روغن لیمو برای پوست و مو / خواص روغن لیمو دور ناف + طرز تهیه

پوست و مو , خوراکی ها و گیاهان ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

روغن لیمو برای پوست و مو / خواص روغن لیمو دور ناف و دیگر خواص آن + طرز تهیه روغن لیمو

روغن لیمو: بوی لیمو یک حس ناب را به ما منتقل می کند.

عطر لیمو اغلب در تهیه محصولات بهداشتی و محصولات تمیزکننده تجاری به کار گرفته می شود.

استفاده از روغن لیمو برای پوست در آمریکا باب بوده است و سابقه استفاده از این روغن در آمریکا به ۸۰۰ سال پیش از میلاد بر می گردد.

روغن لیمو به طور گسترده ای در شیوه های درمان و پزشکی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در درجه اول در آمریکای شمالی و مدیترانه کشت می شود.

روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو , روغن لیمو در ناف

استخراج روغن از پوست میوه نارس لیمو حاصل می شود.

برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:


روغن لیمو برای پوست و مو

این ماده باعث رطوبت رسانی و سم زدایی از پوست می شود و پوست خشک و خسته را درخشان و شاداب می کند.

از این روغن برای رفع انواع مشکلات پوستی استفاده می شود و پوست های چرب نیز می توانند با کمک این روغن، مشکل چرب بودن پوست خود را برطرف کنند.

در ادامه از خواص روغن لیمو برای پوست و مو مطالبی را برای شما گردآوری کرده ایم.

روغن لیمو ضدعفونی کننده است

روغن لیمو اثرات ضد عفونی کننده را بر روی انواع عفونت های پوست، از جمله آکنه و جوش دارد.

برای استفاده از این خاصیت لیمو می توان با یک قطره کوچک از روغن لیمو و یک قطره روغن اسطوخودوس در یک کاسه آب رقیق شده، کار را شروع کرد.

این ترکیب را به محل جوش و آکنه یا هر نوع عفونت روی پوست بزنید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند تا به خوبی جذب شود.

بعد از این که روغن لیمو را به پوست زدید، در معرض نور آفتاب قرار نگیرد چون ممکن است احساس سوزش و خارش داشته باشید و صورت شما هم دچار لک می شود.

طبق گفته محقان و پزشکان، روغن لیمو می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده برای درمان زخم های پوستی ناشی از شپش سر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

روش استفاده هم به این صورت است که ۸ تا ۱۰ قطره روغن لیمو را با مقدار کمی روغن جوجوبا مخلوط کنید، و سپس پوست سر را با آن به خوبی ماساژ دهید و بگذارید یک شب تا صبح روی سر بماند و روز بعد سر را شستشو دهید.

به این صورت خارش و سوزش پوست سر از بین می رود.


خاصیت ترمیم کنندگی روغن لیمو برای پوست

هنگامی که پوست با روغن مفیدی چون روغن لیمو ماساژ داده می شود، باعث درخشندگی آن می شود.

چرا که روغن لیمو به صورت طبیعی ترمیم کننده پوست است، متعادل کننده چربی های روی پوست به شمار می رود و جوان سازی پوست را به دنبال دارد.

روش ساده برای استفاده از این خاصیت روغن لیمو به این صورت است که روغن لیمو را با یکی از روغن های حامل مانند روغن جوجوبا، روغن سویا مخلوط کنید و پوست را با آن ماساژ دهید.

مطمئن باشید به این طریق روغن به خوبی جذب پوست شما می شود.


روغن لیمو دور ناف

چرب کردن ناف با روغن لیمو برای خلاصی از لک های روی پوست بسیار مفید است.

روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

برای این کار کافیست دو بار در روز دور ناف خود را با روغن لیمو چرب کنید و تاثیر بالای آن را ببینید.


درمان سلولیت با روغن لیمو

مخلوط کردن روغن رزماری با روغن لیمو به عنوان روغن پایه، یک فرم ترکیبی مفید برای مبارزه با سلولیت ایجاد می کند و برای رفع این مشکل پوستی هم بسیار مفید است.

تکنیک های ماساژ ویژه برای تحریک جریان خون به قسمت های مورد نظر و کمک به حذف سم ذخیره شده در سلول، باعث به حداقل رساندن مشکلات ظاهری و کلی و التهاب ناشی از سلولیت می شود.


روغن لیمو خواص ضد ویروسی دارد

ترکیباتی به نام پلی فنولها در روغن لیمو یافت می شوند که اثرات ضد ویروسی چشمگیر را در بر دارند.

روغن لیمو به طور موثر می تواند باعث بهبود زخم های خفیف شود و از عفونت آنها پیشگیری می کند.

محققان پیشنهاد می کنند که روغن لیمو را برای زیبایی لب ها مورد استفاده قرار دهید، این روغن باعث لایه برداری لب ها می شود.

زمانی که فرد احساس سردرد داشته باشد هم می تواند از این روغن به محل درد بمالد و در نتیجه بدون استفاده از دارو این مشکل خود را برطرف کند.


روغن لیمو خاصیت رطوبت رسانی برای پوست دارد

شرایط آب و هوایی خشک می تواند بر روی پوست تاثیر بگذارد، به خصوص در مواردی که زخم ها و خشکی های خفیف در اطراف پوست آرنج، پا و یا حتی در دست دیده می شود.

متخصصان پوست توصیه می کنند که این روغن را با چند قطره روغن گلیسیرین مخلوط کنید و به محل خشکی پوست بمالید و شب تا صبح بگذارید تا روی پوست بماند.

صبح که از خواب بیدار می شوید پوست شما صاف و زیبا و مرطوب است.


مراقبت از موها با روغن لیمو

روغن لیمو یک تونیک مفید برای موها است.

بسیاری از مردم از این روغن برای داشتن موهای قوی، سالم و براق استفاده می کنند.

همچنین برای از بین بردن شوره سر نیز از این روغن استفاده می شود.


در مورد روغن لیمو و خواص آن بیشتر بدانید

روغن لیمو برای آرامش و رفع استرس بسیار کاربرد دارد.

اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است از این روغن استفاده کنید.

اگر دچار بی خوابی هستید و یا با مشکلات سیستم تنفسی مانند آسم درگیر هستید، از مصرف این روغن غافل نشوید.

کسانی که مشکلات گوارشی و ناراحتی های معده دارند می توانند به روغن لیمو نگاهی دارویی داشته باشند.

روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

روغن لیمو برای کاهش وزن هم خواص بسیاری دارد و خانمها و آقایانی که مشکل اضافه وزن دارند می توانند به راحتی از این روغن استفاده کنند و در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب به راحتی مشکل چاقی و اضافه وزن خود را برطرف کنند.


مزایای دیگر روغن لیمو

روغن لیمو غیر از خواصی که در بالا به آنها اشاره شد، دارای خواص دیگری هم هست که در ادامه به آنها اشاره می شود.

تمیزکننده قوی:

لیمو و فرآورده های آن پاک کننده های خوبی به شمار می روند، به همین دلیل است که برای تمیز کردن بدن، سطوح فلزی، ظروف و لباس مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع یک ضد عفونی کننده قوی است، بنابراین معمولا برای تمیز کردن سطوحی مانند چاقو قصابی که می توانند به راحتی آلوده شوند، استفاده می شود.

نوشیدنی فوق العاده:

عطر لیمو در کنسانتره های مختلف و نوشابه های مصنوعی استفاده می شود تا به آنها طعم آب لیمو داده شود.

شما در منزل هم می توانید با استفاده از آن یک شربت بی نظیر را تهیه کنید.

روغن لیمو در ترکیب با کدام روغن ها مفید است؟

روغن لیمو به خوبی با بسیاری از روغن های دیگر مانند روغن اسطوخدوس، روغن گل رز، روغن نرلی، روغن نارگیل، روغن چوب صندل، روغن ژرانیم، روغن یلانگ و روغن چای مخلوط می شود و به عنوان یک روغن رایج برای رفع مشکلات آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرد.


چگونه روغن لیمو درست کنیم

طرز تهیه روغن لیمو و میوه ها

برای درست کردن روغن لیمو، ده عدد لیمو ترش کوچک را نصف کرده در شیشه ای درب دار ریخته بر روی آن آنقدر روغن زیتون یا کنجد بریزید تا کاملاً روی لیموها را بپوشاند.

درب آن را خوب بسته و مدت ۲۰ روز صبر کنید.

بهتر است طی روز یک تا دوبار آنرا خوب تکان بدهید.

این روغن را در هر فصلی از سال می توانید تهیه نمائید از تمامی میوه ها به این روش می توان روغن تهیه نمود.

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments