انتخابات مجلس ۱۴۰۲ / مجلس دوازدهم، تاریخ دقیق و زمان انتخابات / آخرین اخبار

سیاسی 🔥 ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ بدون دیدگاه

انتخابات مجلس ۱۴۰۲: آخرین اخبار / تاریخ و زمان دقیق انتخابات ۱۴۰۲ / ثبت نام داوطلبان (زمان انتخابات مجلس دوازدهم) / تاریخ برگزاری انتخابات مجلس ۱۴۰۲ / اسامی نامزدها / رد صلاحیت شدگان مجلس

انتخابات مجلس۱۴۰۲ در این مطلب از بخش اخبار سیاسی در وب سایت نایریکا به انتخابات مجلس دوازدهم, زمان انتخابات مجلس ۱۴۰۲, تاریخ انتخابات مجلس ۱۴۰۲, زمان دقیق انتخابات مجلس ۱۴۰۲, زمان انتخابات مجلس دوازدهم,  تاریخ دقیق انتخابات مجلس ۱۴۰۲, تاریخ برگزاری انتخابات مجلس ۱۴۰۲, انتخابات مجلس ۱۴۰۲, اسامی نامزدها می پردازیم.

این مطلب با جدیدترین اخبار انتخابات مجلس ۱۴۰۲ (انتخابات مجلس دوازدهم) به روز می شود.

با ما همراه باشید.

انتخابات مجلس 98, زمان انتخابات مجلس 98, تاریخ انتخابات مجلس 98, زمان دقیق انتخابات مجلس 98, زمان انتخابات مجلس دوازدهم, زمان انتخابات مجلس یازدهم, تاریخ دقیق انتخابات مجلس 98, تاریخ برگزاری انتخابات مجلس 98, انتخابات مجلس ۹۸, انتخابات, انتخابات مجلس, انتخابات مجلس شورای اسلامی

انتخابات مجلس ۱۴۰۲, زمان انتخابات مجلس ۱۴۰۲, تاریخ انتخابات مجلس ۱۴۰۲, زمان دقیق انتخابات مجلس ۱۴۰۲, زمان انتخابات مجلس دوازدهم, زمان انتخابات مجلس یازدهم, تاریخ دقیق انتخابات مجلس ۱۴۰۲, تاریخ برگزاری انتخابات مجلس ۱۴۰۲, انتخابات مجلس ۱۴۰۲, انتخابات, انتخابات مجلس, انتخابات مجلس شورای اسلامی


میزان مشارکت تهران در انتخابات چند درصد بود؟

۱۴۰۲/۱۲/۱۲

خبرگزاری مهر، میزان مشارکت مردم تهران در انتخابات روز گذشته را ۲۴ درصد اعلام کرد.

در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی که سال ۱۳۹۸ برگزار شد، ۲۶/۲۴ درصد از تهرانی ها پای صندوق های رای رفته بودند.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نیز میزان مشارکت مردم تهران، ۳۴/۳۹ درصد بود.

با این اوصاف، کمترین میزان مشارکت مردم تهران در یک انتخابات، در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ رقم خورده است.


جزئیات لیست‌های انتخاباتی استان تهران برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

۱۴۰۲/۱۲/۸

تنها ۲ روز مانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، فهرست‌های مختلفی در تهران ارائه شده است که هر یک با گرایش و طرز فکر خاص خود در انتخابات حاضر خواهند شد. علی مطهری نماینده ادوار مجلس و نایب رئیس مجلس دهم، لیستی از نیرو‌های معتدل اصولگرا و اصلاح‌طلب و البته مستقل را به عنوان «صدای ملت» تهیه کرد. چهار حزب اصلاح‌طلب و اعتدالی ندای ایرانیان، اعتماد ملی، کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه از لیست مطهری در تهران حمایت کردند.


بیانیه عارف در آستانه برگزاری انتخابات؛ با یک انتخابات استاندارد فاصله داریم

۱۴۰۲/۱۲/۸

«کشور ما همچنان با یک انتخابات استاندارد و کاملا دموکراتیک فاصله دارد که به نظر می‌رسد یکی از دلایل آن برتری نهاد‌های انتصابی بر نهاد‌های انتخابی در این امور است، ولی در همین فضای حداقلی باید برای اصلاح حکمرانی نقش آفرینی کرد. جریان اصلاحات همیشه معتقد است که صندوق رای در یک انتخابات رقابتی می‌تواند مبدا تحولات شگرف در جامعه شود و راه برون رفت از شرایط فعلی نیز از این طریق ممکن است.»


علی مطهری: فهرست ما نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب است و برای هیچ‌کدام از این گروه‌ها اصالتی قائل نیست/ ۴ حزب اصلاح‌طلب و صدای ملت برای شهرستان‌ها فهرست می‌دهند

۱۴۰۲/۱۲/۴

فهرست ما نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب است و در واقع صدای مردم است و برای هیچ‌کدام از این گروه‌ها اصالتی قائل نیست.

ما اعتقاد داریم که دیوار کشیده شده بین این دو ناشی از روابط افراد و شخصیت‌ها است و در واقع اختلاف اساسی وجود ندارد و اینطور نیست که اینها نتوانند با وجود اختلاف فعلی باهم کار کنند. ما باید این دسته‌بندی‌ها را کنار بگذاریم.

صدای ملت و ائتلاف چهارگانه احزاب اصلاح‌طلب فهرست مشترکی برای شهرستان‌های کشور ارائه خواهند داد./ فارس


لیست کامل نامزدهای انتخاباتی مجلس در حوزه انتخابیه تهران

۱۴۰۲/۱۲/۳

فهرست کامل سه هزار و ۵۴۵ نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس منتشر شد.


۷ عضو پایداری در لیست شورای ائتلاف قرار گرفتند: اصولگرایان سه لیستی

۱۴۰۲/۱۱/۲۹

برخی سخنان و تحولات در جریان اصولگرایی آن‌ها را روی تمرکز روی لیست‌های حداقلی (سه لیست) و در تحلیلی دیگر (چهار لیست) هدایت خواهد کرد. به این ترتیب تا اینجای کار به نظر می‌رسد که سرلیستی محمد‌باقر قالیباف در شورای ائتلاف در تهران و سرلیستی حمید رسایی نیز در ائتلاف امنا قطعی شده است. بزرگ‌ترین عامل اختلافی میان آن‌ها موضوع سرلیستی در لیست‌های انتخاباتی است.


تبلیغات انتخابات مجلس چه زمانی آغاز می‌شود؟

۱۴۰۲/۱۱/۲۴

دریافت شکایت از داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده لیکن شورای نگهبان نظر به عدم تایید یا عدم احراز دارد، از ۲۱ تا ۲۳ بهمن‌ماه صورت گرفت و بررسی مجدد صلاحیت‌ها تا ۳۰ بهمن‌ماه به‌طول می‌انجامد.

۱ اسفند ۱۴۰۲ نظر شورای نگهبان درخصوص ردصلاحیت همه داوطلبانِ ردصلاحیت‌شده ابلاغ و اسامی نامزدهای تأییدشده منتشر می‌شود.

۳ اسفند تا ۹ اسفندماه مهلت تبلیغات انتخاباتی نامزدها در نظر گرفته شده است.


روزنامه اصولگرا: بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب، “نه” به خاتمی و سلام به واقعیت است/ رفتار انتخاباتی اصولگرایان مبتذل و در حد بازی اسم فامیل است

۱۴۰۲/۱۱/۲۴

روزنامه فرهیختگان نوشته است:

بیانیه ۱۱۰ فعال سیاسی اصلاح‌طلب را باید به فال نیک گرفت، نه‌تنها به‌خاطر اینکه دعوت به حضور موثر در انتخابات را به‌عنوان یک کنش مدنی ترویج می‌کند -‌که البته این هم مهم است‌- بلکه به‌خاطر اینکه در حد خود جریان سیاست‌ورزی در ایران را به‌سمت چالش واقع‌گرایی سوق می‌دهد.

امروز در عرصه سیاسی ایران کنشگران را می‌توان از جنبه نوع مواجهه با واقعیت به دو دسته تقسیم کرد؛ واقعیت‌گریزان و واقعیت‌پذیران. در هر دو دسته کلاسیک سیاست‌ورزان ایرانی یعنی اصولگرا و اصلاح‌طلب البته از هر دو نوع دیده می‌شود. نامه ۱۱۰ اصلاح‌طلب واقعیت‌پذیرانه است، چون از یک تجربه زیستی برآمده از واقعیت‌گریزی می‌آید.

تجربه تاریخی فشرده‌ای که در آن انباشتی از تجربه‌های شکست‌خورده و موفقیت‌آمیز از رادیکالیسم تا پراگماتیسم دیده می‌شود، از تحصن نافرجام مجلس ششمی‌ها در زمستان ۸۲ و ترجیح خیابان به صندوق در تابستان داغ ۸۸ گرفته تا رای مخفیانه پای قله دماوند در اسفند ۹۰ و کمپین درست کردن برای آیت‌الله موحدی‌کرمانی و مرحوم ری‌شهری در سال ۹۴، اینها فراز و فرودهایی است که طیفی از اصلاح‌طلبان را به این نتیجه رسانده که مسیر تندروی بن‌بست است.


حدادعادل: شورای ائتلاف به سرلیستی قالیباف لیست می‌دهد

۱۴۰۲/۱۱/۲۳

حداد عادل گفت: بعید نیست چند لیست بیرون بیاید چراکه کسی نمیتواند کسی را مجبور کند. ما در انتخابات مجلس یازدهم نیز شاهد بودیم در کنار فهرست شورای ائتلاف چند فهرست دیگر هم منتشر شد، اما بایدتوجه داشت که مردم خودشان انتخاب می‌کنند انتخاب با مردم است و میزان هم رای ملت است.


زاکانی، خواستار ردصلاحیت «تاج‌گردون» در انتخابات مجلس شد

۱۴۰۲/۱۱/۴

علیرضا زاکانی، شهردار تهران: انتظار می‌رود کسی که با بررسی اسناد و رای نمایندگان از مجلس یازدهم اخراج شده و اینک با مسامحه برخی مسئولان تاکنون رد صلاحیت نشده را بررسی جدی کرده و نگذارند انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.


فرزند مهدی چمران نامزد انتخابات مجلس شد؟

۱۴۰۲/۱۱/۳

این روزها که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هستیم بازار تایید صلاحیت نامزدهای حضور در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حسابی داغ است و در چند هفته اخیر هم روند اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان شدت گرفته است؛ موضوعی که البته با واکنش های گسترده و متعددی هم از سوی نامزدهای تایید صلاحیت شده و نشده همراه بوده است.

حضور یک نام در میان نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی این احتمال را قوت بخشیده است که فرزند مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم سودای حضور در بهارستان را دارد.

مهدی چمران همچنین یک سال پیش از اینکه بخواهد به اخبار منتشر شده درباره پسرش پاسخ دهد، در بخشی از یک مصاحبه تلویزیونی درباره فرزندانش به محمدحسین اشاره کرده و گفته بود: «محمدحسین که فرزند کوچک من است که معماری خوانده و فعلاً کاری ندارد و خود برای خود کار درست می‌کند و طراحی می‌کند.| اقتصادنیوز


پاسخ میرسلیم به احتمال سرلیستی قالیباف در انتخابات اسفند /اصولگرایان سهم خواهی را کنار می گذارند؟

۱۴۰۲/۱۰/۲۹

مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس:

رقابت درونی در جبهه به اصطلاح اصولگرایی وجود دارد و نمونه آن فهرست‌های غیررسمی منتشر شده است.

رقابت کاملا طبیعی است اما به دلیل اینکه رقابت اصلی با جبهه اصلاح‌طلبان است، احتمال این که اصولگرایان سهم‌خواهی را کنار بگذارند و بر مبنای شاخص‌های ارزشی به فهرست واحدی برسند، وجود دارد.

البته اگر ما موفق می‌شدیم اشکال بزرگی که در قانون انتخابات وجود دارد را بر طرف می کردیم، به این ترتیب که تعریف منطقی و اصولی از حوزه انتخابیه داشتیم و هر حوزه به یک نماینده می‌رسید، قطعا انتخابات برای مردم ساده‌تر و مشارکت قوی‌تر صورت می‌گرفت و از آن طرف رقابت واقعی‌تر و نمایندگان شایسته‌تری انتخاب می‌شدند.

فهرست دادن تحمیل بر مردم است و با قانون موجود چاره‌ای جز آن و تن دادن به ضعف‌ها و اشکالات آن نداریم. اگر انتخابات با حوزه‌های تک نماینده انجام می‌شد، موضوع سرفهرست که نوعی اخلال در تشخیص مردم پدید می‌آورد، نیز منتفی می‌شد./خبرآنلاین


فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای نامزد‌ها

۱۴۰۲/۱۰/۲۰

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۲۰۸ حوزه انتخابیه داریم، تاکید کرد: علاوه بر برنامه‌های شبکه‌های استانی، ۲۰۰ حوزه انتخابیه توسط صدا و سیما پوشش داده می‌شود و برنامه ضبطی هر کاندیدا در مدت زمان ۲۰ دقیقه پخش می‌شود.


رئیس ستاد انتخابات: مردم با گواهینامه هم می‌توانند رای بدهند!

۱۴۰۲/۱۰/۱۶

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در این انتخابات مردم با کارت سربازی، گواهینامه، گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه می‌توانند رای بدهند.


محمودزاده: ۴۰ درصد نمایندگان اهل سنت مجلس ردصلاحیت شدند /موافقت با استیضاح وزیر کشور باعث ردصلاحیتم شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۶

جلال محمودزاده از جمله نمایندگان اهل سنت است که صلاحیت او هم در هیئت اجرایی و هم در هیئت نظارت رد شده است.


دبیر ستاد انتخابات: داوطلبان انتخابات مجلس که صلاحیت‌شان در هیئت نظارت احراز نشده، می‌توانند از ۱۷ تا ۱۹ دی اعتراض خود را ثبت کنند.

۱۴۰۲/۱۰/۱۶


۴ منتقد اصلی دولت ابراهیم رئیسی ردصلاحیت شدند

۱۴۰۲/۱۰/۱۵

از ۲۶ نماینده فعلی ردصلاحیت‌شده، نام ۴ منتقد دولت ابراهیم رئیسی هم به چشم می‌خورد.

بر همین اساس نام جلال محمودزاده نماینده مهاباد، احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت و جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تایباد در بین ردصلاحیت‌شدگان است.

آنها در مجلس یازدهم از جمله چهره‌های منتقد دولت ابراهیم رئیسی بودند و مشخصا از مخالفان طرح ها و لوایح مرتبط با فیلترینگ، حجاب و عفاف و …محسوب می شوند.|خبرآنلاین


ردصلاحیت حشمت الله فلاحت پیشه و یک نماینده منتقد دولت /نماینده سیلی زننده به سرباز تایید صلاحیت شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۵

از شب گذشته خبرهایی درباره تایید یا ردصلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان در برخی رسانه ها و فضای مجازی درحال منتشر شده است.

براساس این خبرها، حشمت الله فلاحت پیشه نماینده ادوار از حوزه تهران رد صلاحیت شده است.

در میان اسامی ردصلاحیت شده نام رحیمی جهان آبادی نیز به چشم می خورد.

احسان ارکانی نماینده فعلی نیشابور نیز رد صلاحیت شده است.

عنابستانی نماینده سبزوار، زنگنه نماینده تربت حیدریه، نیک بین نماینده کاشمر و هاجر چنارانی نماینده نیشابور تایید صلاحیت شده اند./خبرآنلاین


شورای نگهبان صلاحیت نمایندگان چه شهرهایی را رد کرد

۱۴۰۲/۱۰/۱۵

طبق اعلام هادی طحان نظیف،سخنگوی شورای نگهبان۲۷۵ نماینده فعلی مجلس برای انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، صلاحیت ۲۶ نماینده تایید نشده است.

اسامی برخی از نمایندگان رد صلاحیت شده به شرح زیر است:

سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل
علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز
شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان
علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل
کمال علیپور نماینده مردم قائم شهر
علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری
حسن محمد یاری نماینده مردم تالش و رضوانشهر
سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه
عادل نجف زاده نماینده مردم خوی
الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان
جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد


خبر فوری برای کاندیداهای انتخابات مجلس /منتظر این پیامک باشید

۱۴۰۲/۱۰/۱۴

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: جمعه ۱۵ دی نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های نظارت به داوطلبان اعلام می شود، نتایج را هم به خود داوطلبان پیامک می زنیم و هم به فرمانداری ها اعلام می کنیم.


یک خبرگزاری دولتی: شورای نگهبان صلاحیت پزشکیان و نوبخت را تایید کرد

۱۴۰۲/۱۰/۱۴

خبرگزاری دولتی برنا نوشت: بنا بر شنیده ها صلاحیت مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس شورای توسط شورای نگهبان تایید شد.

این خبرگزاری همچنین نوشت: صلاحیت محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدل و توسعه توسط شورای نگهبان تایید کرد.


حسن روحانی برای انتخابات مجلس لیست نمی‌دهد

۱۴۰۲/۹/۲۷

نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه: آقای روحانی احساس کردند که با توجه به سوابق قبلی خدمتی‌شان می‌توانند در مجلس خبرگان حضور پیدا بکند.

نوع گرایششان این است که نظام در این مرحله نباید تنها باشد و ایشان باید در این عرصه حضور پیدا بکنند.

این را از منِ مطلع بدانید که ایشان دنبال این نیست که یک لیستی برای مجلس شورای اسلامی ارائه بکند.


هشدار باهنر به اصولگرایان / اصلاح طلبان به دو گروه تقسیم می‌شوند

۱۴۰۲/۹/۲۲

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه مهندسین :

اصلاح طلبان به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای از آن‌ها اعتقاد به تحریم انتخابات دارند اما عده‌ای دیگر حیات خود را وابسته به حضور در انتخابات و مشارکت می‌دانند، مطابق اخبار واصله آن‌ها تا حدودی تهران به یک لیست واحد رسیده‌اند و این می‌تواند اصولگرایان را نسبت به لزوم وحدت هوشیار سازد.

درحال حاضر اصولگرایان به دنبال ایجاد وفاق هستند، پنج گروه در جبهه اصولگرایی آمادگی خود برای حضور و ارائه لیست در انتخابات را اعلام کرده اند و در این بین سهم خواهی آسیب به ائتلاف و وحدت اصولگرایان می زند و امیدواریم با کمک همه احزاب و تشکل های فعال حوزه اصولگرایی بتوانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم./آرمان امروز


پرویز سروری: پایداری در انتخابات ۹۸ می‌گفت قالیباف را از لیست حذف کنید تا وحدت کنیم، زیربار نرفتیم

۱۴۰۲/۹/۸

پرویز سروری عضو شورای ائتلاف اصولگرایان درباره وحدت انتخاباتی این جریان سیاسی می گوید:

عده ای از اصولگرایان معتقدند چون ما رقیب جدی نداریم، پس باید وارد وزن‌کشی‌های درون‌گفتمانی شویم و تنور انتخابات را به این شیوه گرم کنیم، اما من معتقدم این تلقی غلطی است که ما رقیب نداریم. حداقل بیش از هزار نفر از جریان رقیب در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. این ثبت‌نام به این معناست که می‌خواهند در انتخابات حضور جدی داشته باشند، پس با این فرض‌های غلط نباید پوست موز زیر پای جریان انقلاب انداخت.

اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات اسفند حتماً فهرست خواهند داد. به ثبت‌نام‌ها هم نگاه کنید نشان می‌دهد که افراد این جریان هستند. معتقدم جریان آقای لاریجانی هستند هم حضور جدی در انتخابات خواهند داشت و مدلی انتخاباتی بر اساس ظرفیت نمایندگان ادوار طراحی کرده‌اند.

ما در انتخابات مجلس گذشته به این نتیجه رسیده بودیم که وحدت با پایداری ممکن نیست و بر همین اساس برنامه‌ریزی کرده بودیم چراکه از جلسات چند ساعته نتیجه نگرفتیم. در این انتخابات مجلس یازدهم پایداری می‌گفت که یکی از گزینه‌های مهم شورای ائتلاف(آقای قالیباف) از فهرست حذف شود تا ما وحدت کنیم. ما قبول نداشتیم، گفتیم در انتخابات و این فهرست، این فرد جزو خط قرمزهای ماست.

من با شناختی که از آقای خاتمی دارم، فکر می‌کنم قطعاً پشت تحریم مطلق قرار نخواهد گرفت، بنابراین او یا جزو تحریم‌های اعمالی خواهد بود یا به صورت محدود در انتخابات کنشگری و مشارکت خواهد کرد. خاتمی تحریمی نخواهد شد، ولی اینکه مثل گذشته هم بیاید تکرار کند هم بعید می‌دانم تکراری در کار باشد./جوان


نامه علی مطهری به هیئت نظارت استان تهران در اعتراض به رد صلاحیتش برای انتخابات مجلس دوازدهم

۱۴۰۲/۸/۲۱

نه اقدام مسلحانه داشته‌ام و نه سطل آشغالی آتش زده‌ام و اساساً این کارها را بلد نیستم/ ممکن است با نظر ولی‌فقیه در موضوعی موافق نباشیم و این مخالفت را ابراز کنیم؛ این هم به معنی عدم وفاداری به ولایت فقیه نیست


آیت‌الله جنتی داوطلب مجلس خبرگان نشد

۱۴۰۲/۸/۲۰

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس مجلس خبرگان رهبری داوطلب ششمین دوره از انتخابات این مجلس نشد.

این خبر از سوی یکی از نزدیکان آیت‌الله جنتی تایید شد اما از دلیل انصراف رئیس مجلس خبرگان برای عدم نامزدی در این دوره انتخابات اطلاعی در دست نیست‌./ایرنا


ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان آغاز شد

۱۴۰۲/۸/۱۴

رئیس ستاد انتخابات کشور: ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری از دقایقی پیش آغاز شد و به‌مدت ۷ روز از ساعت ۸ الی ۱۸ در ستاد انتخابات وزارت کشور، فرمانداری قم و هم‌چنین تمام فرمانداری‌های سراسر کشور به‌صورت حضوری انجام خواهد گرفت.


نام‌نویسی از نامزدهای دور ششم مجلس خبرگان از ۲۷ مهر آغاز می‌شود

۱۴۰۲/۷/۶

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری از آغاز نام‌نویسی انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری از ۲۷ مهرماه در وزارت کشور و فرمانداری‌ها خبر داد.


ادعای کیهان درباره ثبت‌نام چراغ خاموش اصلاح طلبان در انتخابات مجلس

۱۴۰۲/۵/۳۱

روزنامه کیهان با استناد به مصاحبه چند چهره اصلاح طلب مدعی کاندیداتوری چراغ خاموش اصلاح طلبان در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شد.

روزنامه کیهان با استناد به مصاحبه چند چهره اصلاح طلب مدعی کاندیداتوری چراغ خاموش اصلاح طلبان در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شد.

این خبر را محمدرضا خباز، (معاونت امور تقنینی در معاونت پارلمانی دولت روحانی و استاندار اسبق سمنان) عنوان کرد و گفت:

آنچه مسلم است جبهه اصلاحات ۴۵ نفر هستند که ۱۵ نفر اشخاص حقیقی منتخب آقای خاتمی هستند و ۳۰ نفر دیگر نیز از ۳۰ حزب اصلاح‌طلب حضور دارند. این ۴۵ نفر اختیار را در ید تصمیم‌گیری خود اصلاح‌طلبان قرار دادند، اما ۵ حزب اصلاح‌طلب مقداری پا را فراتر گذاشتند.


انتخابات مجلس دوازدهم

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین برای انتخاب نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد. پس از موافقت شورای نگهبان با یکی از تواریخ پیشنهادی وزارت کشور، تصمیم بر این شد که این انتخابات همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه برپا بشود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند سال جاری در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. این انتخابات بر اساس قانون جدیدی که در مجلس بررسی و تصویب شد، برگزار خواهد شد و به همین دلیل برخی امور اجرایی انتخابات با دوره‌های پیشین تفاوت‌هایی خواهد داشت.

انتخابات مجلس ۱۴۰۲ ویکی پدیا

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین برای انتخاب نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد. پس از موافقت شورای نگهبان با یکی از تواریخ پیشنهادی وزارت کشور، تصمیم بر این شد که این انتخابات همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه برپا بشود.

انتخابات مجلس ۱۴۰۲ در چه ماهی است

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ماه اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین برای انتخاب نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد.

تاریخ انتخابات مجلس ۱۴۰۲

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند سال جاری در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. این انتخابات بر اساس قانون جدیدی که در مجلس بررسی و تصویب شد، برگزار خواهد شد و به همین دلیل برخی امور اجرایی انتخابات با دوره‌های پیشین تفاوت‌هایی خواهد داشت.

زمان انتخابات مجلس دوازدهم

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس برگزار خواهد شد.

زمان ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم

ثبت نام اولیه داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی مدت یک هفته (۲۷ مهر تا ۳ آبان ۱۴۰۲) انجام گرفت. در این دوره ۲۴٫۸۲۹ داوطلب اسم‌نویسی کردند که ۱۲ درصد آنها خانم هستند. ۱٫۲۱۸ هیئت اجرایی کار انتخابات را انجام می‌دهند و ۴ تا ۱۸ آبان زمان بررسی صلاحیت داوطلبان بوده‌است.

زمان ثبت نام انتخابات مجلس ۱۴۰۲

به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، انتخاب شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط زیر باشند:

اعتقاد و التزام عملی به اسلام؛

التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛

تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛

ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه؛

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن؛

نداشتن سوء شهرت در حوزهی انتخابیه؛

داشتن سلامت جسمی و روانی به گونه‌ای که توانایی متعارف انجام وظایف نمایندگی را داشته باشد؛

حداقل سن سی (۳۰) سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج (۷۵) سال تمام؛

گواهی معتبر و مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط مبنی بر داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضائی در یک یا همه آنها در بخش دولتی، عمومی یا غیرعمومی؛

داشتن کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم قانونی.

الف: داوطلبان نمایندگی اقلیتهای دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور در بند (۱) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابتالعقیده باشند.

ب: هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب میشود.

ج: ملاک محاسبه سن اشخاص برای ثبت نام در انتخابات، بر اساس تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاههای ذی‌ربط به استثنای محاکم قضائی ملاک عمل نمی باشد.

د: براساس ماده (۱۸) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۳۱/۳/۷۴ و تبصره ماده (۲۱) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۱۳۶۸/۰۹/۱۳ و بند «الف» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم و جزء (۶) بند «ث» ماده (۸۸) قانون برنامه ششم، کلیه جانبازان، آزادگان، رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند و همچنین فرزندان شهدا، از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند.

داوطلبان گرامی پیش از تکمیل کاربرگ پرسشنامه، می بایست به نکات زیر دقت کنند:

تکمیل این پرسشنامه مبتنی بر تبصره ۳ ماده ۵۳ است که حاوی اطلاعات شخصی و خانوادگی و سوابق از جمله علمی، شغلی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی داوطلب است. این پرسشنامه توسط وزارت کشور تهیه و به تأیید هیأت مرکزی نظارت رسیده است.

پس از تکمیل پرسشنامه و اخذ شناسه رهگیری، ثبت نام نهایی شده و به هیچ عنوان امکان ویرایش اصلاح و یا اعتراض برای داوطلب وجود ندارد، لذا ضروریست داوطلب با دقت کامل پرسشنامه را تکمیل کنند.

چنانچه به غیر از نام و نام خانوادگی مندرج در شناسنامه، به نام دیگری نیز مشهور هستید، لازم است در قسمت «شهرت» این پرسشنامه آن را اعلام کنید. درج «شهرت» در آگهی اسامی نامزدها (روز اخذ رأی)، منوط به درج آن در این پرسشنامه و تأیید هیأت اجرایی است.

شورای نگهبان می‌تواند به منظور اطمینان از داشتن «سلامت جسمی و روانی»، «توانایی متعارف انجام وظایف نمایندگی» و «عدم اعتیاد به مواد مخدر یا روانگردان» داوطلبان، موضوع را از «سازمان پزشکی قانونی» استعلام کند. (تبصره ذیل بند ۷ ماده ۳۱)

به منظور تدقیق و تسریع در امر احراز صلاحیت، داوطلبان می‌توانند به صورت اختیاری، شرح مختصری از زندگی خود، افتخارات و آثار و مدارک اثباتی را در محل تعیین شده ثبت و یا افراد موثقی را به عنوان «معرف» معرفی کنند.

عدم تکمیل پرسشنامه مخصوص اعلام داوطلبی، عدم بارگذاری مدارک و گواهینامه‌های مربوط و یا عدم اخذ شناسه رهگیری در موعد مقرر به منظور تأیید نهایی ثبت نام، به منزله عدم ثبت نام است. (تبصره ۲ ماده ۵۳)

یک شماره حساب غیرتجاری مربوط به هزینه‌های انتخاباتی خود را نزد بانک‌های عامل تعیین و یا افتتاح کرده و گواهی اخذ شده از بانک را مبنی بر اینکه اطلاعات مربوط به حساب یاد شده بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت، قابل رصد خواهد بود، در کاربرگ پرسشنامه بارگذاری کنند. (قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۰۶)

فردی را به عنوان نماینده مالی (این شخص می‌تواند یک شخص حقیقی و یا یک شخص حقوقی در حوزه امور مالی و یا خود داوطلب باشد) در کاربرگ پرسشنامه معرفی کنند. (قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۰۶)

گواهی‌های لازم جهت بارگذاری در حین ثبت‌نام:

ارائه گواهی معتبر و مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط از سوی همه داوطلبان، مبنی بر داشتن حداقل ۵ سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضایی در یک یا همه آن‌ها در بخش دولتی، عمومی یا غیرعمومی در هنگام ثبت نام (دستورالعمل آن از تارنمای وزارت کشور قابل دریافت می باشد)

ارائه گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء یا قطع هرگونه رابطه استخدامی و همکاری و عدم اشتغال در پست یا مقام یا سمت یا مشاغل ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط مشمولان این ماده.

انتخابات مجلس بعدی

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند سال جاری در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. این انتخابات بر اساس قانون جدیدی که در مجلس بررسی و تصویب شد، برگزار خواهد شد و به همین دلیل برخی امور اجرایی انتخابات با دوره‌های پیشین تفاوت‌هایی خواهد داشت.


تعیین شرایط عمومی جدید نامزدهای انتخابات مجلس

۱۴۰۱/۵/۳۰

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس: حداقل سن داوطلبین ورود به مجلس شورای اسلامی ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام در هنگام ثبت نام است.

داشتن حداقل مدرک تحصیلی معتبر در مقطع کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزوی که در نهادها و سازمان های جمهوری اسلامی دارای ارزش استخدامی بوده است.

گواهی معتبر و مورد تایید بالاترین مقام دستگاه مربوطه مبنی بر داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار اجرایی، آموزشی یا پژوهشی در بخش عمومی یا خصوصی دولتی یا غیر دولتی در هنگام ثبت نام داشته باشد./ ایسنا


مهلت شورای نگهبان برای رسیدگی به شکایات رد صلاحیت شدگان افزایش یافت

۱۳۹۹/۲/۱۴

مجلس مهلت شورای نگهبان را برای رسیدگی به شکایات نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس از ۲۰ روز به ۳۰ روز افزایش داد.


محدوده نظارت استصوابی بر انتخابات مجلس تعیین شد

۱۳۹۹/۲/۱۴

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر با ماده ۳ این طرح موافقت کردند.

طبق مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی این ماده به شرح ذیل اصلاح شده است: نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی به عهده شورای نگهبان است، این نظارت استصوابی است و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تائید و رد صلاحیت نامزدها طبق مواد این قانون می‌شود./ ایرنا

 


انتخابات تفرش ابطال شد / نماینده منتخب تفرش نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند

۱۳۹۹/۲/۱۰

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: «سینا کمالخانی» منتخب تفرش در مجلس به دلیل اینکه آن موسسه اعتبار ندارد مدرک او هم اعتبار ندارد و نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند.

کدخدایی تاکید کرد: در صورت عدم ورود کمالخانی به مجلس یازدهم آراء آن حوزه ابطال شده و در مرحله میان‌دوره‌ای مجلس فرد جدید برای ورود به مجلس یازدهم از حوزه تفرش مجددا انتخاب خواهد شد./ایلنا


صدور اعتبارنامه تمامی منتخبین مجلس یازدهم؛ برگزاری ۳ انتخابات در ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۲/۹

رئیس ستاد انتخابات کشور:

صحت انتخابات در تمامی ۲۰۸ حوزه انتخابیه کشور از سوی شورای نگهبان تایید شده است

اعتبارنامه تمامی ۲۷۹ نفر منتخبین مجلس یازدهم از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

به منظور پرهیز از ایجاد هزینه های سنگین، انتخاب نمایندگان در دو حوزه انتخابیه تهران و آستانه اشرفیه که منتخبین آنها به رحمت خدا رفته‌اند، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده برگزار خواهد شد.

به این ترتیب، در سال ۱۴۰۰ علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز به صورت همزمان خواهیم داشت


وزیر کشور گفت: بدون هیچ گونه اختلاف، نتیجه انتخابات در این دوره در تمام حوزه های انتخابیه تأیید شد./ صدا و سیما

۱۳۹۹/۲/۹


مجازات حبس در انتظار گزارش‌های کذب درباره کاندیداهای انتخابات

۱۳۹۹/۲/۳

نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات، مقرر کردند چنانچه دستگاه، مقام یا گزارش دهنده، گزارشی خلاف واقع علیه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها ارائه دهد به مجازات حبس یا محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شود.

داوطلب رد صلاحیت شده می تواند ظرف مهلت ۵ روز پس از اعلام نتایج بررسی اعتراض، نزد محاکم قضایی صالح علیه دستگاه، مقام و یا شخص گزارش دهنده حسب مورد شکایت کند.

محاکم قضایی قضایی موظفند خارج از نوبت و حداکثر ظرف مهلت ۱۰ روز به شکایت رسیدگی و رای خود را صادر کنند.

هرگونه گزارش فاقد هویت گزارش دهنده بی اعتبار و ممنوع و هر گونه تصمیم گیری مبتنی بر چنین گزارشاتی جرم بوده و متخلف مشمول مجازات موضوع این ماده می شود./خبرآنلاین


برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در شهریور

۱۳۹۹/۱/۳۰

کدخدایی:

طبق توافق با وزارت کشور فعلا مقرر شده است که مرحله دوم انتخابات مجلس، شهریور برگزار شود مگر اینکه وضع مهار بیماری کرونا به گونه‌ای باشد که تصمیم جدیدی بگیریم./شبکه خبر


تایید صحت مرحله اول انتخابات مجلس / احتمال تغییر در زمان برگزاری مرحله دوم

۱۳۹۹/۱/۳۰

سخنگوی شورای نگهبان از تایید صحت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه انتخابیه باقیمانده و اتمام بررسی صحت مرحله نخست انتخابات مجلس در این شورا خبر داد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبق توافق با وزارت کشور فعلا مقرر شده است که مرحله دوم از یازدهمین دوره انتخابات مجلس، شهریور برگزار شود مگر اینکه وضع مهار بیماری کرونا به گونه‌ای باشد که تصمیم جدیدی بخواهیم در این باره بگیریم./ خبرگزاری صداوسیما


برگزاری انتخابات دوم اسفند بدون ابطال حتی یک صندوق رأی در استان تهران

۱۳۹۹/۱/۹

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به برگزاری مطلوب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات دوم اسفند بدون ابطال حتی یک صندوق رأی در استان تهران برگزار شد/ ایسنا


کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۲/۲۵

شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس در تاریخ ۲۱ شهریور موافقت کرد./تسنیم


جایگزین “فاطمه رهبر” در انتخابات میان‌دوره‌ای ۱۴۰۰ مشخص می‌شود

۱۳۹۸/۱۲/۱۷

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در موعد مقرر برگزار می‌شود. نفر جایگزین شادروان فاطمه رهبر در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۱۴۰۰ انتخاب خواهد شد./ ایرنا


شورای نگهبان صحت انتخابات در ٣٧ حوزه دیگر را تایید کرد

۱۳۹۸/۱۲/۱۴


کدخدایی: صحت یازدهمین انتخابات مجلس در ۱۳۴ حوزه انتخابیه تایید شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۳

سخنگوی شورای نگهبان از تایید صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس در ۵۰ حوزه انتخابیه جدید خبر داد و گفت: در مجموع صحت انتخابات در ۱۳۴ حوزه انتخابیه از سوی شورای نگهبان تایید شده است./شبکه خبر


تایید صحت انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان از سوی شورای نگهبان

۱۳۹۸/۱۲/۱۲

مراتب تایید صحت انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور واصل شد./ ایسنا


آمار میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

۱۳۹۸/۱۲/۱۱

آمار میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

آمار میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی


جایگزین نماینده متوفی آستانه اشرفیه چگونه انتخاب می‌شود؟

۱۳۹۸/۱۲/۱۰

عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور:

طبق قانون در دور دوم انتخابات مجلس در ۲۹ فروردین نماینده‌ای دیگری در این حوزه انتخابیه به رأی مردم انتخاب می‌شود. /آنا


کدخدایی: صحت انتخابات مجلس در ۳۴ حوزه انتخابیه تایید شد

۱۳۹۸/۱۲/۷


ریزش ۸۰ درصدی مجلس دهم

۱۳۹۸/۱۲/۵

فقط ۵۷ نماینده فعلی در مجلس بعدی هم حضور خواهند داشت/ایسنا


وزیر کشور مشارکت مردم در انتخابات را ۴۲ درصد اعلام کرد

۱۳۹۸/۱۲/۵

محمدباقر قالیباف به‌عنوان شهردار اسبق تهران بالاخره با مشارکت ۲۶ درصدی از مردم تهران رأی گرفت.

او بیش از یک دهه است که در انتخابات شرکت می‌کند، اما اقبالی از سوی مردم نداشت/شرق


آمار عجیب از آرای باطله انتخابات در تهران و یزد!

۱۳۹۸/۱۲/۴

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

میزان آرای باطله انتخابات حوزه یزد و اشکذر در رتبه دوم تعداد آرا قرار گرفت. آرای باطله یزد با حدود ۲۴ هزار برگ رأی؛ دقیقاً بعد از نفر اول انتخابات و رقمی حدود ۱۴ درصد کل آرا بود.

همچنین در یکی از حوزه‌های انتخابیه استان تهران، آراء باطله از آراء نفر اول که به مجلس راه یافت بیشتر بود. آراء نماینده منتخب حدود ۳۹ هزار و آراء باطله حدود ۵۵ هزار!


آیت‌ الله مصباح یزدی به مجلس خبرگان راه یافت

۱۳۹۸/۱۲/۴

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی:

از مجموع آرای مأخوذه، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی با کسب ۶۲٫۵ درصد آرا به عنوان نماینده برگزیده مردم از حوزه انتخابیه خراسان رضوی انتخاب شد/ ایسنا


نمایندگان تهران در مجلس خبرگان رهبری مشخص شدند

۱۳۹۸/۱۲/۴

علی مومن پور با ۹۶۳ هزار و ۶۰۵ رای، عباسعلی اختری با ۹۶۱ هزار و ۷۷۳ رای و غلامرضا مصباحی مقدم با ۷۰۸ هزار و ۷۷۴ رای به مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم راه یافتند


«غلامرضا فیاضی» به عنوان نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

۱۳۹۸/۱۲/۴


محمد یزدی با ۲۴۹ هزار و ۱۳۰ رای به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

۱۳۹۸/۱۲/۴


ستاد انتخابات کشور: آیت الله یزدی منتخب مردم قم در مجلس خبرگان شد

۱۳۹۸/۱۲/۴

ستاد انتخابات کشور نتیجه انتخابات اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه قم را اعلام کرد.

بر این اساس، آیت الله محمد یزدی با ۲۴۹۱۳۰ رای از مجموع ۲۹۱۱۳۰ رای صحیح منتخب مردم قم شد.


بازداشت تمام اعضای یک شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار در خراسان رضوی

۱۳۹۸/۱۲/۳

فرماندار خواف:

در جریان برگزاری انتخابات دوم اسفند ماه جاری، همه اعضای یک شعبه اخذ رأی به‌علت سهل‌انگاری بازداشت شدند.

برای این صندوق فرآیند قضایی طی می‌شود و برای این صندوق نیز تقاضای ابطال آرا دادیم.

ابطال یا عدم ابطال آرای این صندوق تأثیری در نتیجه کلی یا تغییر فرد پیروز انتخابات ندارد.


دو منتخب گیلان، مجلس نرفته #کرونا گرفتند

۱۳۹۸/۱۲/۳

سید علی آقازاده و محمدعلی رمضانی دستک، منتخبان رشت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی مبتلا به کرونا هستند/ خبرهاى فورى


آمار ۶ حوزه انتخابیه مشخص شد

۱۳۹۸/۱۲/۳

امیرآبادی، ذوالنوری و زاکانی نماینده قم شدند.

تاکنون تکلیف ۱۷۸ حوزه انتخابیه مشخص شده و اعلام نتایج ۳۰ حوزه باقی مانده است.


آیت الله یزدی به مجلس خبرگان بازگشت

۱۳۹۸/۱۲/۳

زاکانی در کنار امیرآبادی و ذوالنوری نمایندگان قم در مجلس یازدهم شد

با اعلام نهایی میزان آرا در حوزه انتخابیه قم، امیرآبادی، ذوالنوری و زاکانی به عنوان نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و آیت الله یزدی به عنوان نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند./فارس


سخنگوی ستاد انتخابات:

۱۳۹۸/۱۲/۳

نتیجه نهایی منتخبان تهران تا صبح یکشنبه اعلام می‌شود/ایرنا


نتایج انتخابات تهران تا ساعت ۱۶:۱۵ اعلام شد

۱۳۹۸/۱۲/۳

آرای اعلام شده به این شرح است:
۱-محمدباقر قالیباف
۲-سیدمصطفی آقامیرسلیم
۳-مرتضی آقاتهرانی
۴-الیاس نادران
۵-سیدمحسن دهنوی
۶-سیدمحمود نبویان
۷-سیداحسان خاندوزی
۸-محسن پیرهادی
۹- اقبال شاکری
۱۰-ابوالفضل عموئی
۱۱-فاطمه رهبر
۱۲-مجتبی توانگر
۱۳-بیژن نوباوه وطن
۱۴-روح الله ایزدخواه
۱۵-احمد نادری
۱۶-عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی
۱۷-سیدنظام الدین موسوی
۱۸-زهره الهیان
۱۹-مالک شریعتی نیاسر
۲۰-مهدی شریفیان
۲۱-سیدرضا تقوی
۲۲-سمیه رفیعی
۲۳-سیدعلی یزدی خواه
۲۴-علی خضریان
۲۵-فاطمه قاسم پور
۲۶-رضا تقی پور انوری
۲۷-مجتبی رضاخواه
۲۸-غلامحسین رضوانی
۲۹-زهره سادات لاجوردی
۳۰-عزت الله اکبری تالارپشتی
۳۱-وحید یامین پور
۳۲-حمید رسایی
۳۳-علی جعفری
۳۴-علیرضا محجوب
۳۵-محمدصادق شهبازی راد
۳۶-سهیلا جلودارزاده
۳۷-مجید انصاری
۳۸-مصطفی کواکبیان
۳۹-سیدمحمد حسینی
۴۰-سیدمحمد آقامیری/مهر


نتایج نهایی انتخابات در استان البرز / ۲نفر به دور دوم رفتند

۱۳۹۸/۱۲/۳

نماینده عالی دولت در استان البرز:

علی حدادی از حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان

مهدی عسگری از حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد

دیگر نماینده حوزه انتخابیه کرج از بین فاطمه آجرلو و علیرضا عباسی در دوم دوم رای گیری مشخص می شود.


فهرست ۳۶ نامزد پیشتاز تهران در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی

۱۳۹۸/۱۲/۳

۱- محمدباقر قالیباف
۲- سید مصطفی آقامیرسلیم
۳- مرتضی آقا تهرانی
۴- الیاس نادران
۵- سید محسن دهنوی
۶- سید محمود نبویان
۷- محسن پیرهادی
۸- سید احسان خاندوزی
۹- ابوالفضل عمویی
۱۰- فاطمه رهبر
۱۱- اقبال شاکری
۱۲- بیژن نوباوه وطن
۱۳- مجتبی توانگر
۱۴- روح الله ایزدخواه
۱۵- احمد نادری
۱۶- زهره الهیان
۱۷- سید نظام الدین موسوی
۱۸- عبدالحسین روح الامینی
۱۹- مهدی شریفیان
۲۰- سید رضا تقوی
۲۱- مالک شریعتی نیاسر
۲۲- سمیه رفیعی
۲۳- سید علی یزدی خواه
۲۴- علی خضریان
۲۵- فاطمه قاسم پور
۲۶- مجتبی رضا خواه
۲۷- رضا تقی پور انوری
۲۸- زهره سادات لاجوردی
۲۹- غلامحسین رضوانی
۳۰- عزت الله اکبری تالار پشتی
۳۱- وحید یامین پور
۳۲- حمید رسایی
۳۳- علی جعفری
۳۴- علیرضا محجوب
۳۵- صادق شهبازی
۳۶- سهیلا جلودار زاده

شمارش آرای حوزهٔ انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه دارد.


نتایج نهایی انتخابات در استان سیستان بلوچستان

۱۳۹۸/۱۲/۳

زاهدان: حسینعلی شهریاری و فداحسین مالکی

زابل: محمد سرگزی و حبیب الله دهمرده

ایرانشهر: عبدالناصر درخشان

چابهار: معین‌الدین سعیدی

خاش: اسماعیل حسین زهی

سراوان: ملک فاضلی


توییت آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح طلب خطاب به اصولگرایان:

۱۳۹۸/۱۲/۳

پیروزی در میدان بی رقیب مبارکتان باشد


خبرگزاری فارس: اولین آمار از آرای حوزه انتخابیه تهران / قالیباف صدرنشین شد

۱۳۹۸/۱۲/۳

به گزارش فارس، اولین آمار از شمارش آرای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که بیشتر شامل صندوق‌های شمال شهر تهران می‌شود، از آرای محمدباقر قالیباف به عنوان نفر اول حکایت دارد.

با توجه به عدم شمارش برخی صندوق‌ها، امکان تغییر لیست زیر وجود دارد و این لیست نهایی نیست:

۱-محمدباقر قالیباف
۲- مرتضی آقاتهرانی
۳- الیاس نادران
۴- رضا تقی‌پور
۵- سیدمصطفی آقامیرسلیم
۶- عبدالحسین روح الامینی
۷- سیدمحمود نبویان
۸- سید رضا تقوی
۹- سیدنظام‌الدین موسوی
۱۰- زهره الهیان
۱۱- سیدمحسن دهنوی
۱۲- بیژن نوباوه
۱۳-محسن یزدی خواه
۱۴-احسان خاندوزی
۱۵- روح‌الله ایزدخواه
۱۶- علی خضریان
۱۷-فاطمه رهبر
۱۸- ابوالفضل عمویی
۱۹- غلامحسین رضوانی
۲۰- مجتبی توانگر
۲۱- مهدی شریفیان
۲۲-فاطمه قاسم پور
۲۳-سمیه رفیعی
۲۴- احمد نادری
۲۵- مالک شریعتی
۲۶-محسن پیرهادی
۲۷-مجتبی رضاخواه
۲۸- اقبال شاکری
۲۹- عزت‌الله اکبری تالارپشتی
۳۰- زهره سادات لاجوردی


نتایج انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه ها (۳)

۱۳۹۸/۱۲/۳

آذربایجان شرقی/ میانه/ مهدی اسماعیلی و به دلیل اینکه دو کرسی دارد، علی شامی و بهنام صفایی به مرحله دوم رفتند.

آذربایجان غربی/ ماکو، چالدران پل‌دشت و شوط/ محمد علی‌پور

آذربایجان غربی/ میاندوآب/ مهدی عیسی زاده

اصفهان/ لنجان/ حسین رجایی ریزی و علی یوسف‌پور به مرحله دوم راه پیدا کردند.

البرز/ ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان/ علی حدادی

بوشهر/ دشتی و تنگستان/ غلامحسین کرمی

خوزستان/ خرمشهر/ سید لفطه احمدنژاد

زنجان/ خدابنده/ سید البرز حسینی

مازندران/ بابلسر و فریدون‌کنار/ اصغر باقرزاده

مازندران/ تنکابن، عباس آباد و رامسر/ سید سمش‌الدین حسینی

مرکزی/ تفرش، آشتیان و فراهان/ سینا کمال‌خانی

کرمان/ کهنوج، منوجان، رودبار جنوب و قلعه گنج/ منصور شکراللهی

گیلان/ آستارا/ غلامرضا مرحبا

گیلان/ رودبار/ مهرداد گودرزوند چگینی

گیلان/ رودسر و املش/ محمد صفری ملکمیان


علی حدادی نماینده غرب استان البرز  شد

۱۳۹۸/۱۲/۳

علی حدادی کاندیدای انقلابی از حوزه سه شهرستان ساوجبلاغ نظرآباد وطالقان نماینده غرب استان البرز شد.


انتخابات ایران (۲)

۱۳۹۸/۱۲/۳

مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس یازدهم شد

“حجت‌الاسلام احمدپور” نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس یازدهم شد

“پرویز اوسطی” نماینده قروه و دهگلان در مجلس شد

“جلال محمودزاده” نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم شد

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش دانیال در مجلس شد

غلامحسین کرمی از حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و ابراهیم رضایی به عنوان منتخب مردم دشتستان به مجلس راه یافتند

مهدی اسماعیلی نماینده اول میانه شد/ نماینده دوم «میانه» در دور دوم انتخاب می‌شود

«حمدالله کریمی» و «علیرضا زندیان» از بیجار به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند

“الهام آزاد” نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس یازدهم شد


سخنگوی شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۲/۳

نتیجه صحت انتخابات در حوزه‌های سراسر کشور پس از بررسی و جمع‌بندی گزارش‌ها اعلام خواهد شد


با اعلام دبیر ستاد انتخابات کشور، “علیرضا سلیمی” نماینده محلات و دلیجان شد

۱۳۹۸/۱۲/۳


اسامی منتخبان مردم در برخی از حوزه های انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۱۲/۳

حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند: حسین حاتمی

حوزه انتخابیه مهاباد: جمال محمودزاده

حوزه انتخابیه مشگین شهر: محمود عباس زاده

حوزه انتخابیه خمینی شهر: محمدتقی نقدعلی

حوزه انتخابیه دشتستان: ابراهیم رضایی

حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه: مصطفی نخعی/شبکه خبر


نتایج نهایی انتخابات در استان قم

۱۳۹۸/۱۲/۳

احمد امیرآبادی فراهانی

مجتبی ذوالنوری

علیرضا زاکانی


فرماندار دامغان: علی اکبر علیزاده نماینده منتخب مردم حوزه انتخابیه شهرستان آرادان در مجلس شورای اسلامی شد

۱۳۹۸/۱۲/۳

فرماندار درگز:«حسن رزمیان مقدم» به عنوان نماینده درگز در مجلس یازدهم انتخاب شد‌


فرماندار اردکان: محمدرضا دشتی نماینده اردکان در مجلس یازدهم شد/تسنیم

۱۳۹۸/۱۲/۳


فرماندار کاشان: سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس یازدهم شد/تسنیم

۱۳۹۸/۱۲/۳


هنوز هیچ اطلاعیه ای از نتایج شمارش آرا در ستاد انتخابات کشور صادر نشده است.

۱۳۹۸/۱۲/۳

نتیجه نهایی شمارش آرا یکشنبه مشخص می شود


انتخابات در تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد

۱۳۹۸/۱۲/۲

این مهلت تمدید نخواهد شد.


آغازشمارش در برخی شعب اخذ رای

۱۳۹۸/۱۲/۲

پس از اتمام کار اخذ رای آخرین در برخی شعب پلمب صندوق‌های رای با حضور عوامل اجرایی و نظارتی و بازرسی انجام شده و کار شمارش رای در این حوزه آغاز شد.


کدخدایی: همچنان شاهد حضور پرازدحام مردم در شعب اخذ رای هستیم

۱۳۹۸/۱۲/۲


توضیحات رئیس دادگستری قزوین درباره احضار دو خبرنگار و بازداشت ۲۰ نفر در روز انتخابات

۱۳۹۸/۱۲/۲

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین:

دو خبرنگار که صبح امروز احضار شدند، در فضای مجازی علیه یکی از کاندیداها فعالیت داشتند و شاکی خصوصی دارند و پرونده آنان در حال بررسی است.

صبح امروز تخلفاتی داشتیم که حدود ۲۰ نفر بازداشت شدند، همچنین یک مدیر بازداشت شده است.

صبح گزارشاتی به دست ما رسید که از شهرستان‌های اطراف اتوبوس‌هایی به مقصد قزوین در حرکت بودند که این اتوبوس‌ها بعد از کرج توقیف شده و مسافران بازگردانده شدند و از ورود آن‌ها به استان جلوگیری کردیم.


انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳ تمدید شد / تمدید رأی‌گیری در ۴ حوزه انتخابیه استان تهران

۱۳۹۸/۱۲/۲

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس از تمدید رأی‌گیری حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر تا ساعت ۲۳ خبر داد /فارس


محسنی بندپی: میزان مشارکت از ساعت ۲۲ به صورت شهرستانی و استانی اعلام می شود

۱۳۹۸/۱۲/۲

استاندار تهران:

بلافاصله بعد از اخذ رأی شمارش آرا آغاز می‌شود و اطلاع‌رسانی همزمان با شمارش آرا انجام خواهد شد.

بعد از پایان رای گیری تا ساعت ۲۲ میزان مشارکت مردم به صورت شهرستانی و استانی اعلام می شود و وزارت کشور هم مجموع مشارکت مردم در کشور را اعلام خواهد کرد.

مواردی که شبکه‌های معاند درباره اطلاع‌رسانی در خصوص شمارش آرا مطرح می‌شود را کاملاً تکذیب می‌کنیم و قطعاً بعد از پایان رأی‌گیری شمارش آرا شروع می‌شود و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.


امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در دانشکاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران رای خود را به صندوق انداخت

۱۳۹۸/۱۲/۲


کدخدایی: مشارکت نسبت به دور گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان‌ها افزایش یافته است

۱۳۹۸/۱۲/۲

سخنگوی شورای نگهبان:

اعلام صحت انتخابات بعد از پایان شمارش آراست و مهلت قانونی در قانون انتخابات است که بعد از شمارش آرا بررسی ادامه دارد و باید در تمام حوزه ها اعلام صحت یا عدم صحت داشته باشیم.

درباره میزان مشارکت درصد نداریم ولی دوستان وزارت کشور آمار را دارند اما مشارکت نسبت به دوره گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان ها هم افزایش یافته است.


هیچ مرجعی جز شورای نگهبان حق توقف یا ابطال شعب اخذ رأی را ندارد

۱۳۹۸/۱۲/۲

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیچ مرجعی جز شورای نگهبان حق توقف یا ابطال شعب اخذ رأی را ندارد و هرگونه اقدامی که شائبه توقف انتخابات را داشته باشدف خلاف قانون است.


امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در دانشکاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران رای خود را به صندوق انداخت

۱۳۹۸/۱۲/۲


کدخدایی: مشارکت نسبت به دور گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان‌ها افزایش یافته است

۱۳۹۸/۱۲/۲

سخنگوی شورای نگهبان:

اعلام صحت انتخابات بعد از پایان شمارش آراست و مهلت قانونی در قانون انتخابات است که بعد از شمارش آرا بررسی ادامه دارد و باید در تمام حوزه ها اعلام صحت یا عدم صحت داشته باشیم.

درباره میزان مشارکت درصد نداریم ولی دوستان وزارت کشور آمار را دارند اما مشارکت نسبت به دوره گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان ها هم افزایش یافته است.


هیچ مرجعی جز شورای نگهبان حق توقف یا ابطال شعب اخذ رأی را ندارد

۱۳۹۸/۱۲/۲

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیچ مرجعی جز شورای نگهبان حق توقف یا ابطال شعب اخذ رأی را ندارد و هرگونه اقدامی که شائبه توقف انتخابات را داشته باشدف خلاف قانون است.


پیشتازی اصولگرایان در انتخابات مجلس / ۴۰ درصد، تخمین میزان مشارکت کل کشور تا ساعت ۱۸

۱۳۹۸/۱۲/۲

مشاهدات میدانی خبرنگاران فارس در تهران و شهرستان ها حاکی از پیروزی نیروهای اصولگرا و کسب اکثریت کرسی‌های مجلس یازدهم شورای اسلامی است.

مشاهدات میدانی و آمارهای اولیه خبرنگاران حاضر در حوزه‌های رای‌گیری بیانگر اقبال ۶۰ تا ۷۰ درصدی رای دهندگان تهرانی به فهرست ایران سربلند به سرلیستی «محمدباقر قالیباف» دارد.

این اقبال در مناطق مرکزی و جنوبی شهر بالاتر است و در شهرستان‌های حاشیه شهر تهران حتی به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد.

برخی برآوردها تا ساعت ۱۸ حکایت از مشارکت ۳۹ تا ۴۰ درصدی در کل کشور ( ۲۳ تا ۲۴ میلیون نفر) و بالغ بر ۳۰ درصد در تهران در انتخابات امروز دارد. احتمال تغییر تا ساعت پایانی اخذ آرا وجود دارد.


وزیر کشور: انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد

۱۳۹۸/۱۲/۲


بازدید رئیس مجلس از ستاد انتخابات کشور

۱۳۹۸/۱۲/۲

لحظاتی پیش علی لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات کشور از اتاق مانیتورینگ وزارت کشور بازدید کرد و در جریان چگونگی اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.


آمار مشارکت به صورت «کشوری» اعلام می‌شود

۱۳۹۸/۱۲/۲

استاندار تهران:

خبری از آخرین آمار شرکت کنندگان در استان تهران ندارم.

قرار بر این است که آمار مشارکت توسط وزیر کشور اعلام شود نه منبع دیگری؛

همچنین قرار بر این شده که آمار به صورت جزئی اعلام نشود، بلکه به صورت کشوری به اطلاع مردم برسد./صدا و سیما


روند اخذ رای در برخی حوزه های انتخاباتی تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

۱۳۹۸/۱۲/۲


لحظاتی قبل؛ فرزند سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور در یکی از شعب اخذ رای، در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

۱۳۹۸/۱۲/۲


اطلاعیه سوم شورای نگهبان: برای صیانت از آراء ملت و حفظ سلامت انتخابات

۱۳۹۸/۱۲/۲

مردم گزارش های مستند و مستدل خود را به این نهاد ارسال کنند.


حضور رضا رویگری در انتخابات

۱۳۹۸/۱۲/۲

حضور رضا رویگری در مسجد نارمک


۳۰ نفر در ارتباط با خرید و فروش رأی دستگیر شدند

۱۳۹۸/۱۲/۲

دادستان پاکدشت:

در راستای عزم جدی دستگاه قضایی مبنی بر حفاظت و صیانت از آرا مردمی و هم چنین مبارزه با خرید و فروش رای تاکنون نزدیک به ۳۰ نفر از متخلفین دستگیر شده اند.

برخورد با متخلفین تا آخرین ساعات رای گیری ادامه داشته و توصیه می‌کنم مردم تخلف‌های احتمالی را سریعا گزارش کنند.


فتوای جدید علم‌الهدی: کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست

۱۳۹۸/۱۲/۲

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است، گفت:
بارزترین مصداق اهتمام به امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی با رأی دادن است و بر اساس روایت پیامبر اکرم(ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست. /ایسنا


حضور دختر و داماد رئیس جمهور در انتخابات /باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۸/۱۲/۲


محمود واعظى و همسرش مریم داداندیش در حسینیهجماران

۱۳۹۸/۱۲/۲


علی مطهری با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کرد

۱۳۹۸/۱۲/۲

مطهری: همچنان گلایه مندم

اگر چهره‌های شاخص امکان حضور در انتخابات را داشتند، مشارکت گسترده‌تر بود

مجلس یازدهم نمی‌تواند تک صدا باشد


فرماندار خرمشهر: مرز شلمچه را عراق بسته؛ ربطی به انتخابات ندارد

۱۳۹۸/۱۲/۲

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از بسته شدن مرز شلمچه خبر داد و گفت: مرز شلمچه از سوی دولت عراق بر روی مسافران و زائران عتبات عالیات بسته شد. وی اظهار داشت: این موضوع ربطی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد


عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست

۱۳۹۸/۱۲/۲

اطلاعیه شماره (۲۵) ستاد انتخابات کشور:

هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

همچنین از کلیه هموطنان گرامی درخواست می شود جهت تسهیل در امر رأی گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.


استاندار تهران:

۱۳۹۸/۱۲/۲

تا ساعت ۱۱:۱۰ نیم میلیون نفر در استان تهران رای خود را به صندوق‌ها ریختند /ایسنا


آذری‌جهرمی به همراه همسرش در یکی از مدارس شهر تهران رای خود را به صندوق انداخت

۱۳۹۸/۱۲/۲


روحانی: امیدوارم با تلاش مضاعف وزیر کشور در سال ۱۴۰۰ کل مراحل انتخابات الکترونیکی برگزار شود.

۱۳۹۸/۱۲/۲


رئیس جمهوری از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

۱۳۹۸/۱۲/۲

روحانی با حضور در وزارت کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اخذ رای در حوزه‌های انتخابیه و شعب اخذ رای سراسر کشور قرار گرفت.

در این بازدید وزیر کشور و رئیس دفتر رئیس جمهوری را همراهی می‌کردند.


آیت‌الله جنتی آرای خود را به صندوق رای انداخت

۱۳۹۸/۱۲/۲


زهرا مصطفوی، دختر امام خمینی هم در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت

۱۳۹۸/۱۲/۲


رئیس‌جمهور با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

۱۳۹۸/۱۲/۲


سید محمد خاتمی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت

۱۳۹۸/۱۲/۲


استاندار تهران: استفاده از استامپ در شعب اخذ رای تهران اختیاری است

۱۳۹۸/۱۲/۲

استاندار تهران گفت: به دلیل رعایت نکات ایمنی و بهداشتی ، استفاده از استامپ هنگام رای گیری در شعبات اخذ رای این استان به صورت اختیاری است و الزامی به استفاده از آن وجود ندارد


رئیس قوه قضائیه با حضور در یکی از مساجد قدیمی پایتخت، رای خود را به صندوق انداخت.

۱۳۹۸/۱۲/۲


الزام درج اثر انگشت روی تعرفه رای در برخی شعب رای‌گیری برداشته شد

۱۳۹۸/۱۲/۲


ثبت اثر انگشت در فرآیند انتخابات در اراک اجباری نیست

۱۳۹۸/۱۲/۲

فرماندار اراک:

ثبت اثر انگشت در فرآیند انتخابات در اراک اجباری نیست

فراد با در دست داشتن شناسنامه، کد ملی یا کارت ملی می‌توانند در شعب اخذ رای حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب حضور یافته و رای بدهند


تا ساعت ۹ صبح بیش از ۱۰۰ هزار نفر در انتخابات شهر تهران شرکت کردند

۱۳۹۸/۱۲/۲

محسنی بندپی استاندار تهران:

۳۰ نماینده برای استان تهران شامل اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس انتخاب می‌شوند.

تا ساعت ۹ صبح بیش از ۱۰۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند.

بیش از ۹۲ درصد شعب اخذ رأی از ساعت ابتدای رأی‌گیری فعال شدند.

آمار نامزد‌ها به صورت کلی ۱۳۶۰ نفر است.

از اقلیت‌های دینی تعداد ۴ نماینده وارد مجلس می‌شوند.

از نظر امنیتی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد./باشگاه خبرنگاران


اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشورصادر شد:

۱۳۹۸/۱۲/۲

ضرورت روشن بودن رادیو در شعب اخذ رای


توضیحات رییس پلیس پایتخت در باره تمهیدات انتظامی انتخابات

۱۳۹۸/۱۲/۲

سردار رحیمی:

در ۷۲ ساعت گذشته هیچ موضوع امنیتی و انتظامی خاصی را شاهد نبودیم

ما به عنوان خادمان مردم نگهدارنده امنیت هستیم، تولید امنیت برعهده اقشار مختلف مردم است و پلیس نیز مسئول توسعه آن است

حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف به خصوص امروز در صحنه انتخابات قطعا می‌تواند تاثیر زیادی را بر استقرار امنیت پایدار و با ثبات در کشور بگذارد

تا این لحظه در تمام شعب اخذ رای پرشور بوده است و می‌دانیم انتخابات پرشوری را امروز در کشور شاهد خواهیم بود

هفته گذشته یک یا دو مورد تحرک در حد کوکتل مولوتوف شاهد بودیم که آن‌ها را دستگیر کردیم و تقزیبا در ۷۲ ساعت کذشته هیچ موضوع خاصی را شاهد نبودیم


اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور: آثار تبلیغاتی نامزدها نباید در محل شعبه باشد

۱۳۹۸/۱۲/۲

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.


سخنگوی شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۲/۲

حدود ۲۰۰ هزار ناظر برای نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در سراسر کشور فعال هستند.

به مردم اطمینان می‌دهیم که امانت‌دار خوبی باشیم و از آرای آنها پاسداری کنیم.

مردم می‌توانند گزارش‌ها و شکایت‌شان را از طریق سامانه «مردم ناظر» برای شورای نگهبان ارسال کنند.

شورای نگهبان در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، ارتباط مستقیم با استان‌ها دارد و به این گزارش‌ها رسیدگی خواهد کرد.


اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور / علاوه بر شناسنامه همراه داشتن شماره ملی یا کارت ملی نیز ضروری است

۱۳۹۸/۱۲/۲

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

با عنایت به آغاز فرآیند اخذ رأی از ساعت ۸ صبح، به آگاهی عموم ملت شریف ایران می رساند جهت اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می باشد.

لذا از هموطنان عزیز درخواست می شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود، ضمن مراجعه به یکی از شعب اخذ رأی، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران اسلامی افزوده و مجریان انتخابات را در هرچه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند.


رای دهندگان پس از استفاده از استامپ سرانگشت خود را ضدعفونی کنند

۱۳۹۸/۱۲/۲

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد( همدان) با اعلام اینکه تاکنون هیچ مورد مثبت کروناویروس در اسدآباد گزارش نشده است، گفت: رای دهندگان پس از استفاده از استامپ برای ثبت اثر انگشت حتما سرانگشت خود را ضدعفونی کنند.


انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۸ صبح به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شد

۱۳۹۸/۱۲/۲

بیش از ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی هستند.

۲۰۸ حوزه انتخابیه در کشور وجود دارد.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز همزمان در تهران، خراسان‌های شمالی و رضوی، قم و فارس برگزار می‌شود/ایرنا


توصیه مهم امروز رهبر انقلاب به مردم درباره نحوه رای دادن

۱۳۹۸/۱۲/۲

رهبر انقلاب، امروز: در هر شهری به تعداد نامزدهای آن شهر، رای بدهند. مثلا در تهران به ۳۰نفر رای بدهند و اسم ۳۰ نفر را بنویسند. این خیلی کمک میکند به اینکه مجلس یک #مجلس_قوی باشد. ۹۸/۱۲/۲


رهبر انقلاب، صبح امروز پس از رای دادن:

۱۳۹۸/۱۲/۲

روز انتخابات جشن ملی است. این جشن را تبریک میگویم.

انتخابات متضمن منافع ملی کشور است

همه با همت حرکت کنند و بیایند و به اشخاص مورد نظر خودشان رای بدهند و این کار را هر چه زودتر انجام بدهند.


رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی پیش آراء خود را به صندوق انداختند.

۱۳۹۸/۱۲/۲


انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری با سخنان وزیر کشور آغاز شد

۱۳۹۸/۱۲/۲


سخنگوی ستاد انتخابات کشور: نتیجه انتخابات تا یکشنبه اعلام می‌شود.

۱۳۹۸/۱۲/۱


آماده باش آتش نشانان تهران در روز انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۱۲/۱

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی:

با توجه به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس و میان دوره مجلس خبرگان در روز جمعه ۲ اسفند ماه امسال، تمامی ۱۳۰ ایستگاه آتش نشانی مانند همیشه در آماده باش کامل هستند.

هر ایستگاه در محدوده تحت پوشش خود با توجه به شناخت ویژه از حوزه های انتخاباتی در آن محدوده، مستقر و تامین ایمنی شرکت کنندگان در انتخابات را برعهده دارند.


نتایج نظرسنجی ایسپا درباره حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم

۱۳۹۸/۱۲/۱

نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) درباره حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم اعلام شد.

برآورد ایسپا از نرخ مشارکت در کل کشور در لحظه نظرسنجی حدود ۵۲ درصد است.

همچنین از بین کسانی که در انتخابات شرکت می­‌کنند ۹.۴ درصد گفته­‌اند به اصلاح طلبان و ۱۵.۲ درصد به اصولگرایان رأی خواهند داد. ۲۸.۵ درصد گفته­‌اند به هیچکدام رأی نخواهند داد. ۴۳.۶ درصد گفته‌اند نمی­‌دانند به چه گروهی رأی خواهند داد و ۳.۳ درصد نیز پاسخ مشخصی به این سؤال نداده‌اند.

برآورد میزان مشارکت در حوزه انتخابیه تهران:

۲۷ درصد قطعاً؛ ۶.۴ درصد به احتمال زیاد؛ ۱۳.۴ درصد هنوز تصمیم نگرفته­‌اند؛ ۴.۷ درصد به احتمال کم و ۴۸.۵ درصد نیز گفته­‌اند به هیچ وجه در انتخابات شرکت نخواهند کرد.


وزیر کشور: هموطنان عزیز، اول وقت برای رای دادن اقدام کنند.

۱۳۹۸/۱۲/۱

اگر رای گیری به آخر وقت و بعد از ساعت ۱۲ شب کشیده شود، غیرقانونی است.


هرگونه تبلیغات انتخاباتی از ساعت ۸ صبح امروز ممنوع است

۱۳۹۸/۱۲/۱

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

با عنایت به مفاد ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره‌ مجلس خبرگان رهبری رأس ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه مورخ ۱-۱۲-۱۳۹۸، به پایان می‌رسد.

پس از ساعت ۸ صبح امروز، هر گونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع می‌باشد.


آماده باش آتش نشانان تهران در روز انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۱۲/۱

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی:

با توجه به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس و میان دوره مجلس خبرگان در روز جمعه ۲ اسفند ماه امسال، تمامی ۱۳۰ ایستگاه آتش نشانی مانند همیشه در آماده باش کامل هستند.

هر ایستگاه در محدوده تحت پوشش خود با توجه به شناخت ویژه از حوزه های انتخاباتی در آن محدوده، مستقر و تامین ایمنی شرکت کنندگان در انتخابات را برعهده دارند.


پست اینستاگرامی ظریف به مناسبت انتخابات

۱۳۹۸/۱۲/۱

در تمام این سال‌ها من موظف به دفاع از «تمام ایران» بوده‌ام

باور به ایران، باور به هم‌سرنوشت بودن ماست

«جمعه» پژواک این پیام است که ایرانیان، وفای به عهد می‌کنند


رئیس ستاد انتخابات کشور

۱۳۹۸/۱۲/۱

همراه داشتن کارت ملی برای رای دادن الزامی نیست.


عرف: از ۸ صبح فردا در تمام فضاهای عینی و مجازی تبلیغات ممنوع است

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

مجازات متخلفان جزای نقدی و حبس و محرومیت است


عبدالکریم حسین زاده

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

عبدالکریم حسین زاده، عضو فراکسیون امید با انتشار پست توییتری دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد:عدم التزام به نظام و عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه


آخرین ساعات تبلیغات انتخابات مجلس در تهران

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

تبلیغات شهری انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان که در روزهای گذشته در سراسر ایران آغاز شده بود ساعت ۲۴ یکم اسفند ماه به پایان خواهد رسید.


دعوت ناطق نوری از مردم برای شرکت در انتخابات

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

رییس سابق مجلس شورای اسلامی در فاصله ۴٨ ساعت تا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

در این شرایط حساس؛ تکیه بر عقلانیت و انتخاب نمایندگان شایسته، علاوه بر اینکه دست نااهلان را از تصدی امور کوتاه خواهدکرد، نشان دهنده انتقاد از تکروی‌ها، تعصبها و جناح‌بندیهای پوچ است.

با اطلاع از دغدغه‌های فراوان معیشتی، اجتماعی و سیاسی که فشار مضاعفی بر ایرانیان بزرگوار تحمیل کرده، از تک تک خردمندان و دوراندیشان این سرزمین دعوت می‌کنم تا در کنار هم، برای اعتلای قانون و تقویت وحدت ملی، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شواری اسلامی، حضوری چشمگیر و دشمن شکن داشته باشیم تا نقش خود را در اصلاح اشکالات ایفا کرده و شرمسار آیندگان نگردیم.


سخنگوی شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

عوامل اقتصادی دلیل مشارکت پایین مردم است نه رد صلاحیت نامزدها


علی مطهری محتوای جلسه با شورای نگهبان را منتشر کرد

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

علی مطهری نماینده‌ ردصلاحیت شده‌ مجلس برای انتخابات آتی در یادداشتی با عنوان «سخنی با آقای کدخدایی» خطاب به سخنگوی شورای نگهبان نوشت:

آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه با خبرنگاران گفته‌اند: «ما دلایل عدم صلاحیت را به نمایندگان اعلام کردیم و ما آقای علی مطهری را علی‌رغم اینکه درخواستی نداشت به شورا دعوت کردیم. آنجا دوربین هم بود و می‌توانستند درخواست دهند تا با رسانه صحبت کنند و دلایل رد صلاحیت‌شان را اعلام کنند.»

اولاً اگر بنده دلایل رد صلاحیتم را به رسانه می‌گفتم و معلوم می‌شد هیچ دلیلی وجود ندارد آیا صدا و سیما آن را پخش می‌کرد؟

ثانیاً اکنون که آقای کدخدایی اصرار به شرح ماجرا دارند عرض می‌کنم شورای نگهبان بدون آنکه من درخواستی داشته باشم بنده را دعوت کرد. در جلسه با یکی از حقوقدانان شورای نگهبان و کارشناس پرونده، بعد از بحثی درباره روش بررسی صلاحیت‌ها که من معتقد بودم برای رد کردن افراد باید عدم صلاحیت آنها احراز شود و نیز بحثی درباره معنی عدم التزام عملی به اسلام یا نظام، که البته هردو به جایی نرسید، آقای حقوقدان سه مورد را به عنوان دلیل رد صلاحیت من اعلام کرد. یکی اینکه چرا شما گفته‌اید ما با آقای ابراهیم یزدی خوب رفتار نکردیم. گفتم هنوز هم معتقد هستم با آن پیرمرد در آخر عمر خوب رفتار نکردیم. گفت این امر به نظام و رهبری می‌خورد. گفتم چه ربطی دارد؟ ممکن است افرادی در رده‌های پایین خطا کنند، این ربطی به نظام و رهبری ندارد. با منطق شما باید حادثه هواپیما را هم به مقامات بالا وصل کنیم در حالی که در رده‌های پایین خطایی کرده‌اند.

مورد دوم این بود که چرا گفته‌اید «نهم دی اگر موجب تفرقه شود دیگر یوم‌الله نیست بلکه یوم الشیطان است.» گفتم بله، الآن هم به آن معتقدم. گفت ولی جمله آقا چیز دیگر است. گفتم این جمله من است و با جمله ایشان تضادی ندارد.

مورد سوم این بود که چرا درباره رفع حصر اظهارنظر کرده‌اید. گفتم وقتی در دانشگاه از من می‌پرسند نظر شما درباره این موضوع چیست من نظر خودم را می‌گویم. گفت شما باید بگویید نظر من این بوده ولی بعد از اطلاع از نظر رهبری متوجه اشتباهم شدم و اکنون نظرم همان نظر رهبری است. گفتم من دروغ نمی‌توانم بگویم. علاوه بر این خود مقام رهبری فرموده‌اند «ممکن است کسی نظری مخالف نظر من داشته باشد، ‌باید آزاد باشد حرفش را بزند.» آن آقای حقوقدان در هر سه مورد پاسخی نداشت.

حقیقت این است که من از حرف‌های او ناراحت شدم و به وی گفتم من متأسفم که فردی با این افکار عضو شورای نگهبان است. بعد گفتم حیف خون شهید مطهری که به زمین ریخت تا امروز من بیایم این حرف‌ها را بشنوم. بلند شدم و بیرون آمدم. مردم باید قضاوت کنند که حق با کدام طرف است. ضمناً آقای کدخدایی هم بفرمایند اگر من این مطالب را با رسانه در میان می‌گذاشتم آیا صدا و سیما آن را پخش می‌کرد؟/ انصاف‌نیوز


ستاد انتخابات کشور:

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

مهلت تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح اول اسفند به پایان می‌رسد.


ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات افتتاح شد

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور عباسعلی کدخدایی قائم مقام و تعدادی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان افتتاح شد/ایسنا


آذری‌ جهرمی:

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

تا به حال لیستی رای نداده‌ام، به افرادی رای خواهم داد که یا دارای کارنامه موفق باشند یا برنامه مشخصی برای حل چالشها داشته باشند

در گام دوم انقلاب، توجه بیشتر به جوانان یک اصل بود؛ نفراتی را انتخاب میکنم که یا جوان باشند و یا دغدغه جوانان امروز را بفهمند


سخنگوی شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

مطهری می‌توانست جزئیات رد صلاحیت خود را تشریح کند

انتخابات ما یک انتخابات آزاد است/باشگاه خبرنگاران


پاسخ «کدخدایی» به پرسش جهت‌دار خبرنگار خبرگزاری فرانسه

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسش این خبرگزاری که “اگر مشارکت مردم ایران در انتخابات اسفند زیر ۵۰ درصد باشد چه می شود؟” تصریح کرد: تازه، می‌شود مثل انتخابات فرانسه!


سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری:

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

شورای نگهبان تابع قوانینی است که نمایندگان مجلس در ادوار مختلف تصویب کردند و بار‌ها همین قوانین اصلاح شده است.

انتخابات شرکت سهامی نیست.

نامزدهای مستقل حضور پر رنگی در انتخابات دارند.

سخنان رئیس‌جمهور درباره رقابتی نبودن برخی حوزه‌های انتخابیه دقیق نبود.

طبق قانون، صلاحیت نمایندگان برای یک دوره است و برای دوره‌های بعد صلاحیت‌شان مجددا بررسی می‌شود.

۷۵ نماینده مجلس دهم، تایید صلاحیت نشدند.


سخنگوی شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

ادعای این که “در ۴۴ حوزه انتخابیه، امکان رقابت انتخاباتی وجود ندارد” دقیق نیست

این ادعا صرفا مبتنی بر تایید صلاحیت و رقابت گروه‌های متعارف سیاسی است.


کدخدایی در نشست خبری: تا زمانی که تخلفات تبلیغاتی نامزدها، در نتیجه انتخابات موثر نباشد، شورای نگهبان ورود نمی‌کند.

۱۳۹۸/۱۱/۳۰


کدخدایی: پیش‌بینی شورای نگهبان مشارکت بالای ۵۰درصدی است/ بررسی صلاحیت جدیدی نخواهیم داشت

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

سخنگوی شورای نگهبان:

شورای نگهبان تابع قوانین مقرراتی است که نمایندگان وضع کرده اند، ما تابع قانون انتخاباتی هستیم که نمایندگان مجلس وضع کرده اند

عملکرد شورای نگهبان و شکل گیری مجالس و ریاست جمهوری در ادوار گذشته، پاسخ روشنی است که شورای نگهبان هیچگاه نگاه سیاسی نداشته است

شورای نگهبان نسبت به جناح های سیاسی با چشمان بسته قضاوت میکند

شورای نگهبان تنها کاری که می تواند درباره تبلیغات انجام دهد این است که اگر تبلیغات خلافی انجام شود، در بررسی صخت انتخابات آن تبلیغات را مدنظر قرار خواهد داد

پیش‌بینی ما مشارکت بالای ۵۰ درصد در انتخاب ۲ اسفند است

بررسی صلاحیت جدیدی نخواهیم داشت و اخبار منتشره در این باره را تکذیب می‌کنم


 

واکنش وزیر ارتباطات به مزاحمت‌های انتخاباتی برای شهروندان

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

آذری جهرمی:

‏ارسال پیامک‌های انبوه و عضوکردن ناخواسته در گروه‌ها وکانال‌ها توسط برخی از ستادهای انتخاباتی برای مردم آزاردهنده شده است.می‌پرسند شماره ما را از کجا آورده‌اند؟‎

حق‌الناس⁩ خط قرمز ما است. با متخلفین شدیدا برخورد خواهیم کرد،هر که می‌خواهن باشند.شکایت در ۱۹۵ از شما،پیگیری از ما


تعداد واجدین رای دادن در انتخابات

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

وزیر کشور: ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند./ایرنا


سخنگوی شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

۳ تا ۷ ناظر در هر شعبه اخذ رای حاضر خواهند بود.

ناظرین شورای نگهبان آماده پاسداری از حق الناس و حقوق مردم هستند.


رئیس ستاد انتخابات استان‌ تهران:

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

ستاد انتخاباتی نامزدها باید پنجشنبه و جمعه بطور کامل تعطیل باشند


اصولگرایان برای انتخابات مجلس به لیست واحد رسیدند

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

اصولگرایان پس از چند دور مذاکرات فشرده به لیست نهایی رسیدند.

این مذاکرات از شب گذشته (دوشنبه) با حضور نمایندگان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پایداری دنبال شد و پس از حل مشکل اصلی اختلافی، طرفین روی کلیات به توافق رسیده و در نهایت در نشست امشب (سه‌شنبه) لیست نهایی تهیه و تدوین شد./فارس


کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

درصورت تبلیغات نامتعارف کاندیدا در بررسی صلاحیت وی تجدید نظر می شود

پرونده بررسی صلاحیت‌ها بسته شده و لیست جدید نداریم

افرادی که با نام شورای نگهبان کلاهبرداری کردند دستگیر شدند/فارس


۶۹ هزار دستگاه های احراز هویت الکترونیکی در راه شعب اخذ رای در سراسر کشور

۱۳۹۸/۱۱/۲۹


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ‏

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

تبلیغات غیر متعارف، نابهنجار و گاه نامشروع برخی نامزدهای انتخاباتی زشت و ناپسند است، اما تعمیم‌دهی آن به هزاران نامزد کشور غیرمنصفانه وغیر علمی است.


اول اسفند ستاد تبلیغات کاندیداها باید تعطیل باشد

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه پنجشنبه اول اسفندماه ستاد تبلیغات کاندیداهای انتخابات باید تعطیل باشد، اظهار کرد: حضور افراد در ستادهای تبلیغاتی کاندیداها در روز پنج شنبه و جمعه (اول و دوم اسفند) با وجود عدم کار تبلیغی پذیرفتنی نیست و این ستادها باید به طور کامل تعطیل باشند.


مهدی چمران از عدم وحدت اصولگرایان خبر داد

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

مهدی چمران با بیان اینکه جلسه شورای وحدت اصولگرایان تا نیمه های شب طول کشیده و دکتر قالیباف هم در این همایش حضور پیدا نخواهند کرد, گفت: متاسفانه نتوانستیم به وحدتی دست پیدا کنیم / ایسنا


مطهری: پیامی مبنی بر تایید صلاحیت دریافت نکرده‌ام

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

علی مطهری نامزد رد صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: پیامی مبنی بر تایید صلاحیت دریافت نکرده‌ام/ ایرنا


تکذیب تایید صلاحیت نمایندگان ردصلاحیت‌شده

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

شورای نگهبان: اخبار مربوط به تاییدصلاحیت تعدادی از نمایندگان ردصلاحیت‌شده مجلس، کذب است و نظر شورای نگهبان درباره نمایندگان ردصلاحیت‌شده تغییری نکرده است


احتمال تایید صلاحیت ۳۰ داوطلب دیگر در دقیقه ۹۰

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

در حالی که یک نماینده مجلس از تایید صلاحیت حدود ۳۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس خبر داد، منابعی از وزارت کشور گفته‌اند که تا این لحظه فهرست جدیدی به دست‌شان نرسیده است.

یکی از نمایندگان فعلی مجلس که پیش از این صلاحیتش برای دوره یازدهم مجلس رد شده بود به ایسنا گفت که براساس تماسی که از یک «مرجع مهم» داشته به او اعلام شده که صلاحیتش برای دوره یازدهم مجلس تایید شده است.

به گفته این نماینده مجلس حدود ۳۰ نماینده فعلی مجلس تایید صلاحیت شده‌اند و به برخی از آن‌ها گفته شده به حوزه‌های انتخابیه خود بروند و منتظر ابلاغ رسمی تایید صلاحیت‌شان برای آغاز تبلیغات باشند./ایسنا


چه کسانی را برای مجلس انتخاب کنیم؟ / یک ترکیب متناسبی از جوانان و باتجربه‌ها در مجلس باید باشد

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

رهبر انقلاب، امروز در دیدار مردم آذربایجان شرقی:

بخش دیگر مسئله، مسئله‌ی چگونه انتخاب کردن است. من البتّه در صحبتهای قبلی چند جمله‌ای عرض کرده‌ام، حالا هم تأکید میکنم بر همان چند جمله‌ای که گفته‌ایم:

باایمان باشند، شجاع باشند، کارآمد باشند، و افراد مؤمن، شجاع، وظیفه‌شناس، پُرانگیزه، وفادار به مردم، وفادار به انقلاب باشند.

وفادار به اسلام، وفادار به مردم، وفادار به انقلاب، وفادار به کشور، سرسخت در مقابل دشمن [باشند]؛

در مقابل دشمن احساس ضعف و اظهار ضعف نداشته باشند؛

چشم و دلِ حریص به مال دنیا نداشته باشند؛

یک ترکیب متناسبی در مجلس باید وجود داشته باشد بین جوانان و بین افراد باتجربه؛ این لازم است. بنده همیشه روی جوانها تکیه میکنم، امّا معنایش این نیست که از آدمهای مجرّب و دانا و راه‌بلد، انسان چشم بپوشد.

سابقه‌ی دلبستگی و انفعال در مقابل دشمن هم بایستی یک نقطه‌ی منفی به شمار بیاید و مردود به حساب بیاید. کسانی که این سابقه را دارند که در مقابل دشمن منفعلند، در مقابل دشمن قدرت ایستادگی ندارند، اعتماد به نفس ندارند، اینها انصافاً برای نمایندگی این ملّت مناسب نیستند. این ملّت اعتماد به نفْس ملّی دارد


پاسخ اسماعیلی درباره «نفوذ» کلاهبرداران از رد صلاحیت شدگان

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که از نمایندگان رد صلاحیت شده کلاهبرداری می کردند به چه نهادهایی وصل بودند و آیا از استانداری یا فرمانداری تهران کسی بازداشت شده است یا خیر گفت: اینکه این افراد ادعا می‌کردند صاحب نفوذ هستند با اینکه آنها واقعاً صاحب نفوذ بودند یا خیر یک مسئله جدا است.

ما به ادعای نفوذ توسط این افراد رسیدیم اما به صاحب نفوذ بودن آنها نرسیدیم/ایسنا


رئیس قوه قضاییه از هیچ لیست و گروهی حمایت نمی‌کند.

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

سخنگوی دستگاه قضا:

رئیس قوه قضاییه از هیچ لیست و گروهی حمایت نمی‌کند.

البته طی روزهای گذشته گروه های زیادی به ایشان مراجعه کردند و ایشان اعلام کردند در امر تایید صلاحیت و لیست های گروه ها هیچ دخالتی نمی‌کنند./باشگاه خبرنگاران


رای آورترین نمایندگان ادوار مجلس

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

رای آورترین نمایندگان ادوار مجلس

رای آورترین نمایندگان ادوار مجلس / ایران


انصراف ۲۳۸ داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از انصراف ۲۳۸ داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، شکرالله حسن بیگی اظهار کرد:۲۳۸ نامزد در سطح استان تهران تا شب گذشته از ادامه رقابت انتخاباتی برای مجلس یازدهم انصراف داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه ۲۴ بهمن مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی همزمان در سراسر کشور آغاز شده است، افزود: از همه نامزدهای انتخابات می‌خواهیم از فرصت تبلیغات تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه اول اسفند برای معرفی خود و افزایش شور و نشاط انتخاباتی استفاده کنند.

شورای نگهبان صلاحیت ۱۵۷۶نفر در استان تهران را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید کرده بود.


میانگین سنی و تحصیلات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

میانگین سنی و تحصیلات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم

میانگین سنی و تحصیلات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم


عرف: تخلف بزرگ انتخاباتی گزارش نشده است

۱۳۹۸/۱۱/۲۸

رئیس ستاد انتخابات کشور:

تخلف بزرگ انتخاباتی به ما گزارش نشده است و عمده تخلف گزارش شده درباره تشکیل کارناوال و اندازه پوسترها بوده که قرار شد فرمانداری‌ها تذکر دهند.


وزیر فرهنگ و ارشاد:

۱۳۹۸/۱۱/۲۸

دعوت به مشارکت ملی در انتخابات از سوی چهره‌های اصلاح‌طلب، شاخصی از درک درست از منافع ملی است.

می‌‌توان منتقد و یا معترض بود، اما ایران را نمی‌توان از یاد برد.


واکنش مولاوردی به کنایه حداد عادل درباره لیست دادن اصلاح‌طلبان

۱۳۹۸/۱۱/۲۸

مولاوردی، درباره اظهارات حدادعادل که «اصلاح‌طلبان همیشه از رد صلاحیت‌ها می‌نالند و همیشه هم لیست کامل می‌دهند» گفت:

مگر اصلاح‌طلبان چند لیست منتشر کرده‌اند؟! تنها دو مورد: لیست هشت حزب اصلاح‌طلب و لیست کارگزاران

برای راستی آزمایی تحلیل‌ها، فضا را باز کنند تا مشخص شود در همین شرایط اقبال عمومی به کدام جریان بیشتر است.

به ما بگویند با تمام بی‌مهری‌ها، اصلاح‌طلبان چه باید می‌کردند؟ راهی جز آنچه الان در پیش‌گرفته‌اند، نداشتند./ایرنا


دبیر ستاد امر به معروف استعفا کرد

۱۳۹۸/۱۱/۲۸

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به منظور شرکت در رقابت‌های انتخاباتی پیش رو از سمت خود استعفا کرده است./ ایرنا


تشکیل پرونده قضایی برای ستاد‌ کبابی و کاندیدای متخلف ایذه

۱۳۹۸/۱۱/۲۸

رئیس دادگستری ایذه خوزستان:

در روزهای گذشته هشت نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرتکب تخلف انتخاباتی شدند که برای آنها پرونده تشکیل شده‌ است.

او همچنین توزیع کباب و راه اندازی کارناوال تبلیغاتی را می مصداق تخلفات دانست و از تشکیل پرونده قضایی خبر داد./ عصرجنوب


ابتذال در تبلیغات انتخاباتی برخی نامزدها

۱۳۹۸/۱۱/۲۸

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس در مواردی به ابتذال کشیده شده.

یکی از نامزدهای ورود به مجلس در تابلوی تبلیغاتی خود «ارضای حلال غریزه جنسی جوانان» را وعده داده است.


تخلف یک بخشدار و سه شهردار در حمایت از نامزدهای انتخاباتی

۱۳۹۸/۱۱/۲۸

رئیس هیات بازرسی انتخابات خوزستان:

سه شهردار، یک بخشدار و یک عضو شورای شهرستان در خوزستان به دلیل حمایت از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم مرتکب تخلف شده‌ و به ستاد پیشگیری از جرایم قوه قضاییه معرفی شدند/صداوسیما


محسن هاشمی: با رای ندادن میانه روها، صدای افراطیون و براندازان شنیده خواهد شد.

۱۳۹۸/۱۱/۲۷


نامزدها شماره حساب و نماینده مالی خود را اعلام کنند

۱۳۹۸/۱۱/۲۷

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای از نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواست که شماره حساب و نماینده مالی هر یک از نامزدها به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه اعلام شود.


دریافتی ماهیانه نمایندگان مجلس چقدر است؟

۱۳۹۸/۱۱/۲۷

یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون؛ دریافتی یک نماینده در یک دور نمایندگی!

دریافتی ماهیانه نمایندگان مجلس

دریافتی ماهیانه نمایندگان مجلس


حمایت پامپئو از آشوب در ایران در آستانه انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۱۱/۲۷

وزیر خارجه آمریکا:

پیام من به ملت ایران این است؛آمریکا صدای شما را می‌شنود و در کنار شما ایستاده است،این حمایت در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

تمرکز بر فشار حداکثری آمریکا برای انزوای دیپلماتیک ایران و فشارهای اقتصادی و بازدارندگی نظامی با هدف تغییر رفتار این نظام ادامه خواهد داشت.

آمریکا متعهد است که عدم قدرت ایران برای خرید و فروش اسلحه را تضمین کند. / فارس


رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور:

۱۳۹۸/۱۱/۲۷

احراز هویت الکترونیکی در یک‌ثانیه انجام می‌شود

نگران هک‌شدن نیستیم

بدون شماره ملی رای نمی‌گیریم

به تعداد شعب، دستگاه احراز هویت وجود دارد

این انتخابات را صددرصد الکترونیکی نمی‌دانیم


امام جمعه لواسان: بستن منافذ فساد وظیفه مجلس است و جلس فعلی نمی‌تواند منافذ فساد را ببندد

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

حجت‌الاسلام سعید لواسانی:

مردم تهران کاری به اصلاح‌طلبی و اصولگرایی ندارند و دغدغه اصلی آنها فساد و وضعیت معیشت است.


واکنش امام جمعه لواسانات به میتینگ انتخاباتی عجیب تاجگردون / “این برای رد صلاحیت وی کافی نیست!؟”

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

حجت‌الاسلام لواسانی:

احتمالا جشن افتتاح ستاد تاجگردون را دیده‌اید.

شورای محترم نگهبان وی را رد صلاحیت کرد و مجدداً تایید. الان چه می‌کند؟

آیا وهن نظام و وهن مجلس نیست؟

آیا همین برای ردصلاحیت وی کافی نیست؟


نظر ابطحی درباره لیست‌های جریان اصلاحات

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

فعال سیاسی اصلاح طلب:

بهتر بود یک لیست از چهره های واقعی اصلاح طلب ارائه می شد

نباید از کارگزاران انتقاد کرد، شورای عالی اختیار انتشار لیست را داده است

تفکر اصلاح طلبی با صندوق رأی پیوند خورده است

شرایط در جریان اصلاحات بسیار دشوار است

برخی می‌گویند لیست نمی دهیم چون امکان ارائه لیست نداریم اما اگر بخواهند کنار بکشند باید از اصلاح طلبی هم فاصله بگیرند.

برای جریان اصلاحات ملاک، رأی دادن است/خبرآنلاین


آغاز به‌کار سامانه «ثبت‌نام نمایندگان نامزدهای انتخابات» برای حضور در شعب اخذ رای

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

شورای نگهبان در اطلاعیه شماره ۷ از آغاز ثبت‌نام نمایندگان نامزدهای نمایندگی مجلس و مجلس خبرگان رهبری برای حضور در شعب اخذ رأی خبر داد.


بازداشت ۴ نفر در شادگان خوزستان به دلیل تیراندازی در حمایت از کاندیدا

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

کمیته امنیتی انتخابات شهرستان شادگان خوزستان:

چهار نفر از اخلال گران در امر انتخابات که در ستادهای انتخاباتی و یا در حمایت از نامزد مورد علاقه خود اقدام به تیراندازی کردند دستگیر و روانه زندان شدند.ر


توصیه‌ای به نامزدین انتخابات پیش رو و مسئولین ستادهای تبلیغاتی‌شان:

۱۳۹۸/۱۱/۲۵

تبلیغات را به نحوی انجام دهید تا برای پاکبانان عزیز دردسر درست نکنید

برای چسبان پوسترهای تبلیغاتی، مکان‌های خاص تهیه شده ؛ هر عکس و پوستری که به مکان‌های غیره چسبانده شود، پاکبانان عزیز را به زحمت می‌اندازد


مرحله دوم انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۱۱/۲۵

سخنگوی شورای نگهبان از موافقت با پیشنهاد وزارت کشور در تعیین روز ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برای مرحله دوم انتخابات مجلس خبر داد


وزیر کشور: ۲ جمعه متوالی را برای دور دوم انتخابات پیشنهاد دادیم

۱۳۹۸/۱۱/۲۵

رحمانی‌فضلی، وزیر کشور:

در صورتی که انتخابات در برخی حوزه‌ها به دور دوم کشیده شود، بعد از سیزدهم فروردین سال ۹۹، دو جمعه متوالی را در نظر گرفتیم و به شورای نگهبان پیشنهاد دادیم که هرکدام را قبول کنند، ما آمادگی برگزاری داریم/ ایرنا


رئیس ستاد انتخابات:

۱۳۹۸/۱۱/۲۵

۷ هزار و ۱۴۸ نامزد برای ورود به مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند امسال هستند.

استان تهران با ۳۵ نماینده بیشترین و استان‌های البرز، ایلام، قم و کهگیلویه و بویراحمد با ۳ نماینده کمترین کرسی را در مجلس شورای اسلامی دارند/ شبکه خبر


رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

۱۳۹۸/۱۱/۲۴

بیش از ۹ میلیون نفر در تهران واجد شرایط رای دادن هستند.

از این تعداد ۲۰۰ هزار رای اولی هستند.


۳۰ نامزد شورای ائتلاف در تهران به کدام جریان و احزاب نزدیک‌تر هستند

۱۳۹۸/۱۱/۲۴

۳۰ نامزد شورای ائتلاف در تهران

۳۰ نامزد شورای ائتلاف در تهران به کدام جریان و احزاب نزدیک‌تر هستند


‏تحریم انتخابات و شعار رأی بی رأی

۱۳۹۸/۱۱/۲۴

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان: ‏تحریم انتخابات و شعار رأی بی رأی سیاست شکست‌خورده مخالفان جمهوریت و حاکمیت اکثریت بر اقلیت است


اصلاح طلبان در کدام شهر‌ها لیست نمی‌دهند؟

۱۳۹۸/۱۱/۲۴

آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح طلب، در توئیتی با هشتگ رد صلاحیت نوشت:

تا کنون علاوه بر تهران، شورای اصلاح طلبان یزد، البرز، زنجان، اصفهان، آذربایجان غربی، چهارمهال بختیاری، خوزستان، فارس، همدان، گیلان و شهار‌های مشهد و ملایر در بیانیه‌های جداگانه اعلام کردند به دلیل رد صلاحیت کاندیدا‌های خود در انتخابات مجلس یازدهم لیستی نخواهند داشت.


مهلت تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس آغاز شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۴

مهلت فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی لحظاتی پیش آغاز شد.

مهلت فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه اول اسفند به پایان می‌رسد./آسیا نیوز


انصاری: سرلیست ائتلاف احزاب اصلاح‌ طلب و حزب کارگزاران هستم

۱۳۹۸/۱۱/۲۴

عضو مجمع روحانیون مبارز:

قرار بود لیست انتخاباتی جمعی از احزاب اصلاح طلب دیشب نهایی شود اما این لیست بزودی نهایی خواهد شد.

ظاهرا حزب کارگزاران هم لیست مستقل می دهد که ۱۰ الی ۱۵ نفر از نامزدها مشترک هستند.

هم در لیست ائتلاف احزاب اصلاح طلب و هم لیست حزب کارگزاران سرلیست هستم./ فارس


اظهارات جدید امیر سیاح کاندیدای اصولگرای مجلس:

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

هر کس می خواهد ناراحت بشود بشود، می خواهید رای ندهید هم ندهید! هر کس نمی تواند در تهران ۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد یا جنم ندارد یا پشتکار ندارد یا مهارت ندارد.


آغاز تبلیغات نامزدهای مجلس از ساعت ۲۴ امشب

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۲۴ امشب چهارشنبه می‌توانند تبلیغات انتخاباتی را آغاز کنند./ایرنا


صلاحیت کدامیک از نمایندگان تهران در انتخابات تائید شد؟

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

فرمانداری تهران امروز اسامی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را اعلام کرد که طبق آن صلاحیت ۱۵ نماینده فعلی مجلس در این حوزه تائید شد.

به گزارش ایسنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود که بیشترین سهم کرسی‌های مجلس مربوط به پایتخت با ۳۰ نماینده است.

با توجه به اعلام اسامی داوطلبان از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، از نمایندگان فعلی در این حوزه ۱۵ نفر تائید صلاحیت، ۸ نفر رد صلاحیت، ۶ نفر ثبت نام نکرده و یک نفر در دوران نمایندگی استعفا داده است. / ایسنا

جدول زیر مربوط به وضعیت صلاحیت نمایندگان فعلی تهران است:

ردیفنام نمایندهوضعیت صلاحیت
۱محمدرضا عارفثبت نام نکرده است
۲علی مطهریرد صلاحیت
۳سهیلا جلودارزادهتائید صلاحیت
۴علیرضا محجوبتائید صلاحیت
۵الیاس حضرتیرد صلاحیت
۶کاظم جلالیاستعفا از نمایندگی
۷فریده اولاد قبادتائید صلاحیت
۸محمدرضا بادامچیتائید صلاحیت
۹محمدرضا کواکبیانتائید صلاحیت
۱۰سیده فاطمه حسینیثبت نام نکرده است
۱۱ابوالفضل سروشتائید صلاحیت
۱۲پروانه سلحشوریثبت نام نکرده است
۱۳غلامرضا حیدریرد صلاحیت
۱۴فاطمه سعیدیرد صلاحیت
۱۵مهدی شیخ تائید صلاحیت
۱۶علی نوبخت حقیقیثبت نام نکرده است
۱۷محمود صادقیردصلاحیت
۱۸محمد علی وکیلیتائید صلاحیت
۱۹پروانه مافیتائید صلاحیت
۲۰بهروز نعمتیردصلاحیت
۲۱سیده فاطمه ذوالقدرتائید صلاحیت (تغییر حوزه انتخابیه به میناب)
۲۲محمد جواد فتحیثبت نام نکرده است
۲۳طیبه سیاوشی شاه‌عنایتیردصلاحیت
۲۴سید فرید موسویتائید صلاحیت
۲۵احمد مازنیتائید صلاحیت ( تغییر حوزه انتخابیه به گرگان)
۲۶محسن علیجانی زمانیتائید صلاحیت
۲۷داوود محمدیتائید صلاحیت
۲۸محمدرضا نجفیتائید صلاحیت
۲۹علیرضا رحیمیرد صلاحیت
۳۰عبدالرضا هاشم‌زاییثبت نام نکرده است

ستاد انتخابات: ۱۴۵۳ نامزد مجلس بر سر کرسی های پایتخت با یکدیگر رقابت می کنند

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

رییس ستاد انتخابات استان تهران:

تعداد یکهزار و ۴۵۳ نفر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای کسب ۳۰ کرسی این حوزه با یکدیگر رقابت می کنند.

نامزدهای یادشده از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند و مطابق قانون انتخابات می توانند از ساعت ۲۴ امشب به مدت یک هفته تبلیغات رسمی خود را در پایتخت آغاز کنند./ ایرنا


مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

اصلاح‌طلبان با اجازه شورای عالی لیست می‌دهند

اصلاح‌طلبان تاییدشده قابلیت رأی‌آوری دارند

با نیت برآورده شدن مطالبه‌های مردم برای رفتن به مجلس تلاش می‌کنیم

بسته شدن‌ دست‌ اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست کامل هزینه‌هایی گزاف در پی خواهد داشت/ اعتمادآنلاین


نامزد‌ها تا فردا فرصت دارند شماره حساب و نماینده مالی‌ خود را معرفی کنند

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

رئیس ستاد انتخابات:

بر این اساس، همه امکانات و منابع تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها، باید از طریق اسناد بانکی و شماره حساب صورت گیرد.

دارایی شخصی، کمک‌های گروه‌های سیاسی و اشخاص حقیقی و امکانات عمومی (مثل جایگاه‌های نصب تبلیغات) ۴ منبع تعیین‌شده در قانون شفافیت مالی نامزدهاست.


رییس ستاد انتخابات کشور :

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

پهن شدن سفره‌های برزگ برای تبلیغات انتخابانی تخلف است و برخورد می شود. /صداوسیما


هر استان چند کرسی در مجلس دارد؟

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

هر استان چند کرسی در مجلس دارد

هر استان چند کرسی در مجلس دارد


تایید صلاحیت ۷ هزار نفر

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

کدخدایی: ۷ هزار نفر را تائید صلاحیت کردیم آیا کافی نیست؟

ممکن است فردی که صلاحیت داشته از چشم شورای نگهبان پنهان مانده و تایید نشده باشد.


وزارت کشور امروز اسامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌کند

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

ستاد انتخابات کشور: تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی از بامداد فردا آغاز می‌شود و ساعت ۸ صبح اول اسفند (۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی) پایان می‌یابد/ صداوسیما


کدخدایی در گفت‌وگو با شکبه المیادین: شورای نگهبان باشگاه سیاسی نیست؛ فقط به قانون عمل می‌کند

۱۳۹۸/۱۱/۲۲

اگر شورای نگهبان می‌خواست جانبدارانه رفتار کند، برخی از کسانی که این انتقادها را می‌کنند اصلا خودشان [الان در مجلس] نبودند

برای شورای نگهبان فرقی نمی‌کند که فرد به چه جریان یا گروهی وابسته است. آنچه مهم است، قانون است

اگر تفسیر از مصلحت این است که کاری خلاف قانون صورت بگیرد اصلا اینطور نیست. شورای نگهبان معیارش بر اساس قانون است


مصباحی مقدم: مردم زیر بار دیدگاه قهر با صندوق‌های رأی نروند

۱۳۹۸/۱۱/۲۲

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن:

مردم دیدگاه برخی از سیاسیون مبنی بر نوعی قهر نسبت به صندوق‌های انتخابات را نپذیرند و زیر بار نروند.

باید نمایندگانی انتخاب شوند که آن‌ها را بشناسند و کارآمدی‌شان را بدانند.


لیست ۳۰ نفره شورای ائتلاف برای حوزه تهران اعلام شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۱

۱- محمد باقر قالیباف
۲- جلیل بشارتی
۳- عبدالحسین روح‌الامینی نجف آبادی
۴- کیومرث هاشمی
۵- عزت الله اکبری
۶- الیاس نادران
۷- سید مصطفی میرسلیم
۸- سید رضا تقوی
۹- سید محمود نبویان
۱۰- سید محمد آقامیری
۱۱- زهره الهیان
۱۲- فاطمه رهبر
۱۳- سوده نجفی
۱۴- عاطفه خادمی
۱۵- فاطمه قاسم پور
۱۶- سمیه رفیعی
۱۷- سعید کرمی
۱۸- سیّدعلی یزدی‌خواه
۱۹- سید نظام موسوی
۲۰- محسن پیرهادی
۲۱- امیرابراهیم رسولی
۲۲- احمد نادری
۲۳- جواد نیکی ملکی
۲۴- مجتبی ثابتی
۲۵- مجتبی ابراهیمی
۲۶- علی شمسی‌پور
۲۷- مالک شریعتی
۲۸- علی جعفری
۲۹- مجتبی رضاخواه
۳۰- سیّد محسن دهنوی


وزیر کشور: تعداد نامزدهای مجلس به ۷۱۰۰ نفر رسید

۱۳۹۸/۱۱/۲۱

رحمانی فضلی: با تائید صلاحیت ۲ هزار نفر دیگر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی، تعداد نامزدهای این دوره مجلس از پنج هزار و ۱۰۰ نفر به هفت هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است/ ایرنا


درخواست سخنگوی شورای نگهبان برای برگزاری علنی دادگاه کلاهبرداران مدعی واسطه‌گری برای تائید صلاحیت

۱۳۹۸/۱۱/۲۰


۱۸ نفر از کاندیداهای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران مشخص شدند

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

چهره‌های شناخته شده: محمدباقر قالیباف، مصطفی میرسلیم، جلیل بشارتی، عبدالحسین روح الامینی، کیومرث هاشمی، عزت الله اکبری، الیاس نادران.

خانم‌ها: زهره الهیان، قاسمپور، خادمی، رفیعی، فاطمه رهبر، سوده نجفی.

روحانیون: نبویان، تقوی، آقامیری.

سید علی یزدی خواه کاندیدای اختصاصی شهر ری.

سعید کرمی کاندیدای اختصاصی اسلامشهر./ ایسنا


تایید صلاحیت ۱۲۲ داوطلب دیگر در استان تهران

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

رئیس ستاد اتخابات استان تهران: شورای نگهبان ۱۲۲ داوطلب دیگر انتخابات مجلس را در تهران تایید کرد.

در مجموع صلاحیت هزار و ۶۷۴ داوطلب در این استان تایید شده است./ ایسنا


اعلام اسامی نامزدهای انتخابات مجلس پس از ۲۲ بهمن

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

دبیر ستاد انتخابات کشور: داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس باید تا روز ۲۳ بهمن صبر کنند، لیست نهایی که ۲۲ بهمن از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شده از طریق فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه منتشر شود


رئیس هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور: تبلیغات انتخاباتی از دستگاه‌های رسمی و دولتی ممنوع است

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

رئیس هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور:

هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی نامزدها، از صدا و سیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد، ممنوع و جرم است.


قانون شفافیت هزینه‌های انتخاباتی به ستادهای انتخابات استان‌ها ابلاغ شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

معاون سیاسی وزیر کشور:

قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی را به ستادهای انتخابات استان‌ها ابلاغ کردیم.

نامزدها باید پس از افتتاح حساب نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، مشخصات آن را به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام کنند. /فارس


تایید صلاحیت افشانی و مقیمی

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

محمدعلی افشانی شهردار پیشین تهران و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و محمد مقیمی، استاندار سابق خوزستان و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی برای حضور در انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند.

تایید صلاحیت افشانی در حوزه انتخابیه تهران و مقیمی از حوزه انتخابیه اهواز شب گذشته ازسوی وزارت کشور به آنها اعلام شد.


توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره بازداشت ۵ نفر در ارتباط با کلاهبرداری از کاندیدا‌های انتخابات مجلس برای احراز صلاحیت آنها

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

این افراد کلاهبردار هستند و هیچ ارتباطی با شورای نگهبان و بررسی صلاحیت‌ها ندارند

متهمان این پرونده مانند بسیاری از کلاهبرداری‌ها و ادعا‌های دورغین دیگر باعث سلب اعتماد مردم و ربودن اموال مردم شده‌اند

نکته مهم این است که افرادی که قصد دارند به نمایندگی مردم در مجلس حضور پیدا کنند، چرا باید این گونه ساده‌لوح باشند و فریب بخورند؟

اگر مردم عادی که اطلاعات حقوقی ندارند فریب افراد کلاهبردار را بخورند قابل توجیه است

اما اگر افرادی که قصد نماینده مجلس شدن دارند و قبلا هم نماینده بودند، فریب کلاهبرداران را بخورند جای دقت دارد

این پرونده کلاهبرداری است و رشوه نیست، زیرا بین اتهام کلاهبرداری و رشوه تفاوت وجود دارد

طبق اطلاعات جمع زیادی از افرادی که احراز صلاحیت نشده‌اند به شورای نگهبان مراجعه کرده‌اند و مدارک خود را ارائه داده‌اند و طی روز‌های آینده شورای نگهبان نظر نهایی را اعلام می‌کند/ باشگاه خبرنگاران


ملاک بررسی‌ها، بندهای مقرر در قانون انتخابات است.

۱۳۹۸/۱۱/۱۸

سخنگوی شورای نگهبان: نه اظهارات افراد در مجلس و نه دیدار با فلان فرد و نه شرکت و عدم شرکت در نماز جماعت، هیچکدام ملاک بررسی صلاحیتها نیست. لطفا فرافکنی نشود

ملاک بررسی‌ها، بندهای مقرر در قانون انتخابات است.


سردار جلالی: اگر شورای نگهبان تخریب شود فاسدان در مناصب قرار می‌گیرند

۱۳۹۸/۱۱/۱۸

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

اگر شورای نگهبان تحت فشار افکار براندازانه، مورد تخریب قرار گیرد فاسدان در مناصبی قرار خواهند گرفت که ۴ یا ۸ سال باید حسرت بخوریم و با خود بگوییم چرا به این اشخاص رای دادیم.

شورای نگهبان ممکن است اشتباه هم بکند ولی مرجع تشخیص صلاحیت است.

فرصت برای رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی هم وجود دارد پس اگر مشکل ندارید جوسازی نکنید.


شهردار و استاندار سابق تهران تایید صلاحیت شدند

۱۳۹۸/۱۱/۱۸

صلاحیت محمد علی افشانی عضو حزب اعتماد ملی و محمد حسن مقیمی استاندار سابق تهران از نامزدهای جبهه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان تایید شد./ایسنا


اعلام اسامی نامزدهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

۱۳۹۸/۱۱/۱۸

۱٫ استان قم: یزدی

۲٫ استان خراسان رضوی: مصباح یزدی

۳٫ استان فارس: دژکام (امام جمعه شیراز)

۴٫ استان تهران: علی مؤمن پور، عباسعلی اختری و غلامرضا مصباحی مقدم

۵٫ استان خراسان شمالی: فیاضی


نماینده کرج: رد صلاحیتم ضربه بزرگی به آبرویم زد اما اعتراض نمی‌کنم

۱۳۹۸/۱۱/۱۷


سردبیر خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه خبر داد:

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

۱۲ کلاهبرداری با وعده گرفتن تایید صلاحیت که هیچ ارتباطی هم در شورای نگهبان نداشتن با تلکه کردن چندصد میلیونی و میلیاردی یک سری از نامزدهای رد صلاحیت شده که برخی از آن‌ها هم همین الان نماینده مجلس هستند ،دستگیر شدند!


مقام معظم رهبری:

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

وقتی شما به دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند

وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه سازی، سخنان گوناگون و حرفهای دلسرد کننده آن را از رونق انداخت

گویندگانی که تریبون دارند یا به‌واسطه جایگاه خود می توانند در رسانه ها و فضای مجازی حرف بزنند، نباید جوری اظهار نظر کنند که دشمن با بزرگنمایی حرف آنها، برای دلسرد کردن مردم، خوراک گیرش بیاید

از دشمن نمی شود گلایه کرد اما فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده مجلس و فلان مسئول مهم دولتی باید مراقب باشند و اینجور نشود که بگوییم مردم شرکت کنید اما در عین حال، به غلط، جوری حرف بزنیم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.

رهبر معظم انقلاب:

چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شماست صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است

حمله به شورای نگهبان از غلط ترین کارهاست

رهبر انقلاب: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد

ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید

بنابراین هرکس به ایران علاقه‌مند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.

آیت الله خامنه ای:

هر کس به ایران و امنیت آن علاقه‌مند است

باید در انتخابات شرکت کند


صلاحیت افشین علا تایید شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

صلاحیت افشین علا شاعر و فعال فرهنگی جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران توسط شورای نگهبان تایید شد/ جماران


واکنش رضا رشیدپور، به نمایش جدید تندروها برای رای جمع کردن:

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

رضا رشیدپور:

کاش روزی برسد که به جای اعلام مدل اتومبیل‌تان برای رای جمع کردن، از تخصص‌تان و راه‌حل مشخص‌تان برای حل مشکلات مردم بگویید


کاندیداهای استانی شورای ائتلاف تا پایان هفته معرفی خواهند شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

معاون امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

نظر سنجی در همه استان‌ها و برای کاندیداهای معرفی شده از همه حوزه ها به اتمام رسید.

تا به این لحظه حدود ۵۰ حوزه کاندیداهای خود را معرفی کرده اند و پیش بینی می شود، تا پایان هفته جاری کار بررسی و معرفی نامزدها در باقی استان‌ها نیز به پایان برسد.

انتخاب کاندیداها بدون دخالت شورای مرکزی ائتلاف و شورای ائتلاف استان‌ها صورت گرفته است؛ مبنای معرفی برای نظرسنجی نظر موافق و پیشنهاد مجامع عمومی و شورا های شهرستانی بوده است.


آخرین تصمیم‌ اصلاح‌ طلبان درباره انتخابات: در تهران لیست واحد نمی‌دهیم؛ مجوز برای ارائه لیست جداگانه احزاب

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

در جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تصمیم گرفته شد که شورای عالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران لیست واحدی ارائه ندهند.

در این جلسه به احزاب اصلاح‌طلب اختیار داده شد تا با عنوان حزب خود به دادن لیست و فعالیت انتخاباتی بپردازند.


کدخدایی:

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۷۰۷۰ نفر گذشت.


آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس از ۲۴ بهمن

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

دبیر ستاد انتخابات کشور:

۲۲بهمن شورای نگهبان لیست نهایی را به وزارت کشور ارسال خواهد کرد.

۲۳بهمن فرمانداران اسامی نامزدهای انتخابات مجلس را منتشر می‌کنند.

۲۴ بهمن تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شروع خواهد شد.


آمار گرایشهای نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس ۹۸

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

طبق بررسی صبح‌نو اصلاح‌طلبان و جریان حامی دولت برای رقابت در یازدهمین دوره مجلس مجموعا ۱۰۶۵ نامزد دارند.

آمار گرایشهای نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس ۹۸

آمار گرایشهای نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس ۹۸

تمامی جریانهای اصولگرا نیز ۱۷۰۵ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره انتخابات خواهند داشت و ۵۳ نامزد از نزدیکان و اطرافیان احمدی‌نژاد و مشایی به تایید شورای نگهبان رسیده‌اند


شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

پایان زمان دریافت شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات مجلس


محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام کرد فهرست انتخاباتی این ائتلاف با نام “ایران سربلند” در انتخابات مجلس پیش رو حضور خواهد یافت

۱۳۹۸/۱۱/۱۴


صادقی نماینده تهران خواستار ورود رییس قوه قضاییه به موضوع واسطه های تایید صلاحیت شد.

۱۳۹۸/۱۱/۱۴


سامانه «مردم ناظر» توسط شورای نگهبان رونمایی شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز به کار سامانه اینترنتی این شورا با عنوان «مردم ناظر» برای دریافت گزارش و اسناد تخلفات انتخاباتی به نشانی mardomnazer.shora-gc.ir خبر داد.


۵٧ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

رییس ستاد انتخابات کشور:

واجدین شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه ۱۳۹۸، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند.


مطهری:

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

به ۲ دلیل به ردصلاحیت دوباره ام اعتراض نمی‌کنم؛ هم در این مرحله، قاضی و طرف دعوا هر دو شورای نگهبان است؛ هم اعتراض در این مرحله به معنای التماس خواهد بود

وقتی عضو شورای نگهبان تلویحاً گفت شما باید همان را بگویید که ما می‌گوییم، فکر کردم دارم خواب می‌بینم

شهید مطهری گفت احزاب غیراسلامی هم آزادند


احتمال تایید صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با اشاره به احتمال تایید صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب در انتخابات مجلس یازدهم،‌ گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان احتمالاً تا یکی دو هفته پایانی منتهی به انتخابات به نتیجه می‌رسد و کمک می‌کند که انتخابات پرشورتر برگزار شود.


باید قانون را اصلاح کنیم تا افراد مؤثری در مجلس داشته باشیم

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

سخنگوی شورای نگهبان: افرادی را داریم که بیکار هستند و ثبت نام کرده اند. در شورای نگهبان برای نگهداری این پرونده‌ها باید چقدر بپردازیم؟ اینها هزینه‌هایی است که تحمیل می‌شود؛ باید قانون را اصلاح کنیم تا افراد مؤثری در مجلس داشته باشیم/ مهر


کدخدایی

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

عدم تأیید هیچ فردی نباید مستمسک هتک آبرو و حیثیت یا تخریب شخصیت داوطلبان (خصوصاً در شهرهای کوچک) شود


کدام یک از نمایندگان رد صلاحیت شده، تایید شدند؟

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

سخنگوی شورای نگهبان از تایید صلاحیت حدود هشت نماینده رد صلاحیت شده خبر داده بود که بر این اساس بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان، محمدعلی وکیلى نماینده تهران، زهرا ساعی نماینده تبریز، محمدرضا بادامچى نماینده تهران، جلیل جهان‌آبادی، نماینده تایباد و قاسم احمدی لاشکى، نماینده نوشهر در زمره این نمایندگان تایید صلاحیت‌شده هستند./ایسنا


محمود صادقی در توییتی از رد صلاحیت خود خبر داد

۱۳۹۸/۱۱/۱۲


پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به هادی غفاری که گفته بود با ۹ متر عمامه ردصلاحیت شده‌ام

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

کدخدایی: به ایشان با شوخی گفتم که اگر این متراژ از پارچه را استفاده می‌کنید نماد اسراف است و اسراف در اسلام ناپسند است و از گناهان کبیره محسوب می‌شود و از موارد عدم التزام به اسلام است/ اعتماد


سخنگوی شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

بیش از دوهزار داوطلب نمایندگی مجلس به شمار تایید صلاحیت شدگان پیشین افزوده شد.

کدخدایی: اظهارات برخی مسئولان جفا به شورای نگهبان است /اگر جایی افترایی به ما زده شود به ما حق بدهید که از خودمان دفاع کنیم


«هنوز لیستی از شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال نشده است»

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

تا این لحظه هیچ لیستی مبنی بر اعلام نظر شورای نگهبان درباره تعیین وضعیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور ارسال نشده است و تمامی اخبار درباره ابلاغ نظر شورای نگهبان توسط وزارت کشور مبنی بر رد یا تائید صلاحیتها صحت ندارد و صرفا گمانه‌زنی از سوی نامزدها است /ایسنا


اطلاعیه شورای نگهبان درباره داوطلبانی که صلاحیت‌ آنها تایید نشده است

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

شورای نگهبان:

آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس که صلاحیت آنان در مراحل قبلی تایید و در شورای نگهبان احراز نشده، می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند.

داوطلبان مزبور می‌توانند جهت ارائه شکایت خود ظرف مدت ۳ روز از تاریخ ۹۸/۱۱/۱۲ الی ۹۸/۱۱/۱۴ پس از دریافت و تکمیل فرم شکایت، مدارک خود را تحویل داده و رسید آن را دریافت نمایند/تسنیم


نتایج شکایات داوطلبان انتخابات مجلس امشب اعلام می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۱۱

نتایج بررسی شکایات داوطلبان تایید صلاحیت نشده در شورای نگهبان امشب اعلام می‌شود.

شکایات داوطلبان احراز صلاحیت نشده و ردصلاحیت شدگان از ۲۷ دی تا امروز در جلسات فشرده و مستمر شورای نگهبان بررسی شد و طبق قانون، نتایج این بررسی ها امشب به وزارت کشور ارائه می‌شود تا از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام شود.

طبق قانون انتخابات، آخرین مرحله از دریافت شکایات از فردا تا سه روز آینده آغاز می‌شود.

در این مرحله، صرفا داوطلبانی که در هیات مرکزی انتخابات تایید صلاحیت شده اما در شورای نگهبان ردصلاحیت شده اند مجاز به ثبت شکایت هستند/ صداوسیما


صادقی: به اعضای شورای نگهبان گفتم من با صراحت انتقاد می‌کنم نه با نفاق

۱۳۹۸/۱۱/۱۱

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علت رد صلاحیتش در انتخابات پیش رو مجلس، گفت: شورایمحمود صادقی نگهبان من را به خاطر عدم التزام به نظامی رد صلاحیت کرده که در زمان انقلاب در همین خیابان‌های چهارمردان و خاکفرج قم به خاطر پیروزیش خون داده ایم.

محمود صادقی در نشست شورای اصلاح طلبان قم در پاسخ به سوال مکتوب خبرنگار ایرنا، بیان کرد: شورای نگهبان من را به استناد بند دوم ماده ۲۸ قانون اساسی یعنی عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی رد صلاحیت کرده است.

وی به کنایه تصریح کرد: بند اول ماده ۲۸ عدم التزام به اسلام است که خوشبختانه من به خاطر آن رد صلاحیت نشده ام و به خاطر بند دوم آن که جنبه سیاسی دارد رد صلاحیت شده ام.

وی با بیان گفت و گوی خودش و اعضای شورای نگهبان در رابطه با رد صلاحیتش اضافه کرد: به اعضای شورای نگهبان گفتم من با صراحت انتقاد می‌کنم نه با نفاق، من نفاق ندارم و با صراحت لهجه حق را فریاد می‌زنم و حاضر هستم در اجرای فرامین رهبری جانم را هم فدا کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان بحث خود را مسئولان شورای نگهبان تصریح کرد: به خاطر همین من همیشه انتقاد می‌کنم و با صراحت هم انتقاد می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: من در مراجعه اخیر به شورای نگهبان و علت رد صلاحیتم به آن‌ها گفتم که به ولایت فقیه و نظام اسلامی اعتقاد راسخ دارم و هنوز حاضرم جانم را برایش فدا کنم.

صادقی گفت: اگر امروز هم حادثه‌ای برای نظام رخ دهد باز هم برای حفظ آن ما راهی جبهه می‌شویم و به خاطر آن جانمان را فدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: بر مبنای همین اعتقاد معتقد هستم هیچ مسئول و مقامی مصون از نقد و نظارت نیست.

صادقی اضافه کرد: بر مبنای اعتقادم به ولایت فقیه معتقدم، ولایت فقیه ولایت اوصاف است نه ولایت شخص، ولایت مدام العمر نیست مادام الصفات است.


میرسلیم: خدا را شکر، شورای نگهبان ۹۰ نماینده مجلس را ردصلاحیت کرد

۱۳۹۸/۱۱/۱۰

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

این‌ها باید از حق مردم دفاع کنند ولی آن امانتی که مردم به آنها سپردند را چه‌کار کردند؟

تا زمانی که خلوص بین مردم وجود دارد، جمهوری اسلامی در برابر فشار و سختی دشمنان کم نخواهد آورد و نیاز دریوزگی به بیگانگان نیست./ایسنا


هشدار توکلی به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها: از سخت گیری نفرت زاییده می‌شود، این امر خطرناک است

۱۳۹۸/۱۱/۱۰

نامه احمد توکلی خطاب به اعضای شورای نگهبان:

التزام به اسلام یعنی انجام واجبات و ترک محرمات.

مسلمانی که اهل مسجد و محراب است. حج و انفاق را به جا می‌آورد، از بیت‌المال مسلمانان حفاظت می‌کند، دغدغه مردم را دارد، نسبت به حقوق مردم حساسیت نشان می‌دهد، اهل شرب خمر و مال حرام و روزه خواری و… نیست، می‌توان او را ملتزم به اسلام ندانست؟

اگر چنین فردی مثلاً به دخالت دین در عرصه عمومی معتقد نباشد و سکولاریسم را قابل دفاع بداند و ولایت‌فقیه را هم ابداع و نوآوری امام بداند ولی در عمل ملتزم به احکام شرع باشد به طوری که او را انسانی متدین بدانند باز واجد شرط خواهد بود.

قانون حتی وفاداری کامل در عمل را نخواسته است، بلکه ابراز وفاداری را کافی می‌داند.

تفاوت نظر با رهبری کسی را ضد ولایت فقیه نمی‌کند؛ زیرا تبعیت از ولی‌فقیه در عمل است نه در نظر

حذف نامزدهایی شبیه افرادی که در فهرست پیوست نامبرده شده‌اند، به جای وحدت، شقاق ایجاد می‌کند و در وضعیتی که ما در آن به سر می‌بریم این امر خطرناک است.

طوری نشود که با سختگیری‌های‌ نابجا علاوه بر ظلمی که واقع می‌شود؛ مجلس با نمایندگان فاقد صلاحیت و صفرکیلومتر شکل گیرد./ایسنا


عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان

۱۳۹۸/۱۱/۱۰

طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس مورد تایید این شورا قرار گرفت.


اینفوگرافیک / طیف‌ بندی اصولگرایان و اصلاح‌ طلبان در انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۱۱/۹

طیف‌ بندی اصولگرایان و اصلاح‌ طلبان در انتخابات مجلس

طیف‌ بندی اصولگرایان و اصلاح‌ طلبان در انتخابات مجلس


‌انتقاد سنگین روحانی از شورای نگهبان

۱۳۹۸/۱۱/۸

‌انتقاد سنگین روحانی از شورای نگهبان؛ به همسایه‌ها کادو بدهید، تایید صلاحیت بگیرید، این شد انتخابات…؟!


هشدار انتخاباتی رئیس پلیس فتا به کاربران فضای مجازی

۱۳۹۸/۱۱/۸

رئیس پلیس سایبری کشور:

در صورت مشاهده و رویت «تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی» در فضای مجازی، موضوع به ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور و سایر مراجع ذی‌صلاح قانونی منعکس می‌شود.


مطهری:

۱۳۹۸/۱۱/۸

گویا اراده‌ای برای سلب آبروی نمایندگان فعلی وجود دارد

شورای نگهبان ۳ مورد را برای ردصلاحیت من اعلام کرده که هیچ‌یک مصداق عدم التزام عملی به نظام نبود؛ می‌گویند باید حرف ما را بگویید


سه چهارم حوزه های انتخابیه به تجدیدنظر نیاز دارند

۱۳۹۸/۱۱/۷

رئیس ستاد انتخابات کشور:

سه چهارم حوزه های انتخابیه به تجدیدنظر (در بررسی صلاحیت داوطلبان) نیاز دارند تا رقابت واقعی شکل بگیرد./ایسنا


آمار رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی احزاب اصلاح طلب از سوی شورای نگهبان

۱۳۹۸/۱۱/۷

آمار رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی احزاب اصلاح طلب از سوی شورای نگهبان

آمار رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی احزاب اصلاح طلب از سوی شورای نگهبان


بادامچیان: بیش از ۱۳۰ نامزد اصلاح‌طلب در تهران تأیید صلاحیت شده‌اند

۱۳۹۸/۱۱/۷

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

اصلاح طلبان در تهران بیش از ۱۳۰ نامزد تأیید صلاحیت شده دارند که افراد گمنامی هم نیستند

جوسازی آنهایی که می گویند ما نامزد نداریم، خلاف واقع است

دولت امانت دار رأی مردم است

دولت در رعایت امانت مردم باید حداکثر بی طرفی را داشته باشد

این طور نباشد که گویی دولت دارد از جناحی طرفداری می کند/ایسنا


آیت الله ناصر مکارم شیرازی: رد صلاحیت ۹۰ نماینده کنونی مجلس به دلایل گوناگون تعجب برانگیز است

۱۳۹۸/۱۱/۶

اینها مسائلی است که مردم درباره آن فکر می کنند و نظر می دهند، لذا باید به گونه ای برخورد شود که مردم بیش از پیش امیدوار شوند./برنا


نامزد‌های انتخاباتی باید مخارج مرتبط با انتخابات را در سامانه مالی ثبت کنند

۱۳۹۸/۱۱/۶

با رأی نمایندگان نامزد‌ها موظف شدند که مصارف و مخارج مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی خود را در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند


باهنر مدعی شد: ردصلاحیت یک امام‌جمعه به دلیل عدم التزام به اسلام!

۱۳۹۸/۱۱/۵

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین مدعی شد که یکی از ائمه جمعه کشور به دلیل عدم التزام به اسلام از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است/ایسنا


نامه رئیس ستاد انتخابات کشور به پلیس فتا

۱۳۹۸/۱۱/۵

رئیس ستاد انتخابات کشور از رئیس پلیس فتا خواست تا با کلاهبرداری‌ها و سوءاستفاده‌های مالی مشکوک که عمدتاً با نام «انتخابات مجلس» و حتی با جعل عنوان «ستاد انتخابات کشور» صورت می‌پذیرد، برخورد کنند./ایسنا


عضو حقوقدان شورای نگهبان:‌ اظهارات واعظی موجب کاهش مشارکت در انتخابات می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۵

سید فضل‌الله موسوی: سخنان رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره علت رد صلاحیت‌ها، سبب تشویش اذهان عمومی و کاهش مشارکت در انتخابات می‌شود

اینکه رئیس دفتر رئیس جمهوری به نقل از یکی از نمایندگان محترم مجلس فرموده‌اند که دلیل رد صلاحیت‌شان حمایت از برجام بوده است ( درجشده در روزنامه ایران روز پنجشنبه ۳ بهمن ماه ) واقعیت نداشته و کذب می‌باشد

هر نماینده‌ای آزاد است به هر طرح یا لایحه‌ای رأی مثبت یا منفی یا ممتنع بدهد و هیچ نماینده‌ای را هم قانوناً نمی‌توان برای رأیی که در مجلس داده بازخواست کرد

برخی از نمایندگان محترمی که رد صلاحیت شده‌اند و تقاضا دارند که دلایل رد صلاحیت‌شان را بدانند، به محل شورا تشریف می‌آورند و در جریان مطالبی که درخصوص آن‌ها مطرح است، قرار می‌گیرند

این باعث تأسف است که برخی از آنان درخصوص بعضی از مسائل مهم و مستند که در مورد آنان وجود دارد، پاسخ قانع کننده‌ای ندارند و تنها ممکن است در بیرون و از طریق رسانه‌ها به یکی از مسائل جزئی اشاره کنند/ فارس


۸۰ تن از نمایندگان ردصلاحیت شده با اعضای شورای نگهبان دیدار کردند

۱۳۹۸/۱۱/۴

سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: “در ادامه دیدار نمایندگان و داوطلبان رد‌صلاحیت شده با اعضای شورای نگهبان، عده‌ای دیگر دعوت و مستندات و مدارک پرونده ارائه و توضیحات آنها نیز استماع شد. تاکنون ملاقات با ۸۰ نفر از نمایندگان انجام شده است. روند رسیدگی در شورای نگهبان ادامه دارد”


زیباکلام: پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها پیروز انتخابات مجلس هستند

استاد دانشگاه تهران:

شاید آقاتهرانی یا ذوالنور رئیس مجلس و زاکانی، الیاس نادران، نقوی حسینی، یامین پور یا رسایی اعضای هیات رئیسه شوند

در این انتخابات رقابتی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل نمی گیرد، زیرا اصلاح‌طلبان حضوری در انتخابات ندارند

شاید اصلاح‌طلبان تعداد کمی کرسی در مجلس بدست آورند

جبهه پایداری و طرفداران احمدی‌نژاد برنده واقعی این انتخابات هستند/ ایسنا


جلسه شورایعالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان درباره انتخابات

۱۳۹۸/۱۱/۳

در جلسه شورایعالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان مطرح شد، در صورت عدم تغییر معنی‌دار در وضعیت کاندیداهای اصلاح طلب امکانی برای ارائه لیست از طرف اصلاح طلبان در اکثر حوزه‌ها وجود ندارد و تقریباً نتیجه انتخابات از هم‌اکنون قابل پیش‌بینی است.


شانس ۵۰ درصدی آیت الله یزدی برای ورود به مجلس خبرگان قبل از انتخابات

۱۳۹۸/۱۱/۲

حیدری فرماندار قم:

از میان ۵۷ داوطلبی که در زمان ثبت‌نام، برای انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قم ثبت نام کرده بودند، ۲۹ نفر انصراف داده و ۲۶ نفر هم رد صلاحیت شدند و ۲ نفر تأیید صلاحیت شدند.

آیت‌الله محمد یزدی و یک نفر دیگر تأیید صلاحیت شدند./ ایلنا


سخنگوی شورای نگهبان گوشه‌هایی از دلایل رد صلاحیت ۹۲ نماینده فعلی مجلس را افشا کرد

۱۳۹۸/۱۱/۱

از تهدید مدیران کشور تا کار چاق کنی و رانت خواری و سواستفاده از موقعیت نمایندگی!


داوطلبان انتخابات خبرگان ۳ روز مهلت شکایت دارند

۱۳۹۸/۱۱/۱

شورای نگهبان در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد: داوطلبان احراز صلاحیت‌نشده انتخابات مجلس خبرگان برای ارائه شکایت ۳ روز مهلت دارند. /فارس


بیش از ۶۶۰۰ شعبه اخذ رای در استان تهران مستقر می شود

۱۳۹۸/۱۰/۳۰

رییس ستاد انتخابات استان تهران:

تعداد شش هزار و ۶۵۹ شعبه، آرای مردم را در جریان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه این استان در دوم اسفندماه اخذ خواهند کرد.

۱۸۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی انتخابات در دوم اسفند با ستاد انتخابات استان تهران همکاری خواهند کرد./ ایرنا


علی مطهری نماینده تهران در مجلس:

۱۳۹۸/۱۰/۳۰

رد صلاحیت نامزدها به دلیل اظهارنظرشان آزادگی را از بین می‌برد

نباید آزادی بیان را محدود کرد

با این رد صلاحیت‌ها، مجلس دیگر نماینده کل جامعه نخواهد بود

حتی مخالفان نظام هم باید در مجلس نماینده داشته باشند

مجلس باید نماینده همه افکار و گرایش‌های اجتماعی و سیاسی باشد

صحبت اخیر آقای کدخدایی در پاسخ به رئیس‌جمهور منطقی نبود

آقای کدخدایی نگاه خوبی به جایگاه مجلس، نظارت استصوابی و آزادی بیان ندارد/ اعتمادآنلاین


شورای نگهبان رکورد رد صلاحیت‌های مجلس ششم را زد

۱۳۹۸/۱۰/۳۰

از رد صلاحیت ۸۰ نماینده مجلس ششم به ۹۰ نماینده در مجلس دهم رسیدیم/ایرنا


سوءاستفاده اقتصادی؛ علت رد صلاحیت نمایندگان مجلس

۱۳۹۸/۱۰/۲۹

سخنگوی شورای نگهبان گفت: علت رد صلاحیت نمایندگان مجلس از ۳ دسته بندی سوء استفاده‌های اقتصادی، مباحث اخلاقی و مقابله با حاکمیت، خارج نیست، اما اغلب این‌ها مربوط به سوء استفاده‌ اقتصادی است.


انتقاد جنتی از ردصلاحیت گسترده کاندیداهای مجلس

۱۳۹۸/۱۰/۲۹

وزیر اسبق ارشاد از ردصلاحیت صدهانفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.

«علی جنتی»، وزیر اسبق ارشاد، در توییتر خود نوشت:

«صدها نفر از نامزدهای انتخابات مجلس به دلیل عدم التزام عملی به اسلام یاعدم اعتقادبه نظام ردصلاحیت شده اند در بین آنان بسیاری از شخصیتهای متدین، کارآمد و معتقد به نظام دیده می شوندکه از حضور در این رقابت بازمانده اند وقتی داوران مسابقه همگی از طرفداران تیم رقیب باشند پیشاپیش نتیجه مسابقه روشن است. » / برنا


انتقاد رییس مجلس از برخی رد صلاحیت‌ ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۹

لاریجانی: علت رد صلاحیت بسیاری از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس اقتصادی نیست

علی لاریجانی: «عدم احراز صلاحیت» بعضی از نمایندگان به صلاح نیست

گزارش‌های وزارت اطلاعات به هیچ وجه در حد و اندازه رد صلاحیت نبوده و اگر بوده حداقل به بنده منتقل نشده است

عدم التزام عملی به نظام را در اکثر قریب به اتفاق نمایندگان تایید نمی‌کنم

هرچه عدم احرازها کاهش یابد به حضور بیشتر ملت در انتخابات کمک می‌کند که در شرایط فعلی انقلاب ضرورت دارد / ایسنا


محاکمه نمایندگان متخلف در قوه قضاییه آغاز شده است

۱۳۹۸/۱۰/۲۸

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس:

هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان متأسفانه نمی‌تواند بدون شاکی به پرونده‌ها -حتی خلاف بَیِن نمایندگان- ورود کند.

پرونده‌هایی از نمایندگان داشتیم که به دادگاه ارسال کردیم و براساس آن اعلام شد که این مورد جزو وظایف نمایندگی تشخیص داده نشده است که آنها هم محاکمه را شروع کردند.

قطعاً وقتی شورای نگهبان اعلام می‌کند که فلان نماینده را به دلیل مسائل اقتصادی ردصلاحیت کردند یعنی مدارکی دراختیار داشتند که محکمه‌پسند است.

به آنهایی که به شورای نگهبان نامه نوشتند که چرا رد صلاحیت‌ شدگان را تعقیب قضایی نکردید، باید بگویم اصلا قانون برای شورای نگهبان تعریف نکرده که چنین کاری را انجام دهد، ولی اگر مدعی‌العموم بخواهد، می تواند به این موضوع ورود کند. / فارس نیوز


سخنگوی شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۰/۲۷

فشاری برای تائید صلاحیت‌های مجدد نداشتیم

عدم تایید صلاحیت کاندیداها براساس قوانین و مستندات پرونده آنهاست و کاری به نگاه سیاسی آقایان نداریم


هاشم‌زایی: آیا حقوق نمایندگان رد صلاحیت شده در ۴ ماه آینده حلال است؟

۱۳۹۸/۱۰/۲۷

واکنش عضو فراکسیون امید مجلس به رد صلاحیت ۹۰ نماینده مجلس به دلیل مشکل مالی:

باید از مراجع تقلید سوال کنیم که آیا حقوقی که نمایندگان رد صلاحیت شده در این ۴ ماه می‌گیرند، حلال است یا خیر؟

پرونده‌های فساد چند هزار میلیاردی باعث شده افکار عمومی این فساد را نهادینه بدانند.

وقتی این اظهارات مطرح می‌شود دیگر اعتباری برای جمهوری اسلامی ایران و مجلس باقی نمی‌ماند؛ مردم با خودشان می‌گویند چه کسی در این مملکت سالم است.


شورای نگهبان برخی از رد صلاحیت ها را بازگرداند تا شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم

۱۳۹۸/۱۰/۲۶

به گزارش جماران؛ مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت:

«‌امیدوارم شورای نگهبان با بررسی مجدد برخی از ردصلاحیت ها را بازگرداند تا با ارائه لیست از سوی همه جناح ها شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات دوم اسفند باشیم و اقتدار و صلابت ملت سرافراز ایران در عرصه روابط بین‌الملل افزایش یابد.»


سخنگوی شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۰/۲۶

مهلت قانونی شکایت داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم امروز به پایان می‌رسد.

مهلت ثبت شکایات نامزد‌های رد صلاحیت شده، تمدید نمی‌شود.


سخنگوی شوراى نگهبان: بیش از ۳۷۰۰ نفر از نامزدهای رد صلاحیت شده تاکنون شکایت کرده اند

۱۳۹۸/۱۰/۲۶

از این تعداد ۳۴۰۰ نفر آقا و ۳۰۰ نفر هم خانم هستند که شکایتشان در سامانه ثبت مى شود و مورد رسیدگى قرار مى‌گیرد

مهلت ثبت شکایات نامزدهاى رد صلاحیت شده، تمدید نمى شود و ناچاریم که در همین زمان شکایات را دریافت کنیم

در میان نامزدهای انتخاباتی دو تابعیتى خیلى کم داشتیم و فکر مى‌کنم به تعداد انگشتان دست هم نمى‌رسید/ صدا و سیما


تاجگردون و حسنوند تایید صلاحیت شدند

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

تاجگردون و حسنوند که به ترتیب روسای کمیسیون‌های “برنامه و بودجه” و انرژی هستند صبح امروز نامه تایید صلاحیت خود را دریافت کرده‌اند/ پیش از این خبر رد صلاحیت این دو نفر در رسانه‌ها منتشر شده بود / فارس


آیت‌الله جنتی: نتایج صلاحیت‎ها نهایی نیست / امکان بازبینی وجود دارد

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

دبیر شورای نگهبان گفت:نتایج اعلام شده درباره صلاحیت داوطلبان نهایی نیست و امکان بازبینی و بازنگری در نظرات اولیه توسط اعضای شورای نگهبان وجود دارد/ تسنیم


علی مطهری: التماس نمی‌کنم

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

اخیرا به بنده اطلاع دادند که با استناد به بند ۲ ماده ۲۸ قانون انتخابات رد صلاحیت شده‌ام. در این رابطه باید تاکید کنم که بنده قطعا به این حکم اعتراض خواهم کرد اما مساله را پیگیری نمی‌کنم و همان‌طورکه پیش‌تر هم گفته‌ام، «اعتراض می‌کنم اما التماس نخواهم کرد». /روزنامه اعتماد


نامه الیاس حضرتی نماینده تهران به آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان:

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

مردم به بهترین وجه قضاوت‌مان خواهند کرد

دستور فرمایید تا تمام اسناد و مدارکی که باعث رد صلاحیتم شده به اطلاعم برسانند تا دقیقا بدانم عدم التزام به اسلام به چه معنی است/اعتماد


محمدرضا بادامچی نماینده تهران از رد صلاحیتش خبر داد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۴


رد صلاحیت الیاس حضرتی به دلیل عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام!

۱۳۹۸/۱۰/۲۳

الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از طرف هیات نظارت بر انتخابات مجلس رد صلاحیت شد.

در نامه کتبی که به دست این نماینده مجلس رسیده آمده است: به آگاهی میرساند که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظر هیات اجرایی این مرکز حوزه انتخابیه دائر بر تایید صلاحیت را تایید نکرده و صلاحیت جنابعالی را به استناد ماده ۲۸-بند۱ قانون انتخابات رد کرده است.

براساس قانون انتخابات (اصلاحی ۱۳۹۵/۳/۳)- در تعریف ماده ۲۸-بند۱ آمده است: اعتقاد و التزام عملی به اسلام./اعتمادآنلاین


۳۰ نماینده شب گذشته به یکباره تایید صلاحیت شدند

۱۳۹۸/۱۰/۲۳

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت که شب گذشته ۳۰ نماینده مجلس برای حضور در انتخابات تایید صلاحیت شدند. /ایسنا


صلاحیت ۹۰ نماینده مجلس به دلیل مسائل مالی رد شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

سخنگوی شورای نگهبان :

از حدود ۲۴۷ نفر نماینده فعلی مجلس، صلاحیت ۹۰ نفر عمدتا به خاطر مسایل مالی تایید نشده است، البته به برخی از آنها مستندات پرونده‌شان توضیح داده شد و به بقیه نیز اگر درخواست کردند، این مستندات ارائه می‌شود

سو استفاده از اموال عمومی، تحصیل مال نامشروع، اختلاس، استعمال مواد مخدر، مفاسد اخلاقی، محکومیت جنایی، سابقه شرارت، چاقو کشی، سابقه فروش مواد مخدر از جمله مصادیق رد صلاحیت‌ها ست. / تسنیم


کدخدایی: به اعتراض رد صلاحیت شدگان تا ۲۰ روز دیگر(۱۱ بهمن ۹۸) پاسخ می دهیم.

۱۳۹۸/۱۰/۲۲


اسامی ۳۴ نماینده‌ فعلی مجلس که رد صلاحیت شده‌اند

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

مهر با کسب اطلاع از نمایندگان فعلی مجلس، اسامی ۳۴ نماینده‌ای که تاکنون به طور قطع از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند را تهیه کرد.

در میان این اسامی چهره های شاخص هر دو جریان اصلی مجلس دیده می شود.

اسامی ۳۴ نماینده‌ فعلی مجلس که رد صلاحیت شده‌اند

اسامی ۳۴ نماینده‌ فعلی مجلس که رد صلاحیت شده‌اند


مطهری نماینده مجلس:

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

رد صلاحیتم به استناد عدم التزام به نظام بود

این رویه‌های باطل باید منسوخ شود/ایسنا


واکنش محمود صادقی به رد صلاحیت اش

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

واکنش محمود صادقی به رد صلاحیت اش

واکنش محمود صادقی به رد صلاحیت اش


برخی منابع از ردصلاحیت دو چهره افراطی خبر می‌دهند

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

حمید رسایی و علیرضا زاکانی هردو توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند


رد صلاحیت ۸۰ نماینده اصولگرا و اصلاح‌‌طلب مجلس

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

گفته می‌شود، صلاحیت محمود صادقی، علی مطهری، تابش، الیاس حضرتی، بهروز نعمتی، غلامرضا کاتب، نقوی حسینی، حمیده‌زرآبادی و نادرقاضی پور برای کاندیداتوری مجدد در انتخابات مجلس رد شده است. /تسنیم


کدام چهره‌های شاخص سیاسی رد صلاحیت شدند؟

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

بهروز نعمتی، سیدحسین نقوی حسینی، نادر قاضی‌پور، غلامرضا کاتب و محمدرضا تابش ردصلاحیت شده‌اند. /فارس


اطلاعیه شورای نگهبان در مورد رد صلاحیت شدگان

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

«آن دسته از داوطلبان محترم نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ۹۸/۱۰/۲۲ فرصت دارند برای اعتراض، به دفاتر استانی شورای نگهبان مراجعه نمایند.
اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان»


این نمایندگان مجلس فعلی ردصلاحیت شده اند

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

ایسنا نوشت:برخی از نمایندگان فعلی مجلس که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرده بودند با اعلام نظر نهایی هیات نظارت بر انتخابات، رد صلاحیت شدند.

بهرام پارسایی اظهار کرد: من پیش از این از سوی هیات اجرایی انتخابات رد صلاحیت شده بودم و از روز گذشته که نتایج هیات‌های نظارت اعلام شده خبری مبنی بر تایید صلاحیت هم دریافت نکردم.

وی اضافه کرد که موضوع بررسی صلاحیتش را دنبال نمی‌کند.به گفته پارسایی در حال حاضر و با توجه به وقایع اخیر کشور تایید یا رد صلاحیت نمایندگان اولویت مردم نیست.

محمد دامادی نیز به ایسنا گفت که رد صلاحیت شده است.

همچنین جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نیز به دلیل آنچه عدم التزام به اسلام عنوان شده رد صلاحیت شده است.

همچنین بهروز نعمتی درباره انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیتش به ایسنا گفت: تا این لحظه خبری مبنی بر رد صلاحیت به دست من نرسیده است.

منصور مرادی نماینده قروه و معصومه آقاپور نماینده شبستر نیز از دیگر نمایندگانی بودند که عنوان رد صلاحیت شده‌اند.

احمد همتی نماینده سمنان نیز در گفت‌وگو با ایسنا از رد صلاحیت خود در هیات‌های نظارت در انتخابات خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی نیز به ایسنا گفت که علی رغم انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیت وی چنین چیزی به او ابلاغ نشده است.

لیست رد صلاحیت شدگان

لیست رد صلاحیت شدگان

رد صلاحیت داماد روحانی

کامبیز مهدی زاده ، داماد رئیس جمهور که به هزاران امید و آرزو برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده بود، رد صلاحیت شد

رد صلاحیت ۸۰ نماینده اصولگرا و اصلاح‌‌طلب مجلس

گفته می‌شود، صلاحیت محمود صادقی، علی مطهری، تابش، الیاس حضرتی، بهروز نعمتی، غلامرضا کاتب، نقوی حسینی، حمیده‌زرآبادی و نادرقاضی پور برای کاندیداتوری مجدد در انتخابات مجلس رد شده است. /تسنیم


فردا؛ اعلام نتایج صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۱۰/۲۰

کدخدایی، دبیر شورای نگهبان:  نتایج نهایی بررسی صلاحیت ها تا آخر وقت شنبه اعلام می شود.

تا امروز ۱۳ هزار پرونده بررسی شده و مابقی هم تا فردا به اتمام خواهد رسید.


اطلاعات مالی نامزدهای انتخاباتی در سامانه الکترونیکی ثبت می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۵

نمایندگان مجلس تصویب کردند که وزارت کشور سامانه مالی انتخاباتی را به‌صورت الکترونیکی ایجاد کند

بر این اساس، نامزدها و احزاب و گروه‌های سیاسی ملزم به ثبت اطلاعات مالی خود مطابق قانون در این سامانه هستند./ ایرنا


اعلام‌نظر قطعی درباره کاندیداهای انتخابات مجلس تا ۲۱ دی

۱۳۹۸/۱۰/۱۲

سخنگوی شورای نگهبان:

در این دور از انتخابات مجلس، بیش از ۱۶ هزار ثبت‌نام کننده داشته‌ایم.

تلاش می کنیم تا ۲۱ دی ماه که موعد قانونی است، نظرات خود را درباره کاندیداها اعلام کنیم.


۸.۳۳ درصد نامزد‌های انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند

۱۳۹۸/۱۰/۱۱

رحمانی فضلی وزیر کشور:

با استناد به مدارک نهاد‌های چهارگانه حدود ۸.۳۳ درصد نامزد‌های انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند که این اشخاص می‌توانند نسبت به عدم صلاحیت خود به هیات‌های نظارت شهرستان‌ها شکایت کنند.

از ۲۲ دی ماه تا ۱۱ بهمن به شکایت داوطلبان احراز صلاحیت نشده رسیدگی و نتیجه‌ بررسی‌ها بعلاوه نظر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام و به داوطلبان ابلاغ می‌شود./ باشگاه خبرنگاران


توضیح معاون فنی وزارت کشور از آخرین وضعیت انتخابات الکترونیکی؛ احراز هویت‌ها الکترونیکی خواهد بود

۱۳۹۸/۱۰/۸

معاون فنی وزارت کشور درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی : در حال تعامل با شورای نگهبان برای موضوع أخذ رأی الکترونیکی هستیم و فعلا شورای نگهبان پذیرفته که احراز هویت به صورت الکترونیک باشد.


تعداد رد صلاحیت شدگان انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۱۰/۷

رئیس ستاد انتخابات کشور: ۸.۸ درصد ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند


اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده در دهه دوم بهمن

۱۳۹۸/۱۰/۶

سخنگوی شورای نگهبان درباره زمان اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در دهه دوم بهمن اسامی قطعی اعلام می‌شود، که پس از آن تبلیغات انتخاباتی شروع خواهد شد.


آیت‌الله جنتی: با دقت مشغول بررسی صلاحیت هستیم

۱۳۹۸/۱۰/۴

دبیر شورای نگهبان:

بررسی شکایات و صلاحیت‌ ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس آن هم در زمان کوتاه، اقدامی به شدت طاقت‌فرساست که البته شورای نگهبان با دقت مشغول انجام آن است تا خدای نکرده حتی حق یک نفر نیز تضییع نشود.

آلودگی هوا مشکلات زیادی را برای عموم مردم به ویژه بیماران و افراد سالخورده ایجاد کرده که ان‌شاءالله مسئولان نه فقط به شکل مقطعی بلکه راهکار دائمی برای حل این معضل پیدا کنند./ایسنا


دوفوریت طرح «شفافیت هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی» تصویب شد

۱۳۹۸/۱۰/۲

وکلای ملت با ۱۳۴ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن، دوفوریت این طرح را تصویب کردند. پس از تصویب دو فوریت طرح، کمیسیون مربوطه موظف است ظرف مدت سه روز گزارش خود در مورد طرح را به مجلس ارائه کند.


سامانه ارزیابی دیدگاه‌ها و وعده‌های اقتصادی کاندیداهای مجلس آغاز به‌کار کرد

۱۳۹۸/۱۰/۱

سامانه «چک لیست ۹۹» Checklist99.com با هدف شفاف‌سازی و قابل مطالبه بودن مواضع اقتصادی گروه‌های سیاسی حاضر در عرصه انتخابات آغاز به‌کار کرد.

سامانه مذکور، هدف از فعالیت خود را شفاف سازی و فراهم آوردن قابلیت مقایسه برنامه های اقتصادی ائتلاف های انتخاباتی و نیز ثبت وعده های داده شده جهت امکان مطالبه آنها از سال ۱۳۹۹ اعلام کرده است.


وزیر کشور: بیش از ۹۱ درصد از داوطلبان انتخابات تایید صلاحیت شدند

۱۳۹۸/۹/۲۷

رحمانی فضلی: از مجموع ۱۶۰۳۳ نفر داوطلبانی که برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام اولیه کردند تا پایان زمان قانونی رسیدگی به صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی، تعداد ۸۴۸ نفر اعلام انصراف کردند. در نهایت پرونده ۱۵۱۸۵ نفر مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه صلاحیت ۹۱.۲ درصد از افراد در هیاتهای اجرایی مورد تایید قرار گرفت و نتیجه به هیاتهای نظارت اعلام شد


نحوه شکایت داوطلبان احراز صلاحیت‌نشده مجلس اعلام شد

۱۳۹۸/۹/۲۷

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس که صلاحیت‌ شان در هیأت‌های اجرایی احراز نشده، ۴ روز فرصت دارند شکایت خود را به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان‌ها اعلام کنند.


راى دهندگان به صورت الکترونیکی احراز هویت می شوند

۱۳۹۸/۹/۲۳

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از احراز هویت همه رای دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی خبر داد.


اسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات کشور:

۱۳۹۸/۹/۲۲

داوطلبان خبرگان رهبری در تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم تا ساعت ۱۸ امروز وقت دارند به فرمانداری مرکز استان یا وزارت کشور مراجعه و ثبت نام کنند.

تا ظهر امروز ۲۴۰ نفر در این پنج استان ثبت نام کردند که قم و تهران بیشترین تعداد داوطلب را داشتند.


ثبت نام ۱۳۰ داوطلب برای ۷ کرسی مجلس خبرگان رهبری

۱۳۹۸/۹/۱۹

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

تا این لحظه ۱۳۰ نفر برای هفت کرسی انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند. در دوره های گذشته چنین نبوده است و الان برای هر کرسی تقریبا ۱۸ نفر ثبت نام کردند.

به تفکیک استان ها تا این لحظه ۵۵ نفر در تهران، ۸ نفر در خراسان رضوی، ۷ نفر در خراسان شمالی، ۳ نفر در استان فارس، ۵۷ نفر نیز در استان قم ثبت نام کرده اند./ مهر


در جدول زیر آماری از حضور برخی چهره‌های شناخته شده سیاسی به همراه گرایش سیاسی آنها آمده است: 

نام و نام خانوادگیحوزه انتخابیهگرایش
محمدباقر قالیبافتهراناصولگرا
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنورقماصولگرا
احمد امیرآبادی فراهانیقماصولگرا
حجت‌الاسلام حسن نوروزیرباط کریم و بهارستاناصولگرا
علیرضا زاکانیقماصولگرا
مسعود زریبافانتهراناصولگرا
حجت‌الاسلام غضنفرآبادیبماصولگرا
محمدجواد ابطحیتهراناصولگرا
الیاس نادرانتهراناصولگرا
الهام امین‌زادهتهراناصولگرا
حمیدرضا حاج‌باباییهمداناصولگرا
حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانیتهراناصولگرا
مصطفی میرسلیمتهراناصولگرا
حسین مظفرتهراناصولگرا
غلامرضا خواجه‌سرویتهراناصولگرا
اقبال شاکریتهراناصولگرا
محمد عباسیتهراناصولگرا
محسن پیرهادیتهراناصولگرا
سیدمحمد حسینیتهراناصولگرا
صادق خلیلیانتهراناصولگرا
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیانیشابوراصولگرا
بیژن نوباوهتهراناصولگرا
حجت‌الاسلام حمید رساییتهراناصولگرا
مهدی کوچک‌زادهتهراناصولگرا
مجتبی رحمان‌دوستتهراناصولگرا
محمدمهدی زاهدیتهراناصولگرا
وحید یامین‌پورتهراناصولگرا
حجت‌الاسلام حسین موسی‌پورتهراناصولگرا
محمدعلی پورمختارکبودرآهنگاصوگرا
حسین روح الامینیتهراناصولگرا
علی ادیانیتهراناصولگرا
مالک شریعتیتهراناصولگرا
غلامرضا خواجه‌سرویتهراناصولگرا
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فرمشهداصولگرا
علی خضریانتهراناصوگرا
رضا تقی‌زادهتهراناصولگرا
ابوالقاسم رئوفیانتهراناصولگرا
زهره الهیانتهراناصولگرا
محمد سلیمانیتهراناصولگرا
محمدحسن طریقت منفردتهراناصولگرا
شهاب‌الدین صدرتهراناصولگرا
لاله افتخاریتهراناصولگرا
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدمتهراناصولگرا
محمدحسن قدیری ابیانهتهراناصولگرا
حجت‌الاسلام محمود نبویانتهراناصولگرا
شمس‌الدین حسینیتهراناصولگرا
فاطمه آلیاتهراناصولگرا
محمدعلی افشانیتهراناصلاح‌طلب
الیاس حضرتیتهراناصلاح‌طلب
محمدرضا بادامچیتهراناصلاح‌طلب
علی مطهریتهراناصلاح‌طلب
محمدرضا خبازتهراناصلاح‌طلب
ابراهیم اصغرزادهتهراناصلاح‌طلب
حجت‌الاسلام مجید انصاریتهراناصلاح‌طلب
علیرضا رحیمیتهراناصلاح‌طلب
آذر منصوریتهراناصلاح‌طلب
جواد امامتهراناصلاح‌طلب
محمود صادقیتهراناصلاح‌طلب
شهیندخت ملاوردیتهراناصلاح‌طلب
محمدرضا راه‌چمنیتهراناصلاح‌طلب
بهروز بنیادیتهراناصلاح‌طلب
حجت‌الاسلام احمد مازنیتهراناصلاح‌طلب
حجت‌الاسلام هادی غفاریتهراناصلاح‌طلب
علیرضا محجوبتهراناصلاح‌طلب
حجت‌الاسلام عبدالحمید خدریبوشهراصلاح‌طلب
حجت‌الاسلام مهدی شیختهراناصلاح‌طلب
داوود محمدیتهراناصلاح‌طلب
محسن علیجانیتهراناصلاح‌طلب
شهروز برزگرسلماساصلاح‌طلب
عماد بهاورتهراناصلاح‌طلب
حجت‌الاسلام حسن موسوی تبریزیتهراناصلاح‌طلب
سهیلا جلودارزادهتهراناصلاح‌طلب
فاطمه سعیدیتهراناصلاح‌طلب
طیبه سیاووشیتهراناصلاح‌طلب
فریده اولادقبادتهراناصلاح‌طلب
پروانه مافیتهراناصلاح‌طلب
محمدحسین مقیمیتهراناصلاح‌طلب
حسین نقاشیتهراناصلاح‌طلب
داریوش قنبریتهراناصلاح‌طلب
محمدعلی وکیلیتهراناصلاح‌طلب
غلامرضا انصاریتهراناصلاح‌طلب
علی‌اصغر یوسف‌نژادمازندراناصلاح‌طلب
حجت‌الاسلام قدرت علیخانیبویین زهرااصلاح‌طلب
زهرا ساعیتهراناصلاح‌طلب
احمد نقیب‌زادهتهراناصلاح‌طلب
ابوالفضل سروشتهراناصلاح‌طلب
نادر قاضی پورارومیهاصولگرا
منصور حقیقت‌پورارومیهمستقل
بهروز نعمتیتهرانمستقل
علی نیکزادآذربایجان شرقیاصولگرا
مسعود پزشکیانآذربایجان شرقیاصلاح‌طلب
محمد حسین فرهنگیآذربایجان شرقیاصولگرا
کامبیز مهدی‌زاده (داماد رئیس‌جمهور)آذربایجان شرقیمستقل
کمال‌الدین پیرموذناردبیلاصلاح‌طلب
صدیف بدریاردبیلاصولگرا
ولی ملکیاردبیلمستقل
حسن کامراناصفهاناصولگرا
ابوالفضل ابوترابیاصفهاناصولگرا
 صادق طباطبائی‌نژاداصفهاناصولگرا
علی بختیاراصفهاناصلاح‌طلب
عزیز اکبریانالبرزاصولگرا
محمدجواد کولیوندالبرزاصولگرا
محمود بهمنیالبرزاصولگرا
جلال میرزاییایلاماصلاح‌طلب
سکینه الماسیبوشهرمستقل
سیدحسین نقوی حسینیاستان تهراناصولگرا
محمد محمودی شاه‌نشیناستان تهرانمستقل
محمد قمیاستان تهراناصلاح‌طلب
قاسم میرزایی‌نکواستان تهراناصلاح‌طلب
محمدسعید احدیان(مدیرمسئول روزنامه خراسان)خراسان رضویاصولگرا
جواد کریمی قدوسیخراسان رضویاصولگرا
آناهیتا قربان شیرودی (دختر شهید شیرودی)تنکابنمستقل
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمیخراسان رضویاصولگرا
عبدالرضا عزیزیخراسان شمالیمستقل
هادی قوامیخراسان شمالیاصولگرا
علی ساریخوزستاناصلاح‌طلب
علی وقفچیزنجانمستقل
احمد حکیمی‌پورزنجاناصلاح‌طلب
غلامرضا کاتبسمناناصولگرا
پروین احمدی‌نژادسمناناصولگرا
خسرو دانشجودامغاناصولگرا
حسینعلی شهریاریسیستان و بلوچستاناصولگرا
 فریدون عباسیفارساصولگرا
علاءالدین بروجردیفارساصولگرا
داوود محمدیقزویناصولگرا
سیدجواد ساداتی‌نژادکاشاناصولگرا
محمدرضا پورابراهیمیکرماناصولگرا
محمد محمدی انارکیکرماناصولگرا
عبدالرضا مصریکرمانشاهاصولگرا
فرهاد تجریکرمانشاهاصولگرا
شهاب نادریکرمانشاه‌مستقل
علی جلیلیانکرمانشاهاصولگرا
مهدی فرشادانکردستانمستقل
سیداحسن علویکردستاناصولگرا
غلامرضا تاجگردونکهگیلویه و بویراحمداصلاح‌طلب
شهرام کوسه‌غراویگلستاناصولگرا
مهرداد لاهوتیگیلانمستقل
حسن خسته‌بندگیلانمستقل
محمود شکریگیلاناصولگرا
احمد دنیامالیگیلاناصلاح‌طلب
محمد بیرانوندلرستاناصلاح‌طلب
عباس گودرزیلرستاناصولگرا
علیمحمد شاعریمازندراناصولگرا
الله‌یار ملکشاهیلرستاناصولگرا
محمد دامادیمازندراناصلاح‌طلب
علی ابراهیمیمرکزیاصلاح‌طلب
علی‌اکبر کریمی‌مرکزیاصولگرا
محمدحسن آصفریمرکزیاصولگرا
ناصر شریفیهرمزگانمستقل
احمد مرادیهرمزگاناصولگرا
احد آزادی‌خواههمداناصولگرا
محمدرضا تابشیزداصلاح‌طلب
حجت‌الاسلام قاسم روانبخشیزداصولگرا

پسر محسن رضایی از مسجدسلیمان (خوزستان) کاندیدا شد

۱۳۹۸/۹/۱۷

پس از کاندیداتوری داماد روحانی و پسر نوبخت، فرزند محسن رضایی نیز از حوزه انتخابیه مسجدسلیمان داوطلب حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است‌.


مصباح یزدی کاندیدای خبرگان می شود

۱۳۹۸/۹/۱۷

اجابت دعوت مردم مشهد از مصباح برای کاندیداتوری!/انتخاب


ثبت‌نام داوری، مشاور احمدی‌نژاد در انتخابات رد شد

۱۳۹۸/۹/۱۶

فرستنده داوری به وزارت کشور: امروز وزارت کشور ثبت‌نام نیابتی داوری را نپذیرفت


مصباحی‌مقدم: آیت‌الله موحدی کرمانی استخاره کردند، خوب آمد، کاندیدا شدم

۱۳۹۸/۹/۱۶

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم و خبرگان رهبری در ستاد انتخاباتی وزارت کشور حضور یافته است، درباره ثبت نام خود گفت:

عزم کرده بودم که برای مجلس کاندیدا نشوم اما حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید زیاد کردند، من با بیان اینکه عضو مجمع تشخیص هستم، عذر خواستم اما ایشان استخاره کردند و خوب آمد

شانس ائتلاف با پایداری زیاد شده است

احتمال اینکه اصولگرایان بیشترین تعداد را در مجلس داشته باشند خیلی زیاد است

از حضور قالیباف در انتخابات استقبال می‌کنم

نمی‌خواستم حضور یابم تا نخبگان جوان بتوانند کرسی‌های مجلس را در اختیار بگیرند

امیدوارم همراهی کنند تا اصولگرایان فقط یک لیست داشته باشد./ اعتمادآنلاین


پروانه سلحشوری از شرکت در انتخابات مجلس یازدهم انصراف داد

۱۳۹۸/۹/۱۶

نماینده مردم تهران با نوشتن بیانیه‌ای از شرکت در انتخابات مجلس یازدهم انصراف داد:
«با توجه به ساختارهای محدودکننده اقتدار مجلس، نادیده گرفتن نظر و خواست مردم، رویه نامناسب نظارت استصوابی و اتفاقات پاییز نود و هشت، با وجود تمام احساس دِینی که به مردم و محبت‌هایشان دارم، نتوانستم وجدانم را برای این حضور قانع کنم و تصمیم بر عدم شرکت در انتخابات گرفتم»/ ایلنا


محمدباقر قالیباف برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

۱۳۹۸/۹/۱۶

بیانیه قالیباف برای حضور در انتخابات:هم و غم خود را کنترل دولت و وادار کردن آن به کار در یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار می‌دهم

مردم عزیز و شریف تهران
سلام
برکسی پوشیده نیست که این روزها مردم احوال خوبی ندارند. بر این باور بودم درختی که ۴سال ثمر ندهد دیگر ثمر نمی دهد از همین رو تلاش شد تا نهال تازه ای کاشته شود اما دولت مستقر دو قطبی دروغین ساخت و بر موج سوار شد و توانست با وعده های کاذب اعتماد مردم را جلب کند.

متاسفم که بگویم در این مدت ۲سال یک روز هم آب خوش از گلوی مردم پایین نرفته،گرانی‌های افسارگسیخته، افزایش چند برابری قیمت ارز، ماجرای تاسف‌بار ارز ۴۲۰۰ تومانی، محترم نشمردن مردم و بی‌توجهی به شان و منزلت مردم، در این مدت ۲ سال اجازه نداده مردم روزی را بدون نگرانی از آینده به شب برسانند. همه اینها بیش از پیش روشن می‌کرد که ما نیاز به یک دولت جهادی و کارآمد داریم تا چرخ اجرایی این کشور پر از منابع و ذخایر مادی و انسانی را به حرکت درآورد و امید را به مردم برگرداند. بعنوان پیش درآمدی بر این اتفاق ما باید شاهد ایجاد مجلسی نو با حضور چهره های نو، رویکرد نو و ایده های نو باشیم لذا تلاش کردم با طرح مجلس نو فضایی را برای این مساله ایجاد کنم و به جوان ترها کمک کنم تا با ورود به مجلس ، چنین اتفاقی را رقم بزنند.

اما ماجرای افزایش قیمت بنزین درس بزرگی به ما داد و آن این بود که این درخت نه تنها بعد از ۴ سال ثمر نداده است بلکه در حال آسیب زدن جدی به مردم است و این نگرانی را به جد ایجاد کرد که تا سال ۱۴۰۰ یعنی ۱سال و نیم آینده تصمیماتی نابخردانه از جنس ماجرای افزایش قیمت بنزین، اصلا دور از ذهن نیست و اینجا بود که به این جمع بندی رسیدم که باید مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود و تمام هم و غم خود را کنترل دولت و وادار کردن آن به کار و فعالیت در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار دهد

بر این اساس تصمیم گرفتم به دور از مصلحت اندیشی های شخصی وارد عرصه انتخابات مجلس شوم با این امید که بتوانم با وارد کردن جمعی از چهره های نو، مومن و متخصص در تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور به مجلس، در یک سال و نیم باقیمانده این دولت خسته را مجبور به حرکت کنیم
از مردم عزیز ایران خصوصا تهران می خواهم با حضور آگاهانه خود به ما کمک کنند تا مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود تا با نظارت مقتدرانه و تصویب قوانین به موقع بتواند مراقب باشد تا در این یک سال و نیم پیش رو وضعیت زندگی مردم بدتر نشود و زمینه ساز روی کارآمدن دولتی جهادی و کارآمد باشد


مهلت نام‌نویسی داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۱۸ امروز به پایان می‌رسد.

۱۳۹۸/۹/۱۶

* مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید در دولت احمدی‌نژاد، محمدحسین مقیمی استاندار سابق تهران، ابراهیم انصاریان داماد مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، پروانه مافی نماینده تهران و الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری در دولت یازدهم از چهره‌هایی بودند که امروز برای کاندیداتوری انتخاب مجلس ثبت نام کردند

* سعید زیبا کلام فعال سیاسی اصولگرا و برادر صادق زیباکلام در انتخابات مجلس ثبت نام کرد/اعتمادآنلاین

* فریده اولاد قباد، فاطمه سعیدی، طیبه سیاوشی و فاطمه ذوالقدر نمایندگان تهران در مجلس دهم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

* فلاحت پیشه نماینده مجلس دهم و موسی غضنفرآبادی، رئیس فعلی دادگاه‌های انقلاب تهران با حضور در وزارت کشور برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

* در حالیکه محمدباقر قالیباف از در جداگانه برای ثبت نام وارد شد و بدون نوبت ثبت نام کرد، الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می گوید که از ساعت ۲ در وزارت کشور و در صف ثبت نام حضور دارد‌ او با طعنه می گوید: همه دوشادوش هم حرکت کنیم./برنا

* ثبت نام شهیندخت مولاوردی معاون سابق رییس جمهور و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس

* عباس جدیدی داوطلب حضور در انتخابات مجلس شد: عضو سابق شورای شهر تهران برای حضور در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.


مصطفی کواکبیان کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۹/۱۵

مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم در وزارت کشور حاضر شد/ اعتمادآنلاین


یک روز مانده به پایان مهلت ثبت‌ نام در انتخابات مجلس ، حضور احمدی‌ نژادی‌ ها در وزارت کشور

۱۳۹۸/۹/۱۵

سید محمد حسینی، وزیر ارشاد احمدی نژاد، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی احمدی نژاد و محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان احمدی نژاد در وزارت کشور برای ثبت‌ نام در انتخابات مجلس / خبر فوری


صادق خلیلیان کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۹/۱۵

ثبت نام صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت احمدی نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس


علی مطهری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۹/۱۴

علی مطهری برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس به وزارت کشور رفت


آغاز ثبت‌ نام خبرگان از فردا

۱۳۹۸/۹/۱۴

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: نام‌نویسی انتخابات مجلس خبرگان از صبح فردا آغاز و تا ۲۱ آذر در تهران، شیراز، قم، بجنورد و مشهد انجام می‌شود.

تعداد کل داوطلبان انتخابات مجلس تا کنون ۶۰۶۶ نفر شامل ۶۶۹ زن و ۵۳۹۷ مرد هستند که ۱۱ درصد زنان و ۸۹ درصد مردان هستند/ فارس


کامبیز مهدی‌زاده، داماد ‎حسن روحانی که برای ‎انتخابات مجلس از ‎تبریز ثبت‌نام کرده، می‌گوید: «مسئولانی که ۷۰ سال سن دارند، پشت میزشان می‌خوابند و چون برای اداره کارها انرژی و برنامه‌ریزی ندارند، به فکر فعالیت اقتصادی می‌افتند»

۱۳۹۸/۹/۱۴


انصراف پسر نوبخت قبل از بررسی صلاحیت در انتخابات

۱۳۹۸/۹/۱۴

توحید نوبخت، فرزند رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از وزارت کشور ثبت نام کرده بود، طی نامه ای انصراف خود را از نامزدی نمایندگی مردم رشت، اعلام کرد.


سخنگوی اسبق وزارت خارجه، کاندیدای مجلس شد

۱۳۹۸/۹/۱۴

رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت خارجه امروز برای نامزدی مجلس، ثبت نام کرد/ ایسنا


داماد رئیس جمهور کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۹/۱۴

«کامبیز مهدی زاده» داماد رئیس جمهور برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ثبت نام کرد


سید مصطفی میرسلیم کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۹/۱۴

سید مصطفی میرسلیم ( عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی ) و کاندیدای این حزب اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ دقایقی قبل با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد/ اعتماد


پیام حمید رسایی به روحانی بعد از ثبت‌نام در انتخابات مجلس

حمید رسایی عضو جبهه پایداری با حضور در وزارت کشور برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کشور اقدام کرد.

حمید رسایی بعد از اینکه متوجه شد خبرنگاری از وی عکس می‌گیرد با نشان دادن کلیدی به خبرنگار گفت با کلید عکس بگیر که برای آقای روحانی پیامی داشته باشد.


نام‌نویسی ۴۷۸۱ نفر در انتخابات/ ۳ نفر از خارج کشور ثبت‌نام کردند

۱۳۹۸/۹/۱۳

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مجموعه داوطلبان انتخابات در چهار روز گذشته ۴ هزار و ۷۸۱ نفر بودند که ۸۸ درصد از بین مردان و ۱۲ درصد از میان زنان هستند.


قاضی پرونده نجفی کاندیدای مجلس در شیراز شد

۱۳۹۸/۹/۱۳

از میان افرادی که امروز سه‌شنبه با حضور در فرمانداری شیراز ثبت نام کرده‌اند یک نام آشنا به چشم می‌خورد که قاضی خوشنام و مردمی محمدرضا محمدی کشکولی رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران است.

وی قضاوت پرونده قتل محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران را به عهده داشته است.


۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای انتخابات مجلس در کشور ثبت نام کردند

۱۳۹۸/۹/۱۲

معاون سیاسی وزیر کشور:

در ۲ و نیم روز گذشته از آغاز فعالیت ستادهای انتخابی تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و به نظر تا پایان زمان قانونی این تعداد به بیش از ۱۵ هزار نفر برسد/ ایرنا


دو نماینده ادوار حامی احمدی‌نژاد کاندیدا شدند/ آقای مجری هم آمد/ حواشی روز دوم ثبت نام کاندیداهای مجلس

۱۳۹۸/۹/۱۱

دومین روز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم با اعلام نامزدی یکی از استانداران دولت احمدی‌نژاد و برخی دیگر نمایندگان ادوار مجلس ادامه یافت.

محمود احمدی بیغش، یکی از چهره های دیگری بود که امروز برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد. نماینده مردم شازند در مجلس هشتم، یکی از نمایندگان تندروی نردیک به جبهه پایداری و از حامیان پروپاقرص محمود احمدی نژاد بود.

لاله افتخاری نماینده دور هشتم مجلس نیز که او هم از حامیان احمدی‌نژاد بود با حضور در فرمانداری تهران برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

علیرضا کریمی مجری تلویزیون و مدیرکل اسبق تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه گلپایگان ثبت نام کرد. / اعتماد آنلاین


سخنگوی ستاد انتخابات کشور: ۱۸۴۴ در مجموع دو روز موفق به ثبت نام در انتخابات شدند

۱۳۹۸/۹/۱۱

سیداسماعیل موسوی :

تا ساعت ۱۸:۳۰ بعدازظهر امروز، ۱۸۴۴ نفر مجموعا در دو روز گذشته ثبت نام کردند که ۱۱ درصد از مجموع ثبت نامی‌ها از بین بانوان و ۸۹ درصد آقایان هستند


ثبت‌نام فرزند محمدباقر نوبخت در انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۹/۱۱

توحید نوبخت فرزند محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

توحید نوبخت برای حوزه انتخابیه رشت ثبت ‌نام کرد./ ایسنا


جوان‌ترین و ‌پیرترین متقاضی ثبت نام انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۹/۱۱

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران اعلام کرد:‌ جوان‌ترین متقاضی ثبت نام در روز گذشته در انتخابات ۳۰ ساله و ‌پیرترین ۷۵ ساله بوده‌اند.


کناره گیری یک نماینده مجلس از دنیای سیاست

۱۳۹۸/۹/۱۰

محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با دنیای سیاست وداع کرد.


ثبت نام اولین بانوی داوطلب انتخابات مجلس در رشت

۱۳۹۸/۹/۱۰

معصومه قنبرعلی نژاد خوش روش متولد ۱۳۴۹ اولین دواطلب عرصه کاندیداتوری انتخابات مجلس در رشت است.


عطش ثبت‌نام در انتخابات مجلس؛ تعداد داوطلبان بیشتر شد/ جزئیات اولین روز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس

۱۳۹۸/۹/۱۰

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

در روز اول ۹۵۶ نفر به ستادهای کل کشور مراجعه کردند که ۷۸۹ نفر ثبت نام قطعی کردند.

از این میان ۷۲۶ نفر مرد و ۶۳ نفر زن هستند.

شاهد افزایش حدود ۱۰۰ نفر در میزان ثبت نام‌های روز اول نامزدهای انتخابات دور یازدهم مجلس نسبت به ثبت نام روز اول دور گذشته مجلس بودیم.

با بررسی مدارک برخی از افراد که همچنان در ستادها هستند، شاهد افزایش آمار خواهیم بود./مهر


احتمال کاندیداتوری آیت الله مصباح در انتخابات میان‌ دوره‌ ای خبرگان از تهران یا مشهد

۱۳۹۸/۹/۱۰

رئیس دفتر آیت الله مصباح: ایشان تاکنون نظر رسمی خود را اعلام نکرده اند/انتخاب


شروع ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس

۱۳۹۸/۹/۱۰

صبح امروز و همزمان با ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از ستاد انتخابات بازدید کرد

وزیر کشور: در اولین روز از ثبت‌نام‌ها برای انتخابات مجلس ۳۷۸ نفر تا ساعت ۱۱ امروز ثبت‌نام کردند


توصیه‌ انتخاباتی لاریجانی به جریانات سیاسی: مروت و مرام سیاسی را رعایت کنید/ تخریب مجلس، تخریب کل ملت است

۱۳۹۸/۹/۱۰

لاریجانی: معتقدم باید مجلس را به منزله تمام ایران بدانیم، باید تقدس مجلس را بر هر امری مقدم بشماریم

ممکن است یک اشکالاتی همیشه در هر نهادی وجود داشته باشد اما نهاد مجلس یعنی نهادی که نماینده ملت در آن است و تخریب کردن این نهاد تخریب کلیت ملت است

ممکن است در فصل انتخابات هیجانات سیاسی افزایش پیدا کند اما هیجان سیاسی اگر براساس صدق و مروت باشد دیوار کجی است که اگر فراز هم شود باز هم بر سر مردم فرود خواهد آمد

لذا کسانی که با دروغ و افترا قصد فضاسازی دارند دلسوز ملت نیستند آنهم وقتی با دشمن بدسگالی مواجه هستیم که دنبال تخریب و مساله سازی در کشور هستیم خیلی باید مراقب باشیم/ خبرآنلاین


لاریجانی، بمبِ انتخابات را منفجر کرد / قالیباف‌ و جلیلی نفس‌ راحت کشیدند / استراحت کوتاه مدت تا انتخابات ۱۴۰۰؟

۱۳۹۸/۹/۹

تنها چند ساعت مانده به نواخته شدن زنگ آغازین یازدهمین انتخابات مجلس، علی لاریجانی بمب انتخابات را منفجر کرد.

علی لاریجانی بالاخره تصمیم خود درباره انتخابات مجلس را گرفت و با انصراف از حضور در این دور از رقابت ها، تکلیف برخی کاندیداهای مردد اصولگرا را هم مشخص کرد، همان ها که منتظر بودند تا بعد از اعلام نظر لاریجانی، تصمیم به کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری بگیرند.

انصراف لاریجانی برخی ها را از تردید نجات داد و راه را برایشان باز کرد تا بالاخره نفسی راحت بکشند و رویای ریاست بهارستان را همچنان برای خود زنده نگه دارند، برخی چون سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف/خبر انلاین


انصراف علی لاریجانی از شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

۱۳۹۸/۹/۹

لاریجانی: در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کنم./مهر


صدور دستور وزیر کشور برای شروع انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری

۱۳۹۸/۹/۹

وزیر کشور طی بخشنامه‌ای به فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم دستور شروع انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را صادرکرد.


مکان ثبت‌ نام داوطلبان انتخابات مجلس در تهران مشخص شد

۱۳۹۸/۹/۹

براساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات فرمانداری تهران داوطلبان کاندیداتوری در حوزه انتخابیه تهران جهت ثبت‌نام باید به مجموعه «چهل سرای مصلی امام خمینی (ره)» واقع در خیابان مطهری، خیابان علی اکبری، روبروی کوچه تیرداد مراجعه نمایند.

داوطلبان کاندیداتوری در حوزه انتخابیه تهران می‌توانند علاوه بر محل تعیین شده، جهت ثبت‌نام به وزارت کشور نیز مراجعه نمایند.


زمان‌بندی یازدهمین دوره انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۹/۹

زمان‌بندی یازدهمین دوره انتخابات مجلس

زمان‌بندی یازدهمین دوره انتخابات مجلس


فردا، شروع نام‌ نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

دبیر ستاد انتخابات کشور: ۲۰۸ فرمانداری و ستاد انتخابات در وزارت کشور آماده نام‌نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی است

انتخابات میاندوره‌ ای مجلس خبرگان همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند برگزار خواهد شد

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات میان‌ دوره‌ای مجلس خبرگان از ۱۵ تا ۲۱ آذر صورت می‌گیرد/ صداوسیما


سخنگوی انتخابات کشور: ۲۳ بهمن ماه اسامی نامزدهای انتخاباتی مجلس اعلام می شود

۱۳۹۸/۸/۲۴


در ایام انتخابات به راه انداختن کارناوال‌ ها ممنوع

۱۳۹۸/۸/۲۳

دادستان کل کشور:

در ایام انتخابات به راه انداختن کارناوال‌ ها ممنوع است.

باید سعی کنیم چهره نظام را از امر نامطلوب نان، سفره و کباب دادن به مردم پاک کنیم.


سخنگوی شورای نگهبان: شور و نشاط در انتخابات با حمله به نهاد‌های قانونی کشور و ایجاد التهاب سیاسی محقق نمی‌شود.

۱۳۹۸/۸/۲۳


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: تبلیغات انتخاباتی در دانشگاه‌ها ممنوع است

۱۳۹۸/۸/۲۳

عاملی:

دانشگاه محل تبلیغات انتخاباتی نیست و کاندیداها نمی‌توانند در محیط دانشگاه‌ها فعالیت داشته باشند.

مسئولیت اجرایی”حجاب و عفاف” به وزارت کشور واگذار شد/ ایسنا


هیأت مرکزی انتخابات کار خود را آغاز کرد

۱۳۹۸/۸/۲۲

سخنگوی شورای نگهبان:

هیأت مرکزی انتخابات کار خود را آغاز کرد و اعضای هیأت‌های استانی و شهرستانی تعیین شدند.

هم‌اکنون تمام هیأت‌های نظارت استانی و شهرستانی شکل گرفته است.

استانی شدن انتخابات با توجه به اینکه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی با ایراداتی مواجه شد و به مجلس برگشت داده شد و مجلس تاکنون اقدامی برای اصلاح آن انجام نداده است، لذا استانی شدن انتخابات برای این دوره انتخابات منتفی است.

برای الکترونیکی شدن انتخابات با وزارت کشور در حال کار هستیم.

انتخابات الکترونیک یک الزام قانونی است و فارغ از مشکلات مطرح شده انتخابات الکترونیکی می‌تواند مزایایی داشته باشد به شرط اینکه اشکالات امنیت رأی‌ها مرتفع شود.

در انتخابات شوراها که الکترونیکی برگزار شد گزارش‌هایی داریم که انتخابات دچار مشکلاتی شد.

اگر امنیت انتخابات تضمین شود ما آمادگی داریم انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم/ایسنا


ثبت‌ نام انتخابات مجلس از ۱۰ آذر

۱۳۹۸/۸/۲۱

ستاد انتخابات کشور:

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره­ مجلس از روز یکشنبه دهم آذرماه آغاز می‌شود.

ثبت نام تا پایان وقت اداری روز شنبه شانزدهم آذرماه جمعا به مدت ۷ روز به عمل خواهد آمد.


ستاد انتخابات کشور افتتاح شد

۱۳۹۸/۸/۲۰

وزیر کشور صبح امروز (دوشنبه) ستاد انتخابات کشور را رسما افتتاح کرد

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند برگزار می شود


قالیباف نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود

۱۳۹۸/۸/۱۹

مصری ( نائب رئیس‌ مجلس ) : طی دیداری که روز گذشته با دکتر قالیباف داشتم درباره اخبار مطرح شده درباره نامزدی‌اش در انتخابات سوال کردم که ایشان با بر شمردن برخی دغدغه‌ها و نکات و مسایل پیرامون شرایط جاری اعلام کرد که قصدی برای حضور در این انتخابات ندارد/ تسنیم


ستاد انتخابات کشور فردا افتتاح می‌شود

۱۳۹۸/۸/۱۹

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت : فردا دوشنبه مورخ ۲۰ آبان ماه ، ستاد انتخابات کشور توسط وزیر کشور افتتاح می‌شود.


ایلنا مدعی شد: علی لاریجانی کاندیدای مجلس نمی‌شود

۱۳۹۸/۸/۱۸

پس از بحث‌های مختلف درباره آینده سیاسی علی لاریجانی، اما در نهایت، وی چند روز پیش در جمع برخی از فعالان سیاسی نزدیک به خود در شهر قم اعلام کرده که دیگر کاندیدای انتخابات مجلس نمی‌شود


ثبت نام داوطلبان مجلس در استان تهران از ۱۰ آذر آغاز می شود

۱۳۹۸/۸/۱۴

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران:

زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذر امسال آغاز می شود و تا ۱۶ همین ماه ادامه دارد.

داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات تا ۶ ماه قبل از زمان ثبت نام فرصت داشتند تا استعفای خود را تقدیم مقام مافوق کنند.

 

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments