یارانه حمایتی، معیشتی و نقدی / آخرین اخبار: یارانۀ دهک‌های ۱ تا ۳ واریز شد

اقتصادی 🔥 ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ۴ دیدگاه

یارانه حمایتی و معیشتی / بسته حمایتی / پرداخت و حذف یارانه / یارانه نقدی / وام یک میلیون تومانی / وام دو میلیونی

یارانه حمایتی / یارانه معیشتی / بسته حمایتی / کالابرگ حمایتی: آخرین اخبار مربوط به پرداخت یارانه نقدی را در وبسایت نایریکا در بخش اخبار اقتصادی دنبال کنید:

یارانه , پرداخت یارانه , آخرین اخبار مربوط به پرداخت یارانه

یارانه , پرداخت یارانه , آخرین اخبار مربوط به پرداخت یارانه ها, یارانه نقدی, جدیدترین اخبار مربوط به پرداخت یارانه های نقدی, جدیدترین اخبار, اخبار داغ

یارانۀ دهک‌های ۱ تا ۳ واریز شد

۱۴۰۳/۱/۲۵

یارانۀ ۴۰۰ هزار تومانیِ فروردین‌ماهِ دهک‌های ۱ تا ۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.


زمان واریز یارانه نقدی

۱۴۰۳/۱/۲۲

زمان پرداخت یارانه

زمان پرداخت یارانه


اطلاعیه آغاز ماه‌ دوم طرح فجرانه کالابرگ ‌الکترونیکی

۱۴۰۲/۱۲/۱۶

روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود.

در این طرح خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند.

ماه دوم این طرح ملی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید نمایند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا وجود ندارد.

یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود.| تسنیم


یارانۀ بهمن واریز شد

۱۴۰۲/۱۱/۳۰

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها: یارانۀ بهمن‌ماه دهک‌های ۴ تا ۹ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است.


(ویدئو) نحوه دریافت یارانه یک میلیون تومانی برای کودکان

۱۴۰۲/۱۱/۲۴

معاون وزیر کار و رفاه گفت: خانواده‌های دهک یک تا هفت با کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله به خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.


سهمیه هر فرد از سبد غذایی کالابرگ فجرانه اعلام شد

۱۴۰۲/۱۱/۲۱

براساس جدول تهیه شده، ماهانه برای هر نفر ۳ لیتر شیر، یک بسته ۴۰۰ گرمی پنیر uf، یک دبه ۲.۵ کیلویی ماست کم‌چرب، یک کیلو تخم مرغ، یک کیلو گوشت مرغ، یک بسته ۸۱۰ گرمی روغن مایع، یک بسته ۷۰۰ گرمی ماکارونی، ۲ کیلو برنج، نیم کیلو قند و شکر، یک کیلو و ۲۰۰ گرم حبوبات و نیم کیلو گوشت منجمد گوساله در نظر گرفته شده است.


امشب برای ۶۱ میلیون ایرانی ۲۲۰ هزار تومان واریز می‌شود

۱۴۰۲/۱۱/۱۷

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی


افزایش ۲۲۰ هزار تومانی یارانه؛ دریافتی یک خانواده ۴ نفره ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۵

معاون وزیر کار: یارانه نقدی را می‌توانید از کالابرگ بردارید ولی مابقی فقط برای خرید است

اگر کارت خرید همراه نداشتید با کد دستوری می توانید خرید کنید


یارانه تشویقی ۶۱ میلیون نفر ۲۲۰ هزار تومان شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۳

وزیر کار:
مرحله جدید طرح کالا برگ الکترونیک با عنوان طرح فجرانه که به موجب آن یارانه تشویقی همه خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

خانوارها می‌توانند به مدت سه ماه از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت ماه از اقلام کالابرگی خرید کنند


۷ دهک اول علاوه بر یارانه نقدی، ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگی می‌گیرند

۱۴۰۲/۱۱/۱۲

مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت دهک‌های اول تا هفتم در دهه مبارک فجر از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

▫️در «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد، بدین صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت نمایند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌گردد.

▪️مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید نمایند و امکان جا‌به‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نبوده به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات (شیر، پنیر و ماست) امکان‌پذیر می‌باشد. ضمناً یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.| اقتصاد فوری


شرایط دریافت یارانه یک میلیون تومانیِ کودکان

۱۴۰۲/۱۰/۳۰

در صورتی که کودک جزو ۵ دهک اول باشد ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک درآمدی ۶ و ۷ ماهانه ۶۰۰ هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.


دلیل حذف یارانه تعدادی از یارانه‌بگیران در دی ماه

۱۴۰۲/۱۰/۲۳

حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به اینکه در مرحله ۱۵۵ واریز یارانه نقدی در دی‌ماه تعدادی از مردم از صف دریافت یارانه نقدی حذف شدند، گفت: در این مرحله اختلالی در واریز یارانه نقدی وجود نداشته است و پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از طریق سیستم بانکی مطابق فهرست‌های جدید انجام شده است.


یارانه نقدی دی واریز شد

۱۴۰۲/۱۰/۲۰

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها:

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۵ مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه قابل برداشت است.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.| تسنیم


خبر جدید درباره یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی

۱۴۰۲/۱۰/۱۹

یارانه نقدی این افراد کاهش پیدا کرد

یارانه معیشتی مرحله ۱۵۵ مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰دی ماه قابل برداشت است.

در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.|اقتصادآنلاین


زمان واریز یارانه دی ماه

۱۴۰۲/۱۰/۱۹

فردا شب (چهارشنبه) یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.


یارانه نقدی جدید ۱۹ دی‌ماه واریز می‌شود

۱۴۰۲/۱۰/۱۸

به‌زودی یارانه معیشتی مرحله ۱۵۵ مربوط به دی‌ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز خواهد شد. در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز می‌شود.

▫️یارانه نقدی ۱۹ دی‌ماه واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه قابل برداشت است.| اقتصاد آنلاین


طرح جدید برای قطع یارانه نقدی در سال ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۱۰/۱۶

اولین گام برای تغییر در تعداد یارانه‌بگیران و شیوه پرداخت یارانه توسط دولت سیزدهم برداشته شد و به زودی شمار یارانه‌بگیران می‌تواند دستخوش تغییر شود.

اگر تا پیش از این جمعیت ایران به شکل دهک‌بندی طبقه‌بندی شده و میزان یارانه پرداختی بر اساس دهک هر خانوار تعیین می‌شد، قرار است به جای دسته‌بندی ده تایی در جامعه، جمعیت ایران به صد دسته طبقه‌بندی گردد. از این رو دهک به صدک تبدیل می‌شود. همچین مسئولان گفتند که یارانه نقدی با استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی قطع نخواهد شد.


قطع یارانه ۳ دهک اول صحت دارد؟

۱۴۰۲/۱۰/۹

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبری با عنوان «قطع یارانه برخی از خانوار‌های سه دهک اول» را تکذیب کرد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی در یک پیام رسان داخلی، اعلام کرد: خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان «قطع یارانه برخی از خانوار‌های سه دهک اول» صحت نداشته و تکذیب می‌شود.


یارانه آذرماه واریز شد

۱۴۰۲/۹/۲۰

یارانه کمک‌معیشتی مرحله ۱۵۴ مربوط به آذر ماه ۱۴۰۲ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت کار، به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز شد.


یارانه نقدی ۳ میلیون نفر مجدد برقرار شد

۱۴۰۲/۹/۹

معاون اقتصادی وزیر کار: از مجموع حدود ۸.۵ میلیون نفری که در دهک ۱۰ بودند و یارانه نقدی آنها حذف شده بود، پس از اعتراض، یارانه حدود ۳ میلیون نفر آنها مجدد برقرار شد.


‏«یارانه» چه کسانی قطع نمی‌شود؟

۱۴۰۲/۹/۳

معاون وزیر کار: صدک بندی صورت گرفته؛ صدک‌بندی مبنای همان دهک است.

ممکن است دهک‌ها جابه‌جا شوند؛ این به معنای قطع ‎یارانه آنها نیست.

یارانه‌ ۹ دهک درآمدی قطع نمی‌شود.

یارانه صدک‌های بالای ۹۲ ـ ۹۳ حدف می‌شود.


آغاز دور جدید حذف یارانه ثروتمندان از ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۹/۱

حذف یارانه ثروتمندان و پُردرآمدها که مدتی است متوقف شده، بر اساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه از سال ۱۴۰۳ ازسر گرفته می شود.

طبق لایحه دولت، سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت اقدام کند.

آیین‌نامه این بند قانونی به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در هیات وزیران تصویب خواهد شد.


افزایش یارانه ۱۲۰ هزار خانوار از امروز

۱۴۰۲/۸/۲۸

معاون رفاه وزیر کار: طرح امنیت غذایی کودکان برای افزایش ۶۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومانی یارانه ۱۲۰ هزار خانوار از امروز یک‌شنبه آغاز می‌شود، اکنون به خانوارها پیامک ارسال شده است. در این طرح به خانوارهای دهک‌های ۱ تا ۷ که نمودارهای رشد کودکان آن‌ها دچار اختلال است، یارانه بیشتر برای خرید اقلام غذایی تعلق می‌گیرد.


یارانه برخی افراد به‌خاطر مشکل فنی بانک‌ها با تاخیر واریز می‌شود

۱۴۰۲/۸/۲۱

سازمان هدفمندی یارانه‌ها:

به‌دلیل بروز مشکل نرم‌افزاری برخی بانک‌ها،‌ یارانه‌‌ها به تدریج تا آخر هفته واریز می‌شود.

یارانه هیچ کس حذف نشده است.


دو دهک‌ دیگر در صف یارانه ۱۲۰ هزار تومانی

۱۴۰۲/۸/۱

در حالی از ابتدای هفته گذشته امکان بهره‌مندی از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی برای دهک‌های درآمدی ششم و هفتم مانند دهک‌های اول تا پنجم درآمدی فراهم شد که طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دهک‌های هشتم و نهم نیز به‌تدریج به این طرح اضافه خواهند شد./ ایسنا


فرمول جدید پرداخت یارانه‌ها اعلام شد/ مبلغ یارانه نقدی چه تغییری کرد؟

۱۴۰۲/۷/۲۹

قرار است فرمول پرداخت یارانه تغییر کند. بر این اساس، صدک جاگزین دهک و شمار یارانه‌بگیران بیشتر خواهد شد. هرچند زمان اجرای این طرح مشخص نیست.

از شنبه هفته جاری بود که تغییر و تحولات در حوزه یارانه نقدی که حالا دیگر ارزش آن به نصف تقلیل یافته، آغاز شد. یکی از این تغییرات، اضافه شدن دهک‌های ششم و هفتم به مشمولان دریافت یارانه تشویقی بود. از آنجایی‌که این افراد یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند، اگر تصمیم بگیرند ۲۰۰ هزار تومان را صرف خرید کالاهای معرفی‌شده در سبد کالابرگ کنند، ۱۲۰ هزار تومان به‌عنوان اعتبار در اختیارشان قرار می‌گیرد که بدین ترتیب مبلغ یارانه آنها به ۴۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

پیشتر دهک‌های اول تا سوم مشمول این طرح شده بودند. این یارانه‌بگیران هر ماه ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند و در قالب این طرح، مبلغ یارانه آنها به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد. تجارت‌نیوز


تکذیب افزایش میزان یارانه

۱۴۰۲/۷/۲۵

سخنگوی دولت:
یارانه نه افزایش می‌یابد نه شیوه پرداخت آن تغییر می‌کند و تنها شیوه دهک‌بندی به صدک بندی ارتقا می‌یابد.

به جای اینکه از نظر مالی در ده دهک باشد، هر دهک به ده دهک تقسیم می‌شود و این گونه به صورت دقیق و به صورت صدک تقسیم می‌شود.


وزارت رفاه قطع یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر را تکذیب کرد

۱۴۰۲/۶/۲۳

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر منتشرشده در برخی از رسانه‌ها را مبنی بر قطع یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از روز گذشته تکذیب کرد.

هرگونه تصمیم و تغییر جدیدی در این باره تنها از سوی منابع رسمی وزارت رفاه اعلام خواهد شد./ ایرنا


افزایش یارانه دهک‌های چهارم و پنجم به ۴۲۰ هزار تومان از امروز

۱۴۰۱/۶/۲

اولین مرحله طرح کالابرگ الکترونیک نیمه اول خرداد ماه امسال اجرا و قرار شد میزان «یارانه» یارانه‌بگیران سه دهک اول (در این مرحله صرفا خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور)، مشروط به خرید ۷۰ درصد مبلغ یارانه از میان ۹ تا ۱۱ قلم، ۲۰ درصد افزایش یابد.


با حذف ارز ترجیحی و افزایش یارانه می‌خواستیم گرانی سر سفره مردم نیاید!

۱۴۰۱/۶/۱

عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

می‌خواستیم گرانی‌ها مشمول سفره مردم نشود!

متاسفانه زیرساخت قدرتمندی نداشتیم…

مبنای قیمت اقلام کالابرگ متناسب با سال ۱۴۰۱ است و در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمتی نداشت.


 احتمال تغییرات یارانه ای جدید

۱۴۰۱/۶/۱

وزیر رفاه: تعداد دهک‌های مشمول افزایش یارانه از ۳ به ۵ دهک افزایش می‌یابد/ احتمال تغییر در دهک‌بندی‌ها وجود دارد؛ یعنی ممکن است برخی از دهک‌های پایین به دهک‌های بالا بیایند و بالعکس

صولت مرتضوی گفت: کسانی که به هر طریقی برای یارانه ثبت‌نام نکردند یا در دهک ۱۰ قرار گرفتند و یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد و اگر نسبت به دهک‌بندی اعتراض دارند، می‌توانند در سامانه اعتراض کنند و بعد از بررسی نتیجه به آنها گفته خواهد شد.


علت عدم دریافت یارانه خود را ببینید

۱۴۰۱/۵/۲۸

روابط عمومی وزارت کار:

در سامانه جدید «حمایت» که با نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir فعال است، سرپرست هر خانوار می تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند.

همچنین امکان مشاهده اطلاعات شناسنامه اقتصادی خانوار در سه بخش اطلاعات خرید از کارت بانکی، اطلاعات خودرو و اطلاعات درآمد به صورت تفکیک شده و مجزا فراهم شده و کاربرانی که درخواست بررسی مجدد این اطلاعات را دارند می توانند درخواست خود را در مراحل مجزا و بصورت تفکیک شده ثبت کنند.


جزییات واریز چهارمین مرحله کمک کرونا

۱۳۹۹/۳/۳۰

اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها:

چهارمین مرحله کمک حمایت معیشت کرونا ساعت ۲۴ فردا شب (روز شنبه) مورخ ۳۱خرداد به حساب سرپرستان خانوارهای حدود ۳میلیون نفر واریز خواهد شد.

این کمک‌ها بر اساس بعد خانوار از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود .

علاوه بر کمک حمایتی ویژه ماه مبارک رمضان، سه مرحله قبلی از چهار مرحله کمک بلاعوض دولت برای حمایت از وضعیت معیشتی اقشار آسیب پذیر ناشی از ویروس کرونا در اسفند۹۸، فروردین و اردیبهشت ماه۹۹ واریز شده بود.


یارانه نقدی خرداد فردا واریز می‌شود

۱۳۹۹/۳/۱۹

سومین مرحله یارانه نقدی سال ۹۹، ساعت ۲۴ فردا (۲۰ خرداد) واریز می‌شود.


یارانه نقدی خرداد، سه‌شنبه واریز می‌شود

۱۳۹۹/۳/۱۵

سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان پرداخت یک صد و دوازدهمین مرحله یارانه نقدی را ۲۰ خرداد اعلام کرد.

یک‌صد و دوازدهمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۰ خرداد به‌حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل‌برداشت خواهد شد.

مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.


مشروط کردن پرداخت یارانه به نوزادان خلاف قانون است

۱۳۹۹/۳/۱۵

حجت الاسلام موسوی لارگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس:

اگر پدر و مادر خانواده ای یارانه دریافت می‌کنند قطعا فرزند تازه متولد شده آنها نیز طبق قانون بدون شرط و شروطی شامل دریافت یارانه می‌شود.


پرداخت یارانه به متولدان جدید مشروط شد

۱۳۹۹/۳/۱۲

آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها در جلسه هیئت دولت تصویب شد که بر اساس آن، موالید جدید صرفاً با تأیید وزارت تعاون و در صورت وجود منابع به تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه خواهند بود. /تسنیم


مرحله ششم یارانه معیشتی امشب واریز می‌شود

۱۳۹۹/۳/۱۰

ششمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ امشب (۱۰ خرداد) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان
خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان
خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان
خانواده ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان
خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان


امشب ساعت ۲۴ واریز سومین مرحله از یارانه کمک معیشتی کرونا

۱۳۹۹/۲/۳۰


سومین مرحله حمایت معیشت فردا شب واریز می شود

۱۳۹۹/۲/۲۹

سومین مرحله حمایت معیشت کرونا فردا شب به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.


زمان واریز یارانه اردیبهشت ۹۹ اعلام شد

۱۳۹۹/۲/۱۹

دومین مرحله یارانه نقدی سال ۹۹ ساعت ۲۴ فردا شنبه ۲۰ اردیبهشت، به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.


یارانه معیشتی اردیبهشت ساعت ۲۴ امشب واریز می‌شود

۱۳۹۹/۲/۱۰

ششمین مرحله بسته معیشتی ساعت ۲۴ امشب به حساب ۱۸ میلیون سرپرست خانوار واریز خواهد شد


یارانه نقدی فروردین، ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود

۱۳۹۹/۱/۲۰


یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی چهارشنبه واریز می‌شود

۱۳۹۹/۱/۱۹

یکصد و دهمین مرحله یارانه نقدی مربوط به فروردین ماه سال جاری به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۹ به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.


زمان واریز یارانه فروردین ۹۹ اعلام شد

۱۳۹۹/۱/۱۸

نخستین مرحله یارانه نقدی سال ۹۹ ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۲۰ فروردین)، به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.


مرحله دوم بسته معیشتی آخر فروردین پرداخت می‌شود

۱۳۹۹/۱/۱۸

رئیس‌جمهور در ستاد هماهنگی اقتصاد: مرحله دوم بسته معیشتی آخر فروردین پرداخت می‌شود.


گردش مالی حساب یکی از معیارهای شناسایی مشمولان بسته معیشتی است

۱۳۹۹/۱/۱۲

میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی:

معیارهای مشخص شده برای مشمولان پا برجاست و تغییری نمی‌کند.

اگر تراکنش‌های بانکی خانواده دو نفره ۴ میلیون،خانواده چهار نفره ۸ میلیون و به همین ترتیب باشد فرد عملا مشمول بسته معیشیتی نمی‌شود.

نظام اطلاعاتی در کشور یکبارچه، برخط و به روز نیست و دستگاه‌ها در تبادل داده با یکدیگر مشکل دارند.


چه کسانی پنجمین بسته حمایت معیشتی را دریافت می‌کنند؟

۱۳۹۹/۱/۱۰

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی:

افرادی که در اسفندماه سال گذشته بسته حمایت معیشتی دریافت کردند، فروردین ماه امسال نیز جزو مشمولان خواهند بود.

از بررسی اعتراض افراد چنانچه واجد شرایط باشند و مشمول شوند، به لیست اضافه می شوند./ ایرنا


یارانه معیشتی ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

۱۳۹۹/۱/۱۰


اولین یارانه معیشتی ۹۹ فردا شب واریز می‌شود.

۱۳۹۹/۱/۹


زمان واریز اولین یارانه معیشتی سال ۹۹ اعلام شد

۱۳۹۹/۱/۷

مهدی قمصریان، سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور:

اولین یارانه کمک معیشتی افراد در سال ۹۹، ساعت ۲۴ شب ۱۰ فروردین به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.


بیش از ۶۰ میلیون نفر بسته معیشتی دریافت می‌کنند

۱۳۹۹/۱/۶

میرزایی، سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی :

۱۹ میلیون و۱۰۰ هزار خانوار بسته معیشتی ماهانه دریافت کردند.

در ابتدا تعهد دادیم که به ۶۰ میلیون نفر بسته معیشتی پرداخت می‌کنیم، اما در حال حاضر در مجموع بیش از ۶۰ میلیون نفر کمک معیشتی دریافت می‌کنند.

۳ میلیون و ۷۰ هزار خانوار اعتراض کردند که از بین آنها یک میلیون و ۱۷۶ هزار خانوار اعتراضشان پذیرفته شد و به لیست اضافه شدند.

در مجموع ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به لیست مشمولان اضافه شده و معوقات را نیز دریافت کردند./باشگاه خبرنگاران


توضیحات سخنگوی سازمان برنامه و بودجه درباره یارانه کرونا:

۱۳۹۹/۱/۴

این کمکها به افرادی پرداخت میشود که مطلقا فاقد هرگونه درآمد مستمری باشند.


اولین بسته حمایتی ویژه کرونا امشب واریز می شود

۱۳۹۸/۱۲/۲۷

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه اولین بسته حمایتی دولت از ۳ میلیون نفر اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا امشب ۲۷ اسفند به حساب سرپرستان واریز می شود.

مبلغ این واریزی از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است./ایرنا


بسته حمایتی «کرونا» قبل از پایان اسفندماه واریز می‌شود

۱۳۹۸/۱۲/۲۶

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، قبل از پایان اسفندماه به حساب یارانه افراد واریز می‌شود.

افراد مشمول دریافت این بسته از طریق پایگاه اطلاعات مالی ایرانیان و سامانهای که برای این منظور تهیه شده شناسایی می‌شوند.

این بسته حمایتی برای افرادی که از حداقل‌ها برخوردار نیستند، واریز خواهد شد/ ایرنا


جزئیات بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب دیده از کرونا

طبق تصمیم دولت قرار است به ۳ میلیون نفر از اقشار کم درآمد، ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض پرداخت شود.

۱۳۹۸/۱۲/۲۶

با شیوع بیماری کرونا در کشور، بسیاری از مشاغل تعطیل و صاحبان این مشاغل دچار ضرر و زیان شدند.

به گفته نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ۷ میلیون نفر شناسایی شده اند که قرار است تحت حمایت ۲ بسته معیشتی ویژه قرار بگیرند.

بسته اول به سه میلیون خانواده پرداخت می شود.

با دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد در سه مرحله به سه میلیون خانواده از اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده و درآمد ثابتی ندارند، پرداخت شود.

قرار است، نخستین بسته حمایتی تا پیش از پایان اسفندماه در اختیار افراد مشمول قرار می‌گیرد که با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی و یا ثبت نام شده اند. دو بسته حمایتی دیگر نیز در ابتدای سال آتی، در اختیار مشمولان این طرح قرار خواهد گرفت.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد تبصره ۱۲ بودجه سال ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه شناسایی و پرداخت بسته حمایتی دولت به مشمولان گفت: با دستور رئیس جمهور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول شناسایی خانواده های مشمول بسته حمایتی جدید دولت شده است.

وی افزود: از نظر فنی تمام تحلیل ها برای شناسایی افراد مشمول انجام شده است و هر زمانی که دستورالعمل پرداخت بسته حمایتی ابلاغ شود، امکان پرداخت وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت این بسته حمایتی در ساعت ۲۴ روز سه شنبه به افراد مشمول پرداخت خبر داد.

مبلغ بسته حمایتی کرونا به تفکیک تعداد افراد خانوار

براین اساس میزان بسته حمایتی به خانواده طبق جدول ذیل خواهد بود:

تعداد اعضای خانواده مبلغ پرداختی
خانواده ۱ نفر۲۰۰ هزار تومان
خانواده ۲ نفر۳۰۰ هزار تومان
خانواده ۳ نفر۴۰۰ هزار تومان
خانواده ۴ نفره۵۰۰ هزار تومان
خانواده ۵ نفره و بیشتر۶۰۰ هزار تومان

همچنین قرار است به ۴ میلیون نفر بین یک و نیم تا ۲ میلیون تومان وام قرض الحسنه با اقساط ۳۰ ماهه و پرداخت ماهیانه ۸۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

این وام بدون ضامن است و اقساط آن از کارت یارانه پرداخت می‌شود.

این وام ۱۲ درصد سود دارد که ۸ درصد آن را برنامه و بودجه پرداخت می‌کند. روز‌های پایانی اسفند ماه زمان پرداخت بسته حمایتی از افراد آسیب دیده از کرونا است.


پرداخت اولین بسته معیشتی مربوط به کرونا در روز چهارشنبه

۱۳۹۸/۱۲/۲۵

نوبخت، رییس سازمان برنامه بودجه کشور:

اولین واریز بسته حمایتی برای ۳ میلیون نفر که شامل رقم ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی است، پس فردا شب یعنی چهارشنبه ۲۸ اسفند به حساب سرپرست خانوارها واریز می شود.


واریز ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حساب ۳ میلیون نفر تا پایان هفته

۱۳۹۸/۱۲/۲۵

رئیس جمهور : به مشاغل کم درآمد در چهار نوبت بسته حمایتی پرداخت خواهد شد


زنان سرپرست خانوار برای دریافت «بسته معیشتی» در اولویت‌ هستند

۱۳۹۸/۱۲/۲۴

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

در حال حاضر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که سه بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته که طی مکاتباتی که با معاون اول رییس جمهور داشته‌ایم مقرر شده زنان سرپرست خانوار به ویژه زنانی که از دستگاه‌های حمایتی دیگری بهره مند نیستند، برای دریافت این بسته‌ها در اولویت قرار گیرند./ایسنا


حمایت از اقشار کم درآمد از طریق پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان

۱۳۹۸/۱۲/۲۳

وزارت کار بنا دارد از طریق اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اقشار کم درآمد متاثر از بیماری کرونا را شناسایی و به آنان بسته حمایتی بدهد.

این ویدئو به شما می‌گوید چه کسانی و چطور می‌توانند از بسته‌های حمایتی استفاده کنند.


جزییات بسته حمایتی دولت برای جبران زیانهای ناشی از کرونا به اقشار کم درآمد

۱۳۹۸/۱۲/۲۳

جزییات بسته حمایتی دولت برای جبران زیانهای ناشی از کرونا به اقشار کم درآمد

جزییات بسته حمایتی دولت برای جبران زیانهای ناشی از کرونا به اقشار کم درآمد


اختصاص وام قرض الحسنه بدون نیاز به ضامن ۲ میلیونی به ۴ میلیون نفر

۱۳۹۸/۱۲/۲۳

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

حدود ۷ میلیون نفر را شناسایی کردیم که قرار است تحت حمایت ۲ بسته معیشتی ویژه قرار دهیم.

۳ میلیون نفر که از جمله کسانی که درآمد ثابت ندارند مشمول دریافت ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در ماه خواهند بود.

۴ میلیون نفر دیگر کسانی هستند که شرایطشان به نوعی است که به آن ها ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

این وام ۱۲ درصد سود دارد که ۸ درصد آن را برنامه و بودجه پرداخت می کند و نیاز به ضامن ندارد و با کارت یارانه قابل پرداخت است.

این رقم ۳۰ ماهه بازگردانده می‌شود که ۳ ماه تنفس دارد و مابقی ماهی ۸۰ هزار تومان قسط است.


واریز ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حساب ۱.۵ میلیون خانوار طی هفته آینده

۱۳۹۸/۱۲/۲۳

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه:

حدود یک و نیم میلیون خانوار توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده‌اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی در برابر زیان‌های ناشی از کرونا را دریافت خواهند کرد.

دولت دو بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک الی دو میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند.

در برآورد اولیه ما حدود سه میلیون خانوار مشمول این طرح شناسایی شده اند و این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد می‌باشد و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد، به نوبت پرداخت خواهد شد.

در مرحله دوم حدود یک و نیم میلیون خانواری که حتی دارای درآمد متغیر هم نداشتند توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

مبالغ دریافتی این افراد برای خانوار یک نفره ٢٠٠ هزار تومان، خانوار دو نفره ٣٠٠ هزار تومان، خانوار سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵٠٠ هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم ۶٠٠ هزار تومان خواهد بود.


پرداخت بسته حمایتی در اسفند ماه به کسانی که شغل خاص و درآمد ثابت ندارد

۱۳۹۸/۱۲/۲۲

وزیر صمت: با دستور مهم رئیس جمهور و همراهی سازمان برنامه به کلیه کسانی که شغل خاص و درآمد ثابت ندارند، در اسفند یک بسته حمایتی پرداخت می شود.


یارانه نقدی اسفند ساعت ۲۴ امروز (سه‌شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

۱۳۹۸/۱۲/۲۰


تفکیک پرداخت یارانه نقدی و معیشتی

۱۳۹۸/۱۲/۱۱

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس:

در بودجه سال آینده یارانه نقدی به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان و به حساب ۷۸ میلیون نفر واریز خواهد شد

۳۱ هزار میلیارد تومان نیز برای پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون ایرانی تخصیص یافت.

به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تذکر داده شد تا بانک ها اطلاعات خود را اصلاح کنند و افراد نیازمند از حمایت های معیشتی برخوردار شوند./صداوسیما


یارانه معیشتی امشب واریز می شود

۱۳۹۸/۱۲/۱۰

چهارمین مرحله یارانه حمایت های معیشتی ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.


تجمیع یارانه نقدی و معیشتی مصوب نشد

۱۳۹۸/۱۲/۷

«سعیدی» عضو کمیسیون تلفیق بودجه: در نشست امروز صبح کمیسیون علاوه بر تخصیص ۶۰ لیتر بنزین برای ایام نوروز به هر خودرو، موضوع تجمیع یارانه‌های نقدی و معیشتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به تصویب اعضای کمیسیون نرسید/ فارس


یارانه معیشت شنبه واریز می شود

۱۳۹۸/۱۲/۷

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور از واریز چهارمین مرحله حمایت معیشتی در روز شنبه آینده خبر داد.

براین اساس چهارمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ شنبه ۱۰ اسفند طبق بعد خانوار به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

در این مرحله تعداد ۲۶۸ هزار و ۱۴۹ خانوار جدید که درخواستان بررسی مجددشان تایید شده به فهرست خانوارهای دریافت کننده اضافه و یارانه هر ۴ مرحله را یکجا دریافت می‌کنند.


واریز یارانه سوخت خودروهای حمل و نقل عمومی تا ۴ اسفند

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری از واریز اعتبار سهمیه تخصیصی سوخت بهمن خودروهای حمل و نقل عمومی تا چهارم اسفند خبر داد.


وضعیت جدید جاماندگان “یارانه حمایت معیشتی” مشخص شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۷

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان: خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی مشمول یارانه معیشتی نمی‌شوند

خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور «همزمان» یا دارای دو واحد ملکی هستند، خانوارهای دارای ملک به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در تهران و کلان‌شهر‌ها و ۹ میلیارد ریال در سایر شهرستان‌ها، دارای خودروی سواری به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال یا خودروی عمومی با ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی، کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز و گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به مبلغ بیش از ۳ میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند، مشمول بسته معیشتی نمی‌شوند.

۳۰۰ هزار خانوار ثروتمند در کشور شناسایی شدند

اطلاعات افراد در پایگاه اطلاعات اقتصادی – اجتماعی ایرانیان هر ۶ ماه یک بار به روزرسانی می‌شود

افراد جدید از اسفند ماه یارانه معیشتی خود را دریافت می‌کنند

افراد جامانده، معوقات یارانه معیشتی را تا پایان سال دریافت خواهند کرد/ تسنیم


آزمون وسع برخورداری از سبد حمایتی دولت هر ۶ ماه یک بار انجام می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

وزیر کار و رفاه اجتماعی:

برگزاری آزمون وسع هر ۶ ماه یک بار بر اساس مصوبه هیئت وزیران انجام می شود و در صورتی که افرادی نسبت به دریافت سبد حمایتی دولت استحقاق پیدا کنند با بررسی از طریق آزمون وسع نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد شد.


یارانه بهمن فرداشب در حساب‌هاست

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی برای بهمن‌ماه فردا شب (یکشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.


تقاضای سبد معیشتی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تایید شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی:

درخواست سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ابتدای واریز سبد حمایتی معیشتی دولت تا کنون تایید و معوقه ها نیز به حسابشان واریز شده است.

تا کنون سه دوره سبد حمایت معیشتی دولت واریز شده است و همانطور که از ابتدا وعده شد ۶۰ میلیون نفر کل مبلغ را دریافت کرده‌اند.


کمک معیشت معترضانِ تأیید شده، یکجا واریز شده است

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

سرپرستان خانوارهای معترض که اعتراض آنها مورد پذیرش واقع شده بود لازم است با دقت تراکنش‌های بانکی خود را بررسی کنند چرا که کمک معیشتی سه مرحله این خانوارها، یکجا واریز شده است./مهر


یارانه ۷۲ هزار تومانی به ضرر مردم است

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ضمن انتقاد بر مصوبه ادغام «یارانه نقدی» و «یارانه معیشتی» مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس، آن را به ضرر یارانه‌بگیران اعلام کرد و گفت: تصمیم مجلس این طور است که اگر تاکنون خانوار یک نفره جمعاً ۱۰۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی دریافت می‌کرده، حال با این مصوبه ادغام ۷۲ هزار تومان دریافت می‌کند/ ایسنا


جزئیات پرداخت یارانه نقدی در سال ۹۹

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

پرداخت یارانه نقدی سال آینده پس از ۱۰ سال پرداخت تغییر خواهد کرد و بنا بر اعلام کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، قرار است ۲۷ هزار تومان به مبلغ مصوب (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان) به عنوان سبد حمایت معیشتی اضافه و در مجموع ۷۲۵۰۰ تومان برای هر نفر واریز شود


یارانه ۷۲ هزار تومانی هم کمکی به خروج افراد از زیرخط فقر نمی‌کند

۱۳۹۸/۱۱/۱۱

اعضای کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۹، مصوب کردند که مبلغ یارانه نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۲ هزار تومان افزایش پیدا کند و در سال آینده تنها یک یارانه که ترکیبی از یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین است پرداخت شود.

اما یک عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه چمران اهواز معتقد است:

«با ادغام یارانه و بسته حمایت معیشتی و توزیع آن میان ۷۸ میلیون نفر، همان ۱۸ میلیون نفری که از فهرست بسته معیشتی بگیران حذف شده بودند به این طرح برمی‌گردند»
«آنچه از این مصوبه برمی‌آید این است که قصد دارند مبالغی را از یارانه و بسته معیشتی دهک‌های پایین کم و آن را میان افراد بیشتری به صورت مساوی توزیع کنند»

«یارانه‌ ۷۲ هزار تومانی نیز رشد نرخ تورم را در دو سه سال اخیر پوشش نمی‌دهد. فاصله دهک‌های اول تا چهارم با خط فقر بسیار زیاد است و با این مبالغ جبران نمی‌شود».


«پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی» شفاف‌ سازی شد

۱۳۹۸/۱۱/۹

سخنگوی ستاد بودجه۹۹:

انعکاس خبری مبنی بر «افزایش یارانه نقدی در سال ۱۳۹۹ به رقم ۷۲ هزار تومان در ماه به ازای هر نفر» صحیح نیست

مجموع پرداخت یارانه، اعم از نقدی و حمایت معیشتی خانوارها، در سال ۱۳۹۹ حدود ۷۲ هزار تومان به ازای هر فرد خواهد بود که به جهت افزایش مشمولین نسبت به سال جاری، سرانه پرداختی یارانه کمتر از سال جاری خواهد شد./ایسنا


بدترین روش ممکن برای شناسایی مشمولان یارانه معیشتی اِعمال شد

۱۳۹۸/۱۱/۹

تجمیع یارانه نقدی و معیشتی درصورت تصویب مجلس

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در گفتگو با تسنیم:

وزارت کار بدترین روش ممکن را برای شناسایی مشمولان یارانه معیشتی اجرا کرد

از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره ۱۴ فقط ۷۰ هزار میلیارد بابت پرداخت یارانه در سال ۹۹ درنظر گرفته شد.

اگر این مصوبه مورد تایید نمایندگان در صحن علنی مجلس نیز قرار گیرد سال آینده به تمام یارانه بگیران حدود ۷۲ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

در حال حاضر رقم پرداختی یارانه نقدی برای چند سال تغییری نکرده اما قیمت حاملهای انرژی حداقل ۴ مرتبه رشد کرده است

بررسی منابع و مصارف تبصره ۱۴ نشان می‌دهد که دولت به راحتی می‌توانست رقم پرداختی یارانه نقدی را افزایش دهد/تسنیم


سومین مرحله از یارانه معیشتی به حساب واریز شد و قابل برداشت است

۱۳۹۸/۱۱/۹


واکنش وزیر کار به یارانه ۷۲ هزار تومانی

۱۳۹۸/۱۱/۸

شریعتمداری:

پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی در برنامه‌های دولت نبوده و این موضوع را از زبان خبرنگاران می‌شنوم.

ممکن است نمایندگان مجلس در قالب بودجه تغییراتی اعمال کنند، اما هنوز تکلیف اجرایی به دولت نرسیده است.

برای ایجاد یک شرایط مطلوب باید از هرگونه تشویش در ذهن مردم جلوگیری کنیم.


واریز سومین مرحله یارانه معیشتی

۱۳۹۸/۱۱/۸

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه:

سومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود./شبکه خبر


سومین مرحله حمایت معیشتی فردا شب به حساب ۱۹ میلیون خانوار واریز می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۷

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به تعطیلی روز چهارشنبه سومین مرحله از حمایت‌های معیشتی ساعت ۲۴ فردا شب ۸ بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود


مبلغ یارانه در سال ۹۹ به ۷۲ هزار تومان افزایش می‌یابد

۱۳۹۸/۱۱/۷

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور در سال ۹۹ گفت که مبلغ یارانه در سال آینده به ۷۲ هزار تومان افزایش خواهد یافت.


یارانه بنزین در سال آینده به همه یارانه بگیران پرداخت می شود

۱۳۹۸/۱۱/۷

هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹:

با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس، یارانه معیشت بنزین در سال آینده به همه یارانه بگیران به طور مساوی تعلق می گیرد و به افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی ۲۰ درصد بیشتر تعلق خواهد گرفت./خانه ملت


همه یارانه بگیران، بسته معیشتی می‌گیرند

۱۳۹۸/۱۱/۶

«امیرآبادی» نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس:

با مصوبه کمیسیون، ۴۲ هزار میلیارد تومان درآمد مربوط به یارانه نقدی و ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد مربوط به یارانه معیشتی در سال ۹۹ با هم ادغام خواهند شد.

بر این اساس ۷۸ میلیون ایرانی با ادغام این درآمدها از یارانه نقدی و معیشتی به صورت توامان بهره‌مند خواهند شد.

همچنین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، یارانه را ۲۰ درصد بیشتر از سایرین دریافت خواهند کرد.


تعداد دریافت‌کنندگان “یارانه حمایت معیشتی” افزایش می‌یابد

۱۳۹۸/۱۱/۵

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی از افزایش دریافت کنندگان یارانه حمایت معیشتی خبر داد و گفت: افرادی که اطلاعات آنها در سایت ثبت شده است و مشمول یارانه حمایت معیشتی باشند از دهم بهمن یارانه به حساب آنها واریز می‌شود/ تسنیم


آیا برای دریافت “یارانه حمایت معیشتی” حساب‌های بانکی افراد بررسی می‌شود؟

۱۳۹۸/۱۱/۲

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی:

بررسی سیستمی اطلاعات بانکی با اجازه خود مردم است و قاعدتا افرادی که اجازه بررسی حساب‌های بانکی خود را نداده‌اند اطلاعات مالی و بانکی آنها نیز بررسی نشده است.

پس از اجازه فرد، مجموع واریزها و برداشت‌های حساب‌های بانکی اعضای خانوار به صورت سیستمی بررسی و تحلیل می‌شود اما دسترسی به اینکه افراد چه شماره حساب‌هایی را در کدام بانک‌ها دارند، وجود ندارد، بنابراین موضوع سرکشی به حسابها کاملا منتفی است.


نماینده مجلس: احتمال افزایش یارانه نقدی به ۷۵ هزار تومان

۱۳۹۸/۱۱/۲

فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس از احتمال پرداخت یارانه نقدی۷۵ هزار تومانی به تمامی مردم و خلق منابع جدید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد. /عصرایران


امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام جاماندگان دریافت بسته معیشتی

۱۳۹۸/۱۰/۳۰

مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت بسته‌های معیشتی امروز (۳۰ دی ماه) به پایان می‌رسد.

افرادی که بسته معیشتی به آن‌ها تعلق نگرفته است می‌توانند با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir و یا شماره گیری *۶۳۶۹# تقاضای خود را ثبت کنند.

سرپرستان خانوار با وارد کردن شماره ملی، تاریخ تولد، شماره تلفن و تعیین جنسیت باید درخواست اولیه خود را ثبت کنند تا نتیجه برایشان از طریق پیامک ارسال شود.

امروز آخرین مهلت برای ثبت نام بسته معیشتی است و به گفته میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی طرح معیشت دولت به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.


فردا، آخرین مهلت ثبت نام، درخواست بازبینی مجدد و لغو درخواست در سامانه معیشتی

۱۳۹۸/۱۰/۲۹

فردا (سی ام دی ماه) آخرین مهلت ثبت نام در سایت hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری است که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند.


راهنمای ثبت‌ نام و شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی

۱۳۹۸/۱۰/۲۴

شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی توسط هیئت وزیران ابلاغ شده که تغییر چندانی با شرایط اعلام شده قبلی ندارد. از طرفی امروز ۲۴ دی‌ماه آخرین مهلت ثبت نام یارانه‌نگیر‌ها و اعتراض مجدد به دریافت نکردن یارانه معیشتی است. مهلتی که تا اینجای کار تمدید نشده است

امروز آخرین مهلت ثبت نام در سامانه یارانه معیشتی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir است که از ۱۰ دی‌ماه تا ۲۴ دی‌ماه برای ثبت‌نام خانواده‌های جدید، مشاهده نتایج اعتراض خانواده‌های غیرمشمول و مشاهده اطلاعات خانواده‌های مشمول یارانه معیشتی بازگشایی شده است. از طرف دیگر هیئت وزیران، شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی بنزین را در قالب یک آئین‌نامه ابلاغ کرده است. این آئین نامه نسبت به شرایطی که پیش از این توسط وزارت رفاه و ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی اعلام شده بود، تغییر چندانی ندارد.

شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی

هیئت وزیران مصوبه خود را که در آن شرایط پرداخت یارانه معیشتی به تصویب رسیده بود را ابلاغ کرده است. شرایطی که در آئین‌نامه هیئت وزیران آمده تفاوت چندانی با شرایطی که پیش از این اعلام شده بود، ندارد و صرفا یک بند در شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی اضافه شده که بر اساس آن خانوار‌های دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان، یا خانوار‌های دارای دو واحد ملکی، از دریافت یارانه معیشتی محروم خواهند بود.

این مورد پیش از این به عنوان یکی از فاکتور‌های شناسایی خانوار‌های غیرمشمول در یارانه معیشتی عنوان شده بود و حالا به مصوبه تبدیل شده است. بر این اساس، خانواده‌هایی که مجموع درآمد آن‌ها از مبالغ جدول زیر کمتر باشد یا مشمول یکی از شرایط شش‌گانه اعلام شده نباشند، ماهانه یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

تعداد اعضای خانوادهحداقل درآمد سالانهحداقل درآمد ماهانه
یک نفر۴۸ میلیون تومانچهار میلیون تومان
دو نفر۶۰ میلیون تومانپنج میلیون تومان
سه نفر۷۲ میلیون تومانشش میلیون تومان
چهار نفر۸۴ میلیون تومانهفت میلیون تومان
پنج نفر و بیشتر۹۶ میلیون تومانهشت میلیون تومان

شرایط اعلام شده در مصوبه هیئت وزیران برای حذف خانوار از فهرست یارانه معیشتی مطابق موارد زیر است:

۱- خانوار‌های دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌طور همزمان یا خانوار‌های دارای دو واحد ملکی

۲- خانوار‌های دارای املاک و مستغلات با ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در تهران و کلان‌شهر‌ها و ۹۰۰ میلیون تومان در سایر شهرستان‌ها

۳- خانوار‌های دارای خودرو سواری به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودرو عمومی به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان

۴- کارفرمایان با بیش از سه بیمه‌پرداز

۵- خانوار‌هایی که بیش از این سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند

۶- گیرندگان تسهیلات بانکی جمعا به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند

توجه داشته باشید که پیش از این «مناصب و مشاغل با درآمد بالا از جمله بازارگانان، پزشکان، اصناف ممتاز و درجه یک، اعضای هیئت علمی، مدیران کل و بالاتر، فرماندهان و مناصب بالاتر» هم جزء شرایط حذف خانواده از یارانه معیشتی بود که در مصوبه هیئت وزیران اشاره‌ای به آن نشده است.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران که قبلا توسط وزارت رفاه اعلام شده بود، مبلغ یارانه معیشتی خانواده مطابق جدول زیر است:

تعداد اعضای خانوارمبلغ پرداختی ماهانه
یک نفر۵۵ هزار تومان
دو نفر۱۰۳ هزار تومان
سه نفر۱۳۸ هزار تومان
چهار نفر۱۷۲ هزار تومان
پنج نفر و بیشتر۲۰۵ هزار تومان

امروز؛ آخرین مهلت ثبت نام در سامانه یارانه معیشتی

سامانه ثبت نام یارانه معیشتی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir از ۱۰ دی‌ماه بازگشایی شد و قرار بود تا دو هفته ثبت نام از کسانی یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی نمی‌گیرند و می‌خواهند مشمول یارانه معیشتی باشند، انجام شود. امروز یعنی ۲۴ دی‌ماه مهلت ثبت نام در سامانه یارانه معیشتی به پایان می‌رسد و تا لحظه نگارش این متن، مهلت اعلام شده تمدید نشده است.

کسانی که می‌خواهند به لیست یارانه‌بگیر‌ها اضافه شوند و به دریافت نکردن بسته حمایت معیشتی اعتراض دارند، می‌توانند در این سامانه درخواست خود را ثبت کنند. برای این کار دیگر نیازی به شماره‌گیری #۶۳۶۹* و دریافت کد رهگیری نیست و می‌توانید با مراجعه به سایت سامانه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنید

راهنمای ثبت نام بسته معیشتی یارانه‌نگیر‌ها

ثبت نام بسته حمایت معیشتی برای خانواده‌هایی که تا حالا برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده‌اند، امکان‌پذیر است. همچنین، آن خانواده‌هایی از اردیبهشت‌ماه ۹۳ به بعد یارانه نقدی نگرفته‌اند، می‌توانند برای دریافت بسته حمایت معیشتی درخواست خودر را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند. برای این کار در سامانه باید گزینه ثبت خانوار جدید را انتخاب کنید و در آن شماره ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

بعد از کلیک روی گزینه ثبت، کار تمام است. درخواست شما در سامانه ثبت شده و بعد از بررسی از طریق پیامک به همان شماره تلفنی که وارد کرده‌اید، به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی خانواده شما در سال ۹۴ یا بعد از آن قطع شده باشید، نیازی به ثبت خانوار جدید ندارید و می‌توانید با اطلاعات مربوط به شماره حسابی که قبلا یارانه‌تان به آن واریز می‌شد، به سامانه وارد شوید.

راهنمای مشاهده اطلاعات خانواده در سامانه حمایت

سامانه حمایت معیشتی برای خانواده‌هایی که مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی هستند، فهرست واریزی را ارائه می‌کند. برای این کار باید در سامانه hemayat.mcls.gov.ir روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید و اطلاعات مربوط را وارد کنید. در این روش لازم است شماره ملی سرپرست خانواده را به صورت به صورت یک عدد ۱۰ رقمی و بدون خط فاصله وارد کنید. اگر در یک ماه اخیر خانواده جدید تشکیل داده‌اید یا ساختار خانواده تغییر کرده، باید اطلاعات مربوط به ماه گذشته را وارد کنید. همچنین برای ورود به سامانه لازم است که شماره ملی یکی دیگر از اعضای خانواده را به انتخاب خودتان وارد کنید.

اگر خانواده‌تان تک‌نفره است، باید گزینه خانوار یک نفره را انتخاب کنید که نیازی به وارد کردن کد ملی دیگر اعضای خانواده نباشد. برای ورود به سامانه همچنین به شماره حساب سرپرست خانواده احتیاج دارید. این شماره باید مربوط به همان حسابی باشد که یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به آن واریز می‌شود. توجه داشته باشید که شماره کارت یا شماره دیگر حساب‌های سرپرست خانواده برای ورود به سامانه به کارتان نمی‌آید.

اگر شماره حسابتان را نمی‌دانید، کافی است با کارت بانکی‌تان به یکی از خودپرداز‌های بانک رفته و موجودی بگیرید. شماره حساب روی رسید خودپرداز قابل مشاهده است. با این کار لازم نیست حتما به شعبه بروید و شماره حسابتان را بپرسید. همچنین از طریق سامانه‌های اینترنت بانک می‌توانید شماره حسابتان را پیدا کنید.

راهنمای مشاهده نتیجه اعتراض در سامانه یارانه معیشتی

اگر پیش از این درخواست خود را از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* وارد کرده باشید و بعد از بررسی همچنان مشمول دریافت یارانه معیشتی شناخته نشده باشید، با ورود به سایت hemayat.mcls.gov.ir می‌توانید وضعیت گردش مالی اعضای خانواده خود را در سامانه مشاهده کنید. در این سامانه، مجموع واریزی خانواده شما در سال ۹۷، مجموع حقوق ماهانه، شغل و مدل خودرو اعضا و سرپرست خانواده قابل ملاحظه است. همچنین در این سامانه مجموع برداشتی از حساب اعضای خانواده در سه ماه از سال گذشته نمایش داده و با میانگین تعیین شده مقایسه می‌شود.

راهنمای اعتراض مجدد به دریافت نکردن یارانه معیشتی

اگر خانواده‌ای با وجود مشاهده اطلاعات مالی همچنان به دریافت نکردن یارانه معیشتی اعتراض دارد، یا اطلاعات ارائه شده را اشتباه می‌داند، می‌تواند در همین سامانه درخواست بررسی مجدد اطلاعات خانواده خود را ثبت کند. برای این کار کافی است گزینه درخواست بازبینی را انتخاب کنید. برای ثبت درخواست لازم است مجددا رضایت‌نامه‌ای را برای ستاد یارانه معیشتی تایید کنید که بر اساس آن شرایط دریافت یارانه معیشتی را مطابق ارقام اعلام شده دارید.

همچنین با درخواست بازبینی رضایت می‌دهید که اطلاعات خانواده شماه در اختیار سازمان امور مالیاتی و نظام بانکی قرار بگیرد و مبنای تصمیم‌گیری درباره اخذ مالیات و ارائه تسهیلات باشد. اگر در پایان مشخص شود که متوسط درآمد ماهانه خانواده بیشتر از مبالغ اعلام شده است و مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستید، علاوه بر اینکه بسته حمایتی را دریافت نخواهید کرد، بلکه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی خانواده شما هم قطع خواهد شد.

این یک تهدید صریح از طرف ستاد یارانه معیشتی است! بر اساس اطلاعات ارائه شده در سامانه یارانه معیشتی، درخواست شما دست کم تا شش ماه آینده بررسی خواهد شد و بعد از آن می‌توانید مجددا به سامانه وارد شوید و نتایج درخواست بازبینی را مشاهده کنید.


مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت “یارانه حمایت معیشتی” تمدید شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۴

سخنگوی ستاد شناسائی مشمولان کمک حمایت معیشتی:

افرادی که در لیست یارانه‌بگیران نیستند و متقاضی دریافت کمک حمایت معیشتی هستند، می‌توانند تا ۳۰ دی ماه برای ثبت درخواست خود به سایت حمایت مراجعه کنند.


مهلت ثبت‌ نام افرادی که یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند و مشمول یارانه معیشتی هم نشدند امروز به پایان می‌رسد./شبکه خبر

۱۳۹۸/۱۰/۲۴


امکان مشاهده علت عدم تعلق بسته معیشتی فراهم شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

امکان مشاهده عدم برخورداری از بسته حمایت معیشتی برای برخی از متقاضیان این بسته از طریق سایت hemayat.mcls.gov.ir فراهم و افراد می‌توانند علت نگرفتن بسته معیشتی را مشاهده کنند.


یارانه نقدی دی ماه یک روز زودتر واریز می شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۸

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی دیماه ساعت ۲۴ پنج‌شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.


ادامه ثبت‌ نام متقاضیان دریافت بسته معیشتی تا ۱۲ روز دیگر

۱۳۹۸/۱۰/۱۲

سرپرستان خانواری که تاکنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت‌نام نکرده‌اند و متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند، برای پیگیری فرآیند برخورداری و ثبت درخواست در سایت hemayat.mcls.gov.ir تا ۲۴ دیماه یعنی ۱۲روز دیگر فرصت دارند.


فرصت درخواست مجدد طرح حمایت معیشتی؛ دوشنبه هفته بعد

۱۳۹۸/۱۰/۱۱

میرزایی: فعلا فقط کسانی به سایت حمایت معیشتی مراجعه کنند که یارانه نقدی نمی گرفتند اما کد رهگیری دارند و می خواهند مشمول طرح معیشتی شوند.


یارانه خانواد ه‌هایی که میزان مصرف‌شان از حد معین بالاتر است قطع می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۱

وزیر کار: در قانون بودجه امسال دولت مکلف به حذف یارانه سه دهک بالاتر شده است

آن دسته از خانواده ها که میزان مصرف‌شان از حد معین بالاتر است مشمول حذف یارانه می‌شوند. این کار باید با احتیاط کامل انجام شود تا به مردم فشاری وارد نشود


ثبت‌ نام یارانه معیشتی افرادی که یارانه‌شان از سال ۹۴ قطع شده، از ۲۲ دی آغاز می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۱

خانواری که یارانه آنها از سال ۹۴ به بعد قطع شده است، از ۲۲ دی ماه ۹۸ می توانند با شماره حساب قبلی برای درخواست خود اقدام کنند.

همچنین کسانی که از سال ۹۳ به بعد یارانه دریافت نکرده‌اند، ابتدا باید اطلاعات خانوار را ثبت و سپس اقدام کنند/ تسنیم


کمک معیشت حمایتی برای ۴۱۹ هزار خانوار جدید واریز شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۱

سخنگوی ستاد کمک هزینه معیشتی: شب گذشته مرحله دوم کمک معیشتی به حساب ۴۱۹ هزار ۳۰۴ خانوار جدید واریز شد.

در این مرحله فقط ۶۶۶ هزار نفری که درخواست آنها در کد دستوری ۶۳۶۹ثبت شده است، وارد سامانه حمایت شوند

کسانی که می‌خواهند وارد سامانه حمایتی شوند، نباید از نرم‌افزارهای فیلترشکن یا وی‌پی‌ان استفاده کنند و اگر وی‌پی‌ان خود را خاموش کنند به راحتی وارد سامانه حمایت می‌شوند.

همه افرادی که سری قبل کمک هزینه معیشتی گرفته بودند مرحله دوم هم دریافت کردند/ فارس


امشب چه کسانی یارانه معیشتی ۲ماه را یک‌جا دریافت می‌کنند؟

۱۳۹۸/۱۰/۱۱

«مهدی قمصریان» سخنگوی سازمان برنامه و بودجه:

یارانه معیشتی دی ماه خانوار‌های اضافه شده به لیست یارانه بگیران معیشتی، حاوی ۲ سری از یارانه نقدی معیشتی آن‌هاست.

در واقع طبق تعهدی که سازمان برنامه و بودجه کرده بود، یارانه معیشتی آبان خانوار‌های جدید نیز با یارانه دی ماه آن‌ها واریز می‌شود.

در صورتی که در ماه آینده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خانوار‌های جدیدی را به ما معرفی کنند. یارانه معوقه آن‌ها یکجا واریز خواهد شد.


چند خانوار کمک معیشتی می‌گیرند؟

۱۳۹۸/۱۰/۱۰

بعد از ثبت درخواست‌های مربوط به مشمولیت دریافت کمک معیشتی، تعداد خانوارها در مرحله دوم به ۱۸.۱ میلیون نفر افزایش یافته است.


وزارت تعاون: افرادی که برای دریافت یارانه معیشتی اقدام نکرده‌اند، از ۱۰ دی می‌توانند در پایگاه اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir نام‌نویسی کنند

۱۳۹۸/۱۰/۷


ورود مجلس به نحوه پرداخت بسته کمک‌ معیشتی / عده‌ بسیار زیادی ‌از دریافت یارانه معیشتی جا مانده‌اند

۱۳۹۸/۱۰/۵

عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس :

روند پرداخت بسته حمایت معیشتی در سال ۹۹ نیازمند اصلاحات اساسی و جدی است

در حال حاضر روند پرداخت این کمک‌ها مورد قبول مجلس نیست بنابراین از دولت انتظار داریم ضمن کنار گذاشتن هرگونه تعلل نسبت به اصلاح این روند سریع‌تر اقدام کند.

تعداد بسیار زیادی از مردم به جهت اصلاح قیمت بنزین از درآمدهای حاصل از اجرای این طرح ذینفع بوده و جزو جامعه هدف محسوب می‌شوند

دولت برای سال آینده باید راهکارهای لازم را پیش‌بینی و اجرا کند تا شرایط اقتصادی کشور با تورم مضاعف و فشار بیشتر به زندگی مردم همراه نشود.


یارانه‌های نقدی و معیشتی ادغام نمی‌شوند

۱۳۹۸/۱۰/۳

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی را تکذیب کرد و در این خصوص گفت: منابع یارانه نقدی و یارانه معیشتی به صورت جداگانه در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده و ردیف، زمان‌بندی و عدد این دو یارانه جدا در نظر گرفته شده است.

ما بسته به وصول منابع برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه و یارانه معیشتی نیز دهم هر ماه پرداخت شود، که امیدواریم این برنامه از ماه جاری عملی شود.


زمان واریز یارانه معیشتی دی ماه اعلام شد

۱۳۹۸/۱۰/۲

بر این اساس در دهم دی ماه دور دوم کمک‌های معیشتی واریز می‌شود، برای کمک‌های معیشتی نیز که به حساب سرپرستان خانوار در یارانه نقدی واریز می‌شود برای خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداختی انجام خواهد شد.


نتیجه ثبت‌ نام برای کمک‌ هزینه معیشتی تا پایان دی‌ ماه مشخص می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۱

سخنگوی ستاد کمک‌هزینه معیشتی:

اگر کسانی مشمول دریافت کمک معیشتی حمایتی در طرح بنزین باشند، مبلغ مرحله اول و دوم برای آنها به صورت یکجا واریز می‌شود.

نتیجه بررسی تقاضای این افراد برای دریافت کمک‌هزینه معیشتی تا پایان دی‌ماه مشخص و اعلام می‌شود.


متقاضیان دریافت طرح حمایت معیشتی، به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه نکنند

۱۳۹۸/۱۰/۱

در اطلاعیه شماره ١١ ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی آمده است:

به اطلاع هموطنان عزیز و متقاضیان دریافت طرح حمایت معیشتی می رساند از مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ خودداری کنند.

براین اساس، از تاریخ ۱۰دی ماه ۹۸ افرادی که تاکنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت نام نکرده‌اند و متقاضی دریافت طرح حمایت معیشتی هستند می‌توانند برای پیگیری فرآیند درخواست برخورداری از بسته حمایت معیشتی به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند/انتخاب


واریز بسته معیشتی دهم هر ماه

۱۳۹۸/۹/۲۷

بسته حمایت معیشتی از این پس طی یک نوبت، در دهم هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

در آستانه واریز مرحله دوم، آیین‌نامه شناسایی افراد مشمول سه‌شنبه گذشته برای بررسی به هیات دولت ارائه شد/ ایرنا


نتایج اعتراض به عدم دریافت یارانه معیشتی چه زمانی اعلام می‌شود؟

۱۳۹۸/۹/۲۵

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک معیشتی گفت: درخواست حدود سه میلیون نفر برای یارانه کمک معیشتی ثبت شده و نتایج اعتراض تا پایان دی ماه اعلام خواهد شد.


مبلغ «بسته معیشتی» تنها به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز می‌شود

۱۳۹۸/۹/۲۵

ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون:

مبلغ بسته حمایت معیشتی به حساب بانکی سرپرست خانوارها واریز می‌شود و قرار نیست هیچ سازمان، موسسه و نهاد واسطه‌ای این مبلغ را دریافت و سپس در اختیار مشمولان قرار دهد. /ایسنا


از ۶.۲ میلیون ثبت نام دریافت یارانه معیشتی، فقط ۳ میلیون نفر شرط بررسی حساب را پذیرفتند

۱۳۹۸/۹/۲۴

ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی:

از مجموع ۶ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۶۱ نفر ،کمتر از ۵۰ درصد یعنی ۳ میلیون و ۷۰ هزار و ۵۳۱ نفر متقاضیانی که در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت درخواست کرده‌اند، اقدام به پذیرش شرایط اعلام شده نموده و درخواست خود را به صورت قطعی برای بررسی مجدد وسع مالی خانوار ثبت کرده‌اند.

متقاضیانی که در ساعات پایانی روز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه اقدام به ثبت شماره ملی خود در کد دستوری #۶۳۶۹* نموده و موفق به ثبت درخواست در سامانه hemayat.mcls.gov.ir نشده‌اند، طی اطلاع‌رسانی آتی از طریق پیامک، می‌توانند به سامانه مذکور مراجعه و درخواست رسیدگی خود را ثبت کنند.


آخرین مهلت ثبت‌ نام در سایت جاماندگان یارانه حمایتی

۱۳۹۸/۹/۲۰

امروز ۲۰ آذر آخرین فرصت ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه حمایتی است و این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.


یارانه فردا واریز می شود

۱۳۹۸/۹/۱۹

صد و ششمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.


“فردا” آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت جاماندگان یارانه حمایتی

۱۳۹۸/۹/۱۹

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، ۲۰ آذر آخرین فرصت ثبت‌نام جاماندگان از دریافت یارانه حمایتی است که این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. /تسنیم


یارانه ۱۶ میلیون نفر حذف می‌شود؟

۱۳۹۸/۹/۱۲

با اعلام رسمی انتخاب ۶۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران برای کمک حمایتی دولت، به نظر می‌رسد دیگر پرداخت یارانه به ۱۶ میلیون نفری که محق حمایت معیشتی نبودند و در سه دهک بالای درآمدی طبقه‌بندی شده‌اند، معنا نداشته و باید منتظر حذف یارانه نقدی آنها نیز بود؛ موضوعی که تکلیف قانونی هم هست.

از روال طی شده اینگونه به نظر می‌رسد که جمعیت شناسایی شده برای کمک حمایتی در واقع همان جمعیتی هستند که قرار بود در سبد یارانه‌بگیران ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی باقی بمانند و اظهارات مسئولان وزارت رفاه تا حدی این موضوع را تائید می‌کند/ایسنا


نوبخت: یارانه از این پس به جای بیست و ششم، بیستم هر ماه واریز می‌شود

۱۳۹۸/۹/۵


جزئیاتی تازه از چتر یارانه‌ای دولت برای ۶۰ میلیون نفر

۱۳۹۸/۸/۲۳

براساس گمانه‌زنی‌ها، دولت به دهک‌های کم برخوردار سبد کالا یا یارانه نقدی مضاعف خواهد داد

میزان افزایش یارانه ممکن است از ۴۰هزار تومان تا ۱۲۰هزار تومان بازای هر نفر باشد

پیش‌بینی می‌شود همزمان با افزایش قیمت بنزین این چتر حمایتی گسترده شود/ایرنا


آخرین جزئیات از حذف یارانه ثروتمندان/ هرماه ‌متمکنان ‌‌حذف می‌شوند

۱۳۹۸/۸/۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اجرای دوره نخست طرح حذف یارانه‌بگیران با نهایت احتیاط به انجام رسید.

در نخستین دوره از این طرح تقریبا ۱۶۶ هزار خانوار و حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور مشمول طرح اجرایی شدند.

هرماه به طور طبیعی تعدادی از صدک‌های درآمدی متمکن از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند./ باشگاه خبرنگاران


چند هزار نفر برای حذف یارانه‌ شان شکایت کردند؟

۱۳۹۸/۸/۱

وزیر تعاون با اعلام آمار حذف شدگان از دریافت یارانه گفت: علیرغم پیش‌بینی‌های انجام شده ما با حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ شکایت برای حذف یارانه‌شان مواجه بودیم.


توضیحات سازمان هدفمندسازی یارانه ها درباره عدم واریز یارانه تعداد معدودی از سرپرستان خانوار در شهریور ۹۸

۱۳۹۸/۷/۳۰

سازمان هدفمندسازی یارانه ها: از آنجا که فرآیند محاسبه و پرداخت یارانه‌ها مطابق قانون فرایندی ماهانه است، تعداد بسیار کمی از ۲۴ میلیون خانوار دریافت کننده یارانه نقدی، یعنی جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر که کمتر از چهار صدم درصد سرپرستان خانوار هستند در زمان محاسبه نهایی و واریز یارانه ماهانه، موفق به معرفی شماره حساب معتبر نمی‌شوند که اصطلاحاً به آن “رد حساب” می‌گویند که به منزله عدم وجود حساب بانکی معتبر در سامانه رفاهی می‌باشد

لذا مطابق قانون، یارانه آن ماه خاص برای آنها محاسبه و در نتیجه واریز نمی‌گردد

بدیهی است، به محض معرفی شماره حساب بانکی معتبر از سوی این سرپرستان خانوار، مجدداً در لیست پرداخت یارانه قرار خواهند گرفت.

اما این امر به معنی واریز یارانه ماه یا ماه‌هایی که شماره حساب معتبر نداشته‌اند نیست. چون براساس ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون هدفمندکردن یارانه ها مجوز قانونی برای این موضوع وجود ندارد/ خبرآنلاین


تراکنش بانکی ملاک حذف یارانه‌ نیست

۱۳۹۸/۷/۲۹

سخنگوی ستاد اجرای تبصره (۱۴) قانون بودجه:

فقط در صورت اجازه کتبی که افراد در دفاتر پیشخوان خدمات دولت به ستاد اجرایی می‌دهند، اطلاعات بانکی خانوارها بررسی می‌شود، بنابراین تراکنش بانکی ملاک حذف یارانه خانوارها نیست.
تا کنون بیش از یک میلیون نفر از خانوارهای پردرآمد حذف شدند/ ایرنا


یارانه معوق واریز نشد!

۱۳۹۸/۷/۲۸

با وجود این‌که گفته می‌شد یارانه افرادی که در شهریورماه به دلیلی غیر از حذف گروه‌های پردرآمد واریز نشده است همراه با یارانه مهرماه پرداخت خواهد شد، این افراد فقط یارانه مهرماه را دریافت کرده‌اند و خبری از دو یارانه نبود.

این در حالی است که پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره تاکنون با پاسخی همراه نشده است و در این بین مشخص نیست که وضعیت یارانه شهریوری که برای این افراد باید پرداخت می‌شد چه شده و چه زمانی قرار است پرداختی انجام شود.

این افراد عمدتا کسانی هستند که در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دارند اما به هر دلیلی از یک ماه جاماندند.


قطع یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از مهرماه

۱۳۹۸/۷/۲۷

یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از «یارانه‌بگیران غیرنیازمند» از بامداد جمعه و همزمان با واریز یارانه نقدی مهرماه قطع شد و مجموع کسانی که یارانه نقدی شان قطع شده به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید.

فرایند قطع یارانه نقدی اقشار غیرنیازمند جامعه همزمان با واریز یارانه شهریورماه کلید خورد و در ماه قبل یارانه ۱۶۲ هزار خانوار معادل حدود ۷۰۰ هزار نفر قطع شد تا در مجموع طی ماه‌های شهریور و مهرماه یک میلیون و ۱۰۰ هزار غیرنیازمند، از فهرست یارانه بگیران حذف شوند.

بر اساس آنچه که پیش از این اعلام شده بود، قرار است تا پایان سال یارانه نقدی سه دهک بالایی جامعه یعنی دهک های هشتم، نهم و دهم شامل ۲۴ میلیون نفر قطع شود. /مهر


مالکان کدام خودروها باید منتظر حذف یارانه باشند؟

۱۳۹۸/۷/۲۶

خانوارهای فاقد خودرو یا خانوارهایی که ارزش خودروی آنها کمتر از ۵۰ میلیون تومان است، در این مرحله از فهرست یارانه بگیران حذف نمی شوند.

برآوردهای بانک مرکزی از میزان برخورداری ایرانیان از خودرو نشان می دهد در حدود ۴۹ درصد خانوارهای ایرانی مالک حداقل یک دستگاه خودرو هستند.

به این ترتیب کسانی که بیش از یک خودرو دارند، با احتمال بالاتری برای حذف از فهرست یارانه بگیران مواجه می شوند.


حذف یارانه‌ در مهر ماه / پیامک ارسال می‌ شود

۱۳۹۸/۷/۲۶

یارانه نقدی مهرماه در حالی شب گذشته به حساب یارانه بگیران واریز شد که اطلاعات دریافتی از مسئولان مربوطه نشان می‌دهد در این ماه نیز یارانه بخشی از افراد پردرآمد حذف شده است.

طبق روال تعیین شده برای حذف شدگان پیامک ارسال خواهد شد تا در صورت اعتراض بتوانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و موضوع را مطرح کنند.


واریز یارانه مهر

۱۳۹۸/۷/۲۵

یارانه مهرماه ساعت ۲۴  امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.


یارانه ۳ دهک از جامعه که در حدود ۲۴ میلیون نفر هستند براساس مستندهای وزارت رفاه قطع می شود

۱۳۹۸/۷/۲۳


سخنگوی ستاد یارانه:

۱۳۹۸/۷/۲۳

مهلت آنهایی که نسبت به حذف یارانه خود اعتراض داشتند تمام شده

تا اواسط آبان ماه نتیجه را از طریق پیامک به افراد معترض ارسال می‌کنیم./فارس


یارانه‌ ها پنجشنبه واریز می‌شود / برخی دو یارانه می‌گیرند

۱۳۹۸/۷/۲۲

یارانه مهر ماه ساعت ۲۴ روز پنجشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، این در حالی است که یارانه افرادی که به دلیل عدم تکمیل حساب بانکی در شهریور ماه پرداخت نشده بود نیز به همراه یارانه مهر پرداخت خواهد شد.


یارانه مهر یک روز زودتر واریز می‌شود

۱۳۹۸/۷/۲۱

ایزدی مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها، زمان واریز یارانه نقدی این ماه را ۲۵ مهر اعلام کرد.


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس : هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وجود دارد

۱۳۹۸/۷/۱۶

عباسی: مصرف انرژی ثروتمندان ۲۳ برابر بیشتر از سایر اقشار است

در مورد یارانه دارو مصرف ثروتمندان ۱۹ و نیم درصد بیشتر است

از دولت می‌خواهیم در شیوه پرداخت یارانه تجدید نظر کند.


حذف یارانه نقدی مالکان خودروهای بالای ۲۰۰ میلیون تومان

۱۳۹۸/۷/۱۵

سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴:

مجموع ارزش خودروی بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانوار از ۱۷۰ هزار خانواری که در این مرحله یارانه آنها حذف شد، بالای ۵۰۰ میلیون تومان و مجموع ارزش خودروی بیش از ۴۲ هزار خانوار بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بود.


آغاز دور جدید حذف یارانه ثروتمندان در ماه جاری

۱۳۹۸/۷/۱۴

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه:

فردی در تهران بالای ۲۰ میلیارد تومان تراکنش سالیانه و حدود ماهی ۲۰۰ میلیون تومان تراکنش داشته که نسبت به حذف یارانه خود اعتراض کرده است.

نزدیک به ۴۷ درصد اعتراض هایی که صورت گرفته از این قبیل هستند.

در مهر ماه نیز دور جدیدی از حذف یارانه بگیران خواهیم داشت.

این فرایند با نظر مجلس در ماه‌های آتی نیز ادامه می‌یابد تا سه دهک بالای جامعه براساس قانون حذف شوند.


واکنش یوسفیان‌ ملا به حذف یارانه ها

۱۳۹۸/۷/۱۲

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

حذف یارانه ثروتمندان قانون است، مگر می‌شود با قانون مخالفت کرد؟ کدام قانون گفته است به کسی که نیاز ندارد یارانه نقدی بدهید؟

با حذف یارانه ثروتمندان می‌توان پروژه‌های عمرانی را راه‌اندازی کرد

اشتباهات زیادی در روند حذف یارانه ثروتمندان اتفاق افتاده و بعضاً یارانه افراد نیازمند حذف شده که این موضوع قابل اعتراض است و باید اصلاح شود./ اعتمادآنلاین


حذف یارانه ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد

۱۳۹۸/۷/۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: اگر نتوان تا پایان سال، یارانه سه دهک بالای جامعه را حذف کرد، دولت این ضرر را تحمل کرده اما در روند شناسایی و حذف دهک های پردرآمد بی‌دقتی نمی‌کند

دولت اخیرا ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد را شناسایی و یارانه آنها را حذف کرد، اما بر اساس آمار دفاتر پیشخوان دولت، تنها حدود ۴ هزار و ۱۱۸ خانوار نسبت به حذف یارانه‌شان شکایت کرده‌اند که این آمار نشان دهنده خطای حداقلی دولت در حذف یارانه است.


یارانه چه کسانی حذف می‌شود؟

۱۳۹۸/۷/۷

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه: یارانه هیچ فردی از دهک‌های پایین حذف نشده است

اگر متوسط هزینه‌کرد ماهانه خانوار از این اعداد کمتر باشد، یارانه آنها برقرار خواهد بود: برای خانوار تک نفره چهار میلیون تومان، دو نفره پنج میلیون، سه نفره ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، چهار نفره هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پنج نفره هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، برای خانوارهای ۶ نفره و بیشتر هم به‌ازای هر نفر از اعضای خانوار، ۵۰۰ هزار تومان اضافه خواهد شد/ ایرنا


جزئیات تازه از حذف یارانه‌

۱۳۹۸/۷/۲

میرزایی سخنگوی ستاد حذف یارانه:

فرایند شناسایی خانوارهای ثروتمند با وزارت کار، اطلاع رسانی بر عهده وزارت ارتباطات، ساماندهی مراجعات مردم با وزارت کشور و دفاتر پیشخوان دولتی و در نهایت واریز، قطع یا برقراری مجدد یارانه نقدی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود.

در صورتی که این طرح به همین سرعت پیش برود در پایان سال حداقل ۷ هزار میلیارد تومان در منابع در نظر گرفته شده برای پرداخت یارانه نقدی صرفه جویی خواهد شد.


اختلال در سامانه سازمان هدفمندی، دلیل حذف اشتباه یارانه برخی افراد

۱۳۹۸/۷/۲

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ :

حذف یارانه شهریور افرادی که پیامک حذف یارانه دریافت نکرده‌اند به‌علت بروز اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است

خانوارهایی که در مرحله اول، پیامک یارانه را دریافت کردند اما اعتراض دارند می‌توانند با در دست داشتن مدرک شناسایی معتبر شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه و یا گذرنامه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و با نشان دادن پیامک احراز هویت شوند، سپس با دادن اجازه کتبی، به ستاد اجرایی این اجازه را خواهند داد اطلاعات حساب‌های بانکی و تراکنش‌های خرید آنها را بررسی کند

اگر متوسط مبلغ هزینه‌کرد در چهارماهه اول سال ۹۸ برای خانوارهای تک‌نفره کمتر از ۴ میلیون تومان، دونفره کمتر از ۵ میلیون تومان، سه‌نفره کمتر از ۶ میلیون و ۵۰۰ تومان، چهارنفره کمتر از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای خانوارهای ۵نفره تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد یارانه نقدی آن خانوار و یارانه قطع‌شده مرحله شهریور نیز پرداخت می‌شود، برای خانوارهای ۶نفره و بالاتر نیز به‌ازای هر نفر تا ۵۰۰ هزار تومان به سقف خرید خانوار ۵نفره اضافه می‌شود.

اما اگر مجموع تراکنش‌های خرید خانوارها بالاتر از میزان یادشده باشد، اعتراض آنها پذیرفته نخواهد شد.


برای اعتراض به حذف یارانه چکار کنیم؟

۱۳۹۸/۷/۱

دولت در شهریور امسال به تکلیف قانونی که مجلس شورای اسلامی برعهده‌اش گذاشته بود عمل کرد و یارانه نقدی ۲۰۰ هزار خانواده (حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر) را به حساب سرپرستان خانوار واریز نکرد. البته این امکان برای سرپرستان فراهم است تا از طریق سامانه‌های اعلام شده اعتراض خود را ثبت کنند.

بیست و ششم شهریور پس از اینکه یکصد و سومین مرحله یارانه نقدی واریز شد.

به تدریج ارسال پیامک به سرپرست خانوار با سرشماره «یارانه» و با این متن «سرپرست محترم خانوار با شماره ملی مربوطه یارانه خانوار شما از شهریور حذف شده است.

در صورت درخواست رسیدگی، با دردست داشتن کارت شناسایی معتبر و ارائه این پیامک، به نزدیکترین دفتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنید» شروع شد و دوشنبه گذشته این پیامک به تمام خانواده‌ها ارسال شد.

در صورتی که سرپرست خانواری نسبت به قطع یارانه خود معترض باشد، پس از دریافت پیامک می‌تواند به همراه شناسنامه یا کارت ملی یا گذرنامه یا گواهینامه به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت مراجعه کند.

در این مرحله از سرپرست خانوار معترض، اجازه کتبی مبنی بر اینکه دولت اختیار دارد به حساب‌های بانکی آن‌ها دسترسی داشته باشد، گرفته می‌شود و این مجوز به دولت داده شود تا تراکنش‌های بانکی فرد معترض را به منظور تشخیص توان مالی فرد، مورد بررسی قرار دهد. پس از ثبت اعتراض در دفاتر پیشخوان، کد رهگیری به سرپرست خانوار پیامک می‌شود.

همزمان با ارسال پیامک قطع یارانه سامانه ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه نقدی به آدرس https://yaraneh۱۰.mcls.gov.ir/prs/ از روز شنبه گذشته کار خود را شروع کرد که افراد پس از دریافت کد رهگیری با مراجعه به این سامانه و وارد کردن کدملی و کدرهگیری و کدامنیتی اعتراض خود را ثبت می‌کنند که حداکثر ظرف دو ماه به اعتراض آنها رسیدگی می‌شود.

چنانچه خانواده‌ها واریز یارانه نداشتند و پیامکی نیز دریافت نکردند، می‌توانند با سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند و ظرف ۷۲ ساعت نتیجه به آنها اعلام می‌شود.

براساس اعلام ستاد اجرایی هدفمندی یارانه‌ها، این دو روش عنوان شده تنها راه اعتراض نسبت به حذف یارانه خانوار است و رجوع به فرمانداری، استانداری، وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی و پلیس ۱۰+ سودی ندارد و موجب اتلاف وقت افراد می‌شود.

لازم به ذکر است، فقط خانوارهایی می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی اقدام کنند که در سال ۹۸ یارانه آنها قطع شده است، لذا خانوارهایی که در گذشته یارانه آنها قطع شده است نمی‌توانند برای برقراری مجدد یارانه خود اقدام کنند.

براساس اعلام ستاد اجرایی هدفمندی یارانه‌ها روند کار مشخص است و جای نگرانی برای خانواده‌ها نیست و یارانه‌ این خانواده‌ها به صورت معلق نگه‌داشته شده است و اگر پس از بررسی مدارک متوجه شویم که جزو دهک‌های بالای درآمدی نیستند یارانه نقدی به صورت یکجا به حساب آنها پرداخت می‌شود.

ممکن است خانواده‌ها مشمول دریافت یارانه باشند، ولی به یکی از دلایل -اختلال در حساب بانکی واریز یارانه همچون مسدود شدن یا تغییر شماره حساب، تغییر یا فوت سرپرست خانوار و تاخیر در انتقال یارانه به حساب سرپرست خانوار توسط بانک یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز نشده باشد.

افراد برای اطلاع از اینکه یارانه‌ به خانواده‌ آنها اختصاص یافته یا نه باید به سامانه Refahi.ir مراجعه کنند و در بخش مربوطه شماره حساب، شماره ملی و شماره سریال شناسنامه سرپرست خانوار را وارد کند و مطمئن شود که یارانه به او تخصیص یافته است یا خیر؟


مهمترین شاخص های حذف خانوارها از دریافت یارانه نقدی

۱۳۹۸/۷/۱

ستاد اجرایی ماده ۶ آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸، مهمترین شاخص های حذف خانوارها از دریافت یارانه نقدی را اعلام کرد.

براساس آنچه ستاد اجرایی ماده ۶ آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ اعلام کرده است، حذف خانوار از دریافت یارانه نقدی، شاخص‌های متعددی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

• تعداد و ارزش خودروی اعضای خانوار

• تعداد و ارزش املاک خانوار

• تعداد سفرهای خارجی اعضای خانوار

• شغل اعضای خانوار: پزشکان، مدیران دولتی، وکلا، هیات علمی، کارفرمای حقیقی یا حقوقی، صاحبان صرافی، اصناف، فعالان کسب و کار و …

• مجموع حقوق و دستمزد اعضای خانوار

• تعداد اعضای خانوار

• استان یا منطقه محل زندگی خانوار بر مبنای مالکیت یا اجاره

براساس اعلام ستاد اجرایی ماده ۶ آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸، شاخصهای فوق برای کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر با دقت بالا بررسی شده و در نهایت خانوارهای یارانه‌بگیر، رتبه‌بندی می‌شوند.

در مرحله اول حذف یارانه سال ۱۳۹۸ که شهریور ماه امسال انجام شده است، تعداد ۲۰۰ هزار خانوار به عنوان نخستین گروه کاندیدای حذف، شناسایی شده‌اند.

بانک اطلاعات رفاه ایرانیان تلاش کرده است با دقت کافی دهک بندی درآمدی را انجام دهد، با اینحال خانوارهای معترضی که به عنوان کاندیدای حذف شناسایی شدهاند، فرصت اعتراض به نتیجه اعلام شده را خواهند داشت.

در فرایند رسیدگی به اعتراض، تراکنشها و سایر اطلاعات بانکی خانوار بررسی می‌شود. این امر مشروط به ثبت رضایتنامه کتبی سرپرست خانوار در دفاتر پیشخوان دولت مبنی بر دسترسی دولت به اطلاعات بانکی خانوار خواهد بود.

پس از اعلام رضایت از سوی سرپرست خانوار، کد رهگیری به شماره همراه سرپرست خانوار ارسال میگردد.

سرپرست می‌تواند با مراجعه به سامانه  yaraneh۱۰.mcls.gov.ir با وارد کردن کد ملی خود و شماره پیگیری دریافت شده تراکنش‌های بانکی خانوار خود را مشاهده کند.

توجه داشته باشید در صورتی که متوسط مبلغ هزینه‌ کرد آن خانوار در چهار ماه اول سال ۱۳۹۸ ، کمتر از میزان جدول ذیل باشد، یارانه آن خانوار مجددا برقرار خواهد شد و مبلغ پرداخت نشده ماه قبل را در پرداخت بعدی یارانه دریافت خواهد کرد.

حذف یارانه

حذف یارانه

براساس اعلام ستاد اجرایی ماده ۶ آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸، توجه به چند نکته ضروری است:

• مبالغ ذکر شده صرفا شامل مجموع تراکنشهای خرید اعضای خانوار از طریق دستگاههای کارتخوان و درگاههای پرداخت اینترنتی است.

• نظر به افزایش قابل توجه اجاره بهای منازل مسکونی، هزینه های اجاره بها به عنوان هزینه کرد خانوار در نظر گرفته نشده است.


موافقت معاون اول رئیس‌جمهور با اختصاص یارانه‌های حذفی به معلولان

۱۳۹۸/۷/۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از موافقت معاون اول رئیس‌جمهور با اختصاص یارانه‌های حذفی به جامعه معلولان کشور خبر داد.


پیامک قطع یارانه دهک‌ های بالای درآمدی ارسال شد

۱۳۹۸/۷/۱

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه (هدفمندی یارانه‌ها):

تا پایان روز گذشته «پیامک قطع یارانه» با سرشماره «یارانه» به ۲۰۰ هزار خانواده‌ای که براساس بررسی‌ها جزو سه دهک بالای درآمدی بودند ارسال شد.


به قطع یارانه نقدی اعتراض دارید؟

۱۳۹۸/۶/۲۹

از شنبه ۳۰شهریور ماه پیامک های ارسالی قطع یارانه برای مشمول ارسال می شوند، آن دسته از افرادی که اعتراض دارند می توانند با مراجعه به پیشخوان دولت کد رهگیری دریافت و اعتراض خود را ثبت کنند.


حساب بانکی یارانه‌بگیران چک می‌شود؟

۱۳۹۸/۶/۲۹

با شروع قطع یارانه افراد پر درآمد، حساب‌های مالی و بانکی یارانه بگیرانی که حذف شده‌اند بعد از دریافت رضایت از آنها چک خواهد شد./ایسنا


سازوکار تعیین شده برای حذف یارانه‌ بگیران پردرآمد

۱۳۹۸/۶/۲۸

کمتر از ۲۰۰ هزار خانواده، جزو خانوارهای پردرآمد شناسایی شده و یارانه نقدی به حسابشان واریز نخواهد شد

خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت‌های خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده‌اند

سرپرستان خانوارهایی که یارانه‌شان حذف شده می‌توانند از طریق دفتر پیشخوان دولت درخواست رسیدگی مجدد کنند.


یارانه فردا واریز می‌شود / آخرین یارانه نقدی اقشار پردرآمد

۱۳۹۸/۶/۲۵

فردا یکصد و سومین یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که در صورت پایبندی دولت به اجرای سیاست غربالگری یارانه بگیران، احتمالا یارانه شهریور آخرین یارانه قشر پرمصرف خواهد بود.


حذف یارانه سه دهک

۱۳۹۸/۶/۲۰

وزیر کار در حاشیه هیات دولت: سعی میکنیم تا مهر ماه سه دهک بالایی درآمدی یارانه با احتیاط حذف شوند


حذف یارانه دهک‌ های با درآمد بالا از پایان شهریور

۱۳۹۸/۶/۱۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شناسایی و حذف یارانه اقشار با درآمد بالا به وسیله وزارت کار و با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور اجرایی می‌شود.

قرار بود که آیین‌نامه حذف یارانه سه دهک از اقشار با درآمد بالا ظرف یک ماه به استانداران ابلاغ شود اما با وجود اتمام این مهلت، هنوز دستگاه‌های مربوطه اطلاعات خود را کامل نکرده‌اند و آیین‌نامه به استانداران ابلاغ نشده است.

این آیین‌نامه با تکمیل اطلاعات تا یک هفته آینده به استانداران ابلاغ خواهد شد و باید تا پایان شهریور اجرایی شود.


سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

۱۳۹۸/۵/۲۷

سالانه تعداد یارانه‌بگیران افزایش پیدا می کند و در اسفند ۹۷ به ۷۷ میلیون و ۸۷۷ هزار نفر رسیده است. /ایسنا


یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی مرداد امشب واریز می‌شود

۱۳۹۸/۵/۲۶

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی مرداد ماه امشب ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.


یارانه‌ها شنبه واریز می‌شود

۱۳۹۸/۵/۲۴

یارانه‌های نقدی ساعت ۲۴ روز شنبه همزمان با ۲۶ مرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.


آیین‌نامه اجرایی حذف یارانه نقدی پردرآمدها به زودی ابلاغ می‌شود

۱۳۹۸/۵/۱۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: آیین نامه اجرایی حذف یارانه نقدی دهک های بالای درآمدی به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه در دولت تصویب شده و به زودی ابلاغ و اجرا می شود.


یارانه بهمن ماه امشب واریز می‌شود

۲۵ بهمن ۱۳۹۷

براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، نود و ششمین مرحله پرداخت یارانه نقدی در ساعت۲۴ امشب (پنجشنبه ۲۵بهمن ماه) به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

برچسب ها
توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
4 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments