دل درد: علل، انواع، درمان طب سنتی / دل درد ویروسی و دور ناف / دل درد کودکان

گوارش ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

دل درد: علل، انواع، درمان در طب سنتی / دل درد ویروسی و دور ناف / درمان دل درد کودکان / انواع قرص دل درد / عسل و دل درد / قرص برای دل درد شدید

دل درد : در این مقاله از بخش بیماری های گوارشی و ویروسی، و نشانه های بیماری در وبسایت نایریکا به دل درد, علل دل درد, دل درد ویروسی, انواع دل درد, دل درد دور ناف, درمان دل درد در طب سنتی, درمان دل درد کودکان, انواع قرص دل درد, عسل و دل درد, دل درد شدید, قرص برای دل درد شدید می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دل درد, علل دل درد, دل درد ویروسی, انواع دل درد, دل درد دور ناف, درمان دل درد در طب سنتی, درمان دل درد کودکان, انواع قرص دل درد, عسل و دل درد, دل درد شدید, قرص برای دل درد شدید

دل درد, علل دل درد, دل درد ویروسی, انواع دل درد, دل درد دور ناف, درمان دل درد در طب سنتی, درمان دل درد کودکان, انواع قرص دل درد, عسل و دل درد, دل درد شدید, قرص برای دل درد شدید

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:


علت دل درد

هر دردی نشانه ای است از مشکلی که در بدن رخ داده و نیاز به توجه دارد پس برای همین درد را نشانه ای مقدس می دانند که می تواند با بررسی به موقع از بروز بیماری های جدی جلوگیری کند ،

یکی از دردهای شایع و قطعا همه گیر دل درد است ، دردی که انواع و اقسام مختلف دارد اینجاست که باید از خودمان سوال کنیم آیا سیستم گوارش ما منبع ثابت درد است ؟

علت دل درد ما چه چیزی است و خبر از چه بیماری یا مشکلی می دهد؟

دل درد, علل دل درد, دل درد ویروسی, انواع دل درد, دل درد دور ناف, درمان دل درد در طب سنتی, درمان دل درد کودکان, انواع قرص دل درد, عسل و دل درد, دل درد شدید, قرص برای دل درد شدید

علل دل درد / علت دل درد

به فیبرو بیوتیک نیاز دارید

اگر دچار ناراحتی های معده ، مانند نفخ، گازمعده، یبوست، اسهال یا حتی ریفلاکس اسید معده هستید ، پروبیوتیک ها به شما کمک خوهند کرد.

مصرف روزانه پروبیوتیک موجب حمایت و جوانسازی ریز اندامگانهای همزیست بوسیله کمک به متوازن سازی ریزاندامگان های روده ای، کمک به گوارش، کمک به بدن برای ساخت ویتامین و جذب مواد معدنی ، تقویت سیستم ایمنی و بهبود متابولیسم می شود.

ریز اندامگانهای همزیست مجموعه ای از باکتری های مفید هستند که بر سلامت دستگاه گوارش تاثیر میگذارد و میتوانند با خوردن ماست ، یا غذاهای ترش مثل نارنج ایجاد شوند.

درمعرض مواد شیمیایی زیادی هستید

طبق مطالعات اخیر، ناهمترازی ریزاندامگان های شکم میتواند توسط آلاینده های محیطی ایجاد شود.

روده درد یا شکم درد غیرعادی است و اغلب نشانه های ریزاندامگان های آسیب دیده می باشد.

دکتر آنجل میگوید چند روز موادی را که به بدن خود میزنید در نظر بگیرید .

غذاهای فرآوری شده ، مواد شیمیایی موجود در کرم ها، لوسیون ها، مواد شوینده و دارو ها اغلب میتواند عوارضی همچون کاهش یا تغییر آرایش ریزاندامگان ها را در روده را موجب شوند.

تحقیقات هنوز هم بر چگونگی تاثیر گذاری دقیق این عوامل بر ریزاندامگان ها ادامه دارد، اما خوردن وعده ی غذایی کامل ، مثل خوراک دام ، گوشت ، تخم مرغ ، ماهی و محصولات طبیعی در صورت امکان، و خوردن پروبیوتیک ها میتواند مفید واقع شود.

سیستم ایمنی ضعیفی دارید

بخش مفیدی از سیستم ایمنی بدن در روده است ، و سلول ها دیواره ی آن تولید کننده ی پادتن های مفید هستند.

علاوه بر این ، باکتری های روده ویتامین B تولید میکند ، بیوتین ، folate و ویتامین B12 را تولید میکند.

علاوه بر این ، وضعیت روده موجب جذب مواد مغذی می شود ، که خود برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفید است.

بنابراین اگر اغلب بیمار هستید وقتی که شکم شما با باکتری های مفید بالانس شده باشد ، از بدن شما در برابر بیماری و عفونت دفاع میکند ، اگر عدم تعادل وجود داشته باشد ، بدن قدرت خود را برای مقابله و دفع میکروب ها که منجر به بیماری های مکرر می شود، از دست میدهد.

تحقیقات نشان میدهد اگر میزان میکروارگانیسم ها کاهش یابد ، دیگر آنتی اکسیدان ها تولید نمیشوند، و موجب در معرض قرار گرفتن هرچه بیشتر فرد درمقابل بیماری می شود.

سیستم عصبی سمپاتیک شما در حالت هشدار است

در تحقیقی که توسط لیندا رینمان ، استاد دانسگاه دولتی فلوریدا صورت گرفت رابطه روده و مغز را بررسی شد.

او توضیح داد که مغز و روده چگونه بوسیله ی عصب واگوس با یکدیگر صحبت میکنند، این عصب در امتداد بدن از مغز تا پایین ستون فقرات پهن شده است و به همین دلیل است که وقتی استرس داریم ” دلشوره ” میگیریم.

درمواقع استرس های احساسی ، سیستم عصبی سمپاتیک متوقف میشود و عملکرد های روده را به طور ویژه متوقف می سازد.

وقتی توسط یک خرس دنبال می شوید دیگر چه نیازی به هضم غذا دارید؟ بدن شما خون را از روده به اندام های شما را کم میکند ، کم شدن سرعت خون در روده میتواند منجر به حالت تهوع و استرس بیشتر شود.

با گذشت زمان استرس میتواند تاثیر منفی بر روده ی شما داشته باشد.

الگوی خواب شما نیاز به اصلاح دارد

کمبود خواب میتواند سلامت روده ی شما را تحت تاثیر قرار دهد .

اکوسیستم ریزاندامگان ها گسترده و متنوع روده دارای ریتم های روزانه خود است.

تحقیقات نشان میدهد که یکی از راه هایی که روده بر خواب شما تاثیر میگذارد از طریق سروتونین های شیمیایی است که بر چرخه خواب / بیداری تاثیر میگذارد .

اگر از مردم بپرسید میگویند که سروتونین در مغز تولید می شود اما در واقع ۸۰ درصد از سروتونین تولید شده در بدن توسط روده است.

ورزش کنید

طبق مطالعات مدرسه پزشکی هاروارد ، حرکت بدن شما کمک به حرکت شکم شما میکند.

تغییرات ناشی از ورزش کردن بر سامانه عصبی خودمختار ( که کنترل عملکردهای بدن را دارد ) دستگاه گوارش معده همچنین برتحرک روده ی بزرگ و احتمالا روده کوچک موثر است.

از این رو میتوان شاهد فواید ورزش در بهبود یبوست بود ؛ در واقع یکی از دلایلیبوست عدم ورزش کافی است.

عصب معده ای بیش فعالی دارید.

بر اساس تحقیقات اخیر FSU ، یک ریزاندامگان ناسالم روده بوسیله یک عصب وحشی ، ممکن است منجر به اختلالات خلقی و عاطفی شود عصب های معده ، سیگنال های Motor را از مغز به روده ارسال میکنند و این در فرایند گوارش تاثیر میگذارد .

سیگنال هایی که توسط روده به مغز ارسال می شودمیتوانند از گزارش ” همه چی خوب است” به ” این پایین به مشکل برخوردیم ” تغییر یابند.

بعنوان مثال ، خودن غذاهایی مانند شکر، دانه های روغنی، غذاهای سرخ شده ،آرد تصویه شده ، افزودنی های شیمیایی و شیرین کننده هایی مصنوعی میتواند منجر به التهاب در بدن شود و شامل سیگنال های خطر که از عصب معده بالا می روند مثل سیگنال هایی که علائم اضطراب ، و افسردگی را بدتر میکند ، باشند.

و این مسئله خلق و رفتار را تحت تاثیر قرار میدهد.

بسیار نزدیک به خوابتان ، غذا میخورید

یکی از علل شایع مشکلات روده مثل اسید ریفلاکس معده ، سوزش سردل، و حتی (GERD) ( بازگشت اسید معده ) خواب، درست بعد از خوردن غذا است.

سوزان رمضانی ، متخصص گوارش معده ، (AGAF) ، متخصصان انجمن گوارش آمریکا میگوید :” دو تا سه ساعت پیش از خواب شام بخورید ، اگر محتوی غذای شما کربوهیدرات و چربی زیاد باشد ،۴ تا ۶ ساعت قبل از زمان خواب غذا بخورید.

چیزی در شکم شما گیر کرده است

اگر شکم سخت و متورم باشد ، میتوانداین معنا را برساند که گاز معده یا یبوست دارید.

اما اگر این وضعیت ادامه یابد ، نشانه ای از انسداد روده می باشد.

تحقیقات نشان میدهد چنین انسداد هایی میتواند منجر به متورم شدن شکم شود و بیمار اغلب سفت شدن شکم را تجربه میکند.

علل انسداد روده میتواند ناشی از چسبدندگی فتق ، التهاب دیورتیکول های جدار روده، (IBD) سندرم التهاب روده و حتی سرطان باشد.

خونریزی داخلی دارید

خون موجود در مدفوع منجر به وحشت میشود اما مدفوع سیاه نیز میتواند علامت خونریزی در دستگاه گوارش باشد از جمله در قسمت شکم یا روده کوچک البته اگر سبزیجات تیره رنگ مانند چغندر ، یا مکمل های آهن مصرف نکرده باشید ، مدفوع سیاه رنگ نشانگر سرطان می باشد.

خون قرمز روشن در مدفوع ناشی از خونریزی هموروئید ها پس از خستگی و تنش یا حرکت روده ی سفت است.

ممکن است اولین نشانه ی یک مسئله ی جدی مانند التهاب روده ،ایجاد زائده و کیسه در دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ می باشد.

وقت کلونوسکپی است

نه تنها خوردن کپسول های کولو در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است ، کلونوسکپی می تواند زندگی شما را نجات دهد.

مخصوصا اگر علائم سرطان مثل :خون یا چرک در مدفوع ، کاهش وزن ، تب، توده های غیر طبیعی که شما را از خواب بیدار میکند را داشته باشید.

سابقه خانوادگیسرطان روده بزرگ یا بیماری التهابی روده (IBD) ممکن است نیاز به کولونوسکپی در شما را نشان دهد.


دل درد ویروسی

آنفولانزا همانطور که در ریه‌های شما جا خوش می‌کند و تب و لرز و درد و عفونت را برایتان هدیه می‌آورد، می‌تواند سر از معده شما هم درآورد و تبدیل به یک بیماری پردردسر شود؛ بیماری عجیب و غریبی که شایع است اما هیچ درمانی ندارد!

آنفلوآنزای معده اسم ساده بیماری «گاسترو انتریت» است که با هجوم ویروس‌ها یا باکتری‌ها به معده و روده شروع می‌شود و تب و لرز، استفراغ، ضعف عمومی، اسهال و دردهای شکمی را در پی دارد.

دل درد, علل دل درد, دل درد ویروسی, انواع دل درد, دل درد دور ناف, درمان دل درد در طب سنتی, درمان دل درد کودکان, انواع قرص دل درد, عسل و دل درد, دل درد شدید, قرص برای دل درد شدید

دل درد ویروسی

سردرد و سرگیجه و بدن درد هم می‌توانند از علائم دیگر این بیماری باشند که بسته به نوع ویروس یا باکتری، از یک تا ۱۰روز در بدن شما باقی می‌مانند.

شباهت این علامت‌ها به علائم آنفلوآنزای تنفسی (همان آنفلوآنزایی که به سرماخوردگی شباهت دارد) باعث شده که نام این بیماری را آنفلوآنزای معده بگذارند.

برای دل درد ویروسی چه وقت دکتر برویم؟

اگر علائم بیماری‌تان بیشتر از ۵روز طول کشید یا علائم شدیدتر شد، اگر بیش از ۲ روز استفراغ دارید، اسهال‌تان غیرقابل کنترل است، خون یا چرک در مدفوعتان می‌بینید یا ضعف شدید و لرز دارید، اگر تب و لرزتان بیش از یک روز ادامه پیدا کرده و خشکی دهان، خشکی چشم و بیقراری را تجربه می‌کنید، حتما به دکتر مراجعه کنید.

پزشک برای کاهش تهوع شما، داروهایی مثل رومتازین، پروکلرپرازین، متوکلوپرامید و در مواقع شدیدتر، دمیترون تجویز خواهد کرد.

دل درد ویروسی دردسری برای بچه‌دارها

اگر بچه‌دار هستید، کارتان سخت‌تر است چون آنفلوآنزای معده در بچه‌ها بسیار شدیدتر از بزرگسالان بروز پیدا می‌کند و می‌تواند باعث از دست رفتن مایعات بدن آنها و حتی مرگشان شود.

بچه‌ها و نوزادان هم مثل بزرگسالان علایمی مثل اسهال و استفراغ، تب و لرز و بیقراری نشان می‌دهند و باید به سرعت آنها را به پزشک نشان دهید.

اگر تب فرزندتان بیشتر از ۹/۳۸درجه بود، اگر دچار بی‌حالی و تحریک پذیری شد، اگر گفت که درد دارد یا در مدفوعش خون دیدید، اگر بیش از چند ساعت به استفراغ کردن ادامه داد، سریع او را به اورژانس بیمارستان ببرید. د

رباره نوزادان، علامت خطری که باید جدی بگیرید، کم آبی بدن است.

اگر در مدت ۶ساعت فرزندتان ادرار نکرده، اگر هنگام گریه اشک از چشمش نمی‌آید، اگر کسل و بی‌توجه است یا نقطه نرمی در سرش فرو رفته، یعنی وضع نوزاد وخیم شده و نیاز به اورژانس دارد.

چرا معده به این روز می‌افتد؟

بیشترین علت این بیماری ویروس است اما انگل‌ها، فلزات سمی و باکتری‌ها هم می‌توانند عامل آنفلوآنزای معده باشند.

چیزی که باعث انتقال آنفلوآنزای معده می‌شود، رعایت نکردن بهداشت است.

اگر کسی در اطراف شما به این بیماری مبتلا باشد، ممکن است از طریق دست دادن با شما بیماری‌اش را منتقل کند و علائم یک تا ۳ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر شود.

این بیماری به‌شدت مسری است و حتی بعد از بهبود نشانه‌های بیماری، تا ۲ هفته احتمال سرایت آن به دیگران وجود دارد.

بنابراین نخستین قدم برای آنکه معده‌تان دچار این ویروس‌های پردردسر نشود، این است که به‌طور مرتب دست هایتان را بشویید.

میوه‌ها و سبزیجات را به دقت بشویید و ضدعفونی کنید.

آبی را که از سلامت آن مطمئن نیستید ننوشید.

غذاهای نیم پز مثل استیک، همبرگر و… نخورید.

لبنیات غیرپاستوریزه ننوشید.

اگر هم خودتان دچار این بیماری شدید، برای اینکه دیگران را مبتلا نکنید، بعد از رفتن به دستشویی و قبل از غذا خوردن دست‌هایتان را به دقت بشویید.

لباس‌هایتان را هر روز شسته و در آفتاب خشک کنید.

قدم هایی تا بهبودی

همانطور که گفتیم آنفلوآنزای معده درمانی ندارد و فقط باید منتظر پایان دوران بیماری باشید.

اما با برخی روش‌ها می‌توانید آن را کنترل کرده و عوارضش را به حداقل برسانید.

استراحت کنید:

نخستین و مهم‌ترین کاری که در هنگام ابتلا به آنفلوآنزای معده باید انجام دهید، استراحت است.

در این مدت، حالت تهوع به شما اجازه راه رفتن و تحرک داشتن نمی‌دهد.

اما حتی اگر مشکلی از این بابت نداشتید، باز هم باید استراحت کنید و تا حد ممکن بخوابید تا بدن شما قوای کافی برای مبارزه با بیماری را داشته باشد.

مایعات بنوشید:

در این دوران آب زیادی از دست می‌دهید.

بنابراین باید مایعاتی که دارای املاح هستند بنوشید.

مثل دوغ، سوربیتول و شربت قند.

اما به هیچ عنوان از مایعات ترش مزه یا مایعات گازدار استفاده نکنید چون معده‌تان را بیشتر تحریک خواهند کرد.

اگر نمی‌توانید مایعات را تحمل کنید سعی کنید جرعه‌های کوچک در فواصل منظم بنوشید.

دور قهوه، نوشابه، چای و هر چیز کافئین دار را خط بکشید.

به جای آن، دمنوش زنجبیل، دمنوش نعناع یا زعفران بنوشید.

بعد از استفراغ، بهتر است ۱۵تا ۲۰دقیقه به معده استراحت دهید سپس مقدار کمی مایعات بنوشید.

میوه ممنوع:

برخلاف سایر بیماری‌ها که معمولا برایشان خوردن میوه تجویز می‌شود، در این مورد باید دور همه میوه‌ها را خط بکشید.

آنفولانزا معده، سیستم گوارشی شما را در وضعیت حساسی قرار می‌دهد که تحمل هضم و دفع میوه‌ها را ندارد.

پس فعلا با معده‌تان راه بیایید و چیزی جز مایعات گرم و سبک نخورید.

به معده استراحت بدهید:

قبول کنید که در این دوران، معده شما آسیب پذیرترین بخش وجودتان است.

جدار داخلی معده در اثر بیماری از بین رفته و ممکن است زخم شود.

پس کمی به معده‌تان استراحت بدهید و غذای سنگین نخورید.

اگر گرسنه شدید، سعی کنید مایعات شیرین بخورید.

لقمه‌های کوچک و با فاصله نان و پنیر، کمی سوپ گرم و آبکی گزینه‌های خوبی برای سیر کردن شما در این دوران هستند.

مسکن بخورید:

برای درمان سردرد و معده دردتان، می‌توانید ایبوپروفن یا هیوسین مصرف کنید البته حتما مصرف دارو را با مشورت و تحت نظر پزشک انجام دهید.


انواع دل درد

برخی از درد‌های شکمی ساده اند و نیازی به درمان ندارند، ولی بعضی‌ها با علل جدی تری و با توجه به جای درد معانی متفاوتی دارند.

درد‌های شکم در زبان عامیانه به درد نواحی دور ناف گفته می‌شود و به درد ناحیه فوقانی میانی شکم یا درد اپی گاستر درد سر دل گفته می‌شود.

درد شکمی (یا درد معده) می‌تواند یکی از نشانه‌های مرتبط با اختلالات گذرا یا بیماری‌های جدی باشد.

بیان یک تشخیص قطعی از علت درد شکم می‌تواند مشکل باشد، زیرا بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند به این علامت منجر شوند.

در اغلب موارد درد شکمی خوش خیم یا گذرا است لیکن گاهی نیاز به مداخله فوری متخصصان وجود دارد.

دل درد, علل دل درد, دل درد ویروسی, انواع دل درد, دل درد دور ناف, درمان دل درد در طب سنتی, درمان دل درد کودکان, انواع قرص دل درد, عسل و دل درد, دل درد شدید, قرص برای دل درد شدید

انواع دل درد

درد شکمی و گرفتگی همراه با خونریزی رکتوم (IBD)

این علائم درد معده اغلب نشان دهنده بیماری التهابی روده (IBD) است.

در شرایطی که تورم مزمن در دستگاه گوارش رخ می‌دهد، یعنی بیماری کرون و کولیت اولسراتیو است.

طبق گفته بنیاد کرون و کولیت آمریکا، این شرایط علائم مشابهی دارند که می‌توان تشخیص داد که کدام یک از بیماران مبتلا به IBD دچار مشکل هستند.

IBS اشتباه گرفته می‌شود، IBD جدی‌تر و نادر است.

سوزش و درد در مرکز شکم

ریفلاکس اسید، مایع مجاز شده یا غذا‌های مخلوط شده با اسید معده است؛ این ترکیب اسیدی، راه خود را در مری (لوله غذا) و گلو به وجود می‌آورد و موجب سوزش می‌شود.

اما سوزش با سرفه مزمن که به عنوان ریفلاکس اسید یا بیماری رفلاکس معده (GERD) شناخته می‌شود، می‌تواند منجر به اختلالات مزمن گوارشی در صورت عدم درمان شود.

سنگ‌های صفراوی؛ درد در اطراف ناف

اگر این درد شکمی همراه با درد مبهم در نزدیکی شانه همراه و به نظر می‌رسد پس از خوردن وعده‌های غذایی چرب دوباره برمی گردد، ممکن است سنگ صفراوی باشد و اگر شما زن هستید، بیش از ۴۰ سال سن داشته باشید و مادر باشید، در معرض خطر بیشتری هستید.

این به این دلیل است که سطح بالای استروژن که در دوران بارداری شایع است، ممکن است سنگ‌های صفراوی ایجاد کند.

این سنگ‌های کوچک که در کیسه صفرا تشکیل می‌شوند (سنگ کیسه صفرا)، می‌توانند برای سال‌ها پنهان شوند و به طور کلی بدون درد هستند، مگر اینکه در کانال کیستیک گیر کرده باشند.

زخم معده؛ درد خفیف، سوزش درد شکم

با خوردن یا مصرف آنتی اسید‌ها زخم معده کاهش می‌یابد؛ این، علائم مشخصی از زخم معده، همراه با التهاب، ضعف، اشتها و کاهش وزن است.

زخم‌های گوارشی، یا زخم‌ها روی پوشش معده یا روده کوچک شما، سالانه نیمی از میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و با وجود اینکه شما احتمالا شنیده اید، این درد‌ها به دلیل استرس ایجاد می‌شوند.

در عوض، می‌توانید یکی از دو عامل اصلی را هلیکوباکتر پیلوری (یا H. pylori)، یک باکتری که باعث آسیب به مخاطی معده و یا سوء مصرف دارو‌های ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین و ایبوپروفن شود، سرزنش کنید؛ یک آزمایش خون معمولی می‌تواند تشخیص دهد که باکتری وجود دارد.

دیورتیکولیت؛ درد ناگهانی در ناحیه پایین سمت چپ شکم

اگر این درد شکم به همراه گاز اتفاق می‌افتد، ممکن است دیورتیکولیت را نشان دهد که التهاب کیست کوچک در روده بزرگ شما به نام دیورتیکولا است.

این، یک اختلال ژنتیکی بسیار رایج در میان افراد مسن است.

حداقل یک سوم جمعیت ایالات متحده آن را در سن ۶۰ سالگی تجربه می‌کنند با این حال، تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد مبتلا به علائمی مانند:نفخ بیش از حد، درد شکمی، گرفتگی و یبوست اصطلاحا انگار در دل آن‌ها رخت می‌شورند؛ این اغلب نتیجه فیبر زیاد در رژیم غذایی شما است.

آپاندیسیت؛ درد شدید در سمت راست پایین شکم

این نوع درد شکم می‌تواند آپاندیسیت باشد، به خصوص اگر شما دارای تب پایین هستید، قادر به خروج هوا نیستید، احساس برونشیت یا اسهال دارید، اگر آپاندیس دارید، احتمالا درد هر زمان که حرکت می‌کنید، هنگام نفس‌های عمیق، سرفه یا عطسه افزایش می‌یابد و فشار روی این منطقه درد شما را افزایش می‌دهد.

آپاندیسیت، زمانی که آپاندیس ملتهب می‌شود و پر از اغلب از عفونت اتفاق می‌افتد؛ طبق گفته موسسه ملی بهداشت، درمان این بیماری دردناک یکی از عمل‌های اصلی اورژانس داخلی در کشور‌های پیشرفته است؛ اغلب موارد آپاندیس شما قبل از ترکیدن باید برداشته شود.


دل درد دور ناف

علت درد دور ناف می‌تواند اختلالاتی مانند یبوست، فتق، سوءهاضمه، عفونت، التهاب پانکراس و آپاندیسیت باشد.

هر کسی که دچار چنین دردی است باید حتما به پزشک مراجعه کند تا متوجه جدی بودن یا نبودن آن شود.

دلایل زیادی برای درد دور ناف در افراد وجود دارد.

برخی از آن‌ها خطرناک و مرگبار هستند و باید جدی گرفته شوند در صورتی که برخی دیگر مشکلات ساده‌‌ی مربوط به شکم (معده و روده) بوده و به سادگی قابل حل هستند.

دل درد, علل دل درد, دل درد ویروسی, انواع دل درد, دل درد دور ناف, درمان دل درد در طب سنتی, درمان دل درد کودکان, انواع قرص دل درد, عسل و دل درد, دل درد شدید, قرص برای دل درد شدید

دل درد دور ناف

بسیاری از اختلالات جزئی می‌تواند باعث ایجاد درد در اطراف ناف شود و حتی به سایر نقاط بدن از جمله لگن، پا‌ها و قفسه سینه نیز برسد.

درمان این درد بستگی به علت اصلی آن دارد.

در ادامه با اصلی‌ترین علت درد دور ناف و سایر دلایل آن آشنا خواهید شد.

علل شایع درد در اطراف ناف شامل سوء هاضمه،یبوست و بارداری است.

سوء هاضمه

سوء هاضمه که دیس پپسی یا ناراحتی معده نامیده می‌شود؛ باعث درد، سوزش یا ناراحتی در قسمت بالای شکم می‌شود و به درد در اطراف ناف می‌انجامد. سوء هاضمه را می‌توان با دارو‌های مهارکننده اسید و آنتی اسید‌های بدون نسخه درمان کرد.

بارداری

اگر درد کمی در ناحیه ناف دارید جای نگرانی نیست.

اما زنانی که دچار درد و ناراحتی شدید و مداوم هستند باید به دکتر مراجعه کنند.

فتق ناف نیز می‌تواند علت درد دور ناف در بارداری باشد.

با این حال، این نوع فتق بسیار نادر است و بیشتر در زنانی که چندقلو باردار هستند و یا در زمان بارداری بیش از حد چاق هستند ظاهر می‌شود.

علائم فتق ناف شامل:

  • برآمدگی در نزدیکی ناف
  • تورم در اطراف ناف
  • درد در داخل
  • اطراف و نزدیک ناف
  • حالت تهوع و استفراغ

یبوست

یبوست یک وضعیت شایع است که به عنوان داشتن حرکات روده‌ای (عمل دفع مدفوع) ۳ بار یا کمتر در مدت یک هفته تعریف می‌شود.

تقریبا همه افراد هر از گاهی مبتلا به یبوست می‌شوند و یبوستی که مدت کوتاهی طول بکشد جدی نیست.

یبوستی که گاهاً اتفاق می‌افتد، با استفاده از نرم کننده‌های مدفوع و اضافه کردن فیبر فرآوری شده یا مصنوعی به رژیم غذایی درمان می‌شود.

کسی که بیشتر از ۲ ماه به یبوست دچار باشد حتما باید به پزشک مراجعه کند.

سایر علل بالقوه درد ناف شامل درد بعد از جراحی، عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs)، عفونت‌های باکتریایی و گاستروانتریت می‌شوند.

درد بعد از جراحی

جراحی نیز می‌تواند علت درد دور ناف باشد.

بیشتر اوقات درد ناشی از عمل جراحی پس از بهبودی بدن برطرف خواهد شد.

بسته به شدت درد، دارو‌های ضد درد می‌توانند به کاهش درد کمک کنند.

هر گونه درد و تورم شدید که شامل علائم زیر است نیازمند برسی بیشتر است:

  • تب
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال

افراد مبتلا به هر یک از این علائم باید به دکتر مراجعه کنند، زیرا این‌ها علائم عفونت هستند.

عفونت‌های دستگاه ادراری

Urinary tract infection) UTIs) در زنان رایج‌تر از مردان است، اما هر کس از جمله کودکان، می‌تواند عفونت ادراری داشته باشد.

UTIs می‌تواند باعث درد شکم و ناف شود.

این بیماری بوسیله باکتری‌ها ایجاد می‌شود و با آنتی بیوتیک‌ها معالجه می‌شود.

عفونت‌های باکتریایی معده

عفونت معده نیز می‌تواند علت درد دور ناف باشد.

باکتری‌های بد روده می‌توانند وارد بدن شده و برای سال‌ها در دستگاه گوارش زندگی کنند.

با گذشت زمان، باکتری می‌تواند باعث زخم‌های دردناک در معده و روده کوچک شود.

گاهی اوقات این عفونت‌ها، افراد را در معرض خطر سرطان معده قرار می‌دهند.

درمان عفونت‌های معده باکتریایی با آنتی‌بیوتیک‌ها امکان پذیر است.

معمولاً هنگامی که آنتی‌بیوتیک‌ها شروع به کار می‌کنند، درد شکم و ناف رفع می‌شود.

گاستروانتریت

گاستروانتریت که به آنفولانزای معده معروف است با مصرف غذا یا نوشیدنی آلوده و یا تماس مستقیم با فرد مبتلا ایجاد می‌شود.

درد ناف، درد و گرفتگی عضلات معده از علائم گاستروانتریت است.

گاستروانتریت به طور معمول، به خودی خود بهتر می‌شود.

هر فردی که دچار کمبود آب بدن ناشی از استفراغ و اسهال است، در مدفوع خود خون دارد، نمیتواند مایعات را در بدن حفظ کند و یا دارای علائمی است که بیش از ۳ روز طول بکشد، باید به پزشک مراجعه کند.

سنگ کیسه صفرا

حملات کیسه صفرا به علت سنگ های صفراوی بسیار دردناک است و درد شدید معمولاً اولین نشانه یک مشکل است.

درد معمولا از شکم شروع می‌شود و کم کم به سمت ناف ادامه پیدا می‌کند.

تنها راه درمان درد سنگ کیسه صفرا، جراحی برای برداشتن کیسه صفرا است.

پس از برداشتن کیسه صفرا، درد برطرف خواهد شد.

آپاندیسیت

تقریباً اولین چیزی که مردم هنگام درد سمت راست ناف به یادش می‌افتند آپاندیس است.

آپاندیسیت بیماری بسیار دردناکی است که ناشی از ملتهب شدن آپاندیس است.

درمان نکردن آپاندیسیت موجب بروز پریتونیت می‌شود که در صورت پاره شدن آپاندیس و گسترش عفونت در شکم رخ می‌دهد.

این نوع درد معمولاً در اطراف ناف شروع می‌شود و در تمام بخش‌های شکم پخش می‌شود.

درد با هر حرکتی از جمله راه رفتن و سرفه، بدتر می‌شود.

علاوه بر درد، آپاندیسیت علائم زیر را نیز ایجاد می‌کند:

حالت تهوع و استفراغ از دست دادن اشتهایبوست یا اسهال، تب، نفخ و یا تورم شکم، ناتوانی در دفع گاز

هرکسی که مشکوک به آپاندیسیت باشد (علائم گفته شده را داشته باشد) باید فوراً به اورژانس مراجعه کند.

پانکراتیت

پانکراتیت یک وضعیت پزشکی است که در آن پانکراس (لوزالمعده) ملتهب می‌شود.

در پانکراتیت، آنزیم‌های گوارشی قبل از اینکه به روده کوچک رها شوند به سمت پانکراس حرکت کرده و به آن حمله می‌کنند.

علت درد دور ناف می‌تواند نشانگر لوزالمعده ملتهب باشد.

پانکراتیت اغلب یک بیماری مزمن است و درد ناحیه ناف هرگز به طور کامل برطرف نمی‌شود.

اما درمان میتواند به مدیریت این اختلال کمک کند.

اختلالات روده کوچک

اختلالات روده کوچک مانند بیماری کرون، می‌تواند در داخل و اطراف ناف درد شدیدی ایجاد کند.

این نوع شرایط مزمن و دردناک هستند، اما قابل درمان هستند.


درمان دل درد در طب سنتی

آب و هوا، خواب و بیداری، حرکت و سکون و خوراکی و آشامیدنی‌ها از عوامل مهم این بیماری محسوب می‌شوند.

آب‌وهوای سالم در حفظ سلامت بسیار حائز اهمیت است.

در بسیاری مواقع افراد زمانی که در سفر هستند یا با نقل و انتقالات مکانی روبرو می‌شوند این بیماری بیشتر سراغشان می‌آید.

دل درد, علل دل درد, دل درد ویروسی, انواع دل درد, دل درد دور ناف, درمان دل درد در طب سنتی, درمان دل درد کودکان, انواع قرص دل درد, عسل و دل درد, دل درد شدید, قرص برای دل درد شدید

درمان دل درد در طب سنتی

همچنین حرکت برای حیات بشر ضروری است و به همان نسبت استراحت و سکون نیز برای تجدید انرژی لازم است.

تعادل خواب و بیداری در حفظ سلامت و درمان بیماری‌ها اهمیت دارد.

اما پرسش مهم این است که چه گیاهانی برای درمان درد شکم موثر است؟

نعناع:

بهترین گیاهی که در میان عامه شهرت دارد، گیاه نعناع است که در ۲ نوع گیاهی و عرق در میان مردم کاربرد دارد و مصرف عرق نعناع اثربخشی بیشتری نسبت به دم‌کرده گیاه دارد، اما باید به این نکته اساسی هنگام مصرف این گیاه توجه داشت که مصرف بیش از اندازه این گیاه باعث گشادشدن محل اتصال مری به معده می‌شود بنابراین بیمارانی که از ریفلاکس معده رنج می‌برند، در میزان مصرف این گیاه باید دقت کافی داشته باشند.

زیره سبز، سیاه، زنیان و انیسون:

استفاده از زیره سبز، سیاه، زنیان و گیاه انیسون در کاهش نفخ شکم بسیار موثر است و باید پس از صرف غذا از آنها استفاده شود.

می‌توان حدود نیم‌گرم زیره سیاه با مقداری نبات ساییده شده را پس از صرف غذا میل کرد.

از ساییدن گیاه برای طولانی‌مدت باید خودداری کرد زیرا خاصیت گیاهی مواد پس از یک هفته از بین خواهد رفت.

برای هر وعده می‌توان یکی از گیاهان نامبرده را به‌صورت پودر درآورد و استفاده کرد تا اثر درمانی آن محفوظ بماند.

آویشن و دارچین:

در صورتی که پس از صرف غذا، معده شما درد میگیرد بهتر است نصف قاشق غذاخوری آویشن را با مقداری آب بجوشانید و پس از آنکه جوشانده را از صافی عبور دادید، دم‌کرده آن را نیم‌ساعت پس از غذا میل کنید.

همچنین می‌توان نصف قاشق‌غذاخوری دارچین را نیز دم و میل کنید.

دقت در خوردن مایعات:

هیچ زمانی همراه با غذا نوشیدنی میل نشود.

همچنین باید نیم ساعت قبل و بعد از غذا نیز از خوردن مایعات اجتناب کرد تا کمتر با مشکل گوارش روبرو شویم.

استفاده از رژیم غذایی مناسب:

افرادی که دستگاه گوارش آنها بسیار حساس است، باید برای خود برنامه غذایی مناسبی داشته باشند.

تصور عامه بر این است که مصرف حبوبات نقش بسیاری در درد معده و نفخ آن دارد اما باید گفت که استفاده از غذاهایی که به صورت خمیر تهیه می‌شود نیز برای آنها مضر خواهد بود.

خوردن پیراشکی، خمیر نان باگت، ماکارونی، پیتزا و سیب‌زمینی به این افراد توصیه نمی‌شود بنابراین بهتر است این نوع غذاها در برنامه غذایی آنها جایگاهی نداشته باشد.


درمان دل درد کودکان

در اینجا به برخی روش‌های درمان دل درد کودکان که مورد تأیید پزشکان است می‌پردازیم:

استراحت در رختخواب

اگر کودک شما به شکم درد مبتلا شده است، استراحت کردن در رختخواب می‌تواند برای وی مفید باشد.

وی را روی شکم بخوابانید اما فشار به شکم او نیاورید.

بهترین موقعیت آن حالتی است که کودک در آن احساس راحتی بیشتری می‌کند.

دل درد, علل دل درد, دل درد ویروسی, انواع دل درد, دل درد دور ناف, درمان دل درد در طب سنتی, درمان دل درد کودکان, انواع قرص دل درد, عسل و دل درد, دل درد شدید, قرص برای دل درد شدید

درمان دل درد کودکان

دارو

قبل از دادن دارو به کودک حتماً با متخصص اطفال مشورت کنید.

معمولاً استامینوفن بهترین دارو برای قطع تب است.

از دادن آسپیرین به کودک خودداری کنید زیرا مصرف زیاد آن می‌تواند باعث ابتلا به سندرم ری در کودک شود.

این سندرم باعث تورم مغز و کبد می‌شود.

همچنین فقط در صورت تجویز پزشک به کودک آنتی‌ بیوتیک بدهید.

مصرف مایعات

اگر کودک شما به اسهال و استفراغ مبتلا شده است باید به وی مقادیر زیادی مایعات بدهید.

به وی هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ۳۰ تا ۶۰ گرم آب بدهید.

غذای مناسب

غذاهای ملایم می‌تواند به کاهش دل درد نوزاد کمک کنند.

سیب‌ زمینی پخته و برنج سفید جزء غذاهای ملایم هستند که باعث تحریک شکم کودک نمی‌شوند.

به کودک غذاهای چرب ندهید زیرا باعث بدتر شدن اسهال و استفراغ وی شده و معده را تحریک می‌کنند.

غذاهای پرچاشنی باعث وخیم‌تر شدن علائم کودک می‌شوند.

به کودک شیر یا لبنیات ندهید.

غذاها و نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند شکلات یا نوشابه می‌توانند علائم بیماری کودک را تشدید کنند.

غذاهای شیرین باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و کودک را در مقابله با دل درد ضعیف‌تر می‌کند به همین دلیل باید از مصرف آنها اجتناب کنید.

درمان خانگی دل درد کودکان

اکثر اوقات، دل درد کودکان با استفاده از درمان خانگی بهبود می یابد و نیازی به رفتن به پیش دکتر نیست.

درمان خانگی برای دل درد اغلب به دیگر علایم از جمله اسهال، حالت تهوع و استفراغ که با درد ظاهر می شوند دارد.

در این مطلب برترین روش های خانگی درمان دل درد کودک را برای شما آورده ایم.

تا پایان مطلب همراه ما باشید.

دل درد در کودکان می تواند برای والدین و کودک نگران کننده باشد.

دلایل دل درد متفاوت می باشند گاه ممکن است بر اثر اضطراب، عفونت یا پرخوری کودک شما مبتلا به دل درد شود.

معمولا وقتی شکم کودک شما ورم کرده است یا پاهای خود را تا قفسه سینه خود بالا می آورد می توانید متوجه شوید که مبتلا به دل درد شده است.

در این مطلب روش های خانگی موثر درمان دل درد کودکان را بررسی می کنیم.

برای کودکان دل درد تجربه ای کاملا ناخوشایند می باشد.

خوشبختانه، روش های درمان خانگی کمی برای دل درد کودکان وجود دارد که ممکن است کمک بزرگی برای تسکین دل درد کودک شما باشد.

در ادامه موثر ترین روش ها را برای شما آورده ایم.

ماست

به عنوان میان وعده غذایی به کودک خود ماست بدهید.

ماست خنثی کننده عالی برای گرفتگی شکم و اسهال می باشد.

اگر دل درد کودک شما با اسهال همراه باشد، سپس باکتری های خوب به متعادل سازی مصرف مواد غذایی در شکم و روده کمک می کند.

ماست حاوی باکتری های سالم و موثر می باشد.

باکتری های خوب موجود در ماست جایگزین باکتری های خوب از دست رفته در شکم کودک می شوند.

باعث می شود تعادل مواد غذایی در بدن شما حفظ شود.

به بدن اجازه دهید تا در عوض اینکه مواد مغذی را به طور معمول از دست بدهد آن ها را از طریق خودن ماست بدست آورد.

غذاهای تسکین دهنده

در طول دل درد به کودک خود غذاهای تسکین دهنده را در مقادیر کم بدهید.

این غذا ها شامل ماست، برنج، آب سیب و نان تست می باشد.

ممکن است کودک در این مدت اشتهای زیادی نداشته باشد.

از دادن غذاهای چرب و یا تند که هضم آن ها دشوار است به کودک خود خودداری کنید.

این غذاها احتمالا دستگاه گوارش شما را دچار اختلالاتی مثل حالت تهوع یا اسهال می کند.

به عبارت دیگر، غذاهای تسکین دهنده درد شکم را تسکین بخشیده و به آسانی هضم می شوند.

وقتی کودک شما دل درد دارد شما باید همچنین از میوه های خاص و انواع توت ها از جمله گیلاس، تمشک و زردآلو خودداری کنید.

وقتی دستگاه گوارش کودک شما به خوبی کار نمی کند این میوه ها ممکن است هضم دشوار تری داشته باشند.

عسل

عسل ترکیبی از آنتی اکسیدان های تسکین دهنده می باشد.

اگرچه مصرف آن بدلیل خطر بوتالیسم به بچه های کوچکتر از یک سال توصیه نمی شود.

می توانید با استفاده از مقدار کمی عسل و آب گرم برای کودک خود چای درست کنید یا یک قاشق عسل که با دمای اتاق متعادل می باشد به او بخورانید.

عسل نقش مهمی در درمان دل درد در کودکان دارد.

کمپرس گرم

کمپرس گرم یکی از ساده ترین و موثرترین روش های درمان خانگی دل درد کودکان می باشد.

یک بطری کوچک آب گرم روی شکم کودک خود قرار دهید.

این عمل جریان خون را برای سطح پوست افزایش می دهد، بطور همزمان احساس درد در شکم را کاهش می دهد.

دل درد کودکان اغلب با استفاده از روش های خانگی به راحتی قابل درمان می باشند در موارد اندک شما مجبور به مراجعه به پزشک خواهید شد.

امیدواریم این روش ها در درمان دل درد کودک شما موثر باشند.

چای بابونه

یک فنجان چای بابونه در تسکین دادن گرفتگی عضلات شکمی می تواند موثر باشد.

بابونه یک آرامبخش و ضد تورم طبیعی می باشد.

این می تواند به شل شدن عضلات شکم و تسکین گرفتگی کمک کند.


انواع قرص دل درد

داروهایی که ممکن است در مدیریت نشانه ها و علائم درد به شما کمک کنند عبارت هستند از:

دل درد, علل دل درد, دل درد ویروسی, انواع دل درد, دل درد دور ناف, درمان دل درد در طب سنتی, درمان دل درد کودکان, انواع قرص دل درد, عسل و دل درد, دل درد شدید, قرص برای دل درد شدید

انواع قرص دل درد

داروهای آنتی اسید

آنتی اسیدها در فرم جامد یا مایع یک درمان عمومی و معمول برای سوء هاضمه هستند.

آنتی اسیدها اسید معده را خنثی می کنند و آسودگی سریعی را فراهم می نمایند.

داروهایی برای درمان گاز

داروهایی که شامل سایمتیکون ها هستند آرامش را به وسیله از بین بردنگازها فراهم می کنند.

Mylanta و Dimeticon مثال هایی از این دسته هستند.

داروهایی که تولید اسید را کاهش می دهند و بلوکرهای H2 رسپتور نامیده می شوند

این داروها یکی از پُر مصرف ترین داروهای گوارشی هستند که شامل سایمیتیدین(Tagamet HB)، فاموتیدین(Pepcid AC)، نیزاتیدین(Axid AR) و رانیتیدین(Zantac 75) هستند.

انواع قوی از این داروها تنها در فرم نسخه ای در دسترس هستند.

داروهایی که پمپ های اسیدی را بلوکه می کنند.

این ها داروها، مانع پمپ پروتونی نیز نامیده می شوند و پمپ های اسیدی را که در داخل سلول های مخاط دستگاه گوارش، اسید ترشح می کنند را بلوکه می کنند.

موانع پمپ پروتونی، میزان ترشح اسید را به وسیله ی بلوکه کردن فعالیت این پمپ های کوچک، کاهش می دهند.

موانع پمپ پروتونی شامل لانزوپرازول(Prevacid 24 HR) و امپرازول(Prilosec OTC) هستند.

باید توجه داشته باشید که این داروها در فرم نسخه ای در دسترس هستند.

داروهایی که اسفنگتر مری را قوی می کنند.

این داروها کمک می کند که معده ی شما با سرعت بیشتری خالی بشود و علاوه بر آن به سفت شدن دریچه بین معده و مری کمک می کند.

لذا از این طریق ناراحتی ناشی از درد قسمت بالای شکمی را کاهش می دهد.

داروی متوکلوپرامید از این گروه می باشد.

داروهایی که اسپاسم های ماهیچه ای را کنترل می کنند

داروهای ضد انقباض ممکن است درد شکمی را به وسیله ی رفع اسپاسم ها در ناحیه روده، تسکین ببخشد.

این داروها شامل دایسیکلومین و هیوسین هستند.


عسل و دل درد

در این مطلب با راه های درمان معده درد با عسل و درمان ناراحتی های معده مثل زخم معده، ورم معده، اسیدی شدن معده و ترش کردن، نفخ معده و همچنین تقویت کردن معده با عسل آشنا خواهید شد.

در طب سنتی برای درمان دردهای معده که علل مختلفی مثل اسید معده، ترش کردن و نفخ معده، زخم و ورم معده را دارد، از عسل طبیعی استفاده می شود.

دل درد, علل دل درد, دل درد ویروسی, انواع دل درد, دل درد دور ناف, درمان دل درد در طب سنتی, درمان دل درد کودکان, انواع قرص دل درد, عسل و دل درد, دل درد شدید, قرص برای دل درد شدید

عسل و دل درد

این درمان طبیعی نسبت به داروهای شیمیایی عوارضی ندارد اما اگر بیماری حاد است حتما به پزشک مراجعه کرده و این روش درمانی را مکمل روش دارویی قرار دهید.

در ادامه این مطلب با روش درمان معده درد با عسل بیشتر آشنا خواهید شد.

راه های درمان معده درد با عسل

مصرف بعضی از خوراکی ها با معده خالی مثل چای، قهوه و آب لیموترش، همچنین مصرف غذاهای بسیار داغ منجر به بروز مشکلات و ناراحتی هایی از جمله درد و سوزش که از علائم خونریزی معده هم می با شند، شده و حتی در طولانی مدت نیز می تواند باعث زخم معده شود.

علائمی مانند استفراغ، عدم احساس گرسنگی، وجود خون در مدفوع و یا استفراغ، احساس درد و سوزش در معده، کم خونی، کاهش یافتن سطح گلبول های قرمز در خون نشان از بروز ناراحتی در معده است.

در طب سنتی برای درمان معده درد, علل و تسکین آن از روش های عسل درمانی که در ادامه به آن ها می پردازیم، استفاده می شود.

تقویت معده

از آرد گندم، زعفران و عسل حلوا درست کرده و میل نمایید.

۲۰۰ گرم عسل را با ۲۰ گرم پودر پوست بالنگ مخلوط کرده و بعد از صرف غذا، یک قاشق غذاخوری از آن را مصرف نمایید.

برای رفع تلخی پوست بالنگ، آن را به مدت ۲۴ ساعت در آب سرد خیسانده و هر ۵ ساعت آب را عوض کنید.

در آب آخر پوست بالنگ را کمی جوشانده، سپس صاف کرده و اجازه دهید تا خشک شود.

ترکیب عسل با شیر نیز برای تقویت معده بسیار موثر است.

درمان زخم معده

مخلوط عسل و انجیر (تازه یا خشک) به نسبت مساوی برای درمان زخم معده بسیار خوب است.

یک قاشق غذاخوری عسل به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و مخلوط نمایید.

این محلول را یک بار ۲ ساعت قبل از غذا و یک بار ۳ ساعت بعد از صرف غذا، جرعه جرعه و آهسته بنوشید.

برای درمان تمامی دردهای معده، عسل را با مقداری دارچین مخلوط کرده و روزانه یک قاشق چای خوری از آن میل نمایید.

این ترکیب برای رفع گاز معده و ریشه کن کردن زخم معده هم کاملا مفید واقع می شود.

دو گرم از ریشه و برگ گیاه کاسنی را در ۲۰۰ سی سی آب بجوشانید.

بعد از خنک شدن به آن مقداری عسل اضافه کرده تا شیرین شود.

این محلول را یک ساعت بعد از غذا برای مدت ۲ هفته بنوشید.

در یک لیوان آب جوش، یک قاشق چای خوری گزنه ریخته و اجازه دهید تا دم بکشد.

بعد از اینکه خنک شد به آن عسل اضافه کرده تا شیرین شود.

این محلول را یک ساعت بعد از صرف غذا بنوشید.

این ترکیب یکی از راه های درمان معده درد با عسل می باشد.

درمان درد معده

در ۴۰۰ سی سی آب جوش، ۵ گرم آویشن ریخته و بگذارید تا دم بکشد.

یک ساعت بعد از صرف غذا یک فنجان از آن را با عسل شیرین کرده و بنوشید.

عسل را با مقداری موسیر مخلوط کرده و از آن به عنوان ضماد برای محل درد استفاده کنید.

برای درمان معده درد با عسل, سردی معده و ترش کردن، صبح ناشتا و همچنین آخر شب دو قاشق چای خوری عسل میل کنید.

برای گرفتن نتیجه بهتر، به هنگام صبح یک ساعت بعد از مصرف عسل، از نوشیدن و خوردن خودداری کنید.

درمان نفخ معده

مخلوط عسل با پودر پوست بالنگ که پیشتر به نحوه مصرف آن پرداختیم، برای درمان نفخ معده نیز کاربرد دارد.

برای صبحانه عسل و کره مصرف نمایید.

ترکیب عسل و پودر زنیان نیز بعد از غذا خوردن برای درمان نفخ معده بسیار کارآمد است.

پیاز پخته را وقتی خنک شد با مقداری عسل مخلوط کرده و مصرف کنید.

این ترکیب اشتها را نیز افزایش می دهد.

درمان اسید معده

۱ قاشق مربا خوری از پودر شنبلیله را جوشانده و صبح ها به صورت ناشتا آن را بنوشید.

سپس یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید.

۱ قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان ماست اضافه کرده و روزی ۳ بار از این ترکیب بنوشید.

این روش برای درمان معده درد با عسل و همچنین درمان اسید معده بسیار مفید می باشد.

۳ پره سیر را سوراخ کرده و به صورت ناشتا آن ها را ببلعید.

برای اینکه این روش درمانی مفید واقع شود لازم است که سیرها را سوراخ کنید.

بعد از خوردن سیرها یک فنجان شنبلیله همراه با عسل به روشی که گفته شد میل کنید.

اگر به جوشانده شنبلیله، ۱۰ قطره روغن سیاه دانه اضافه و به مدت یک هفته از این روش درمانی استفاده کنید، انواع دردهای روده و معده شما بهبود می یابند.

درمان ورم معده یا گاستریت

برای درمان ورم معده یا گاستریت با عسل، بایستی یک قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان آب ولرم اضافه کرده و صبح ها به صورت ناشتا آن را میل نمایید.

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments