سهمیه کنکور ۹۹ : آخرین اخبار / امتیاز فرزندان هیئت علمی دوباره جنجالی شد

مدرسه، کنکور و دانشگاه 🔥 ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ بدون دیدگاه

سهمیه کنکور ۹۹ : آخرین اخبار / امتیاز فرزندان هیئت علمی دوباره جنجالی شد

سهمیه کنکور ۹۹: در این مطلب از بخش اخبار کنکور در وب سایت نایریکا به نقل از ایرنا با ما همراه باشید: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، از تغییر نکردن سهمیه‌ها در کنکور سراسری سال ۹۹ خبر داد و گفت: سهمیه‌های کنکور امسال مانند کنکور ۹۸ اعمال می‌شود (سهمیه کنکور, سهمیه کنکور سال ۹۹, سهمیه کنکور سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱, امتیاز فرزندان هیئت علمی)

سهمیه کنکور, سهمیه کنکور سال 99, سهمیه کنکور سال 1400, سهمیه کنکور سال 1401

سهمیه کنکور, سهمیه کنکور سال ۹۹, سهمیه کنکور سال ۱۴۰۰, سهمیه کنکور سال ۱۴۰۱


دی‌ماه؛ زمان پیشنهادی سازمان سنجش برای نوبت اول کنکور ۱۴۰۲/ دروس اختصاصی علوم انسانی تغییر نمی‌کند

۱۴۰۱/۶/۱۲

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور:

دی‌ماه زمان پیشنهادی این سازمان برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ است، ولی احتمال دارد نظرهایی در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در این مورد مطرح شود.

حذف دروس عمومی در گروه آزمایشی علوم انسانی، همانند سایر گروه‌های آزمایشی خواهد بود. عناوین دروس اختصاصی علوم انسانی همان دروس سال ١۴٠١ است./ ایرنا


اخبار جدید از سهمیه های کنکور / امتیاز فرزندان هیئت علمی دوباره جنجالی شد

۱۳۹۹/۲/۳۱

سوزنچی، معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی:

سازمان سنجش پیشنهاد داده سهمیه ایثارگران به ۵ درصد مازاد ظرفیت محدود شود، لغو یا اصلاح این مصوبه در مجلس امکان پذیر است.

طبق توافق با وزارت علوم، موضوع “سهمیه‌ها” در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و موضوع “اصلاح نظام سنجش و کنکور سراسری” در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور بررسی می شود.

پیشنهاد حذف امتیاز فرزندان هیات علمی نیز باعث متشنج شدن جو اعضای هیأت علمی و نامه‌ای با ۵ هزار امضا از طرف اساتید به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد/ مهر


حذف سهمیه‌ها به کنکور سراسری ۹۹ نمی‌رسد

۱۳۹۹/۲/۳۰

رئیس سازمان سنجش گفت: لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده بنابراین سهمیه‌ها در کنکور ۹۹ حذف نمی‌شود.
باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس سازمان سنجش گفت: لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده بنابراین سهمیه‌ها در کنکور ۹۹ حذف نمی‌شود.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین مهلت ساماندهی سهمیه های کنکور گفت: چند ماه قبل سهمیه های کنکور ساماندهی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

او افزود: از ارسال این لایحه به شورا هیچ نتیجه عملی ندیدیم، به همین دلیل سهمیه های کنکور در دفترچه راهنمای ثبت نام آورده شده است.

خدایی ادامه داد: با توجه به این شرایط، حذف سهمیه‌ها به کنکور سراسری ۹۹ نمی‌رسد.

گفتنی است، آذر سال ۹۸ وزرای علوم و بهداشت لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی را به هیئت دولت، ارائه کردند. در این لایحه مقرر شده که بخش اعظمی از سهمیه‌های کنکور حذف شوند. این لایحه ترکیبی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بود.

بر اساس این لایحه مقرر شد که از ۱۹ سهمیه موجود در کنکور، ۱۶ سهمیه حذف شود و فقط سهمیه مناطق، ایثارگران و منطقه آزاد باقی بماند. با گذشت شش ماه از ابلاغ این لایحه و نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکورهای سراسری، هنوز خبری از تصویب نهایی و اجرایی شدن این لایحه نشده است.


سهمیه‌ها در کنکور ۹۹ تغییر نمی‌ کند

۱۳۹۹/۲/۲۶

به گزارش نایریکا به نقل از ایرنا – سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، از تغییر نکردن سهمیه‌ها در کنکور سراسری سال ۹۹ خبر داد و گفت: سهمیه‌های کنکور امسال مانند کنکور ۹۸ اعمال می‌شود.

فاطمه زرین آمیزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: قرار بود کاهش سهمیه ها به تصویب شورای عالی انقلاب برسد که هنوز مصوبه ای به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نشده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره اختصاص سهمیه برای داوطلبانی که به علت شیوع کرونا دارای شرایطی خاص شده اند، تاکید کرد: هر سهمیه ای که قرار است در کنکور اعمال شود باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی برسد و تاکنون در این زمینه هیچ پیشنهادی به سازمان سنجش آموزش کشور نرسیده است.

به گزارش نایریکا به نقل از ایرنا، لایحه ساماندهی سهمیه های کنکور آذرماه ۹۸ از سوی وزرای علوم و بهداشت به دولت و از دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب ارجاع داده شد. در این مدل، قرار است فقط سه سهمیه در کنکور اعمال شود که نیازمند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

این تسهیلات نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی مصوب ۷۳۵ جلسه مورخ ۲۵ تیر ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
در این مصوبه آمده است: هرگونه اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری در خصوص نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی پذیرفته می‌شوند، به وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفویض می‌شود.

همچنین در بخشی از لایحه پیشنهادی این ۲ وزارتخانه در مورد حذف سهمیه های موردی آمده است: تمام قوانین و مقررات مصوب ابلاغی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای هدایت استعدادهای درخشان در خصوص نحوه اعمال سهمیه ها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (شامل بومی‌گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعد آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، سهمیه های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، بهیاری و غیره) لغو و این قانون جایگزین آن ها می شود و پس از آن امکان ایجاد هیچ گونه سهمیه جدیدی به جز موارد مندرج در این قانون وجود ندارد.

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments