یا پوچی به مدت حداقل دو هفته تعریف می شود.

این احساسات روی فعالیت های روزانه مانند رفتن به سرکار یا مدرسه تاثیر می گذارند.

افسردگی روی نقاط کننده اشتها در مغز تاثیر می گذارد. این تاثیر سبب کاهش اشتها و در نهایت کم شدن وزن می شود.

البته در بعضی افراد هم افسردگی سبب افزایش اشتها می شود که علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

دیگر علائم افسردگی عبارتند از: احساس ناراحتی پیوسته از دست دادن علاقه به سرگرمی های دلخواه کمبود انرژی پایین آمدن تمرکز خواب بسیار کم یا بسیار زیاد فکر به مرگ یا خودکشی تحریک پذیری برای درمان افسردگی از روش های رفتار درمانی، روان درمانی و داروهای ضد افسردگی استفاده می شود.

بیماری التهاب روده

کاهش وزن ناگهانی از نشانه های بیماری التهاب روده ( IBD ) است.

بیماری التهاب روده شامل چندین اختلال التهاب مزمن در سیستم گوارشی می شود.

دو نوع از شایع ترین این اختلالات بیماری کروه و کولیت اولسراتیو هستند.

التهاب مزمن، بیماری التهاب روده بدن را وارد شرایط کاتابولیک ( یعنی استفاده پیوسته بدن از انرژی) می کند.

بیماری التهاب روده سبب مختل شدن گرلین ( هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری) می شود.

نتیجه این اختلال از دست دادن اشتها و کاهش وزن است.

دیگر علائم عبارتند از: اسهال معده درد نفخ مدفوع خونی خستگی این علائم با خوردن غذاهایی خاص تحریک می شوند.

اگر به بیماری التهاب روده مبتلا هستید باید نسبت به آنچه می خورید دقت کنید.

درمان بیماری التهاب روده معمولا شامل نظارت روی تغذیه، دارو و در برخی موارد جراحی می شود.

بیماری مزمن انسدادی ریه

بیماری مزمن انسدادی ریه بیماری تصاعدی ریه است که شامل آمفیزم و برونشیت مزمن می شود.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریه معمولا هر دو مشکل را دارند.

آمفیزم به مرور به کسیه های هوای موجود در ریه ها آسیب می زند و در نتیجه تنفس برای فرد دشوار می شود.

برونشیت مزمن سبب التهاب مسیر تنفسی که هوا را وارد ریه می کند، می شود و خلط، سرفه و مشکل تنفسی را به وجود می آورد.

بیماری مزمن انسداد ریه در ابتدا خفیف است.

در بعضی افراد شاید هیچ نشانه ای برای تشخیص نداشته باشد اما آنهایی که دچار علائم می شوند این موارد را خواهند دید: تنگی نفس خس خس کردن گرفتگی قفسه سینه سرفه خفیف با و بدون خلط در مراحل بعد، بیماری مزمن انسداد ریه سبب کاهش وزن می شود.

تنفس سخت، کالری بسیاری را می سوزاند.

در واقع کسی که دچار بیماری مزمن انسدادی ریه است برای تنفس نسبت به یک فرد عادی ۱۰ برابر بیشتر کالری مصرف می کند.

همچنین خوردن و تنفس همزمان برای این افراد بسیار ناراحت کننده است.

علائم بیماری مزمن انسدادی ریه عبارتند از: ورم کردن پاها، زانوها یا کف پا استقامت عضلانی پایین خستگی دلیل اصلی بیماری مزمن انسدادی ریه سیگار کشیدن است.

قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و گرد و خاک برای طولانی مدت سبب بیماری مزمن انسداد ریه می شود.

برای درمان برنشیت ها و ریه درمانی از روشی مانند اکسیژن درمانی استفاده می کنند.

اندوکاردیت

اندوکاردیت سبب التهاب لایه درونی قلب یا اندوکاردین می شود.

این بیماری زمانی که میکروب ها ( معمولا باکتری ها ) وارد جریان خون و در قلب جمع می شوند پیشرفت می کند.

بسیاری از افراد مبتلا به اندوکاردیت دچار تب می شوند.

این مشکل ممکن است با بی اشتهایی همراه شود.

بالا رفتن حرارت بدن سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد و چربی می سوزاند که منجر به کاهش وزن می شود.

دیگر علائم عبارتند از: سرفه کردن با یا بدون خون درد شکمی درد قفسه سینه سختی در تنفس عرق کردن شبانه کمر درد سردرد ایجاد شدن نقاط قرمز یا بنفش روی پوست اندوکاردیت در افرادی که قلب سالمی دارند بسیار نادر است.

معمولا این بیماری در افرادی اتفاق می افتد که دچار آسیب دیدگی دریچه های قلب هستند و دریچه های قلبشان مصنوعی است یا مبتلا به نقص مادرزادی قلب هستند.

درمان های بیماری اندوکاردیت شامل آنتی بیوتیک ها و جراحی می شود.

بیماری سل

از دیگر دلایل کاهش وزن ناگهانی بیماری سل است.

سل بیماری مسری است که معمولا ریه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

عامل این بیماری یک باکتری ( به نام Mycobacterium tuberculosis ) است.

کاهش وزن و کاهش اشتها از علائم اصلی بیماری سل هستند اما دلیلش هنوز کاملا مشخص نشده است.

بیماری سل از طریق هوا پخش می شود.

ممکن است بدون اینکه بیمار شوید به سل دچار شوید.

اگر سیستم ایمنی با این بیماری مقابله کند، باکتری عامل آن از کار می افتد که به این حالت سل پنهان می گویند.

بعد از گذشت زمان ممکن است باکتری دوباره فعال شود و مبتلا به سل شوید.

علائم بیماری سل عبارتند از: سرفه های بد (ممکن است ۳ هفته یا بیشتر طول بکشند) درد قفسه سینه سرفه کردن همراه با خون یا خلط خستگی عرق کردن شبانه لرز تب برخی افراد در خطر بیماری سل فعال هستند.

این شامل افرادی می شود که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به خصوص آنهایی که شامل این موارد هستند: وزن پایین اختلال مصرف مواد دیابت سیلیکوزیس لوسمی بیماری هوچکین اچ آی وی دریافت عضو بیماری سل معمولا با دریافت یک دوره ۶ تا ۹ ماهه آنتی بیوتیک درمان می شود.

سرطان

سرطان، بیماری است که سبب تکثیر سریع و غیر طبیعی سلول ها می شود.

از اولین نشانه های ابتلا به سرطان کاهش وزن ناگهانی به مقدار حدود ۵ کیلو یا بیشتر است.

این حالت بیشتر در سرطان پانکراس، سرطان ریه، سرطان معده و سرطان مری شایع است.

سرطان التهاب را افزایش می دهد.

این حالت از دست رفتن عضلات را شدت می دهد و هورمون های تنظیم کننده اشتها را مختل می کند.

یک تومر در حال رشد، مقدار انرژی مصرفی در حالت استراحت را نیز افزایش می دهد.

نشانه های اولیه سرطان عبارتند از: تب، خستگی، درد، تغییر در پوست. بسیاری از مشکلات چنین علائمی را به وجود می آورند.

گاهی سرطان هیچ گونه علائمی از خود نشان نمی دهد.

درمان ها بستگی به نوع سرطان دارد که عبارتند از جراحی، شیمی درمانی، ارتعاش درمانی و ایمونوتراپی.


کاهش وزن سریع در یک ماه

کالری های دریافتی خود را بشمارید

برای کاهش وزن باید میزان کلی کالری هایی را که هر روز دریافت می کنید کاهش دهید.

روزانه ۷۵۰ – ۵۰۰ کالری کمتر مصرف کنید.

این کار به شما کمک می کند بین ۱ – ۰,۵ کیلوگرم در هفته وزن کم کنید.

کاهش دریافت کالری در کنار ورزش باعث کاهش وزنی معادل ۱,۳ کیلوگرم در هفته می شود اما این میزان قطعی نیست.

کاهش وزن, کاهش وزن اصولی, کاهش وزن ناگهانی, کاهش وزن سریع در یک ماه, بهترین ورزش برای کاهش وزن, رژیم ساده برای کاهش وزن, برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه, راه های لاغر شدن سریع در خانه

کاهش وزن سریع در یک ماه

از یک دفترچه یادداشت غذایی، وبسایت درج کالری های مصرفی یا یک اپلیکیشن موبایل استفاده کنید تا بهتر بدانید در حال مصرف چقدر کالری هستید.

از مقدار کالری که در برنامه ها ثبت می کنید ۵۰۰ تا ۷۵۰ کالری کم کنید.

کنترل میزان کالری به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید.

مراقب باشید روزانه میزان کالری مصرفی شما به کمتر از ۱۲۰۰ نرسد.

اعتقاد عمومی بر این است که دریافت کمتر از ۱۲۰۰ کالری سالم نیست چون باعث می شود نتوانید میزان مواد مغذی توصیه شده را که در روز به آن نیاز دارید مصرف کنید.

در هر وعده ی غذایی از پروتئین کم چرب استفاده کنید

پروتئین یک گروه غذایی است که به کاهش وزن کمک شایانی می کند.

مخصوصا زمانی که قصد دارید سریع وزن کم کنید.

این ماده بخش ضروری هر رژیم غذایی است.

تحقیقات نشان داده این ماده ی غذایی می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه داشته و همچنین با مصرف آن، به غذای کمتری برای افزایش متابولیسم خود نیاز خواهید داشت.

برای بهترین استفاده از فوائد پروتئین سعی کنید حداقل یک واحد از آن یعنی حدود ۱۲۰ – ۷۵ گرم در هر وعده ی خود بگنجانید.

خوردن پروتئین در طول روز به عنوان اسنک باعث می شود بدن شما در تمام طول روز سیر بماند.

سعی کنید از پروتئین های کم چرب استفاده کنید چون معمولا کالری کمتری هم دارند.

پروتئین هایی مانند مرغ بدون پوست، گوشت قرمز کم چرب، غذاهای دریایی، حبوبات، توفو، لبنیات کم چرب و تخم مرغ.

مقادیر فراوانی میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات در زمان کاهش وزن و به خصوص کاهش وزن در یک ماه گروه غذایی بسیار خوبی محسوب می شوند که باید به طور منظم مصرف شوند.

در هر وعده ی غذایی خود از این مواد به مقدار زیاد مصرف کنید.

هر دو گروه میوه ها و سبزیجات بسیار کم کالری هستند اما سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی ضروری می باشند.

سیر کننده بوده و بدون افزودن کالری به غذای شما حجم غذا را افزایش می دهند.

نیمی از بشقاب خود را پر از میوه و سبزیجات کنید.

یا در هر پرس غذای خود یک تا دو واحد از هر کدام را قرار دهید.

یک پرس غذا برابر با چهار قاشق غذاخوری کلم پخته یا اسفناج، یک میوه ی متوسط مثل یک سیب یا گلابی، ۳۰ گرم میوه ی خشک مثل کشمش یا یک برش ۵ سانتیمتری از یک میوه ی بزرگ مثل طالبی است.

به جای غلات تصفیه شده از غلات کامل استفاده کنید

غلات کامل در مقایسه با غلات تصفیه شده مثل نان سفید، آرد سفید یا برنج سفید گزینه ی مغذی تری هستند.

غلات کامل، کمتر فرآوری شده و فیبر و پروتئین و مواد مغذی بیشتری دارند.

غلات فرآوری شده مواد مغذی خود را از دست داده اند و به همین دلیل ارزش غذایی چندانی ندارند.

مصرف غلات خود را به حداقل برسانید.

تحقیقات نشان می دهد رژیم های کم کربوهیدرات یا آن هایی که مصرف غلات در آن ها محدود است، نسبت به رژیم های کم کالری منجر به کاهش وزن سریع تری می شوند.

همچنین سعی کنید میزان مناسبی از غلات مصرف کنید.

اگر تصمیم به مصرف غلات گرفته اید حدود ۲۸ گرم غلات مثل جو دوسر یا کینوآی پخته بخورید.

گرسنگی خود را با نوشیدن آب کنترل کنید

نوشیدن میزان کافی آب برای سلامتی بسیار خوب است و به کاهش وزن در یک ماه و همچنین در مدت زمان های دیگر نیز کمک می کند.

بعضی تحقیقات نشان می دهد وقتی آب کافی مصرف نمی کنید بدن پیام هایی به مغز ارسال می کند که بسیار شبیه گرسنگی است.

بسیاری افراد در این زمان غذا می خورند چون حس می کنند گرسنه اند در حالیکه فقط تشنه هستند.

همچنین مصرف کافی آب، گرسنگی را در طول روز کاهش داده و از خوردن خوراکی و کالری های اضافه جلوگیری می کند.

روزانه حداقل ۲ لیتر یا ۸ لیوان آب یا سایر مایعات آب رسان بنوشید.

می توانید آب طعم دار یا قهوه و چای بدون کافئین و بدون شکر هم مصرف کنید.

فعالیت و سبک زندگی برای کاهش وزن در یک ماه

بیشتر ورزش کنید

بهترین ترکیب برای کاهش وزن در یک ماه ، کنترل رژیم غذایی، ورزش منظم و داشتن یک سبک زندگی متعادل است.

بیشتر روزهای هفته فعالیت بدنی داشته باشید تا به کاهش وزن شما کمک کند.

تمرینات هوازی برای کالری سوزی بسیار مناسب است.

در هفته ۱۵۰ دقیقه تمرین هوازی با شدت متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا انجام دهید.

همچنین یک تا دو روز تمرینات قدرتی انجام دهید.

این تمرینات کالری زیادی نمی سوزانند اما در طول زمان باعث افزایش متابولیسم می شوند چون عضلات حتی زمانی که استراحت می کنید چربی می سوزانند.

هر روز گام های بیشتری بردارید. هر چقدر در طول روز بیشتر حرکت کنید کالری بیشتری می سوزانید.

ماشین خود را دورتر پارک کنید، به جای آسانسور از پله استفاده کرده و بیشتر از اینکه بنشینید بایستید.

خواب کافی داشته باشید

حتی در یک دوره ی کوتاه ۳۰ روزه هم خواب ناکافی یا بی خوابی روی کاهش وزن شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

هر شب به میزان کافی بخوابید تا به هدف خود برسید.

اکثر کارشناسان سلامت توصیه می کنند هر فرد بالغ باید هر شب حد اقل هفت تا نه ساعت بخوابد.

سعی کنید کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید یعنی زودتر به رختخواب رفته و فضای اتاق خواب را برای یک خواب مطبوع مهیا کنید.

برخی مطالعات نشان می دهد وقتی خواب کافی ندارید بدن نمی تواند به راحتی وزن کم کند، میزان ترشح هورمون گرسنگی افزایش پیدا می کند و حتی بیش از پیش ولع شما نسبت به غذاهای چرب و پرکربوهیدرات بالا می رود.

به علاوه اگر احساس خستگی و کسالت کنید انگیزه ی لازم را برای انجام تمرینات ورزشی و پیروی از رژیم سالم غذایی خود نخواهید داشت.

استرس خود را کم کنید

استرس مزمن هم مثل خواب نامناسب در کاهش وزن شما اختلال ایجاد می کند.

این امر مخصوصا زمانی خود را نشان می دهد که بخواهید ۳۰ روزه وزن کم کنید.

حتی استرس اندک روزانه می تواند میزان کورتیزول بدن شما را افزایش دهد.

بعضی اوقات این وضعیت باعث می شود بدن شما نتواند به راحتی وزن کم کرده و گرسنگی شما بیشتر شود.

استرس همچنین می تواند باعث احساس خستگی و کوفتگی شود که در نتیجه ی آن نمی توانید غذای خود را آماده کرده، ورزش کنید یا سایر تغییرات لازم را در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

سعی کنید خود را ریلکس کنید و حرکات ریلکسیشن مثل مدیتیشن، گوش دادن به موسیقی، صحبت کردن با یکی از دوستان یا پیاده روی را انجام دهید.

آمادگی ذهنی برای کاهش وزن در یک ماه

دفترچه یادداشت داشته باشید

برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن در یک ماه تان می توانید از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید و غذاهایی که می خورید، ورزش هایی که انجام می دهید و پیشرفت کلی خود را در آن یادداشت کنید.

همینطور می توانید درباره ی هر موفقیت و اتفاقی که در این ۳۰ روز برای شما می افتد بنویسید.

شاید احساس کنید که نمی توانید در انتهای ماه به هدف خود رسیده و ۶ کیلو کم کنید، اما ایرادی ندارد.

اگر این دفترچه را داشته باشید می توانید به یادداشت کارها و تمرین ها و غذاهایی که می خورید ادامه دهید تا زمانی که به هدف خود دست یابید.

برنامه های غذایی را در دفترچه ی خود یادداشت کرده یا هرآنچه را می خورید در آن بنویسید.

با این کار قادر خواهید بود بفهمید چه برنامه ای به درد شما می خورد و چه برنامه ای نه.

همینطور می توانید نظر خود را راجع به برنامه ی تمرینی که برای شما موثر بوده بنویسید.

همان طور که قبلا هم گفتیم می توانید از وبسایت ها یا اپلیکیشن های موبایلی برای کنترل کالری ها و برنامه ی تمرینی خود استفاده کنید.

در دفترچه یادداشت خود نقل قول های روحیه بخش بنویسید

پیروی از یک رژیم سخت در یک ماه کامل کار سختی است.

تمرکز روی اهداف و انگیزه هایی که دارید در این دوره به شما کمک بزرگی می کند.

می توانید این جملات روحیه بخش را در دفترچه ی خود بنویسید یا روی یک تکه برگه نوشته و روی درب یخچال، میز کار یا کنار تختخواب خود قرار دهید.

به این فکر کنید که چرا می خواهید وزن کم کنید.

شاید به این دلیل وزن کم می کنید که می خواهید شلوار سایز کوچک تری بپوشید، یا می خواهید احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و یا به دنبال درمان بیماری مزمن خود هستید.

این دلایل را بنویسید تا یادتان بماند چرا به دنبال کاهش وزن در یک ماه یا هر مدت دیگری بوده اید.

وقتی از رژیم گرفتن دلسرد و یا خسته می شوید نوشته های خود را بخوانید و آن ها را با خود تکرار کنید تا از دنبال کردن برنامه ی لاغری خود احساس بهتری به شما دست دهد.

به کسی یا چیزی جوابگو باشید

چه از طریق صحبت با دوستان یا اعضای خانواده و چه نوشتن در دفترچه یادداشت و یا وزن کردن منظم خودتان باشد، تمام این کارها کمک می کنند در زمان کاهش وزن به کسی جوابگو باشید.

با دوستان و اعضای خانواده ی خود راجع به رژیم ۳۰ روزه و تمایل خود به لاغری صحبت کنید.

با این کار هم می توانید از حمایت آن ها بهره مند شوید و هم می توانید مراحل و میزان پیشرفت خود را با آن ها با تلفن، پیامک و … در جریان بگذارید.

وزن کردن منظم خودتان راه دیگری است تا به خود جوابگو باشید.

افرادی که خودشان را به طور منظم وزن می کنند معمولا در طولانی مدت وزن بیشتری کم می کنند.

اما این کار را زیاد انجام ندهید، هفته ای یک یا دو بار برای اینکه پیشرفت خود را ببینید کفایت می کند.


بهترین ورزش برای کاهش وزن

استفاده از رژیم‌های غذایی سخت برای کاهش وزن، نه تنها برای سلامت بدن مضر است، بلکه بعد از مدتی وزن از دست رفته برمی‌گردد.

یکی از بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن، پیاده‌روی منظم است.

از میان انواع ورزش‌ها، پیاده‌ روی در زمین‌های هموار و با شیب نه چندان زیاد به ویژه برای کسانی که تازه ورزش را آغاز می‌نمایند، تمرین بسیار مناسبی است و تقریبا برای همه افراد میسر است.

کاهش وزن, کاهش وزن اصولی, کاهش وزن ناگهانی, کاهش وزن سریع در یک ماه, بهترین ورزش برای کاهش وزن, رژیم ساده برای کاهش وزن, برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه, راه های لاغر شدن سریع در خانه

بهترین ورزش برای کاهش وزن

در آغاز این ورزش باید از روزانه ۲ تا ۳ کیلومتر شروع شود و به تدریج به میزان و سرعت آن افزوده گردد و اگر وضعیت فرد اجازه بدهد پس از مشاوره با پزشک خود می‌تواند گاهی در فواصل پیاده‌روی تا ۵ دقیقه اقدام به دویدن هم بکند.

البته در صورتی که این اقدام موجب هیچ‌گونه ناراحتی و تنگی نفس و تجاوز تعداد ضربان قلب از ۱۱۰ مرتبه در دقیقه نباشد.

در حقیقت پیاده‌روی ممکن است بهترین راه برای کنترل و کاهش سرعت روند پیری باشد.

در هنگام پیاده‌ روی تمام عضلات بدن به حرکت درمی‌آیند که به جریان خون در مفاصل کمک می‌کند و آنها را نرم می‌کند.

پیاده‌روی همچنین به ما کمک می‌کند که توده عضلانی و متابولیسم را با سن خودمان تطبیق بدهیم و همچنین ما را از نظر روحیه جوان نگه می‌دارد.

هر کس که اندام مناسبی ندارد و ورزشکار نیست، ورزشی که نه استرس به او وارد می‌کند و نه خسته‌کننده است، می‌تواند بهترین راه برای تطابق با زندگی باشد.

پیاده‌روی از بهترین ورزش‌ها برای حفظ تراکم و استقامت استخوان‌ها و کنترل وزن است، عضلات بدن را هماهنگ کرده و اندام را متناسب می‌سازد.

افرادی که بدون ورزش کردن، رژیم سخت و خودسرانه می‌گیرند بعد از کوتاه‌ترین زمان چاق‌تر می‌شوند.

با وجود اینکه وزن این افراد در آغاز رژیم به سرعت کم می‌شود، زیرا عامل این کاهش وزن ناشی از، از بین رفتن عضلات و کاهش آب بدن بوده است.

وقتی وزن این افراد سرجای اول خود برمی‌گردد فقط به شکل چربی به وزن بدن اضافه می‌شود.

برای اجتناب از چاق شدن در مرور زمان باید متابولیسم خود را با ورزش روزانه بالا ببرند.

برای کاهش وزن راه رفتن برای افراد چاق از نظر زمانی مهم‌تر است تا از نظر سرعتی.

پیاده‌ روی در حد یک قدم زدن متوسط در زمانی طولانی با مسافت بیشتر، چربی را می‌سوزاند و به مصرف می‌رساند.

ضمناً فعالیت ورزشی جهت کاهش وزن بهتر است هر روز انجام شود تا بهترین تاثیر را در سلامت و حفظ کاهش وزن بدست آمده را داشته باشد.

از طرف دیگر انجام حرکت و ورزش با برخورداری از یک رژیم متعادل فایده‌ای بیشتر داشته و تناسب اندام ایجاد گردیده ماندگاری طولانی‌تری خواهد داشت.

شنا و کاهش وزن

بعد از راهپیمایی و پیاده‌ روی‌های ساده از مناسب‌ترین و بهترین ورزش‌ها شنا می‌باشد.

مخصوصا برای افرادی که وزن بالا دارند و وزن زیاد آنان موجب فشار روی مفاصل در ناحیه کمر، ستون فقرات و به خصوص مفاصل ران و زانوهامی‌گردد و آنان را گرفتار ساییدگی مفاصل می‌کند، شنا یا راه‌رفتن در آب در پیشگیری از این موارد به شدت توصیه می‌شود.

چرا که درون آب به اندازه حجم بدن از وزن شخص کاسته شده و فشار کمتری بر مفاصل حرکتی وارد می‌گردد.

از میان انواع حرکات شنا، نوع قورباغه‌ای از همه بهتر است زیرا تقریبا تمامی عضلات بدن را به تحرک وا می‌دارد.

در اینجا نیز میزان حرکات ورزشی نباید از حد توان شخص تجاوز نماید و باعث ایجاد سرعت زیاد نبض و تنگی نفس شود و هر بار که چنین وضعی پیش آمد باید برای چند دقیقه آن را متوقف کرده و به انجام نفس‌های عمیق مبادرت ورزید و در مجموع یک جلسه یک ساعته که در ۴ یا ۵ نوبت تقسیم شود و تنفس عمیق در فواصل چند دقیقه‌ای خیلی مناسب و مفید خواهد بود.

دوچرخه‌ سواری و کاهش وزن

دوچرخه‌ سواری در زمینه‌ای صاف و کم شیب و خارج از مسیر اتومبیل‌ها مخصوصا در جاده‌های ییلاقی و کنار مزارع یکی از ورزش‌های بسیار مفیدی است که آن هم مانند شنا برای افراد چاق دارای این خصوصیات است که مفاصل کمر و پاها وزن زیاد بدن را تحمل نخواهند کرد و دچار فشار، ساییدگی و اختلال در مفاصل مزبور نخواهند شد.

این ورزش را به تدریج می‌توان بیشتر از یک ساعت در روز و با سرعت ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر در ساعت در زمین‌هایی که شیب متوسطی داشته باشند، ادامه داد.

ورزش مناسب دیگر، دوچرخه‌سواری در منزل و در یک محل ثابت و در سالن سرپوشیده است با چرخ‌هایی که دارای کنتور ساعت شمار و عقربه‌دار بوده به طوری که فشار روی رکاب‌ها را با دستگاه مخصوص می‌توان تنظیم کرد و به تدریج بر فشار مکانیکی روی رکاب‌ها افزود و آن را شبیه به دوچرخه‌سواری در تپه‌ها تنظیم کرد.

این رویه برای شهرهای بزرگ و یا کسانی که امکانات دیگری ندارند عملی، مفید و بی‌خطر است.


رژیم ساده برای کاهش وزن

بر خلاف برجستگی ها و جوش هایی که به طور ناگهانی بر روی صورت شما ظاهر می شوند، کاهش وزن به صورت یک شبه اتفاق نمی افتد.

اگر شما مصرف کالری را کمتر کرده اید، دیگر غذاهای سرخ شده نمی خورید و به طور مرتب ورزش می کنید باید آغاز فرایند کاهش وزن را مشاهده کنید.

اگر نمی توانید وزن کم کنید باید به دنبال دلایل آن باشد.

ممکن است برنامه روزانه شما هنوز هم عادت های بدی را داشته باشد که مانع از پیشرفت شما می شود.

کاهش وزن, کاهش وزن اصولی, کاهش وزن ناگهانی, کاهش وزن سریع در یک ماه, بهترین ورزش برای کاهش وزن, رژیم ساده برای کاهش وزن, برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه, راه های لاغر شدن سریع در خانه

رژیم ساده برای کاهش وزن

در مصرف غذاهای سالم زیاده روی می کنید

اینکه مواد غذایی مصرفی شما سالم است دلیل نمی شود پا را از محدوده موردنظر فراتر بگذارید و در مصرف آن زیاده روی کنید.

در حقیقت بیشتر مواد غذایی سالم و مغذی که به رژیم غذایی خود اضافه می کنید(همچون آووکادو، شکلات تلخ، آجیل ها و کره آجیل ها) می تواند در صورت مصرف بیش از حد باعث افزایش وزن شود.

هر کدام از این مواد غذایی می تواند برای بدن شما خوب باشد اما آن ها اگر زیاد مصرف شوند حجم انرژی بالایی را وارد بدن خواهند کرد.

در چنین شرایطی کالری اضافی به صورت چربی در بدن ذخیره شود.

نکته : اندازه وعده غذایی پیشنهاد شده توسط متخصصان را قبل از مصرف، یادداشت کنید.

شما به وعده غذایی آماده شده در مایکروویو علاقه مند هستید

فاکتور راحتی چیز خوبی است اما وعده های غذایی که در مایکروویو آماده می شود اغلب با موادی پر شده اند که می توانند حجم شکم را بیشتر نمایند.

در حقیقت استفاده از چنین غذاهایی تنها باعث نفخ شکم نمی شود.

محققان دریافته اند که برای هر گرم اضافی از نمکی که در روز می خورید، خطر ابتلا به چاقی تا ۲۵ درصد افزایش پیدا می کند.

متخصصان بر این باورند که نمک می تواند عملکرد متابولیستی بدن و روش پردازش چربی ها را تغییر دهد و در نهایت باعث افزایش وزن شود.

نکته : چرا بیشتر افراد به استفاده از غذاهای آماده شده در مایکروویو روی می آورند؟ خوب بزرگترین دلیل، راحتی استفاده از آن است.

اگر زمانی برای پختن مواد غذایی خود ندارید، سعی کنید آن ها را از قبل آماده کنید.

به اندازه کافی نمی خوابید

بدون داشتن خواب کافی، مصرف هوشمندانه غذاها و انجام تمرینات ورزشی نمی تواند در کاهش وزن کمکی به شما بکند.

این موضوع بدین خاطر است که افراد با دوره خواب کوتاه تر، سطح BMI بالاتر و دور کمر بیشتری دارند.

متخصصان بر این باورند که ارتباطی بین افزایش وزن و کاهش خواب وجود دارد و این موضوع بدین خاطر است که کمبود خواب می تواند سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را بالاتر ببرد.

همچنین کمبود خواب می تواند کارایی هورمون های تنظیم کننده گرسنگی را مختل کند.

کمبود خواب با ریکاوری بعد از تمرینات ورزشی نیز تداخل دارد.

نکته: شش الی هشت ساعت خواب شبانه نه تنها مهم است بلکه اگر به صورت روزانه تنظیم شود می تواند کمک فراوانی در کاهش وزن بکند.

سعی کنید خواب خود را با رژیم غذایی خوب متعادل سازید.

به اندازه کافی غذا نمی خورید

به نظر می رسد این گزینه به کاهش وزن کمک می کند اما نداشتن سوخت کافی در بدن نیز به اندازه افزایش کالری ها خطرناک است.

زمانی که می خواهید به سرعت وزن قابل توجهی را کم کنید، ممکن است تا جایی که می توانید کالری های مصرفی را کمتر نمایید.

این راه حل نه تنها می تواند باعث کمبود مواد مغذی و ویتامین های بدن شود بلکه اثر معکوسی بر روی کاهش وزن خواهد داشت.

مشکل اینجاست زمانی که به شدت مصرف کالری ها را کمتر می کنید، بدن چربی را نگه می دارد و از عضلات به عنوان انرژی استفاده می کند.

همین امر به کاهش متابولیسم بدن می انجامد.

نکته : سعی کنید از برنامه غذایی سالم برای داشتن شکمی صاف استفاده کنید.

هنوز آشپزخانه خود را از مواد غذایی ناسالم پاک نکرده اید

هر برنامه و رژیم غذایی موفقی با یک چیز شروع می شود و آن هم پاکسازی اشپزخانه از مواد غذایی ناسالم است.

اینکار نه تنها به شما کمک می کند فضای کافی برای گزینه های سالم تر داشته باشید بلکه کمک می کند از شر مواد غذایی ناسالم نیز خلاص شوید.

بسیار سخت گیر هستید

اگر هوس چیزی را کرده اید که می دانید برای اهداف کاهش وزن شما زیاد خوب نیست ، مصرف آن را کلا کنار نگذارید.

مصرف نکردن چیزی که هوس کرده اید تنها باعث می شود احساس محدودیت کنید و تلاش خود را کنار بگذارید.

به این فکر کنید که تا به حال چند بار رژیم غذایی خود را شکسته اید؟ سعی کنید مصرف مواد غذایی دلخواه را به صورت متعادل ادامه دهید و هوس خود را بدین گونه تحت کنترل درآورید.

نکته : به جای اینکه برای خود محدودیت هایی را قائل شوید بهتر است بازی X و سپس Y را انجام دهید.

به عنوان مثال به خودتان بگویید اگر امشب شکلات بخورم باید پس از آن دو لیوان آب داشته باشم.

یا مثلا به خود بگویید: اگر امروز به باشگاه نروم باید ۱۰ دقیقه از هر ساعت را به انجام دراز نشست اختصاص دهم.

آب کافی نمی نوشید

اگر چه این موضوع شگفت آور است اما حقیقت دارد.

کل وزن بدن شما تنها از چربی تشکیل نشده است. اب نیز در این وزن دخیل است.

اگر رژیم غذایی پر نمکی داشته باشید بدن آب را آماده تر نگه می دارد و همین امر کاهش وزن را کمتر می کند.

نکته : اگرچه نوشیدن زیاد آب به نظر خوب نمی رسد اما نوشیدن آب کافی می تواند به بدن کمک کمک کند از شر وزن آب اضافی خلاص شود.

به نوشیدنی های رژیمی تکیه می کنید

شما فکر می کنید که کم کردن نوشیدنی های شکردار و کم کالری می تواند برای کاهش وزن مناسب باشد اما اثرات طولانی مدت نوشیدنی های رژیمی کاملا برعکس است.

مطالعات انجام شده نشان داده است که شیرین کننده های مصنوعی موجود در نوشابه و سایر غذاهای رژیمی می تواند هوس شما برای مواد شیرین همچون بیسکویت و کیک را افزایش دهد.

سایر مطالعات شیرین کننده های مصنوعی را به کاهش سطح پروبیوتیک های مبارزه کننده با التهاب که در شکم زندگی می کنند مرتبط می دانند.

زمانی که خوردن مواد شیرین را کلا کنار می گذارید، هوس شما برای خوردن چنین موادی بیشتر می شود.

نکته : سعی کنید به جای نوشیدن این مواد به مواد غذایی طبیعی برای کاهش وزن روی بیاورید.

دلیلی برای کاهش وزن ندارید

بیشتر افراد رژیم غذایی خود را بدون برنامه و انگیزه مناسب آغاز می کنند.

در حقیقت برخی از دلایل محبوبی که باعث آغاز برنامه کاهش وزن می شود خارجی یا بر اساس دوره های زمانی کوتاه هستند.

زمانی که تصمیم می گیرید کاهش وزن را تجربه کنید، بهتر است منبع انگیزشی قوی و قدرتمندی داشته باشید.

نکته : انگیزه باید درونی باشد.

اگر به دنبال انگیزه هستید می توانید بهترین دلایل موجود برای کاهش وزن را مرور کنید.

تنها سه وعده غذایی در روز مصرف می کنید

فکر می کنید برای کاهش وزن خود باید سه وعده غذایی را در روز مصرف کنید؟ همیشه هم چنین نیست.

لازم نیست منتظر وعده غذایی بمانید تا غذایی را مصرف کنید.

اگرچه این موضوع به نظرعجیب می رسد اما مصرف مکرر مواد غذایی با حجم اندک به شما کمک می کند وزن بیشتری کم کنید.

نکته : دکتر ول توصیه می کند دو میان وعده ۲۰۰ کالری را بین وعده های غذایی خود داشته باشید که ۱۰ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر دارد.

به عنوان مثال می توانید دو تخم مرغ آب پز را میل کنید.

میان وعده های این چنینی، مواد مغذی مورد نیاز شما را فراهم می کنند و هوس موجود برای خوردن موادی که باعث کند شدن کاهش وزن می شود را کمتر می نمایند.


برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

وقت ناهار (١٢:٣٠-٢:٣٠ ظهر)

بهترین ساعت برای صرف ناهار ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲:۳۰ ظهر هست.

در ادامه چند تا ناهار فوق العاده خوشمزه و لذیذ به شما معرفی می کنم که ارزش غذایی اونها کمتر از ۳۰۰ کالری هست.

کاهش وزن, کاهش وزن اصولی, کاهش وزن ناگهانی, کاهش وزن سریع در یک ماه, بهترین ورزش برای کاهش وزن, رژیم ساده برای کاهش وزن, برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه, راه های لاغر شدن سریع در خانه

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

سوپ سبزیجات

سوپ یکی از غذاهای مقوی و سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر هست که شما با خوردنش احساس سیری کامل می کنید.

بله بله میدونم الان حتما صدای یک سری از شما بلند شده که نه ما اصلا سیر نمی شیم.

کلا ما ایرانی ها ارادت خاصی به برنج، سیب زمینی و نون داریم.

اگر به هر دلیل هنوز احساس گرسنگی داشتید، تکرار می کنم و باز هم تکرار می کنم اگر واقعا گرسنه بودید، می تونید در کنار یک کاسه ی بزرگ سوپ سبزیجات که تقریبا ۱۴۰ کالری داره، از ۲ عدد نان تست جو که من به شخصه عاشق یکی از برندهای ایرانی اون هستم، استفاده کنید ولی انتظار نداشته باشید که تو برنامه غذایی رژیم لاغری به شما پیشنهاد صرف یه بشقاب برنج و یا یه ظرف پر از سیب زمینی سرخ کرده اونم با سس کچاپ رو بدم.

نکته: می تونید برای تزیین سوپتون از مقداری جعفری خرد شده ی که عطر و رنگ بی نظیری به سوپ سبزیجات میده، استفاده کنید.

ماهی قزل آلای سالمون گریل شده با برنج

سالمون گریل شده با سس بی نظیر سبزیجات و پنیر و یا سس تری یاکی! تری+یاکی نه تریاکی! یک غذای بسیار لذیذ و کم کالری هست که شما را بطور کامل سیر می کند.

یک فیله ماهی سالمون کبابی دارای ۱۲۴ کالری است.

یه خبر خوب، شما می تونید در کنار سالمون گریل شده ی جذابتون در منوی رژیم لاغری از ۱/۲ فنجان برنج پخته شده هم استفاده کنید البته فقط ۱/۲ فنجان نه سه کفگیر برنج!

ساندویچ تخم مرغ

یک غذای خیلی آسون و ساده است؛ مخصوصا برای زمان هایی که شب مهمونی بودید و برای ناهار محل کارتون وای هیچی ندارید! گویند ضرب المثل فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه استعاره از همین تخم مرغ بوده و هست.

اما قبل از اینکه طرز تهیه تخم مرغ کوچولو رو برای شما بیان کنم، این نکته رو بگم که خداییش تخم مرغ های محلی یه طعم و حس دیگه ای دارند.

مثلا شده صبح تو ییلاق های ماسال و مه منطقه اولسبلانگاه، تخم مرغ محلی بخورید!
بگذریم….

۲ عدد نان ساندویچی کوچک چند غله یا همون نان سبوس دار + ۲ عدد تخم مرغ + ۳ تکه پیاز + ۲ تکه گوجه فرنگی +چند برگ کاهو تازه مواد لازم ما برای ناهار محسوب میشه.

برنج قهوه ای، حبوبات و سالاد

برنج قهوه ای آخه اینم شد رنگ! مزایای زیادی نسبت به برنج سفید دارد.

این غذا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هاست که به کاهش وزن کمک می کند.

به همین دلیل در رژیم لاغری نسبت به برنج سفید ارجحیت داره.

خلاصه این برنج قهوه ای رو البته باز تکرار می کنم ۱/۲ پیمانه برنج رو تو بشقاب بکشید و بخورید.

اینم شد ناهار آخه!! پس چیکار کنیم؟ اجازه بدید یکم فکر کنم و ببینم تو این برنامه رژیم لاغری سریع چه چیز کم کالری و جذابی رو میشه در کنارش قرار داد؟!

یافتم! با ۱/۲ فنجان پوره ی حبوبات و یه کاسه کوچیک سالاد شیرازی می تونید یه ناهار رنگی رنگی و فوق العاده مقوی داشته باشید.

من به شخصه عاشق دال عدسی هستم که با عدس معمولی خیلی فرق داره.

دال عدس یه پیشنهاد جذاب رد نشدنی هست که نیازی هم به تهیه پوره نداره! فقط نکته ی کنکوریش اینجاست که یه کوچولو آبلیموی تازه به عدسیتون اضافه کنید. ناهار آمادست؛ نوش جان!

میان وعده عصرانه (۵-۶:٣٠ غروب)

یکی از دوستانم با افتخار تعریف می کرد که من و همسرم از ناهار تا شام هیچی نمی خوریم.

از نظر همه ی متخصصان تغذیه این اشتباه ترین کار ممکنه.
بدن شما مثل یه ماشین می مونه که مدام نیاز به تامین انرژی و سوخت داره.

دیدید وقتی بنزین رو به اتمام هست، آلارم بنزین روشن میشه و شروع می کنه به بوق زدن.

بدن شما دقیقا عصرها همچین حالتی داره.

با این تفاوت که هیچ کس چراغ اون رو نمی بینه! همین باعث میشه که در حدود ساعت ۸ تا ۹ شب به شدت احساس گرسنگی کنید و با هیجان فراوان منتظر یه شام جذاب و پرملات باشید! نتیجه ی چنین ولعی در شام خوردن، چاقی و بیماری های معده خواهد بود و فکر می کنم شما هم با من هم عقیده باشید که هیچ نعمتی بالاتر از سلامتی نیست.

پس بیاین با هم یه قرار سلامتی ده دقیقه ای بذاریم.

ده دقیقه طلایی که می تونه وعده ی شام شما رو سبک تر و سلامتی تغذیه شما رو بیش از پیش بیمه کنه.

هر زمان که عصرها مشغول بررسی اینستاگرام و چندین ده دقیقه صرف زمان اونجا بودید، به این ده دقیقه فکر کنید و آقا اصلا مثل سینما رفتن، همونطور که مشغول چک کردن ایسنتا و تماشای لایو هستید، عصرونتون رو هم میل کنید

در ادامه ۶ عصرانه ی خوشمزه و در عین حال سالم برای این رژیم لاغری به شما معرفی شده که هر کدوم کمتر از ١٠٠ کالری دارند.

چای لیمو و نان سوخاری

این نوع نان از برخی بیسکویت ها هم سالم تر هست.

دو عدد نان سوخاری حاوی حدود ۸۵ کالری و یک فنجان چای لیمو ی تلخ تنها ۵ کالری دارد.

البته من چای لیمو رو تست کردم خیلی هم تلخ نیست! به جای چای لیمو از چای سبز یا خیلی از دمنوش های گیاهی می تونید استفاده کنید.

من اسم برند خاصی رو نمیارم که تبلیغ نشه ولی بعضی هاشون واقعا حول حالنا هستند مخصوصا اگه یه کوچولو زعفران آب شده هم به دمنوش گیاهی اضافه کنید که دیگه نگم برات!

تخم مرغ آب پز و چای سبز

اگر به هر دلیل در این رژیم لاغری برای ناهار، تخم مرغ خوردید، اصلا این عصرونه رو به شما پیشنهاد نمی کنم.

در غیر این صورت تخم مرغ پخته با نان ساندویچ یا نان تست و گوجه و خیارشور می تونه یه غذای حاوی پروتئین خیلی مقوی باشه که به کاهش وزن خیلی کمک می کنه.

البته هرگز این ساندویچ رو با نوشابه میل نکنید! اگر از طرفداران چای سبز هستید، باید بگم که تخم مرغ آبپز همراه با یک فنجان چای سبز تلخ ٨۵ کالری دارد!

آجیل

آجیل منبع عالی انرژی و مواد مغذی است.

مغزها مانند بادام، پسته و گردو بهترین گزینه برای کاهش وزن در برنامه غذایی رژیم لاغری است.

بله بله میدونم که قیمت آجیل در برخی مناطق با نفت سیاه برابری می کنه ولی منظور ما استفاده از آجیل به عنوان ناهار یا شام نیست که نگران حجم زیاد اون و هزینه ی بالا باشید.

شما می توانید ۱۲ عدد بادام (۸۵ کالری) یا ٧ نصف گردو (۹۵ کالری) یا ۲۰ عدد پسته (۸۰ کالری) را برای کنترل گرسنگی در عصر بخورید.

پ.ن ۱: دقت کنید در این رژیم لاغری بین نامبرده شده های لاکچری، علامت یا اومده نه و!!

آب پرتقال

آیا منتظر توضیح خاصی هستید…آب پرتقال دیگه…ولی بدونید که سرشار از ویتامین C هست و یک لیوان از آن حاوی ۹۰ کالری است. بله دیدید دست کم گرفته بودید.

نکته: لطفا در برنامه رژیم لاغری ، آب پرتقال طبیعی رو جایگزین این نکتار مکتارای مصنوعی نکنید؛ مگر اینکه مجبور باشید!

ساندویچ با نان جو (قهوه ای) گریل شده

ساندویچ یکی از راحت ترین غذاهای موجود در دنیاست که البته تو ایران بیشتر با شنیدن اسمش یاد سوسیس و کالباس می افتید! اما ورود غذاهای مضر به این بخش ممنوع است؛ حتی شما همبرگر گرامی! ساندویچ با نان سبوس دار همراه با پیاز، فلفل، گوجه فرنگی، کاهو، ذرت و اسفناج حاوی حدود ۹۰ کالری است.

البته من به شخصه نان سبوس دار با کاهو و پنیر رژیمی یا پنیرهای کم چرب رو بیشتر ترجیه میدم.

شام (٨-٩:٣٠ شب)

از قدیم الایام آمده است که صبحانه را مانند پادشاهان، ناهار را همچون یک شاهزاده و شام را چون فقرا بخور.

منظور از فقرا اینه که سبک میل کنید.

من درک نمی کنم پس چرا بیشتر مهمونی ها واسه شام هست. سفره پهن می کنن با ۲۰ مدل غذا.

خداوندا تو شاهد باش آیا در چنین شرایطی می شود تقوا پیشه کرد؟

توجه داشته باشید که در برنامه غذایی کاهش وزن شما، شام باید سبک و کمتر از ۲۵۰ کالری باشد.

برای محاسبه کالری غذاها سعی می کنم در آینده ای نه چندان دور یه سری روش و اپلیکیشن خیلی باحال به شما معرفی کنم که بتونید کالری مصرفی روزانه خودتون رو محاسبه و با دقت اندازه گیری کنید. اما شام های پیشنهادی من:

لقمه سبزیجات خانگی

همون نون و پنیر خودمونه که اسم باکلاس براش انتخاب کردم؛ البته سعی کنید از نان های تمام غله برای رژیم لاغری استفاده کنید.

برای چاشنی یا همون محتوای تو لقمه از کاهو، پنیر کم چرب، سبزی، گوجه فرنگی و حبوبات استفاده کنید.

سوپ نودل و مرغ

یک کاسه سوپ نودل و مرغ داغ، حاوی حدود ۱۵۰ کالری می باشد. طرز تهیه این سوپ خیلی ساده هست.

سوپ مرغ را از قبل آماده کرده و سپس نودل را به اون اضافه کنید و اجازه بدید تا کاملا پخته بشه.

فقط کافیه یکبار این سوپ را امتحان کنید تا یاد اوشین و یانگوم بیافتید!!

نان روتى به همراه مرغ، سویا یا سبزیجات پخته شده

نان روتی که به اسم نان هندی هم شناخته میشه به اندازه یک بشقاب میوه خوری هست و در پخت اون از یک سری ادویه هم استفاده میشه.

اگه فرصت تهیه اون رو نداشتید، می تونید از نان های گرد کوچک که تو خیلی از مغازه های نون فانتزی و هایپرمارکت ها یافت می شه، استفاده کنید.

شما مى توانید ٢ تکه نان روتى کوچک را به همراه نصف فنجان سویا کاری، سبزیجات و یا مرغ پخته و ٢ قاشق غذاخورى روغن حیوانی میل کنید.

من یادمه قبلنا که کوچولو بودم نون رو روی گاز میذاشتم و روش روغن حیوانی می مالیدم بعد شروع می کرد به جیلیز ویلیز کردن و در نهایت کمی نمک روی اون می ریختم و به شکل ساندویچ جمعش کرده و میل می کردم.

الان که فکرشو می کنم یه جورایی نون روتی دوران ما محسوب میشده!!

نوشیدن چربی سوز قبل از خواب

قبل از خواب حتما یه لیوان چربی سوز تو موتور بدنتون بریزید، مسواک و بعد بخوابید.

بله چربی سوز! نوشیدن یک لیوان آب گرم قبل از خواب می تواند به ما کمک کند تا بهتر بخوابیم و همزمان وزن خود را کم کنیم.

با این کار سموم در حالی که خواب هستید، خارج شده، عضلات شل شده، بدن آبرسانی شده، هضم غذا بهتر شده و چربی بدن می سوزد.

البته من صبح ها قبل از صبحونه یک لیوان آب گرم به همراه عسل و آبلیمو می خورم که دقیقا همین تاثیرات رو داره و فراموش نکنید که حتماً روزانه حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب برای کاهش وزن بنوشید.

چند رژیم گیاهی ساده به درخواست شما عزیزان:

برگ سنا برای لاغری

برگ سنا به صورت دمنوش و کپسول در دسترس است.

گرچه ما برای لاغری سریع تر، دمنوش لاغری سنا را به شما پیشنهاد میدهیم.

از این دمنوش، روزانه دو بار استفاده کنید.

خواص چای سیاه برای لاغری

مصرف چای سیاه به جای نوشیدنی های کالری دار به شما کمک می کند تا وزن بیشتری را از دست دهید

اسفرزه برای لاغری

اسفرزه باعث می شود تا زودتر احساس سیری کنید.

این همان حسی ست که خیلی از افراد با خوردن قرص های شیمیایی در خود ایجاد می کنند.

اسفرزه سطح انرژی شما را بدون اضافه کردن وزن حفظ می کند.

سبوس جو یک اسفرزه محبوب برای لاغری است.

کامبوجا و لاغری

چای کامبوجا با افزایش محدودیت کالری، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

با این حال یک نوشیدنی مخصوص لاغری محسوب نمی‌شود؛ چرا که حاوی قند است.

خواص شوید برای لاغری

شوید یک چربی سوز مناسب است.

اضافه کردن مقداری عرق زیرع و شوید به آب، می‌تواند علاوه بر پاکسازی بدن از چربی‌ها و مواد زائد به افزایش میزان سوخت و ساز کالری‌ها در بدن نیز کمک کند.

لاغری با خاکشیر

برای رژیم لاغری با خاکشیر، بایستی یک قاشق غذاخوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل کنید، به آن مقداری شکر یا نبات سفید اضافه کرده و هر روز صبح ناشتا، آن را بنوشید و این کار را مدتی ادامه دهید.

خواهید دید بسیاری از مشکلات گوارشی شما بر طرف شده، باعث کاهش وزن و لاغری بدن به مرور زمان و رسیدن به وزن ایده‌ال خواهد گردید.

روغن کرچک برای لاغری

روغن کرچک برای کاهش اشتها و چربی سوزی بسیار مفید است. برای لاغری شکم این روغن را به همراه اسموتی میوه میل کنید.

طریقه مصرف فلفل قرمز برای لاغری

شما می توانید فلفل قرمز را در غذاهای مختلف استفاده کنید. فلفل قرمز به تنهایی نمی تواند موجب لاغری شود اما میزان سوخت و ساز پایه بدن با خوردن فلفل افزایش می یابد.

خواص به لیمو در لاغری

دمنوش به لیمو تنها ۲ کالری در هر وعده به بدن می دهد و سبب افزایش چربی سوزی بدن می شود.

خواص جینسینگ برای لاغری

گیاه جینسینگ دبرای لاغری بدن بسیار مفید است استفاده از گیاه جینسینگ می تواند به افرادی که از بیماری قند خون نیز رنج میبرند مفید باشد .


رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه

لاغری تضمینی و مواد غذایی سالمی که در طول این دو هفته می توانید بخورید:

  • غلات با دانه های گندم
  • ماست طبیعی طعم دار یا ساده
  • انواع توت ها یا زغال اخته تازه یا یخ زده، توت فرنگی، تمشک
  • گوشت کم نمک یا مرغ ،گوشت بوقلمون، ماهی قزل آلا
  • انواع سبزیجات مثل کاهو، خیار، گوجه فرنگی ،کرفس، هویج
  • شیر بادام
  • عسل
  • تخم مرغ
  • اسفناج
  • گوجه فرنگی
  • آووکادو
  • ژلاتین بدون قند
  • بادام خام بدون نمک
  • لیمو تازه یا آبلیمو
  • روغن زیتون
  • چای سبز
کاهش وزن, کاهش وزن اصولی, کاهش وزن ناگهانی, کاهش وزن سریع در یک ماه, بهترین ورزش برای کاهش وزن, رژیم ساده برای کاهش وزن, برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه, راه های لاغر شدن سریع در خانه

رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه

صبحانه

می توانید برای صبحانه یک فنجان غلات کامل را با شیر بادام یا یک فنجان میلک شیک میوه ها که از ترکیب ماست و انواع توت ها و میزان کمی عسل تهیه شده یا املتی که ازسفیده تخم مرغ آب پز بااسفناج خرد شده و گوجه فرنگی را مصرف کنید .

ناهار کم کالری اما پرانرژی

در وعده ناهار غذایی کم کالری با انرژی بالا مصرف کنید.شما می توانید به عنوان مثال از سینه مرغ کبابی با خیار و گوجه فرنگی خرد شده یا دو عدد تخم مرغ آب پز با کرفس و هویچ استفاده کنید .

شام متعادل

شام متعادلی انتخاب کنید نمونه هایی از شام متعادل که میتوانید از میان آنها انتخاب کنید:حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ گرم از قلوه گاه کبابی با سالاد خرد شده یا ۱۸۰گرم مرغ کبابی با ۱ فنجان اسفناج بخار پز یا ۱۵۰ گرم ماهی .

خوردن دوبار میان وعده در هر روز

میان وعده انتخابی شما می تواند شامل یک فنجان از انواع توت ها یا ۱۵۰ گرم ژله بدون قند یا ۲۰ عدد بادام یا ۱ فنجان آووکادو قطعه قطعه شده با لیمو و کمی نمک باشد .

ورزش روزانه با تپش قلب بالا در زمان های کوتاه

بدن خود را با ورزش گرم کنید

در فواصل کوتاه به اندازه چند دقیقه ورزش کنید برای شروع می توانید به آرامی یک دقیقه درجا بزنید و به عنوان حرکت های بعدی با ورزش شانه ها ادامه دهید شانه های خود را به سرعت در جهت عقربه های ساعت بچرخانید پس از یک دقیقه مجددا برخلاف عقربه ساعت شانه های خود را بچرخانید این فعالیت فقط چند دقیقه بیشتر وقت شما را نمی گیرد .

پرش طناب

در طول روز به مدت پنج تا ده دقیقه طناب بزنید .

دویدن

در طول روز ۲۰ دقیقه بر روی تردمیل یا به طور عادی بدوید تا ضربان قلب شما بالای ۱۵۰ برود .

خنک کردن بدن پس از ورزش

پس از ورزش با حرکات کششی به عضلات خود کمک کنید تا به حالت عادی بازگردند.

با این حرکات مانع از تجمع اسیدلاکتیک در پای خود خواهید شد زیرا با تجمع زیاد اسید لاکتیک عضلاتتان دچار گرفتگی می شوند .


راه های لاغر شدن سریع در خانه

برای لاغر شدن در خانه باید نکاتی را رعایت کنید، در ادامه ۵ روش برای لاغر شدن و کاهش وزن در خانه گفته شده است که پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

کاهش وزن, کاهش وزن اصولی, کاهش وزن ناگهانی, کاهش وزن سریع در یک ماه, بهترین ورزش برای کاهش وزن, رژیم ساده برای کاهش وزن, برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱ ماه, راه های لاغر شدن سریع در خانه

راه های لاغر شدن سریع در خانه

نوشیدن آب

اولین روش برای کاهش وزن در خانه، نوشیدن آب حداقل روزی هشت لیوان است.

برای افزایش سرعت از دست دادن وزن ولاغر شدنباید روزی ۲ لیتر و یا ۸ لیوان آب بنوشید.

نوشیدن آب سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و بر روی متابولیسم بدن تاثیر متثبی در جهت کاهش وزن سریع دارد.

ورزش ورزش ورزش!

در تمام مطالبی که برای کاهش وزن منتشر شده، حداقل یکبار به موضوع اهمیت ورزش در کاهش وزن اشاره شده است.

کاربران زیادی در نظرات اعلام کردند که زمان برای انجام ورزش و یا رفتن به باشگاه ندارند!

اگر زمان برای رفتن به باشگاه و یا پیاده روی ندارید، در خانه و در زمان هایی که آزاد هستید ورزش کنید.

در یک جمله، کاهش وزن بدون ورزش کردن امکانپذیر نیست!

ورزش کردن علاوه بر سوزاندن چربی ها برایلاغر شدن تمامی اعضای بدن را در یک سطح آمادگی مناسب قرار می دهد و سلامت بدن شما را تضمین می کند.

اگر می خواهید لاغر شوید سعی کنید حداقل روزی ۳۰ دقیقه در خانه ورزش کنید.

به میزان کالری غذاها توجه کنید

برای لاغر شدن در خانه باید به میزان کالری غذاهایی که می خورید توجه کنید.

برای لاغر شدن ورزش می کنید تا کالری بسوزانید پس از طرف دیگر نباید کالری بیشتری بخورید!

در این شکی نیست که باید غذاهای مقوی و با حجم کم رو در وعده های غذایی داشته باشید اما باید به کالری لازم بدن هم توجه کنید.

پیشنهاد می شود میزان کالری که دریافت می کنید را یادداشت کنید و بعد از هر هفته بررسی کنید که چه میزان کالری دریافت کرده اید و چه میزان کالری سوزانده اید.

میوه بخورید

میوه یک صبحانه لذیذ و یک میان وعده سبک است.

متخصصین تغذیه توصیه می کنند صبح ها و در میان وعده ها از میوه های تازه استفاده شود.

میوه کم ضررترین خوردنی ممکن برای کاهش وزن و لاغری است و توسط متخصصین تغذیه همیشه توصیه شده است.

برای لاغر شدن سعی کنید میوه های تازه و طبیعی بخورید زیرا میوه ها ویتامین های لازم بدن را تامین می کنند.

غذاهای مغذی بخورید

یک اشتباه در بین خانم ها رایج شده است که برای کاهش وزن سریع، برنج را از برنامه غذایی حذف می کنند.

این کار خطرناک است و باید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

متخصصین تغذیه توصیه می کنند که به هیچ وجه غذاهای با انرژی و کالری بالا را از وعده های غذایی حذف نکنید.

همانطور که در گزینه سوم گفته شد، برای لاغر شدن باید به میزان کالری غذاها توجه کنید.

پس غذاهای مغذی را حذف نکنید فقط آنها را با خوردنی های مفیدتر متعادل و یا در اصطلاح بالانس کنید.


آخرین اخبار مربوط به کاهش وزن

۷ تا عادت قبل خواب که باعث کاهش وزن شما میشه

۱۳۹۸/۵/۲۰

_ یک ساعت قبل از خواب انگور بخورید
_ در اتاق سرد بخوابید
_ همیشه سرساعت مشخصی بخوابید و سر ساعت مشخصی بیدار بشید
_ اصلا و ابدا با موبایل به رختخواب نرید
_ قبل خواب ماست یونانی یا کمی پنیر بخورید
_ شنا کنید
_ چای اسطوخودوس بخورید

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments