همسان سازی حقوق بازنشستگان / آخرین اخبار: پیگیری جدی همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در مجلس

اقتصادی 🔥 ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ بدون دیدگاه

همسان سازی حقوق بازنشستگان / آخرین اخبار: پیگیری جدی همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در مجلس

همسان سازی حقوق بازنشستگان / آخرین اخبار: پیگیری جدی همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در مجلس / همسان سازی حقوق بازنشستگان یک قدم مانده تا پرداخت

پیگیری جدی همسان ‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس

۱۳۹۹/۳/۲۷

نماینده مردم سلسله و دلفان گفت :همسان سازی حقوق بازنشستگان را به عنوان مطالبه جدی در مجلس یازدهم پیگیری می‌کنیم.
پیگیری جدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس
دکتر یحیی ابراهیمی امروز ۲۶ خرداد در جمع خبرنگاران در ارتباط با آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در مجلس یازدهم که یک مجلس انقلابی و کارآمد خواهد بود موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را یک اولویت مهم و جدی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه بازنشستگان، جوانان موفق و پرتلاش دیروز بوده که با سپری کردن مسیر زندگی، سرشار از تجربه‌های ارزنده خود آینه تمام نما و الگوی موفقی برای جوانان امروزی خواهند بود، افزود: تکریم این بزرگان و استفاده از تجربیات گرانبهای آنان می‌تواند برای رشد و توسعه جامعه امروزی بسیار موثر باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم تصریح کرد: بنده نه به عنوان نماینده مردم سلسله و دلفان بلکه در سطح کلان به عنوان نماینده همه مردم ایران در موضوعات کلیدی و حیاتی ورود پیدا کرده و برای مصوب شدن طرح‌های حیاتی در صحن مجلس از هیچ کوششی فروگذار نخواهم بود.

ابراهیمی افزود: با استقبال نمایندگان مجلس، به زودی بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس یازدهم در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان بیان کرد: در خصوص بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اشکال وارد شده از طرف دولت، تامیناعتبار این طرح است و با رایزنی‌های صورت گرفته با سایر نمایندگان و رئیس مجلس یازدهم، راهکارهای لازم برای برطرف شدن این مشکل مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش بازنشستگان در جامعه، گفت: بازنشستگان به عنوان افرادی که سالیان سال برای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند، اکنون صاحب تجربه و توانمندی‌های فراوانی هستند بنابراین هیچگاه نباید از توانمندی‌های بازنشستگان غافل شد.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبات بازنشستگان موضوع همسان‌سازی حقوق است که در مجلس پیگیری می‌شود، عنوان کرد: حداقل مستمری سال جاری بازنشستگان طبق مصوبه کمیسیون تلفیق باید به میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظرگرفته شود. طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حقوق و مزایای بازنشستگان نباید کمتر از کارمندان باشد.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر میزان مزایای بازنشستگان شامل حق بن، مسکن و اولاد کمتر از کارکنان است، اگر رئیس جمهورورود نکند حقوق ملت ضایع می‌شود.

این نماینده مجلس یکی از مطالبات بازنشستگان را اجرای قانون متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان برشمرد و یادآور شد: به استناد بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه که اسفند سال ۹۵ به تصویب مجلس رسیده است باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شود.


همسان سازی حقوق بازنشستگان یک قدم مانده تا پرداخت

۱۳۹۹/۳/۲۲

اکبر شوکت، عضو هیات امنا سازمان تأمین اجتماعی:

سازمان تأمین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه شرکت‌ها را برای واگذاری مشخص کرده اند و منتظر مصوبه هیات وزیران هستیم تا کف انتظار بازنشستگان برآورده شود.

انتظار ما همیشه این بوده که بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری تفاوت وجود نداشته باشد.

امیدوار هستیم که تا پایان خرداد ماه هیات وزیران مصوبه منابع مشخص شده برای همسان سازی را به تصویب برساند و این ۵۰ هزار میلیارد به تأمین اجتماعی برای اجرای طرح همسان سازی پرداخت شود.


همسان سازی حقوق بازنشستگان بعد از پرداخت بدهی دولت عملیاتی می‌شود

۱۳۹۹/۲/۲۲

امیرحسین قاضی‌زاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از پرداخت بدهی دولت عملیاتی می شود


میانگین حقوق بازنشستگان ۴ میلیونی شد

۱۳۹۹/۱/۱۸

میانگین حقوق بازنشستگان ۴ میلیونی شد/ افزایش متوسط حقوق کارمندان به ۵.۴ میلیون تومان

بر اساس سازوکار توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع همسان سازی، حقوق بازنشستگان بیش از ۴ میلیون تومان شد.


جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان / حقوق کدام بازنشستگان به صورت ویژه افزایش می‌یابد؟

۱۳۹۹/۱/۱۱

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با اعلام اینکه ۴ کمیته ویژه برای پشتیبانی و رفع مشکلات مختلف بازنشستگان از جمله مسائل معیشتی و درمان تشکیل می‌شود، تاکید کرد: آثار تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در پرداختی فروردین‌ ماه مشاهده خواهد شد.

محمدباقر نوبخت دوشنبه یازدهم فروردین ماه از طریق صفحه اینستاگرام خود به صورت زنده جزئیات جلسه مدیران سازمان برنامه‌وبودجه با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی در خصوص نحوه تقسیم ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ را تشریح کرد.

رییس سازمان برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه هدف از جلسه بهبود و عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان بوده است گفت: بایستی آثار تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار همسان‌سازی بازنشستگان در پرداختی‌های فروردین‌ماه ظهور و بروز داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این جلسه ظرفیت‌های حقوقی و مالی دولت برای حمایت از بازنشستگان بررسی شد گفت نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان نیز در این جلسه دو ساعته موارد مشخصی را در جهت رعایت عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان مطرح کردند.

معاون رییس‌جمهوری با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد تا ۴ کمیته ویژه برای پشتیبانی و رفع مشکلات مختلف بازنشستگان از جمله مسائل معیشتی بازنشستگان تشکیل شود، افزود: بر این اساس یک کمیته متشکل از نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی بر بحث حقوق و مزایای بازنشستگان متمرکز خواهد شد و با توجه به راهکارهای ارائه‌شده از سوی این کمیته تصمیم‌گیری بر روی نحوه تقسیم ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع همسان‌سازی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسه بعدی مدیران سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان روز شنبه هفته آتی برگزار خواهد شد گفت: یک کمیته مشخص برای رسیدگی به امور درمانی بازنشستگان تشکیل‌شده و بازنشستگان محترم نیز می‌توانند طی روزهای آتی موارد و مشکلات مربوطه را به نمایندگان خود در تشکل‌های بازنشستگی انتقال دهند.

نوبخت با بیان اینکه برای برخورداری از امکانات رفاهی دولت یک کمیته ویژه تشکیل‌شده است، افزود: نظر دولت این است که تمامی امکانات رفاهی موجود بایستی به‌صورت عادلانه در اختیار شاغلان و بازنشستگان قرار گیرد.

رییس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: کمیته چهارم نیز به‌طور خاص بر مسائل مربوط به نیروهای مسلح و ایثارگران متمرکز خواهد بود. مسائل مربوط به ایثارگران و بازنشستگان نیروهای مسلح تا حدودی متمایز از بازنشستگان کشوری است بر همین اساس در جلسه امروز تعدادی از امیران و فرماندهان سابق نیروهای مسلح نیز حضور داشتند و نظرات قابل‌توجهی برای رفع مشکلات بازنشستگان این بخش ارائه کردند.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه بایستی آثار مثبت تصمیمات این جلسات در فروردین‌ماه امسال در فیش حقوقی بازنشستگان نمود پیدا کند، افزود: کمیته‌های مذکور در روزهای آتی جلسات خود را ادامه خواهند داد و در نهایت در جلسه مشترک روز شنبه راهکارها گزارش‌های نهایی برای رفع مشکلات بازنشستگان ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ بودجه صندوق‌های بازنشستگی حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: درحالی‌که طی سال‌های اخیر بودجه کل دولت حدود ۱۰۰ درصد افزایش‌یافته اما منابع مربوط به صندوق‌های بازنشستگی در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۱۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

نوبخت سپس به تعدادی از سوالات کاربران حاضر در این ارتباط زنده اینستاگرامی پاسخ داد و افزود: در مورد بازنشستگان وزارت نفت در جلسه روز چهارشنبه دولت موارد مربوطه را با وزیر نفت مطرح خواهم کرد و هر کمکی از سازمان برنامه‌وبودجه برآید در مورد بازنشستگان این حوزه دریغ نخواهیم کرد.

وی در مورد بازنشستگانی که کمتر از ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافتی دارند، گفت: بر اساس قانون بازنشستگانی که بین ۲.۴ میلیون تومان تا ۵.۱ میلیون دریافتی دارند به‌صورت ویژه مشمول افزایش حقوق خواهند شد که این موضوع متفاوت از افزایش پرداخت‌های مربوط به همه بازنشستگان است.

معاون رییس جمهوری افزود: افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در گذشته برای کادر درمانی و پرستاران محترم اعمال‌شده است.

‌محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز روز گذشته در توئیتی نوشت: با تامین منابع برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ‌حقوق بازنشسته‌های کشوری و لشکری بین ۱۵.۸ تا ۷۷.۳ درصد اضافه می‌شود.

در این توئیت آمده است: «خبرخوش با دستور مهم رئیس جمهور محترم امسال امر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری علیرغم همه محدودیت‌ها، نسبت به گذشته افزایش جدی می‌یابد و با تحقق وعده اعتبار تخصیصی دکتر نوبخت ما می‌توانیم تقریباً بین ۱۵.۸ درصد تا ۷۷.۳ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم‌ #دولت_حامی_بازنشستگان» / همشهری آنلاین


خبرخوش نوبخت برای بازنشستگان

۱۳۹۹/۱/۵

رییس سازمان برنامه و بودجه:

برای جبران قدرت خرید بازنشستگان عزیز اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان که پارسال ۵ هزار میلیارد تومان بود در سال جاری با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.


فقط ۳۷ درصد اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تخصیص پیدا کرد

۱۳۹۸/۸/۱۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیش بینی ۳ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: با توجه به محدودیت‌های بودجه ای تنها ۳۷ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments