بلیط هواپیما و قطار : آخرین اخبار / افزایش قیمت بلیط هواپیما و قطار

حمل و نقل و راه ها 🔥 ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ بدون دیدگاه

بلیط هواپیما و قطار : آخرین اخبار مربوط به قیمت بلیت قطار و هواپیما

بلیط هواپیما و قطار : در این مطلب از بخش اخبار اقتصادی در وبسایت نایریکا به آخرین اخبار مربوط به بلیت قطار و هواپیما، و همچنین قیمت آنها می پردازیم.

این مطلب با جدیدترین اخبار به روز می شود.

با ما همراه باشید.

بلیط هواپیما, بلیط قطار, قیمت بلیط هواپیما, قیمت بلیط قطار, خرید بلیط هواپیما خارجی, بلیط هواپیما چارتر, بلیط هواپیما ارزان, مستر بلیط, بلیط هواپیما لحظه آخری, بلیط هواپیما چارتر, بلیط هواپیما ارزان, خرید بلیط هواپیما خارجی, بلیط هواپیما لحظه آخری, قیمت بلیط هواپیما, خرید بلیط هواپیما ماهان, بلیط هواپیما آمریکا, بلیط هواپیما چارتر ارزان, مستر بلیط قطار, بلیط قطار سفیر, بلیط قطار خارجی, قیمت بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت, استرداد بلیط قطار, خرید بلیط قطار فدک

بلیط هواپیما, بلیط قطار, قیمت بلیط هواپیما, قیمت بلیط قطار, خرید بلیط هواپیما خارجی, بلیط هواپیما چارتر, بلیط هواپیما ارزان, مستر بلیط, بلیط هواپیما لحظه آخری, بلیط هواپیما ارزان, قیمت بلیط هواپیما, بلیط هواپیما ماهان, بلیط هواپیما چارتر ارزان, مستر بلیط قطار, بلیط قطار سفیر, بلیط قطار خارجی, استرداد بلیط قطار


ممنوعیت فروش بلیت چارتری برای کیش و قشم از ابتدای اسفندماه

۱۴۰۲/۱۱/۲۵

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: فروش بلیت چارتری برای رونق گردشگری در مسیرهای قشم و کیش تا پایان بهمن‌ماه آزاد شده بود که از ابتدای اسفندماه دوباره ممنوع خواهد شد.| باشگاه خبرنگاران


بلیت هواپیما نایاب شد

۱۴۰۲/۱۰/۲۷

در حالی ۲ روز از اعلام توقف رای دیوان عدالت اداری برای آزادسازی بلیت هواپیما می‌گذرد که بازار حمل‌ونقل هوایی دچار آشفتگی شده و بلیت پروازهای داخلی یافت نمی‌شود.

از حدود دو هفته پیش ایرلاین‌ها با استناد به رای دیوان، قیمت بلیت را افزایش دادند، ولی با ورود رسانه‌ها و توقف رای دیوان قیمت‌ها باید به نرخ‌های گذشته برگردد.

بررسی تسنیم در بازار فروش بلیت حاکی است، با دستور بازگشت قیمت‌ها، بار دیگر شاهد کمبود و در برخی مسیرها فقدان بلیت پروازهای داخلی به نرخ مصوب برای روزهای اینده هستیم./تسنیم


موافقت مجلس با افزایش قیمت بلیت پروازهای خارجی/سفرهای زیارتی مستثنی شدند

۱۴۰۲/۸/۲۹

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند از مسافران پروازهای خارجی معادل ۱۰ یورو به ازای هر مسافر به صورت جداگانه دریافت و به حساب مربوط در خزانه‌داری کل واریز کند.


بلیت مشهد به نجف ۱۷ میلیون تومان!!!

۱۴۰۲/۵/۳۱

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی:

قیمت مصوب بلیت‌های پروازی مشهد به نجف ۹.۵ میلیون تومان تعیین شده، اما با واگذاری فروش تمام بلیت‌های اربعین به سه آژانس در تهران، اکنون پروازهای مشهد به نجف از ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.


 

بلیت قطار از اول تیر ماه ٢٠ درصد گران می‌شود

۱۳۹۹/۳/۱۹

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد که مصوبه افزایش ٢٠ درصدی قیمت بلیت قطار از ابتدای تیر ماه در تمام مسیرهای ریلی اجرایی می‌شود.


مقاومت ایرلاین ها در عودت پول بلیت مردم

۱۳۹۹/۳/۱۹

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری:

در حال حاضر بیش از ۳ ماه از دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استرداد وجه بلیت‌ها بدون کسر خسارت کنسلی، می‌گذرد و به طور خاص، ایرلاین‌های داخلی و خارجی به مردم هنوز این وجوه را مسترد نکرده‌اند.

ترکیش ایر، امارات، لوفت هانزا، اوکراین ایر، ماهان و ایران ایر جزو اصلی ترین ایرلاین‌های بدهکار به مردم هستند؛ این پول‌ها در حساب‌های بانکی شرکت‌های هواپیمایی باقی مانده و از محل سود حاصل از گردش این منابع، به پرسنل خود حقوق می‌دهند.

ایرعربیا هنوز هیچ پولی به مردم بازپس نداده است؛ قطرایرویز اعلام کرده بود به مسافران ادکلن می‌دهیم یک ایرلاین دیگر گفته بود چند ماه طول می‌کشد تا به مردم پول بلیت‌های فروخته شده را پس می‌دهیم.

دولت و شخص وزیر راه و شهرسازی باید پیگیر بازپس گیری وجوه مردم از ایرلاین‌های داخلی و خارجی باشند.


بلیت قطار ۲۰ درصد گران شد

۱۳۹۹/۳/۱۶

در حالی تقاضا برای سفرهای ریلی به دلیل ویروس کرونا حدود ۹۵ درصد کاهش یافته که شورای عالی هماهنگی ترابری با افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری و ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای موافقت کرد.

قرار است این افزایش قیمت از اول تیرماه امسال اجرایی شود./تسنیم


نرخ بلیط هواپیما به کف رسید

۱۳۹۹/۲/۱۳

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، گفت:

تنها تعدادی از مسیرهای مراکز استانی مسافر دارند و به طور معمول هواپیماها با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت‌ خود پرواز می‌کنند.

هم اکنون قیمت بلیط ها در کف نرخ‌ها قرار دارد و شرکت‌های هواپیمایی هیچ افزایش قیمتی را برای فروش بلیط ها تا کنون در نظر نگرفته‌اند./باشگاه خبرنگاران


امکان استرداد بلیت قطارهای مسافری از طریق تماس با شماره ۱۵۳۹ از ۲۶ اسفند

۱۳۹۸/۱۲/۲۵

در راستای جلوگیری از ازدحام مسافرانی که قصد استرداد بلیت خود را دارند و حفظ سلامت آنها از روز آینده ۲۶ اسفند استرداد بلیت قطارهای شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری رجا و سفیر (همه شرکت‌های ریلی غیر از رجا و فدک) از روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه از طریق تلفن ۱۵۳۹ امکانپذیر شد.


لغو بلیت سفرهای نوروزی

۱۳۹۸/۱۲/۱۹

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از منتفی شدن بلیت سفرهای نوروزی خبر داد./صداوسیما


شرایط دریافت هزینه استرداد بلیت‌های قطار

۱۳۹۸/۱۲/۱۸

شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اعلام کرد که بر اساس اطلاع رسانی های انجام شده قبلی، رجا کلیه هزینه های استرداد بلیت قطارهایش را پرداخت می‌کند.

بر اساس این اطلاعیه مسافرانی که اقدام به استرداد بلیت های خود از طریق وب سرویس ها و اپلیکیشن ها، به صورت غیر حضوری می کنند، نگرانی برای پرداخت هزینه مربوطه نداشته باشند.

افرادی هم که از ایستگاه های راه آهن اقدام به خریداری بلیت قطارهای رجا کرده اند، می تونند با مراجعه به ایستگاه ها، بلیت هایشان را استرداد کرده و وجه خود را دریافت کنند.

افرادی که تا قبل از سوم اسفند ۱۳۹۸ اقدام به خریداری بلیت قطارهای این شرکت کرده اند یا قطارهایشان کنسل شده است، مبلغ بلیت هایشان بدون کسر هزینه پرداخت می شود و برای این منظور تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ وقت دارند تا بلیت‌هایشان را استرداد کنند.

برای استرداد بلیت ها، داشتن لاشه بلیت یا شماره سریال بلیت ها همچنین نام و نام خانوادگی افرادی که بلیت به نامشان صار شده با کارت شناسایی معتبر آنان لازم و ضروری است.


سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

۱۳۹۸/۱۲/۱۵

مسافرانی که ‌تا ۱۲ ساعت قبل از پرواز بلیت را لغو کنند جریمه نمی‌شوند.

در حال حاضر نرخ بلیت هواپیما پایین‌تر از کف جدول قیمتی در برخی شرایط ارائه می‌شود.


روزانه ۷ تا ۸ هزار بلیت قطار کنسل می‌شود

۱۳۹۸/۱۲/۱۴

رجبی، عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی:

همزمان با شیوع ویروس کرونا، روزانه ۷ تا ۸ هزار بلیت قطار کنسل و استرداد می‌شود.


سخنگوی سازمان هواپیمایی:

۱۳۹۸/۱۲/۱۱

ایرلاین‌ها نسبت به لغو پروازها در شرایط خاص مجاز هستند

هزینه بلیت مسافران به طور کامل پرداخت می‌شود/ایلنا


امکان شکایت از ایرلاین ها برای دریافت خسارت کنسلی بلیت فراهم شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۰

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

آن دسته از مسافرانی که ایرلاین ها، خسارت کنسلی از استرداد بلیتشان کسر می کنند، می توانند به سازمان هواپیمایی کشوری شکایت کنند.


اخذ جریمه استرداد پروازها به تاریخ خرید بلیت‌ بستگی دارد

۱۳۹۸/۱۲/۷

دبیر شرکت‌های هواپیمایی،: مسافرانی که از تاریخ ۵ اسفند ماه با علم به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا اقدام به خرید بلیت کرده‌اند مشمول پرداخت جریمه استرداد بلیت می‌شوند.

از آنجایی که مسافران تا قبل از ۵ اسفندماه اطلاعی از کنسلی پروازها به دلیل شیوع کرونا نداشته‌اند به همین دلیل جریمه‌ای بابت استرداد بلیت‌ها از آنها اخذ نخواهد شد.


الزامی بودن استرداد بلیت هواپیما بدون جریمه

۱۳۹۸/۱۲/۶

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از الزامی بودن استرداد بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون دریافت جریمه از تاریخ ۵ اسفندماه تا اطلاع ثانوی خبرداد/ ایسنا


کنسلی بلیط قطار و هواپیما

۱۳۹۸/۱۲/۵

وزیر راه و شهرسازی: به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسلی بلیت قطار و هواپیما برای مردم هزینه‌ای ندارد و مردم می‌توانند بلیتهای خود را کنسل کنند


تکمیل ظرفیت اینترنتی قطارهای نوروز‌ در مسیرهای پرتقاضا/‌۱۱هزار صندلی در یک ساعت فروخته شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

از ساعت ۷ صبح امروز پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی در همه مسیرها غیر از مشهد آغاز شد، رصد ظرفیت‌های باقی‌مانده نشان می‌دهد که در اغلب مسیرهای پرتقاضا خصوصاً در تاریخ‌های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند‌ماه، ظرفیت‌ها تکمیل شده است.

معاون مسافری راه‌آهن: ۵۰ درصد ظرفیت قطارها به پیش فروش اینترنتی اختصاص یافته است و ۵۰ درصد ظرفیت هم به دفاتر فروش و آژانس‌ها واگذار شده است، مردم اصلا نگران نباشند
در صورت تکمیل ظرفیت اینترنتی، می‌توانند روز آینده نسبت به تهیه‌ بلیت قطارهای اینترنتی از طریق مراکز فروش و آژانس‌‌ها اقدام کنند.
در یک ساعت اول یعنی از ساعت ۷ تا ۸ صبح امروز، ۱۱ هزار نفر‌صندلی به فروش رفته است.


برخورد با خرید و فروش بلیت قطارهای نوروز در اپلیکیشن‌های موبایلی

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

میرحسن موسوی

معاون مسافری راه آهن:

اگر آژانس‌ها تخلفی انجام دهند و گزارش آن به ما اعلام شود قطعاً با آنها برخورد می‌کنیم.

همچنین افرادی که اقدام به خرید اینترنتی بلیت قطار کرده و آن را در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های معمول خرید و فروش از جمله سایت دیوار به فروش برسانند برخورد خواهد شد./مهر


پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای اول تا دهم آبان از ساعت ۸ صبح فردا آغاز می‌شود.

۱۳۹۸/۷/۲۰


معاون وزیر راه: گرانفروشی‌ های بلیط قطار به مسافران عودت داده می‌شود

۱۳۹۸/۶/۲۴

مدیرعامل شرکت راه‌آهن : در صورتی که مسافران بلیتی با قیمت بیش از نرخ‌های مصوب خریداری کرده باشند، می‌توانند آن را مسترد کنند.


نرخ‌ های بلیت هواپیما قانونی است / کاهش قیمت از امروز

۱۳۹۸/۶/۲۱

در پی غیرقانونی خواندن نرخ‌های بلیت شرکت‌های هواپیمایی ازسوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که تیرماه امسال اعلام شده بود، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: این نرخ‌ها با حضور کارشناسان سازمان حمایت تصویب و اعلام شده و با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه، این نرخ‌ها غیرقانونی نیست که البته امروز به دلیل کاهش نرخ ارز، قیمت بلیت هواپیما را کاهش دادیم.


فروش بلیت هواپیما بالاتر از نرخ آذر سال گذشته تخلف است

۱۳۹۸/۶/۲۰

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکندگان گفت: فروش بلیط هواپیما بالاتر از نرخ‌های آذر ماه ۹۷ تخلف است و باید شرکت‌های هواپیمایی نرخ آذر ماه ۹۷ را ملاک عمل قرار دهند./ایلنا


گران‌ ترین مسیر‌های هوایی کدامند؟

۱۳۹۸/۶/۱۵

انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران کف و سقف نرخ بلیت‌های ۱۹۳مسیر هوایی داخلی را منتشر کرد. در جدول منتشر شده، سقف نرخ بلیت تنها یک مسیر، بالاتر از یک میلیون تومان است؛ مسیر مشهد-ماهشهر با سقف قیمتی یک میلیون و ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان.

در عین حال سقف قیمتی ۴۲ مسیر پروازی بالاتر از ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده که مسیرهای پروازی مشهد (چه به‌عنوان مبدا و چه به‌عنوان مقصد) گران‌ترین مسیر است.

همچنین با توجه به کف قیمت‌های تعیین شده، گران‌ترین کف قیمت متعلق به مسیر رشت-قشم با کف قیمت ۲۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

گران‌ترین سقف قیمتی که بین ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان قرار دارند عبارتند از: مشهد-تبریز با سقف ۹۹۶ هزار و ۷۰۰ تومان، مشهد- کیش و رشت-قشم هر کدام با سقف ۹۹۴ هزار و ۹۰۰ تومان، مشهد-لار با سقف ۹۹۲ هزار و ۷۰۰ تومان، بندرعباس-رشت با سقف ۹۹۲ هزار و ۶۰۰ تومان، ایلام –مشهد با سقف ۹۹۱ هزار و ۷۰۰ تومان، کیش-ساری با سقف ۹۹۰ هزار و ۲۰۰ تومان، تهران-چابهار با سقف ۹۸۷ هزار و ۸۰۰ تومان، شیراز- ارومیه با سقف ۹۸۵ هزار و ۷۰۰ تومان، مشهد-عسلویه با سقف ۹۸۴ هزار و ۹۰۰ تومان و کیش-زنجان با سقف ۹۸۴ هزار و ۷۰۰ تومان.

کف اعلام شده برای بلیت هواپیما هم بر اساس نرخ‌های اعلام شده، ۱۷۳ هزار و ۴۰۰ تومان است که اغلب در مسیرهای کوتاه پروازی اعمال شده است/ روزنامه دنیای اقتصاد


کاهش قیمت بلیت هواپیما از ۲۱ شهریور

۱۳۹۸/۶/۱۲

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

با توجه به روند کاهشی نرخ ارز ‌‌نرخ‌های بلیت هواپیما از تاریخ ۹۸/۶/۲۱ کاهش می‌یابد.

کاهش نرخ ارز بلافاصله در قیمت بلیت هواپیما تأثیر‌گذار نیست ولی برای رضایت بیشتر مسافران هوایی این تصمیم از سوی شرکت‌های هواپیمایی اتخاذ شد.

با توجه به نرخ ارز و نحوه دسترسی به قطعات و سرویس‌های نگهداری و شرایط تقاضای بازار، شرکت‌ها در دامنه نرخ‌های تعیین شده، بلیت خود را عرضه می‌کنند.


قیمت بلیت هواپیما کاهش می‌یابد

۱۳۹۸/۶/۶

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری:

لازم است شرکت‌های هواپیمایی پس از بررسی‌های کارشناسی نسبت به اعلام قیمت‌های جدید به سازمان هواپیمایی کشوری در اسرع وقت اقدام کنند.

ملاک قیمت جدید بلیت هواپیما همان نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی تعیین و به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌کنند.

با کاهش نرخ ارز، به تناسب هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی هم کاهش می‌یابد و بدین ترتیب این در نرخ بلیت هم مؤثر است و به کاهش قیمت بلیت هواپیما می‌انجامد./ایسنا


الزام رعایت سقف و کف نرخ بلیت هواپیما‌

۱۳۹۸/۶/۲

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری:

شرکت‌ها ملزم به رعایت سقف و کف نرخ بلیت در همه ایام سال هستند.

هیچ جایی نگفته‌ام نرخ بلیت هواپیما در ایام پرتقاضا سقف ندارد.

هر گونه فروش بلیت هواپیما در هر برهه زمانی خارج از دامنه نرخ و کلاس تعیین‌شده، غیرقانونی است و با متخلف برخورد می‌شود.


گران فروشی بلیط هواپیما در شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ ها

۱۳۹۸/۵/۳۰

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

متاسفانه افزایش غیر قانونی قیمت بلیط هواپیما در شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها محرز است


قیمت پرواز تهران – بوشهر؛ فردا: ۸۰۰ هزارتومان!

۱۳۹۸/۵/۲۶

درحالیکه وزارت راه و مسئولان مربوطه دائما وعده ی ارزانی و کاهش بلیط های نجومی هواپیما را می دهند، اما همچنان هیچ اثری از سقوط قیمت ها دیده نمی شود/انتخاب


گرانی تا ۸۰۰ هزار تومانی بلیت هواپیما

۱۳۹۸/۵/۲۲

شرکت‌های هواپیمایی دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی را گسترده‌تر کرده اند، قیمت‌هایی که تا ۸۰۰ هزار تومان بیشتر از نرخ‌هایی است که در تعطیلات نوروز ایرلاین‌ها ملزم به رعایت آن بودند./تسنیم


بلیط پرواز تهران – بوشهر؛ فردا: ۸۰۰ هزار تومان

همچنان مشخص نیست مسولان مربوطه از جمله وزارت راه چگونه مدعی عدم گرانی بلیط پروازها هستند./ انتخاب


قیمت بلیط قطار تهران – آنکارا

مدیرعامل رجا اعلام کرد: قیمت بلیط قطار تهران – آنکارا که از دیروز افتتاح شده، ۴۳ یوروست که بر مبنای نرخ روزانه، محاسبه می شود.


پرواز تهران – بندرعباس؛ امروز: ۸۰۰ هزارتومان!

۱۳۹۸/۵/۱۶

درحالیکه وزیر راه و سایر مسئولان مربوطه گرانی بی حد و حصر بلیط هواپیما را انکار می کنند، اما واقعیت آنطور که مشخص است، چیز دیگری می گوید/انتخاب


وزیر راه:

۱۳۹۸/۵/۱۵

گران فروشی بلیط فراوانی ندارد اما مردم همه موارد را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند و مطمئن باشند پیگیری خواهد شد.

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments