دربی / شهراورد : آخرین اخبار مربوط به دربی ۱۴۰۲ / زمان، ساعت، نتیجه

ورزشی 🔥 ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ۲ دیدگاه

دربی (شهراورد – داربی) : آخرین اخبار مربوط به دربی ۱۴۰۲ / زمان دربی پایتخت

دربی: در این مطلب از بخش اخبار ورزشی وب سایت نایریکا به دربی, اخبار دربی, زمان دربی, زمان دربی پایتخت, دربی استقلال و پرسپولیس, شهراورد, دربی امروز, دربی ۱۴۰۲, دربی ۱۴۰۲, دربی ۱۴۰۲, دربی چیست, ساعت دربی, نتیجه دربی ۱۴۰۲,نتایج دربی های استقلال و پرسپولیس می پردازیم.

این مطلب با جدیدترین اخبار مربوط به دربی به روز می شود.

با ما همراه باشید.

دربی, اخبار دربی, زمان دربی, زمان دربی پایتخت, دربی استقلال و پرسپولیس, شهراورد, دربی امروز, دربی 98, دربی ۹۸, دربی 99, دربی ۹۹, دربی چیست, ساعت دربی, نتیجه دربی ۹۸, نتیجه دربی ۹۹, نتایج دربی های استقلال و پرسپولیس, داربی

دربی, اخبار دربی, زمان دربی, زمان دربی پایتخت, دربی استقلال و پرسپولیس, شهراورد, دربی امروز, دربی ۱۴۰۲, دربی ۱۴۰۲, دربی ۱۴۰۲, دربی چیست, ساعت دربی, نتیجه دربی ۱۴۰۲,نتایج دربی های استقلال و پرسپولیس


زمان شهرآورد مشخص شد

۱۴۰۲/۷/۲۳

بازیِ استقلال و پرسپولیس در هفتۀ پنجم لیگ برتر پنج‌شنبه ۲۲ آذر ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.


 

باشگاه استقلال: گل دوم پرسپولیس آفساید بود

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

باشگاه استقلال با صدور بیانیه‌ای به قضاوت تیم داوری شهرآورد ۹۲ که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید واکنش نشان داد و تاکید کرد که گل دوم سرخپوشان تهرانی در شهرآورد در وضعیت آفساید به ثمر رسیده است./ایرنا


واکنش پلیس به ادعای بازیکن استقلال پس از شهرآورد

۱۳۹۸/۱۱/۱۷

مرکز اطلاع رسانی پلیس:

«در پی اظهارات دو تن از بازیکنان تیم فوتبال استقلال و طرح یکسری ادعاها، این موارد در دست بررسی است و نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد.»
عارف غلامی بازیکن مصدوم تیم فوتبال استقلال که در دیدار امروز در زمین حضور نداشت پس از پایان بازی در پست اینستاگرامی مدعی شد که او و سیاوش یزدانی از سوی شماری از ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، موضوعی که پلیس وعده پیگیری آن را داده است.


یزدانی: به من گفتند بچه پررو هستی!

۱۳۹۸/۱۱/۱۷

مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: به من گفتند چون بچه پررو هستی می‌خواهیم حالت را بگیریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سیاوش یزدانی بعد از درگیری که با ماموران داشت، گفت:‌ما در راهرو داشتیم میرفتیم که با چند مامور برخورد کردیم. گفتند چرا هل می‌دهی اما آنها را هل نداده‌ بودیم فقط جر و بحث و دعوایمان شد. سپس من و عارف غلامی را به اتاقی بردند و مثلا ما را آرام کنند. در صورتی که در آن اتاق قرار بود بازجویی شویم. یک نفر هم به سمت ما هجوم آورد.

وی گفت: گفتم چرا این کار را می‌کنید گفتند چون بچه پررو هستی و می‌خواهیم حالت را بگیریم. حتی به ما گفتند حق مصاحبه ندارید اما من مثل یک مرد حرفم را زدم چون کاری نکرده‌ام.


سیاوش یزدانی: مأموران مرا از ۲۰ پله به پایین پرت کردند و عارف غلامی را تا حد مرگ کتک زدند

۱۳۹۸/۱۱/۱۷

دو بازیکن تیم فوتبال استقلال در بین دو نیمه دربی ۹۱ با مأموران نیروی انتظامی درگیر شدند.

جدال تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۱ با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت. در بین دو نیمه این بازی حاشیه‌ای برای دو بازیکن استقلال رخ داد و منجر به بازداشت ۱۰ دقیقه‌ای آنها شد.

سیاوش یزدانی و عارف غلامی که به دلیل مصدومیت در لیست استقلال در این بازی قرار نداشتند و روی سکوها نشسته بودند، در پایان نیمه اول اقدام به حضور در رختکن تیم‌شان کردند. این اقدام دو بازیکن استقلال با ممانعت مأموران نیروی انتظامی مواجه و همین مسئله منجر به درگیری آنها با یزدانی و غلامی شد.

این دو بازیکن پس از این اتفاق به مدت ۱۰ دقیقه بازداشت و البته با وساطت مدیر رسانه‌ای استقلال آزاد شدند.


کنایه عضو هیات مدیره استقلال به پرسپولیسی‌ ها

۱۳۹۸/۱۱/۱۷

عضو هیات مدیره استقلال می‌گوید با وجود ناراحتی آن‌ها از تساوی در لحظات پایانی، پرسپولیسی‌ ها از این موضوع خوشحال هستند.


درگیری ۲ بازیکن استقلال با ماموران نیروی انتظامی

۱۳۹۸/۱۱/۱۷

سیاوش یزدانی و عارف غلامی که به دلیل مصدومیت در لیست استقلال در این بازی قرار نداشتند و روی سکوها نشسته بودند، در پایان نیمه اول اقدام به حضور در رختکن تیم‌شان کردند. این اقدام دو بازیکن استقلال با ممانعت ماموران نیروی انتظامی مواجه و همین مسئله منجر به درگیری آنها با یزدانی و غلامی شد.

این دو بازیکن پس از این اتفاق به مدت ۱۰ دقیقه بازداشت و البته با وساطت مدیر رسانه‌ای استقلال آزاد شدند./تسنیم


پرسپولیس ۲ – استقلال ۲

۱۳۹۸/۱۱/۱۷

سرخ پوشان در لحظات پایانی از شکست نجات پیدا کردند و در یک بازی جذاب به تساوی مقابل استقلال رسیدند.

پرسپولیس بعد از تعطیلات لیگ برتر روزهای خوبی سپری کرد و با یحیی گل‌محمدی توانست برابر تراکتور و صنعت نفت به برتری برسد و ضمن تثبیت صدرنشینی، با روحیه خوبی در دربی امروز حاضر شود، اما آنها در دقیقه ۲۴ دروازه خود را توسط ارسلان مطهری باز شده دیدند و از استقلال عقب افتادند؛ علی علیپور در دقیقه ۲۹ کار را به تساوی کشید و نیمه اول با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

استقلال در نیمه دوم نیز شروع خوبی داشت و در دقیقه ۵۲ گل دوم را روی حرکت تماشایی مهدی قائدی و گلزنی ارسلان مطهری زد، اما در حالی که این نتیجه تا لحظات پایانی پابرجا بود، بشار رسن تعویضی در دقیقه ۸۹ گل مساوی را به ثمر رساند تا این مسابقه با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کند.

هفته نوزدهم لیگ برتر– دربی ۹۲
پنج‌شنبه: ۹۸/۱۱/۱۷ ؛ ساعت ۱۵:۳۰
استادیوم: آزادی/ تماشاگر: ۵۶۷۸۰ نفر
داور: بیژن حیدری/ کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و سعید قاسمی؛ داور چهارم: آرمان اسعدی؛ کمک داوران پشت دروازه: پیام حیدری و رضا عادل/ ناظر داوری: رحیم رحیمی‌مقدم/ ناظر مسابقه: محمدرضا کسرایی.

اخطار

علی علیپور(۳۰) از پرسپولیس / کریستین اوساگوآنا(۵۶) از پرسپولیس

پرسپولیس

علیرضا بیرانوند / سیدجلال حسینی / محمدحسین کنعانی‌ زادگان / مهدی شیری / محمد انصاری(۵۸- محمد نادری) / کمال کامیابی‌نیا(۵۸- بشار رسن) / احمد نوراللهی / مهدی ترابی / وحید امیری / علی علیپور / کریستین اوساگوآنا(۷۱- آنتونی استوکس)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

استقلال

سید حسین حسینی / روزبه چشمی / محمد دانشگر / شاهین طاهرخانی / وریا غفوری / هرویه میلیچ / مسعود ریگی / فرشید باقری / علی کریمی / مهدی قائدی(۷۷- آرش رضاوند) / امیرارسلان مطهری

سرمربی: فرهاد مجیدی

شرح گل

پرسپولیس صفر – استقلال ۱ (دقیقه ۲۴: امیرارسلان مطهری): توپ‌گیری عالی وریا غفوری در میانه زمین به میلیچ رسید که او به زیبایی منطقه بازی را عوض کرد تا مهدی قائدی در جناح چپ صاحب توپ شود که ارسال فنی او را انصاری به اشتباه به تیرک عمودی دروازه خودی زد، اما این پایان حمله استقلال نبود و در ادامه شوت محکم زمینی فرشید باقری با دخالت ارسلان مطهری تبدیل به گل شد.

پرسپولیس ۱ – استقلال ۱ (دقیقه ۲۹: علی علیپور): پاس در عمق مهدی ترابی را کریستین اوساگوآنا با ارسال کوتاه به محوطه ۶ قدم استقلال فرستاد که توپ با عبور از مقابل بازیکنان استقلال به علی علیپور رسید تا او به راحتی گل تساوی بازی را به ثمر رساند.

پرسپولیس ۱ – استقلال ۲ (دقیقه ۵۲: امیرارسلان مطهری): مهدی قائدی در سمت چپ زمین صاحب توپ شد که با یک حرکت چشم‌نواز و دریبل دو طرفه از سد کمال کامیابی‌نیا عبور کرد و در ادامه شیری را هم جای گذاشت تا با یک ارسال زمینی توپ را به مقابل دروازه خالی پرسپولیس بفرستد و ارسلان مطهری توپ را به تور دروازه بچسباند.

پرسپولیس ۲ – استقلال ۲ (دقیقه ۸۹: بشار رسن): پاس چیپ در عرض بشار رسن را مهدی ترابی رها کرد تا آنتونی استوکس شوت‌زنی کند، اما ضربه کم‌قدرت او را حسینی به شکل ناقص دفع کرد تا در ادامه بشار رسن از مقابل دو مدافع آبی پوش و زاویه بسته توپ را بزند و گل مساوی را به نام خود ثبت کند.

لحظات حساس

دقیقه ۱۷: پاس در عمق قائدی نزدیک بود به موقعیت جدی برای استقلال تبدیل شود که سید جلال حسینی اجازه نداد توپ به مطهری برسد تا بیرانوند توپ را دراختیار بگیرد.

دقیقه ۱۹: شوت زمینی وحید امیری از پشت محوطه جریمه را حسینی جمع کرد.

دقیقه ۲۶: قائدی خط دفاعی پرسپولیس را بهم ریخت ولی شرایط خود را برای شوت‌زنی سخت کرد که شوت فنی او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷: ارسال غفوری از میانه زمین و توپ برگشتی توسط مدافعان پرسپولیس به قائدی رسید که شوت راه دور او دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: سانتر زیبای وریا غفوری از سمت راست زمین و ضربه سر ارسلان مطهری از بالای دروازه پرسپولیس عبور کرد.

دقیقه ۴۱: شوت علی علیپور از پشت محوطه ثمری نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه ۴۵: حرکت در عرض مهدی قائدی و شوت استثنایی پشت محوطه او، از بین کنعانی‌زادگان و حسینی عبور کرد، اما با واکنش تماشایی بیرانوند و توپی که او از زیر طاق دروازه بیرون کشید، تبدیل به گل نشد و به کرنر رفت.
دقیقه ۱+۴۵: ضربه سر چشمی روی ارسال غفوری دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: شوت راه دور ترابی حاصلی به همراه نداشت و از روی دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه ۴۹: ارسال شیری از جناح راست زمین و ضربه سر علیپور کم‌دقت بود و راهی اوت شد.

دقیقه ۵۱: ضربه سر ارسلان مطهری روی ارسال غفوری به شکل خطرناکی از روی دروازه پرسپولیس عبور کرد.‍‍

دقیقه ۶۵: ضربه ایستگاهی نوراللهی از فاصله‌ای حدودا ۳۰ متری را حسینی به خوبی دفع کرد و در ریباند هم شوت زمینی کنعانی‌زادگان را دروازه‌بان استقلال با پا برگشت داد تا دروازه آبی‌ها بسته بماند.
دقیقه ۶۶: ارسال ترابی و ضربه سر سید جلال حسینی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵: شوت بیرون پای چپ محمد نادری از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی روی دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸: ارسال تند و تیز ترابی از روی ضربه آزاد را مهاجمان پرسپولیس نتوانستند استفاده کنند تا توپ به بیرون برود.
دقیقه ۷۹: شوت مطهری به سمت دروازه پرسپولیس در میانه راه به فرشید باقری، بازیکن خودی برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه ۱+۹۰: ارسال غفوری از کرنر و ضربه سر مهاجم استقلال را مدافع پرسپولیس قبل از ورود به دروازه این تیم دفع کرد.
دقیقه ۲+۹۰: خطایی که وحید امیری پشت محوطه جریمه استقلال گرفته بود را آنتونی استوکس زد که توپ با کمترین اختلاف از تیرک دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۴+۹۰: ارسال رضاوند از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر فرشید باقری را بیرانوند دراختیار گرفت تا بازی به اتمام برسد.

بهترین بازیکن

مهدی قائدی مثل تمام بازی‌های این فصل دلچسب و چشم‌نواز بازی کرد؛ او نه تنها با یک ارسال خطرناک پایه‌گذار گل اول آبی‌ها شد، گل دوم را نیز با حرکت استثنایی خود برای ارسلان مطهری ساخت تا این مهاجم دبل کند؛ قائدی در طول مسابقه نیز بارها با فرارهای تند و تیز و خلق ضد حملات، مدافعان پرسپولیس را آزار داد و با پاس‌ها، ارسال‌ها و شوت‌های خود شانس‌اش را برای گلزنی امتحان کرد که البته در باز کردن دروازه پرسپولیس بدشانس بود ولی در مجموع با عملکرد درخشان خود ستاره دربی بود.

اتفاق ویژه

یحیی گل‌ محمدی مثل دو بازی اخیرش با پرسپولیس و فرهاد مجیدی مثل سه مسابقه‌ گذشته با استقلال در بازی امروز هم شکستی متحمل نشدند ولی نتوانستند به روند پیروزی‌های خود ادامه دهند؛ در دربی جذاب امروز که چهار گل هم به همراه داشت، البته سرخ پوشان خوش‌شانس بودند که بازنده نشدند و توانستند در لحظات پایانی توسط بشار رسن پاسخ گل‌های مطهری را بدهند و به یک امتیاز برسند.

در حاشیه

* شجاع خلیل‌زاده، مدافع پرسپولیس تنها بازیکنی است که به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور ندارد.
* شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی، دو بازیکن استقلال به دلیل آسیب دیدگی در فهرست استقلال برای دربی حضور ندارند.
* بوژیدار رادوشوویچ، محمد نادری، محسن ربیع‌خواه، سیامک نعمتی، بشار رسن، امید عالیشاه، آریا برزگر و آنتونی استوکس نفرات ذخیره پرسپولیس در این دیدار هستند.
* نیمکت‌نشینان استقلال را حسین پورحمیدی، سینا خادم‌پور، زکریا مرادی، نیکلای بودوروف، میلاد زکی‌پور، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی تشکیل داده‌اند.

* در دقیقه ۷ علی کریمی از ناحیه صورت آسیب دید و به همین دلیل بازی برای لحظاتی متوقف شد.

* در دقیقه ۱۹ اوساگوآنا اعتقاد به هند و در ادامه خطای طاهرخانی در زمان ورودش به محوطه جریمه استقلال داشت، اما بیژن حیدری خطای مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس را اعلام کرد.

* ارسلان مطهری بعد از گلزنی، شادی ویژه خود را به سبک گیتار زدن انجام داد.
* علیپور پس از زدن گل مساوی به سمت تماشاگران استقلال رفت و شادی اختصاصی شیخ دیاباته را انجام داد که این حرکت با اعتراض شدید کادر فنی و هواداران استقلال همراه بود؛ در ادامه نیز مهاجم پرسپولیس بخاطر انجام این حرکت کارت زرد گرفت.

* استقلالی‌ها اعتقاد به آفساید بودن گل علیپور داشتند که تیم داوری چنین تصمیمی نگرفت و گل پرسپولیس را صحیح اعلام کرد.
* اوساگوآنا در دقیقه ۳۷ به دلیل شوت زنی به سمت تماشاگران استقلال با تذکر جدی بیژن حیدری مواجه شد و البته تماشاگران آبی‌ها نیز علیه او سر دادند.

* علی علیپور در پایان نیمه اول ابتدا به سمت مجیدی رفت و بابت رفتار غیر ورزشی خود پس از گلزنی عذر خواهی کرد؛ او سپس برای عذرخواهی نزد هواداران استقلال رفت؛ البته تماشاگران این تیم با رفتار مهاجم پرسپولیس کنار نیامده و علیه او شعار دادند.

* در دقیقه ۶۵ شیری در برخورد با ریگی در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد و اعتقاد به پنالتی داشت که بیژن حیدری تنها یک کرنر به سود پرسپولیس گرفت.

* فرهاد مجیدی در دقیقه ۶۸ بخاطر عدم اعلام خطای وحید امیری روی وریا غفوری به داور معترض شد که بیژن حیدری بخاطر این حرکت به سرمربی استقلال کارت زرد نشان داد.


واکنش مدیر مجموعه آزادی به بازارسیاه بلیط دربی

۱۳۹۸/۱۱/۱۷

کسانی که بلیط ندارند به هیچ عنوان به ورزشگاه آزادی نیایند. سایت بلیط فروشی همچنان باز است و تا زمانی که ظرفیت در حد تعیین شده جا داشته باشد، هواداران می‌توانند بلیط تهیه کنند.

خیلی وقت است که در ورزشگاه بلیط فروشی نمی‌شود و از ابتدای این فصل بلیط کاغذی نداریم. به همین خاطر بازار سیاه بلیط فروشی هم از بین رفته است./ مهر


فروش بیش از ۲۰ هزار بلیت شهرآورد در ۸ ساعت / پرسپولیسی‌ها بیش‌تر بلیت خریدند

۱۳۹۸/۱۱/۱۷

مدیر سامانه بلیت فروشی باشگاه‌های سراسر کشور با بیان این که پس از رفع اختلالی در اینترنت‌های سیار در ۸ ساعت گذشته بیش از ۲۰ هزار بلیت فروخته شده است، گفت: تا این لحظه پرسپولیسی‌ها در خرید بلیت پیشروتر از استقلالی‌ها بودند.


فروش ۴۶ هزار بلیط داربی تاکنون / بلیت‌های طبقه پایین تمام شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۷

با توجه به این که تقریبا ۵ ساعت تا شروع شهرآورد ۹۱ زمان باقی مانده است تا این لحظه ۴۶ هزار بلیت توسط هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس خریده شده است.


با اعلام رسمی پشتیبانی سامانه بلیط فروشی؛ کسانی که تاییدیه پرداخت مبلغ بلیت را دارند برای ورود به ورزشگاه آزادی مشکلی نخواهند داشت.

۱۳۹۸/۱۱/۱۷

پس دوستانی که پول از حسابشون کسر شده ولی بلیت صادر نشده ، میتوانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

با توجه به تکمیل ظرفیت بلیت‌های طبقه اول، می‌تونید از طریق سایت بلیت‌های طبقه دوم رو خریداری کنید


درب‌های ورزشگاه آزادی به روی هواداران استقلال و پرسپولیس باز شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۷


دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس فردا از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می‌شود.

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

با تصمیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال «بیژن حیدری» دیدار سرخابی‌های پایتخت را قضاوت خواهد کرد.


گزارشگری محمدرضا احمدی برای دربی پایتخت قطعی شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

«کمره‌ای» مشاور رسانه‌ای مدیر شبکه ۳:

از ابتدا آقای محمدرضا احمدی گزارشگر دربی معرفی شدند اما رسانه‌ها در این چند روز اشتباه خبر زدند که امروز ما به طور رسمی آن اعلام کردیم.

گزارشگری محمدرضا احمدی برای دربی پایتخت قطعی شد

گزارشگری محمدرضا احمدی برای دربی پایتخت قطعی شد


گزارش شهرآورد تهران توسط عادل فردوسی پور در پردیس سینمایی ملت

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

طبق ادعای کارشناس سینمایی شبکه_پنج و بنابر نقل قول از حرفهای درگوشی خبرنگاران فردا پنجشنبه ۱۷ بهمن همزمان با جشنواره فیلم فجر، عادل فردوسی پور برای خبرنگاران در سالن رسانه های جشنواره این پردیس گزارش خواهد کرد.


گزارشگر دربی تغییر کرد

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

محمدرضا احمدی گزارشگر شهرآورد پنجشنبه پایتخت خواهد بود.


تمهیدات ترافیکی پلیس برای شهرآورد ۹۱

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

رئیس پلیس راهور ناجا به تمهیدات ترافیکی پلیس برای مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی اشاره کرد و گفت: مأموران پلیس از ساعت ۷ صبح در معابر اطراف ورزشگاه مستقر می‌شوند.


مجیدی:‌ نمی‌توانم حساسیت بازی با پرسپولیس را کتمان کنم

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس:

بازی با پرسپولیس هم برای ما و هم برای طرفداران استقلال بازی مهمی است.

هم بازیکنان ما و هم حریف تلاششان را برای این مسابقه دو برابر خواهند کرد.

بدون شک نمی‌توانم حساسیت بازی با پرسپولیس را کتمان کنم.

من با باشگاه هم صحبت کردم و با دکترهای تیم هماهنگ کردیم که بازیکنان مصدوم نمی‌توانند بلافاصله بعد از مصدومیت وارد تمرینات گروهی شوند.


قیمت بلیت دیدار پرسپولیس – استقلال ۴۰۰ هزار تومان!

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

اختلال سایت بلیت‌فروشی دیدار تیم‌های پرسپولیس – استقلال و همچنین حجم بالای استقبال هواداران از این بازی بار دیگر باعث شده پای دلالان و سودجویان به بازار بلیت‌فروشی این مسابقه باز شود.

با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان آگهی‌های فروش نسبتاً پُر تعداد بلیت در سایت‌ها را مشاهده کرد که قیمت هر بلیت از ۶۰ تا ۴۰۰ هزار تومان نیز قیمت گذاری شده است!


هشدار عضو تیم پزشکی استادیوم آزادی به هواداران

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

هوادارانی که دچار سرماخوردگی و عفونت هستند از حضور در ورزشگاه خودداری کنند.

تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی ماسک بزنند و از دست دادن و تماس با یکدیگر پرهیز کنند.


فروش ۱۷ هزار بلیط دربی، تاکنون / ساعت بازی نهایی شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

طبق اعلام سامانه بلیت‌فروشی دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال، تا ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه (امروز) ۱۷ هزار بلیت شهرآورد توسط هواداران استقلال و پرسپولیس خریداری شده که بیش از نیمی از این بلیت‌ها را هواداران پرسپولیس خریده‌اند.

به گفته‌ی شورای تامین استان تهران این دیدار روز پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ساعت ۱۵:۳۰ برگزار خواهد شد./ ایسنا


گزارشگر دیدار پرسپولیس و استقلال

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

پیمان یوسفی به عنوان گزارشگر دیدار پرسپولیس و استقلال انتخاب شد


ساعت رسمی شهرآورد مشخص شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

برخلاف شایعاتی که طی روز‌های اخیر به گوش می‌رسید ساعت برگزاری دیدار روز پنج‌شنبه در چارچوب مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر در همان زمان از پیش اعلام شده، ۱۵:۳۰ برگزار خواهد شد.


نامگذاری دربی پایتخت به اسم شهید ابراهیم هادی

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

سازمان لیگ اعلام کرد:

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال از هفته نوزدهم لیگ برتر با نام شهید ابراهیم هادی برگزار می‌شود.

بازیکنان دو تیم با اهدای شاخه‌های گل به تمثال این شهید والا مقام یاد وخاطره او را زنده نگه می دارند./ ایلنا


واکنش جنجالی نماینده مجلس به عدم حضور بانوان در دربی؛ این یعنی بازگشت به دوران زنده به گور کردن دختران!

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

سهیلا جلودارزاده:

هیچ فتوایی برای عدم حضور بانوان در مسابقات ورزشی وجود ندارد و این سلیقه است


حیدری رسماً داور دربی ۹۱ شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

بیژن حیدری رسماً به‌عنوان داور دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر انتخاب شد.


با اعلام باشگاه پرسپولیس به عنوان میزبان دربی؛ بلیط فروشی الکترونیکی شهرآورد پایتخت از ساعت ۸ صبح فردا (دوشنبه) آغاز خواهد شد.

۱۳۹۸/۱۱/۱۳


داور داربی ۹۱ مشخص شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

شنیده‌ها حاکی از این است که بیژن حیدری، دیدار ۲ تیم پرسپولیس و استقلال را در هفته نوزدهم سوت خواهد زد.


دیاباته غایب بزرگ استقلال در دربی

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

شیخ دیاباته که در دیدار روز گذشته استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان دچار مصدومیت از ناحیه همسترینگ شد دیدار روز ۵ شنبه مقابل پرسپولیس را از دست خواهد داد.

با این شرایط ممکن است دیاباته تا آخرین لحظه برای رسیدن به این بازی زیر نظر پزشکان استقلال تلاش کند اما احتمال حضور وی در مسابقه با پرسپولیس بسیار ضعیف است/جام‌جم


احکام بی‌سابقه کمیته انضباطی برای متخلفین دربی

۱۳۹۸/۷/۷

کمیته انضباطی در احکامی بی سابقه در خصوص دربی، دو بازیکن سرخابی را محروم کرد و با جریمه مالی دو باشگاه و محرومیت تماشاگران، واکنش تندی به اتفاقات شهرآورد تهران نشان داد.

یک هفته از دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال می‌گذرد اما همچنان ترکش اتفاقات و جنجال های این بازی ادامه دارند. ساعاتی پس از سوت پایان بازی، کمیته انضباطی احکام خود را اعلام کرد که مهم ترین آن ها محرومیت فرشاد احمدزاده تا اطلاع ثانوی بود. اما این کمیته، امروز هم در حکم هایی جدید و بی سابقه، دو بازیکن سرخابی را دو جلسه از محرومیت تیم های خود محروم کرد و در ۸ بند جداگانه، به دیگر اتفاقات دربی واکنش نشان داد.

مهم ترین قسمت حکم جدید کمیته انضباطی، محرومیت شجاع خلیل زاده و عارف غلامی است. همچنین باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل رفتار تماشاگرانشان به پرداخت جریمه مالی محکوم و از دیدار خانگی محروم شده اند. نکته جالب تقدیر از دو کاپیتان پرسپولیس و استقلال و همچنین کریم باقری است. در بند دهم این حکم نیز آمده که تصمیم نهایی درباره فرشاد احمدزاده پس از جلسه امروز گرفته خواهد شد.

الف – تخلفات باشگاه استقلال :

۱- تماشاگران منتسب به باشگاه استقلال به دلیل توهین و فحاشی نسبت به داور مسابقه و بازیکنان تیم حریف و پرتاب صندلی به سوی تماشاگران رقیب خود و همچنین پرتاب اشیاء به سوی بازیکنان تیم پرسپولیس  از جمله محمد حسین کنعانی زادگان که منجر به مجروحیت ایشان از ناحیه سر گردید و به سبب شرکت در نزاع جمعی بازیکنان استقلال با تیم حریف نظر به مواد ۸۶ و ۵۶ مقررات انضباطی و با اعمال مواد ۹۳ و ۱۱۷  باشگاه استقلال را به پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می نماید . ( این بخش از رأی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف می باشد . ) و همچنین وفق ماده ۸۶ مقررات به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در اولین بازی خانگی لیگ محکوم می نماید (این بخش از رأی قطعی است . )

۲- عارف غلامی بازیکن تیم استقلال تهران به علت ورود به نزاع جمعی و اخذ کارت زرد و متعاقب آن توهین به داور مسابقه با عکس العمل خلاف شئونات وفق مواد ۵۱ و ۵۶ مقررات انضباطی و با رعایت ماده ۹۳ با دو جلسه محرومیت از حضور در مسابقه لیگ و پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می نماید. ( این بخش از رأی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف می باشد . )

۳- سیاوش یزدانی بازیکن تیم استقلال به دلیل نقض اصول رفتار کلی با انجام بی احتیاطی که منجر به نزاع جمعی گردید علی رغم دفاعیه ارسالی و اظهار عمد نبودن عمل ارتکابی ، اعضاء کمیته انضباطی با در نظر گرفتن سوابق این بازیکن وفق ماده ۵۱ مقررات ایشان را به یک جلسه محرومیت از مسابقه لیگ برتر و پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می نماید. ( این بخش از رأی نسبت به محرومیت قطعی و نسبت به جریمه نقدی قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته محترم استیناف می باشد. )

۴- علی کریمی بازیکن تیم استقلال تهران به دلیل نقض اصول کلی رفتار در بازی حساس شهرآورد که منجر به اخذ کارت زرد و متعاقب آن اخراج از زمین بازی گردید با در نظر گرفتن دفاعیات مشارالیه و عدم سابقه انضباطی ، وفق مواد ۵۱ و ۱۱۷ مقررات انضباطی و با اعمال ماده ۹۳ آقای علی کریمی را به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال جریمه نقدی و توبیخ کتبی محکوم  می نماید .  ( این بخش از رأی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف  است. )

ب –  تخلفات تیم پرسپولیس:

۵- تماشاگران منتسب به تیم پرسپولیس به دلیل توهین به تیم مقابل و فحاشی نسبت به داور مسابقه و پرتاب نارنجک پس از به ثمر رسیدن گل و پرتاب اشیاء و صندلی شکسته به سمت تماشاگران رقیب و ورود تماشاگر به داخل زمین و به سبب شرکت در نزاع دسته جمعی بازیکنان تیم پرسپولیس با تیم حریف که منشاء آن نیز خود بازیکن پرسپولیس  بوده جمعاً به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می نماید .( وفق مواد ۸۶ و ۵۶ مقررات انضباطی) لازم به ذکر است در راستای بند ۵ ماده ۱۰۷ از مقررات انضباطی به علت یک جلسه محرومیت تعلیقی تماشاگران پرسپولیس از بازی فصل گذشته این تیم مقابل سپاهان این یک جلسه محرومیت نیز در بازی بعدی این تیم در لیگ برتر از بازیهای خانگی به اجرا درخواهد آمد . (این بخش از رأی در مورد جزای نقدی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف می باشد. )

۶- محمد حسین کنعانی زادگان به علت تحریک تماشاگران استقلال که با زدن توپ به سمت آنان ایجاد شد وفق ماده ۶۰ مقررات انضباطی با اعمال ماده ۹۳ به پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می گردد .( این بخش از رأی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف می باشد. )

۷-  شجاع خلیل زاده به علت تحریک تماشاگران تیم استقلال در طول بازی و همچنین تحقیر و توهین به داور از طریق نشان دادن علامت سکوت به داور بازی  و حرکات غیرورزشی نسبت به داوران وفق مواد ۵۵ و ۶۰ مقررات انضباطی به دو جلسه محرومیت از مسابقات بعدی لیگ و پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می نماید. (این بخش از رأی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف می باشد. )

۸- در خصوص عملکرد کاپیتانهای دو تیم استقلال و پرسپولیس وریا غفوری و احمد نوراللهی و همچنین عملکرد و رفتار کریم باقری مربی تیم پرسپولیس که اقدامات شایسته ایشان مانع از تشدید درگیری گردید نیز تقدیر و تشکر بعمل  می آید و در سوابق انضباطی ایشان درج خواهد شد .

۹- در مورد سوء رفتار تیمی پرسپولیس بابت اخذ ۵ کارت زرد وفق ماده ۵۸ مقررات این تیم را به مبلغ ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می نماید. ( این بخش از رأی قطعی است. )۱۰-در مورد تخلفات فرشاد احمدزاده نیز با توجه به صدور دستور موقت به شماره ۴۴۵ مورخ ۹۸/۷/۱ پس از استماع دفاعیات مشارالیه در جلسه مورخ ۹۸/۷/۷ رأی مقتضی صادر و اعلام و ابلاغ خواهد شد.


شمشیر داموکلس بالای سر فرشاد احمدزاده!

۱۳۹۸/۷/۷

کمیته انضباطی ساعتی پیش رای دربی ۹۰ را اعلام کرد. البته رسیدگی به تخلفات یک بازیکن باقی مانده که آن بازیکن فرشاد احمدزاده است.

فرشاد احمدزاده برای دفاع از هم تیمی هایش وارد ماجرایی شد که بین بازیکنان دو تیم تنش ایجاد شد واین تنش حواشی ای به دنبال داشت. از آنجایی که این صحنه تنها صحنه بحث برانگیز بازی بود به نظر می رسد رای صادره در مورد فرشاد احمدزاده از همه آراء سنگین تر باشد، هر چند کمیته انضباطی اعلام آن را به روزهای آتی موکول کرده است و تا زمان صدور رای فرشاد احمدزاده نه در لیگ برتر برای تیم پرسپولیس حق بازی دارد و نه در جام حذفی.

اما برای دیگر بازیکنان این چنین نیست و بازیکنانی که به این خاطر محروم شده اند می توانند در جام حذفی برای تیم های خود بازی کنند.

دو جلسه محرومیت برای عارف غلامی، یک جلسه برای سیاوش یزدانی و یک جلسه محرومیت برای تیم استقلال. محرومیت یک جلسه ای تیم استقلال از برگزاری بازی خانگی بدون حضور تماشاگر قطعی است و این نشان می دهد کمیته انضباطی درهفته های ابتدایی به دنبال برخورد قاطع با تخلفات تماشاگران است  تا در هفته های آتی شاهد تنش های کمتر روی سکوها باشیم. هر چند در خیلی از بازی ها از جمله دربی تنش ها از زمین به سکوها منتقل شد.

عارف غلامی به این دلیل دو جلسه محروم شد که از روی نیمکت وارد میدان شد و در دعوا شرکت کردو زمانی که داور به او کارت داد برای داور دست زد!

شاید نیت کمیته انضباطی این است در آغاز راه فوتبال عارف غلامی، با این بازیکن سخت برخورد کند تا این اشتباهات را در آینده تکرار نکند.

و محرومیت سیاوش یزدانی بیشتر به خاطر سابقه انضباطی بود که داشته و شاید نباید از رای صادره در مورد این بازیکن گله کرد چرا که حداقل رای محرومیت است.

و اما در مورد تیم پرسپولیس هم باید گفت رای محرومیت تماشاگران این تیم قطعی است. همانند تماشاگران استقلال. محمد حسین کنعانی زادگان باید خوش شانس باشد که محروم نشد چرا که توپ را به سمت تماشاگران استقلال پرتاب کرد.

و در ادامه متاسفانه یکی از اشیایی که به داخل زمین پرتاب شد به سر او خورد و همین موجب شد تا سر او جراحت بردارد. و شاید در نظر گرفتن محرومیت دو جلسه ای برای شجاع خلیل زاده موجب شد تا محمد حسین کنعانی زادگان در امان بماند. در توجیه رای صادره در مورد شجاع آمده که هم تماشاگران تیم استقلال را تحریک کرده و هم به داور گفته هیس!

با توجه به اینکه چنین درگیری هایی در این بازی طبیعی است شاید خیلی ها بر این باور باشند آراء صادره در خصوص این بازی سخت گیرانه بوده است و خیلی ها این پرسش را مطرح می کنند آیا این شدت و حدت برای برخورد با بازیکنان سایر تیم ها هم وجود دارد و یا چون این بازی در چشم است چنین آرایی صادر شده است؟

خیلی ها هم می گویند کمیته انضباطی برای زهر چشم گرفتن از دیگر تیم ها چنین رایی را صادر کرده است. دوگانگی کمیته انضباطی در برخورد با تخلفات قطعا آزاردهنده است.

طبیعتا اسماعیل حسن زاده، رییس کمیته انضباطی تا ساعاتی دیگر یا در روزهای آینده با سایت فدراسیون فوتبال صحبت می کند و خواهد گفت همه آراء صادره مبتنی بر قوانین بوده و تازه کمیته انضباطی در خیلی از موارد با نگاه مهربانانه با تخلفات برخورده کرده است اما سوال اصلی اینجاست این شیوه برخورد یک رویه است و یا تنها قرار است برای دو بازی دربی اجرایی شود؟

در هفته بعد از دربی در دو بازی شاهد برخورد دو چهره سرشناس تیم ها با داوران بودیم اما هنوز رایی در مورد آنها صادر نشده است. اتفاقی که اگر در آینده رخ بدهد حداقل حسن اش تثبیت یکسان نگری به مسائل از سوی کمیته انضباطی است.


تصویری از حرکت عجیب شجاع خلیل‌ زاده در دربی

۱۳۹۸/۷/۲

تصویری از حرکت عجیب شجاع خلیل‌ زاده در دربی

تصویری از حرکت عجیب شجاع خلیل‌ زاده در دربی

در یکی از صحنه‌های حساس دربی، شجاع خلیل‌ زاده، بازیکن تیم پرسپولیس و موعود بنیادی‌ فر با یکدیگر درگیر شدند و از کوره در رفتند.

در این صحنه شجاع خلیل زاده از داور که در حال فریاد زدن است می خواهد سکوت کند.


شناسایی افرادی که در شهرآورد روز گذشته به درون زمین سنگ پرتاب کردند

۱۳۹۸/۷/۱

فرمانده انتظامی تهران:

تماشاگرنماهایی که دیروز حین برگزاری شهرآورد پایتخت به درون زمین سنگ پرتاب کرده بودند شناسایی شدند ولی هنوز دستگیر نشده اند./صداوسیما


اعلام آرای انضباطی دربی

فرشاد احمدزاده تا اطلاع ثانوی محروم شد، تقدیر و تشکر از وریا غفوری و احمد نوراللهی

اعلام آرای انضباطی دربی

اعلام آرای انضباطی دربی


لحظه به لحظه دربی تهران

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس عصر امروز آغاز می‌شود اما از ساعت ها پیش از آن هواداران خود را به ورزشگاه رسانده‌اند.

دربی پایتخت امروز نود یا نودویکمین قسمت از خود را روی پرده به نمایش خواهد گذاشت. از اواخر دهه ۴۰ که این دو تیم در صحنه فوتبال ایران به عنوان رقیب سنتی مطرح شدند تا حالا، اتفاقات زیادی در تقابل مستقیمشان رخ داده است؛ از دیدارهای پرگل تا مسابقات جنجالی و البته دیدارهایی کسل‌کننده. بازی امروز چطور خواهد بود؟

اگرچه امکان دارد بازی دربی کیفیت فنی خیلی بالایی نداشته باشد اما بی‌تردید حواشی آن از گوشه و کنار مورد توجه خواهد بود. اینجا تیم تحریریه ورزش سه در استادیوم آزادی جذابیت‌های دربی را از ساعت ۸ صبح خواهند نوشت، به امید این که هیچ اتفاق تلخی در جریان بازی و پیش و پس از آن رخ ندهد.

۱۸:۰۸ – پایان بازی با برتری پرسپولیس؛ یک دربی نه چندان زیبا با شروع و پایان هیجان انگیز.

۱۸:۰۷ – یک هوادار پرسپولیس وارد زمین شد و به سمت بیرانوند رفت و البته پس از رسیدن به بازیکن محبوب خود بازداشت شد.

۱۸:۰۵ – باتوجه به این که این درگیری در زمین استقلال بود، هواداران این تیم نیز به هواخواهی از بازیکنان، شعارهایی را سر دادند.

۱۸:۰۴ – دو نفر از نیمکت پرسپولیس نیز وارد ماجرا شدند تا سرخپوشان را مدیریت کنند.

۱۸:۰۳ – استراماچونی وارد زمین شد تا بازیکنان را آرام کند.

۱۸:۰۲ – سیامک نعمتی از دو بازیکن استقلال عبور کرد اما درگیری او با بازیکن سوم منجر به شعلع ور شدن آتش درگیری شدید تر شد.

۱۸:۰۰ – علی کریمی اخراج شد و همین موضوع آغازگر جنگ روی سکوها بود. هواداران در حال پرتاب صندلی به هم هستند.

۱۷:۵۹ – تکل شدید روی پای  بازیکن پرسپولیس باعث شد تا همه بازیکنان به سمت داور اعتراض کنند.

۱۷:۵۰ – هواداران استقلال در حال ترک ورزشگاه هستند.

۱۷:۴۸ – نکته جالب این که مهدی عبدی تنها دو دقیقه پس از تعویض موفق به گلزنی شد.

۱۷:۴۵ – بشار رسن با آرنج به مدافع استقلال ضربه زد.

۱۷:۲۷ – یک درگیری دیگر؛ این بار امیری و عارف غلامی سکوها را ملتهب کردند. مهم ترین اتفاق این بازی فارغ از پنالتی، همین درگیری ها بوده است.

۱۷:۲۳ – وقتی دستیار استراماچونی برای صدا زدن قائدی رفت، هواداران به شدت ستاره تیم خود را تشویق کردند.

۱۷:۱۱ – پس از اشتباه بیرانوند در ابتدای نیمه دوم،هواداران استقلال علیه او شعار دادند.

۱۷:۰۸ – نوید مظفری، کارشناس داوری فوتبال در گفت و گو با ورزش سه، درباره صحنه پنالتی اظهار نظر کرد. او گفت: داور به اشتباه خطای پنالتی برای استقلال اعلام کرده است. اما قبل از زدن ضربه هم علیرضا بیرانوند به جلو قدم برمی دارد که به این دلیل ضربه باید تکرار می شد.

۱۷:۰۷ – حسین ماهینی کاپیتان دوم پرسپولیس این توییت را در واکنش به اتفاقات نیمه اول نوشت.

۱۷:۰۰ – تصویری از ویلموتس سرمربی تیم ملی که تماشاگر بازی دربی است.

۱۶:۵۰ – پس از پایان نیمه اول، استراماچونی به سرعت خود را به تیم داوری رساند و اعتراض کرد.

۱۶:۴۳ – یک دقیقه بعد دوباره دیگری در زمین. این بار عارف غلامی و نعمتی درگیر شدند که برخورد آن ها به تنش روی نیمکت منجر شد.

۱۶:۴۲ – این لحظه سیو فوق العاده علیرضا بیرانوند است. او پنالتی بازیکنی راست پا را گرفت که برخلاف معمول ضربه خود را به سمت راست دروازه زد و البته کاملا جهت دار و به گوشه دروازه.

۱۶:۳۹ – سپس نوبت به زمین افتادن کنعانی شد. هواداران استقلال به شدت علیه او شعار می دهند. علیرضا بیرانوند در میانه های زمین پرسپولیس با داریوش شجاعیان و مرتضی تبریزی برای دقایقی صحبت کرد.

۱۶:۳۲ – محمدحسین کنعانی زادگان درگیری جزئی با داور اضافه پشت دروازه استقلال داشت که بنیادی فر به او هشدار داد.

۱۶:۳۰ – پس از سیو پنالتی علی کریمی، در قسمت وی آی پی ورزشگاه درگیری ایی رخ داد.

۱۶:۲۴ – خطای پنالتی شجاع خلیل زاده روی داریوش شجاعیان اعتراض تند پرسپولیسی ها را به همراه داشت اما بنیادی فر بی توجه به آن ها پنالتی گرفت.

۱۶:۰۱- مارک ویلموتس طبق اعلام قبلی به استادیوم آزادی آمده تا بازی استقلال برابر پرسپولیس از نزدیک تماشا کرد. او پیش از شروع بازی به وسط زمین رفت و با بازیکنان استقلال و پرسپولیس برخورد گرمی داشت تا به آنها پیش از این بازی حساس روحیه بدهد.

۱۵:۵۵ – قبل از سوت آغاز، یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت عماد صفی یاری انجام شد.

۱۵:۵۰ – پیش از شروع بازی استقلالی ها علیه فتاحی شعار سر دادند.

۱۵:۴۵ – حدود ۵۰ هزار نفر در لحظه شروع بازی در استادیوم هستند. جایگاه های طبقه دوم پشت دروازه کاملا خالی است.

۱۵:۴۲ – در لحظه شروع بازی هواداران استقلال پرچم نمایی جالبی را انجام دادند.

۱۵:۴۱ – محمد حسن انصاری فرد تصمیم گرفت در اعتراض به حرکت باشگاه استقلال در عدم اختصاص بلیت به سرخ ها، تماشای بازی دربی را تحریم کند و به استادیوم نرود.

۱۵:۴۰ – ترکیب پرسپولیس برای دربی: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی، مهدی شیری، سیامک نعمتی، محمد انصاری، محمد کنعانی‌زادگان، وحید امیری، علی علیپور، جونیور براندائو ومهدی ترابی

۱۵:۳۵ – ترکیب استقلال برای دربی: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، وریا غفوری،  میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، داریوش شجاعیان و تبریزی

۱۵:۳۰- محسن خلیلی سرپرست قرمزها با شعار «محسن آقای گل» تشویق شد.

۱۵:۲۰ – بازیکنان در حال گرم کردن هستند. وریا غفوری کاپیتان آبی ها بیش از بقیه بازیکنان این تیم تشویق شد.

۱۵:۱۰ – سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون وارد قسمت وی آی پی شد. او بازی را ۲-۰ به نفع سرخ ها پیش بینی کرد.

۱۵:۰۰ – دروازه بان های دو تیم برای گرم کردن وارد زمین شدند. سیدحسین حسینی با لقب «عقاب آسیا» مورد تشویق قرار گرفت.

۱۴:۵۵ – بیش از ۴۰ هزار هوادار در فاصله یک ساعت تا شروع بازی در ورزشگاه هستند.

۱۴:۵۰ – اتوبوس پرسپولیسی ها نیز وارد ورزشگاه شد تا جایگاه سرخ ها منفجر شود.

۱۴:۴۵ – فروش ساندویچ های بی کیفیت با قیمت بالا سبب شده تا هواداران با مشکل تغذیه در ورزشگاه روبرو باشند.

۱۴:۳۵ – محمدحسن انصاری فرد در مصاحبه ای تند اظهار داشت: در گذشته، شاید مواردی بود که به باشگاه میهمان تعداد کمی بلیت داده باشند، اما متاسفانه به رغم پیگیری‌های مکرر در طی دو سه روز گذشته، فقط وعده‌های پوچ و توخالی و دروغین تحویل گرفته‌ایم و امروز و فردا کردن‌های بسیاری را شنیدیم. حالا باید بگوییم حتی یک برگه بلیت هم به باشگاه پرسپولیس نداده‌اند.

۱۴:۳۳ – گزارش ها از اطراف استادیوم حاکی از آن است که ترافیک شدید در ورودی غربی به وجود آمده و هواداران برای ورود به ورزشگاه دچار مشکل هستند.

۱۴:۳۲ – با ورود اتوبوس آبی ها هواداران تیفوسی این تیم تلاش کردند تا با قرارگیری در قسمت مناسب، بازیکنان تیم محبوب خود را تماشا کنند.

۱۴:۳۱ – اتوبوس تیم استقلال در میان تشویق شدید هواداران این تیم وارد مجموعه ورزشی آزادی شد.

۱۴:۳۰ – تصویر مهدی شادمانی خبرنگار ورزشی که یک ماه پیش درگذشت در جایگاه خبرنگاران کنار دیگر خبرنگارانی که فوت کرده اند، نصب شده است.

۱۴:۰۰- بنر عماد صفیاری کودک هوادار استقلال مقابل در ورودی غرفه پدرش در ورزشگاه آزادی. امروز پیش از شروع بازی، یک دقیقه سکوت برای عماد در نظر گرفته شده است؛ کودکی که به دلیل برق گرفتگی و سهل انگاری جان خود را مقابل غرفه پدرش از دست داد.

۱۳:۵۵- مسئولان باشگاه پرسپولیس پیگیر دریافت بلیت از باشگاه استقلال به عنوان میزبان بازی و همچنین شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به عنوان مسئول فروش بلیت‌های این بازی بودند، اما تا این لحظه حتی یک قطعه بلیت هم به باشگاه پرسپولیس اختصاص پیدا نکرده است(فارس)

۱۳:۵۳-وقتی تقسیم‌بندی تماشاگران ۵۰-۵۰ باشد چه فرقی می‌کند روز تعطیل باشد یا غیرتعطیل. اگر ۹۰ به ۱۰ بود فرق داشت اما حالا که ۵۰-۵۰ است فرقی ندارد. با این حال ما اصرار داریم بازی برگشت روز تعطیل باشد تا مردم با فراغ بال بیشتری به ورزشگاه بیایند.(محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه با رادیو تهران)

۱۳:۵۱- سید جلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس که به دلیل مصدومیت دربی ۹۰ را از دست داد، در هتل اوین حاضر شد و با بازیکنان و مربیان دیدار کرد. کاپیتان پرسپولیس که امروز در دربی غایب است، سوار بر اتوبوس تیم شد و همراه سایر بازیکنان و مربیان به ورزشگاه آزادی آمد.

۱۳:۵۰- خبرنگاران که معمولا در دربی روز سختی دارند و بسیاری از دوستانشان از آنها انتظار تهیه بلیت دارند، در دربی ۹۱ راحت شده اند، چون دیگر به شیوه قدیمی بلیت توزیع نمی شود و حتما باید از سایت تهیه شود.

۱۳:۴۵- محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس، ساعتی پیش از بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس از مسئولین درخواست داشته تا بازی برگشت دو تیم در روز تعطیل برگزار شود.

۱۳:۴۴- ازدحام عجیبی در مقابل گیت ها به وجود آمده و هواداران زیادی در قسمت ورودی حضور دارند. این در حالی است که تعداد هواداران داخل استادیوم به حدود ۲۵ هزار نفر می‌رسد.

۱۳:۴۰- بلندگوی ورزشگاه به طرز عجیبی از هواداران در ورزشگاه خواست، به شکل مناسبی رفتار کنند تا زمینه های حضور بانوان در بازی های لیگ برتر هم فراهم شود(اکنون حضور بانوان در بازی های ملی حل شده است ولی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تلاش می کنند تا حضور بانوان در بازی های داخلی هم انجام شود).

۱۳:۳۷- حسن یزدانی به دلیل مصدومیت کشتی هندی، بدون برگزاری فینال قهرمان جهان شد و بدین ترتیب شاهد تلاقی کشتی حسن یزدانی و دربی نخواهیم بود.

۱۳:۳۵-اگر تمایل دارید گزارش متفاوتی از آنچه در تلویزیون تدارک دیده شده است را تماشا کنید، می توانید با برنامه آنتن همراه شوید که پژمان راهبر به همراه مهرداد خانبان آنالیزور سابق پرسپولیس و صالح مصطفوی مربی سابق استقلال، به تحلیل بازی می پردازند.

۱۳:۳۰- در فاصله دو و نیم ساعت تا شروع بازی هنوز حتی روبروی جایگاه هم پر نشده است.

۱۳:۱۵ – در بیرون و داخل ورزشگاه برنامه هایی فرهنگی و سوگواری برگزار می شود.

۱۳:۰۰ – هواداران در بیرون ورزشگاه مشغول کری خوانی هستند، البته این در شرایطی است که هیچ درگیری میان آن ها شکل نگرفته است.

۱۲:۵۰ – هنوز بخش اعظمی از ظرفیت استادیوم خالی است و هواداران در حال ورود به ورزشگاه هستند.

۱۲:۳۱ – روزنامه خبر ورزشی به شکلی ویژه به دربی پایتخت پرداخته و از رینگ بوکس در صفحه اولش استفاده کرده؛ رینگ بوکسی که ابتدا در نشست خبری شکل گرفت.

۱۲:۱۲ – هاشم بیگ زاده مدافع سابق تیم استقلال شب گذشته در اردوی این تیم حضور یافت و با کاپیتان های آبی پوش دیدار کرد. او که سابقه طولانی بازی در دربی را دارد، چند روز پیش از میادین رسمی خداحافظی کرد.

۱۲:۰۰- بیشتر هواداران در قسمت روبروی جایگاه مستقر هستند و از همین حالا تیم خود را تشویق می‌کنند. هوای تهران به نسبت روزهای قبل خنک تر شده و در آخرین روز تابستان شرایط خوب جوی بر پایتخت حاکم است.

۱۱:۵۷ – در حالی که قرار بود رای سوپرجام پیش از دربی صادر، ابلاغ و منتشر شد اما این اتفاق رخ نداد تا همه منتظر نتیجه سوپرجام باشند.

۱۱:۴۰ – همسر میلاد میداوودی در گفتگو با ورزش سه گفت: از وقتی با میلاد آشنا شدم به فوتبال علاقه پیدا کردم و گل میلاد به پرسپولیس بهترین خاطره ما بود.

۱۱:۳۵ – سعید فتاحی درباره مجرمان دربی ۹۰ گفت: افراد مختلف در صورت تخلف از سوی دوربین‌های مداربسته شناسایی شده و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند. به هر حال با توجه به اینکه ذات فوتبال برد و باخت است امکان دارد هر اتفاقی بیفتد، اما باید فرهنگ نشستن هوادار روی صندلی مخصوص خود در فوتبال ایران هم جا بیفتد.

۱۱:۲۷ – محسن خلیلی که امروز به عنوان سرپرست روی نیمکت سرخ ها می‌نشیند، ۱۲ سال پیش توانست در هر دو بازی دربی گلزنی کند و لقب «رفت و برگشت» را به دست آورد.

۱۱:۱۰ – حدود ۵ هزار نفر از گیت ها عبور کرده اند. در اطراف استادیوم ترافیک خاصی وجود ندارد و در فاصله پنج ساعت تا شروع بازی همه چیز روند عادی خود را طی می‌کند.

۱۱:۰۲ – تیم استقلال در حالی اردوی خود در هتل المپیک را سپری می‌کند که در لحظه ورود ملی پوشان والیبال به این هتل، بازیکنان استقلال از جا بلند شدند و والیبالیست ها را تشویق کردند. چند نفر از ملی پوشان نیز با آن ها برخوردی صمیمانه داشتند.

۱۰:۴۶ – فرشید اسماعیلی هافبک محروم تیم استقلال تا آخر شب گذشته به بخشیده شدن امید داشت و در هتل محل اقامت آبی ها نیز حضور یافت اما پس از قطعیت محرومیتش به خانه برگشت.

۱۰:۲۶ – مهدی ترابی ستاره تیم پرسپولیس در بازی قبلی بود. او در دربی ۸۹ هم درخشید و یک پاس گل داد. باید دید کالدرون او را پشت مهاجم استفاده می‌کند یا نه.

۱۰:۱۲ – درهای ورزشگاه آزادی به دلیل تجمع هواداران زودتر از زمان موعود باز شد. حالا تماشاگرانی که بلیت دارند روی سکوها مستقر هستند و بدون بلیت ها نیز به امید یک معجزه در محوطه آزادی زمان را سپری می‌کنند.

۱۰:۱۱ – کمتر کسی است که لبخند استراماچونی را دیده باشد اما دیروز زمانی که فهمید کالدرون تیمش را فرزند عزیز شده وزارت ورزش خوانده است، این چنین لبخندی معنادار زد!

۹:۵۹ – گابریل کالدرون روز گذشته صحبت های عجیبی را مطرح کرد. مهم ترین قسمت حرف های جنجالی او، صحبت درباره «فرزند وزارت» بود. سپس وقتی یک خبرنگار گفت که آیا منظور شما این است که به استقلال کمک بیشتری می‌شود، او گفت: وقتی چیزی را می‌دانید، نپرسید!

۹:۵۱ – این ترکیب استقلال در آخرین دربی برگزار شده است؛ نکته جالب جدا شدن ۶ بازیکن از این تیم ۱۱ نفره است. رحمتی کاپیتان سابق آبی ها که سال ها سنگربان این تیم بود حالا در تیم پدیده حضور دارد و یکی از مهم ترین غایبان مسابقه به شمار می‌رود.

۹:۴۳ – روزنامه فرهیختگان هشدار «خطر صفر صفر کسل کننده» را داده است؛ این روزنامه اعتقاد دارد دو تیم با خط حمله ضعیف به هم رسیده‌اند و امکان دارد همین موضوع به نقطه ضعفشان تبدیل شود.

۹:۳۷ – پرسپولیس پس از چهار سال با یک مربی جدید پای به دربی می‌گذارد؛ برانکو که ۴ بار استقلال را شکست داد حالا از خانه باید این تقابل سنتی را تماشا کند.

۹:۲۷ – انتظارخیر مسئول گیت‌های الکترونیک استادیوم آزادی در گفتگو با ورزش سه پایان تعداد بلیت ها را تایید کرد و گفت که هواداران بدون بلیت نباید به استادیوم بیایند.

۹:۲۰- پرسپولیس در بازی قبلی به سیستم دو مهاجم خود بازگشت؛ جونیور و علیپور عملکرد خوبی نداشتند و کالدرون امیدوار به درخشش آن ها در بازی با استقلال است.

۹:۱۵ – این ترکیب استقلال در بازی قبلی مقابل نفت مسجد سلیمان است؛ دیاباته و قائدی مصدوم هستند و فرشید اسماعیلی هم محروم است تا خط حمله آبی ها دست خوش تغییر شود.

۹:۱۰ – روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که تمام بلیت‌های بازی دربی فروخته شده است؛ البته سامانه بلیت فروشی ۵۷ هزار بلیت فروخته و به گفته مسئولان تعدادی از صندلی ها نیز به نهادها و ارگان ها اختصاص داده شده است.

۹:۰۰ – احتمالا امروز آخرین دربی تمام مردانه فوتبال ایران را شاهد خواهیم بود. با بیانیه ای که فیفا منتشر کرده است، به نظر می‌رسد شرایط برگزاری دربی ها نیز به سرعت تغییر کند.

۸:۵۵ – عماد کودک ۶ ساله هوادار استقلال هفته گذشته در ورزشگاه آزادی دچار برق گرفتگی شد و امروز بازیکنان دو تیم با یک دقیقه سکوت یاد او را گرامی خواهند داشت.بازهم به خانواده عماد تسلیت میگوییم.

۸:۵۰ – با تغییر ساعت رسمی کشور، شوخی معمول استفاده از کلمه ساعت جدید و قدیم خواهد بود. باتوجه به انتقاداتی که از برگزاری زود هنگام دربی شده، شاید مسئولان فوتبال ایران قصدشان انجام بازی در ساعت ۵ (پنج قدیم) بوده است؛ به آن ها خرده نگیرید!

۸:۴۵ – وریا غفوری تنها بازیکن استقلال است که سابقه گلزنی در دربی را دارد. او در دربی ۸۷ گل برتری تیمش را زد.

۸:۳۰ – احمد نوراللهی، امید عالیشاه و علی علیپور سابقه گلزنی در دربی را با پیراهن قرمز دارند. البته مهاجم شماره ۷۰ در دربی برگشت لیگ چهاردهم و دربی رفت لیگ شانزدهم گلزنی کرد و حالا به دنبال زدن سومین گل است.

۸:۱۵ – استراماچونی و کالدرون مربیان استقلال و پرسپولیس برای اولین بار دربی را تجربه می‌کنند؛ این در حالی است که در شهرآورد قبلی برانکو و شفر با تجربه چند تقابل در این مسابقه به مصاف هم رفته بودند.

۸:۱۰ – روزنامه گل با جلدی ۵۰-۵۰ به استقبال دربی رفته است؛ منظور آن ها به یک دربی است که تازه پیدا شده و نتیجه آن نیز تساوی بود.

۸:۰۵ – باوجود فروش اینترنتی بلیت، هوادارانی که از شهرستان‌ها آمده اند در اطراف استادیوم حضور دارند.

۸:۰۰ – بازهم درهای ورزشگاه ساعت ۱۰ صبح باز می‌شود و این به معنای برگشت کامل به شرایطی است که پیش از تاخیر لیگ قرار بود از آن ها فرار کنیم اما باوجود تاخیر در آغاز برگزاری لیگ ایران در فصل جدید همه چیز به همان منوال سابق است. برگزاری ۱۰-۹۰ دربی وتو شد و حالا درهای دربی از ساعت ده باز می‌شود تا ازدحام هواداران مشکلی ایجاد نکند.


کالدرون نخستین دربی خود را فتح کرد / روز تلخ علی کریمی با از دست دادن پنالتی و اخراج

استقلال ۰ – پرسپولیس ۱

  • * درگیری بازیکنان استقلال و پرسپولیس در دقایق پایانی مسابقه
  • * شروع درگیری در دقیقه ۹۰ دربی ۹۰ استقلال و پرسپولیس

نیمه دوم دربی ۹۰

۱۳۹۸/۶/۳۱

گل اول برای پرسپولیس در دقیقه ۸۰ توسط مهدی عبدی

مهدی عبدی که بعد از آقای گلی در لیگ امیدها، راهی بادران شد و در لیگ دسته اول به کار کرفته شده، به چهره ویژه دربی تبدیل شده است.

او که در تیم بادران نتوانست به موفقیت بزرگی دست یابد، در شرایطی که پرسپولیس در خط حمله جوانانی همچون محمد امین اسدی داشت به این تیم بازگشت.

نمایش درخشان او در تمرینات باعث شد تا کالدرون قید بازیکن جوان دیگر تیمش که عضو تیم امید بود را نیز بزند و مهدی عبدی فرصت بقا در لیست سرخپوشان را به دست بیاورد.

عبدی بعد از نیمکت نشینی در سه بازی اخیر خیلی خوش شانس بود که سیدجلال حسینی مصدوم شد تا جا برای حضور بازیکنی جوان در لیست این تیم باز شود. کالدرون که تیمش کاملا در شکل دادن چالش برای سیدحسین حسینی ناکام بود و علیپور و جونیور نمی توانستند خطری روی دروازه حریف شکل دهند دست به تعویض عجیبی زد.

سومین تعویض این تیم بعد از بشار رسن و احمدزاده در حالیکه تصور می شد امید عالیشاه باشد، یک بازیکن گمنام در دربی بود؛ مهدی عبدی.

او ثانیه هایی بعد از تعویض با وحید امیری در نوک خط حمله تیمش حاضر شد و روی حرکت ترابی و هجوم به محوطه جریمه با کمترین لمس توپ را تبدیل به گل کرد.

او البته خوش شانس بود که ضربه اش بعد از برخورد به تیرک در ادامه به سیدحسین حسینی برخورد کرد و راهی دروازه شد. با این حال باید او را چهره ویژه دربی نامید؛ بازیکنی که حساس ترین گل این فصل را به نام خود کرده است. بازیکنی که برای اجرای شادی گل هم برنامه ای نداشت و به حضور در آغوش هم تیمی‌هایش اکتفا کرد.


آمار کلی دربی تا پایان نیمه اول

۱۳۹۸/۶/۳۱

 

آمار کلی دربی تا پایان نیمه اول

آمار کلی دربی تا پایان نیمه اول


گزارش شهرآورد پایتخت قبل از نیمه اول:

۱۳۹۸/۶/۳۱

  • * اصول اخلاقی توسط تماشاگران رعایت نشد و هم اکنون شاهد پرتاب اشیا به داخل زمین هستیم که یکی از بازیکنان تیم پرسپولیس با برخورد این شی، زخمی شد
  • * پنالتی برای استقلال / بیرانوند پنالتی را گرفت
  • * مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی نظاره گر دربی تهران در استادیوم آزادی

مدیرعامل پرسپولیس قهر کرد

۱۳۹۸/۶/۳۱

انصاری‌فرد در اعتراض به عدم اختصاص بلیت و همچنین در حمایت از پیشکسوتان و هواداران این باشگاه از داخل باشگاه پرسپولیس دربی ۹۰ را تماشا می‌کند/ جماران


فتحی: استقلال برای ستاره‌هایش بازی می‌کند / تمام قد از استراماچونی حمایت می‌کنیم

۱۳۹۸/۶/۳۱

مدیرعامل باشگاه استقلال:

بازیکنان استقلال برای پاداش بازی نمی‌کنند و برای پیراهنشان، ستاره‌هایشان و رنگ آبی بازی می‌کنند.

آقای استراماچونی قرارداد دو ساله با ما دارد و تمام قد از او حمایت می‌کنیم. ان‌شاءالله امروز بازی را می‌بریم و همه چیز درست می‌شود/ ایسنا


ترکیب پرسپولیس مقابل استقلال اعلام شد

۱۳۹۸/۶/۳۱

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری، مهدی شیری، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، وحید امیری، علی علیپور، جونیور براندائو


ترکیب استقلال برای شهرآورد

۱۳۹۸/۶/۳۱

سیدحسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی


بلندگوی استادیوم آزادی که در حال ترویج شعارهای فرهنگی بود خطاب به هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: با توجه به اینکه قرار است در بازی‌های بعدی خانم‌ها در بازی‌های لیگ و ملی به استادیوم بیایند از شما خواهش می‌کنیم رعایت کنید و زمینه را برای حضور آنها فراهم کنید/ جماران


انصاری‌فرد: استقلال یک بلیت هم به ما نداد/ برای آن‌ها و مسوولان ذی‌ربط متاسفم

۱۳۹۸/۶/۳۱

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس:

حتی یک برگه بلیت هم به باشگاه پرسپولیس نداده‌اند. این اتفاق سابقه نداشته و برای باشگاه استقلال و دیگر مسوولان ذی‌ربط متاسفم.

اگر برخورد لازم صورت نگیرد همه چیز را خواهم گفت./ایسنا


شورای تأمین اجازه پخش بازی دربی از تلویزیون‌های شهری را صادر کند

۱۳۹۸/۶/۳۱

حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران عضو شورای اسلامی شهر تهران از شورای تأمین می‌خواهیم تا مجوز پخش فوتبال دربی از تلویزیون‌های شهری را صادر کند./ خبر ورزشی


اطلاعیه مجموعه ورزشی آزادی در خصوص فروش بلیت دربی

۱۳۹۸/۶/۳۰

سهمیه بلیت پرسپولیسی‌ها تمام شد و فقط ۱۲۰۰ بلیت برای هواداران استقلال باقی مانده است.


گزارشگر دربی فردا مشخص شد

۱۳۹۸/۶/۳۰

جواد خیابانی دیدار فردای استقلال و پیروزی را گزارش خواهد کرد


برگزاری دربی ۹۰ با یک دقیقه سکوت

۱۳۹۸/۶/۳۰

دربی ۹۰ به احترام درگذشت کودک ۶ ساله با یک دقیقه سکوت آغاز خواهد شد


ویلموتس دربی را از نزدیک تماشا می‌کند

۱۳۹۸/۶/۳۰

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دیدار فردا (یکشنبه) تیم‌های استقلال و پرسپولیس را از نزدیک تماشا خواهد کرد./تسنیم


فروش ۴۷۵۰۰ بلیت داربی تا این لحظه / پرسپولیسی‌ها بیشتر خریده‌اند

۱۳۹۸/۶/۳۰

مدیر سامانه بلیت فروشی ورزشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به فروش ۴۷ هزار و ۵۰۰ بلیت الکترونیکی برای بازی داربی گفت: تا این لحظه هواداران پرسپولیس با خرید ۲۴ هزار و ۵۰۰ بلیت بیشترین آمار فروش بلیت داربی را به خود اختصاص داده‌اند.


حضور نامحسوس ناظران ویژه کمیته انضباطی در دربی ۹۰ / سرخ‌ آبی‌ها مصاحبه چالشی نکنند

۱۳۹۸/۶/۳۰

رئیس کمیته انضباطی :

ناظران کمیته انضباطی به صورت محسوس و نا محسوس تمامی اتفاقات شهرآور را زیر نظر خواهند داشت.

از عوامل هر دو تیم ، بازیکنان و کادر فنی نیز تقاضا داریم که از هر گونه مصاحبه چالش برانگیز خودداری کرده و در طول مسابقه از رفتارهای تحریک آمیز که موجب انتقال تشنج به سکوها می‌شود، جدا خودداری کنند.


تمهیدات آتش نشانی برای برگزاری دربی پایتخت

۱۳۹۸/۶/۲۹

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آماده‌باش ایستگاه‌های آتش‌نشانی و استقرار نیروهای این سازمان در محدوده برگزاری دربی پایتخت خبر داد.

روز یکشنبه نودمین دربی پایتخت در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد و قطعا بسیاری از طرفداران دو تیم در محل برگزاری مسابقه حاضر خواهند شد.

در همین راستا سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز تمام توان خود را برای تامین ایمنی به کار خواهد گرفت.

به شهروندان توصیه می‌کنیم که در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی ضمن حفظ خونسردی خود و دور شدن از محل، جزئیات حادثه را به نیروهای مستقر در محل یا از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع رسانی کنند.


استقبال هواداران پرسپولیس از خرید بلیط دربی

۱۳۹۸/۶/۲۹

علی اصغر انتظار خیر مسئول پروژه گیت های الکترونیک و سامانه فروش بلیت ورزشگاه آزادی گفت: استقبال هواداران پرسپولیس از خرید بلیت دربی، بسیار زیاد بود و در حدود ‌۴هزاربلیت دیگر باقی مانده است.


فروش بلیت شهرآورد ۹۰ آغاز شد

۱۳۹۸/۶/۲۷

طرفداران استقلال و پرسپولیس از این لحظه می‌توانند اقدام به خرید بلیت شهرآورد ۹۰ کنند.


برای داربی ۵۷ هزار بلیت فروخته می‌شود

۱۳۹۸/۶/۲۷

مدیر سامانه بلیت‌ فروشی ورزشگاه‌های کشور:

تنها ۵۷ هزار بلیت الکترونیکی برای بازی داربی فروخته می‌شود که البته این تعداد بلیت تنها برای هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته شده است.

سهمیه پیش‌بینی شده برای ارگان‌ها و باشگاه‌ها از محل ۲۱ هزار صندلی مازاد در ورزشگاه آزادی خواهد بود.


قیمت بلیت‌ های دربی پایتخت مشخص شد

۱۳۹۸/۶/۲۶

جایگاه پرسپولیس: ۲۵۰۰۰ تومان

روبه‌روی جایگاه پرسپولیس: ۲۰۰۰۰ تومان

پشت دروازه پرسپولیس: ۱۵۰۰۰ تومان

طبقه دوم پرسپولیس: ۱۰۰۰۰ تومان

جایگاه استقلال: ۲۵۰۰۰ تومان

روبه‌روی جایگاه استقلال: ۲۰۰۰۰ تومان

پشت دروازه استقلال: ۱۵۰۰۰ تومان

طبقه دوم استقلال: ۱۰۰۰۰ تومان

پیش‌تر اعلام شده بود که بازی پرسپولیس و استقلال در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال روز ۳۱ شهریور ساعت ۱۸:۴۵ برگزار خواهد شد که زمان آن به ساعت ۱۶ تغییر یافته است.


تغییر ساعت دربی ۹۰

۱۳۹۸/۶/۲۶

معاون امنیتی استانداری تهران:

زمان بازی استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۴۵: ۱۸ به ۱۶ تغییر یافت.

در این مسابقه سهیمه ۵۰ درصدی به تماشاگران هر تیم اختصاص یافته است.


طبقه دوم ورزشگاه آزادی برای دربی بلیت فروشی می‌شود

۱۳۹۸/۶/۲۳

مدیر سامانه بلیت فروشی ورزشگاه‌های کشور گفت “هیچ مشکلی برای بلیت فروشی طبقه دوم ورزشگاه آزادی برای داربی وجود ندارد اما هنوز استفاده از گیت‌های طبقه دوم برای تماشاگران مشخص نیست.”

داربی برگشت ۱۷ بهمن


اعتراض استقلال به تاریخ دربی

۱۳۹۸/۶/۱۵

فتحی مدیرعامل استقلال: اگر قرار است دربی رفت روز یکشنبه و غیر تعطیل برگزار شود ما انتظار داریم دربی برگشت هم در روز غیر تعطیل برگزار شود. ما در بازی رفت میزبان هستیم و این حق را داریم از تماشاگرانمان در روز تعطیل بهره ببریم.

ما به این تصمیم اعتراض خواهیم کرد و در صورتی که شورای تامین نتواند بازی رفت را در روز تعطیل برگزار کند این انتظار را داریم که بازی برگشت هم در روز غیر تعطیل برگزار شود.


مشخص شدن زمان دربی پایتخت

۱۳۹۸/۶/۱۲

با اعلام سازمان لیگ فوتبال، استقلال و پرسپولیس در روز یکشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۸:۴۵ در هفته چهارم مقابل یکدیگر قرار میگیرند/ صداوسیما


دربی خوزستانی‌ها با سه اخراجی و به نفع فولاد تمام شد

مصاف تیم‌های استقلال خوزستان و فولاد خوزستان با نتیجه سه بر یک به سود شاگردان قطبی به پایان رسید.


باشگاه استقلال حاشیه‌سازان دربی را نقره‌ داغ کرد!

باشگاه: با توجه به حوادث پیش آمده در رختکن تیم در تاریخ ۹۸/۱/۱۰ و درگیری‌های به وجود آمده میان فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی و ایسما گونکالوس و با توجه به پیشنهاد سرمربی تیم، وینفرد شفر به مدیرعامل باشگاه، فرشید باقری تا اطلاع ثانوی اجازه حضور در تمرینات تیم را ندارد و نامبرده مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی گردید.

همچنین پاتوسی و ایسما هرکدام به میزان ۳ هزار دلار آمریکا و آقای فرشید اسماعیلی نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه گردید.


دربی چیست

شهرآورد، داربی (در تلفظ انگلیسی بریتانیایی)، یا دربی (در تلفظ انگلیسی آمریکایی)، به مسابقه ورزشی بین دو باشگاه همشهری که هم آورد هم شناخته می‌شوند، گفته می‌شود. شهرآورد بیشتر در ورزشهای گروهی و به ویژه در فوتبال و راگبی کاربرد دارد. واژهٔ شهرآورد از برابرهای نهاده‌های فرهنگستان زبان فارسی است. این واژه از «آورد» (نبرد)، و به معنی «نبرد شهر» است.

مشهورترین شهرآوردها در لیگ های باشگاهی اروپا و آمریکای جنوبی دیده می‌شود.

برچسب ها
توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
2 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments