رمز دوم یکبار مصرف / رمز پویا و رمز ایستا / آخرین اخبار

اقتصادی 🔥 ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ بدون دیدگاه

رمز دوم یکبار مصرف / رمز پویا / رمز دوم یکبار مصرف را چگونه دریافت کنیم

رمز دوم یکبار مصرف : در این مطلب از بخش اخبار اقتصادی در وب سایت نایریکا به رمز دوم یکبار مصرف, رمز دوم ثابت کارت بانکی, چگونه رمز دوم یکبار مصرف بگیریم, رمز دوم پویا می پردازیم.

این مطلب با جدیدترین اخبار مربوط به رمز دوم یکبار مصرف به روز می شود.

با ما همراه باشید.

رمز دوم یکبار مصرف, رمز دوم ثابت کارت بانکی, چگونه رمز دوم یکبار مصرف بگیریم, رمز دوم پویا

رمز دوم یکبار مصرف, رمز دوم ثابت کارت بانکی, چگونه رمز دوم یکبار مصرف بگیریم, رمز دوم پویا

رونق دوباره بازار کار سارقان اینترنتی حساب‌های بانکی

۱۳۹۹/۱/۹

اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف (پویا) تنها برای مدتی محدود توانست بازار کار سارقان اینترنتی را کساد کند، به طوری که آنها در روزهای اخیر توانسته‌اند با سهل‌انگاری برخی مشتریان بانکی به رمز دوم پویای آنها دسترسی پیدا کرده و در چند ثانیه حساب‌های بانکی‌شان را خالی کنند.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی:

بانک به دلیل شرایط فعلی سقف تراکنش‌ها را افزایش داده است که متاسفانه این امر انگیزه سودجویان برای کلاهبرداری را ارتقا داده است، بر همین اساس مشتریان باید در انجام تراکنش‌ها بیشتر دقت کنند.

مشتریان صرفا باید از سایت‌های معتبر خریدهای خود را انجام دهند و هنگام ورود به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی به عناصر امنیتی از جمله وجود آدرس shaparak.ir در نوار آدرس اینترنتی توجه و پس از اطمینان از جعلی نبودن درگاه اطلاعات کارت بانکی را وارد کنند تا در دام فیشینگ نیفتند./ ایرنا


رمزهای دوم پویا در خدمت گسترش کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۱۴

شعب بانک‌ها و خودپردازها به عنوان یکی از مهم‌ترین محل‌های انتقال ویروس کرونا به شمار می‌روند که این روزها به دلیل مشکلات مربوط به اجباری شدن استفاده از رمزهای دوم یکبار مصرف (پویا)، این محل‌ها با افزاش مراجعه حضوری مردم مواجه شده‌اند./ ایرنا


زمان قطع رمز دوم ایستا در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مختلف اعلام شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

بر این اساس به دنبال اقدامات انجام‌شده در مورد قطع رمز دوم ایستا (رمز دوم فعلی کارت بانکی) از روز هشتم بهمن‌ماه، ادامه روند قطع رمز دوم ایستا در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به شرح ذیل است:

بانک کشاورزی در روز سیزدهم بهمن‌ماه

بانک‌های رفاه و سینا در روز چهاردهم بهمن‌ماه

بانک‌های مسکن، ملت، دی و قوامین در روز پانزدهم بهمن‌ماه

بانک‌های سامان، توسعه تعاون، قرض‌الحسنه مهر ایران، پست‌بانک و موسسه اعتباری ملل در روز شانزدهم بهمن‌ماه

قطع سرویس رمز دوم ایستا در سایر بانک‌ها نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

مشتریان بانکی ظرف چند روز آینده باید نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» به‌ویژه از طریق روش دریافت پیامک با مراجعه به وب‌سایت بانک یا خودپرداز و یا شعبه اقدام لازم را انجام دهند/باشگاه خبرنگاران جوان


اعلام زمان قطع رمز ایستا در ۱۲ بانک/ مشتریان رمز پویا را فعال کنند

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

مشتریان بانکی ظرف چند روز آینده نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» به ویژه از طریق روش دریافت پیامک با مراجعه به وب‌سایت بانک یا خودپرداز و یا شعبه اقدام لازم را انجام دهند/ تسنیم


بانک مرکزی: قطع رمز ایستا از هشتم بهمن

۱۳۹۸/۱۱/۷

بانک مرکزی اعلام کرد:

سرویس رمز ایستا از روز هشتم بهمن‌ماه جاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری بطور تدریجی ظرف چند روز قطع می‌شود و تنها «رمز دوم پویا» قابل استفاده است


حذف رمز دوم‌ قدیمی کارت‌های بانکی آغاز شد

۱۳۹۸/۱۰/۳۰

از این پس بانک‌ها می‌توانند امکان انجام تراکنش با رمز دوم ایستا تا مجموع یک میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت برای هر کارت بانکی را مشروط به پذیرش مخاطرات آن از سوی مشتری فراهم کنند.همچنین از هفته دوم بهمن‌، ارائه خدمات پرداخت غیرحضوری با رمز دوم ایستا طی چند روز در بانک‌های مختلف متوقف می‌شود/ایسنا


تراکنش های زیر ۱۰۰ هزار تومان

۱۳۹۸/۱۰/۳۰

رئیس کل بانک مرکزی: ” فعلا ” تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان نیازی به رمز دوم پویا ندارند


پیامک دریافت رمز دوم پویا رایگان نیست!

۱۳۹۸/۱۰/۱۲

معاون وزیر ارتباطات درباره کسر هزینه پیامک دریافت رمزدوم پویا از مشترکان موبایل، به رغم وعده رایگان بودن این سرویس از سوی بانک مرکزی، گفت: تاکنون توافقی برای رایگان بودن این سرویس نداشتیم.

بانک مرکزی بارها و بارها در اطلاعیه‌های خود تاکید کرد که ارسال و دریافت پیامک بابت دریافت رمز دوم پویا در تراکنش‌های بانکی هیچ هزینه‌ای برای مشتریان ندارد و بانک‌ها حق ندارند بابت ارسال پیامک رمز دوم پویا، از مشتریان وجهی دریافت کنند و اگر مشتریان در این رابطه با موارد خلاف مواجه شدند، آن را اعلام کنند.


کسر هزینه بابت پیامک رمز دوم پویا، غیرقانونی است

۱۳۹۸/۱۰/۱۰

یک مقام مسئول در نظام بانکی:

بابت پیامک‌های رمز دوم پویا نباید هیچ مبلغی از مشتریان نظام بانکی کسر شود.

بنا بر ابلاغیه‌های مکرر بانک مرکزی، نه بانک‌ها و نه اپراتورها، حق اخذ مبلغ از مشتریان را ندارند. /ایران


اطلاعیه شماره ۶ روابط عمومی بانک مرکزی در مورد «رمز دوم پویا»

۱۳۹۸/۹/۲۷

با توجه به ایام پایانی مهلت فعال‌سازی رمز دوم پویا، روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به اطلاع هموطنان می‌رساند، هر چه سریعتر نسبت به پویاسازی رمز دوم کارت‌های مورد استفاده برای پرداخت‌های اینترنتی اقدام نمایید.

همچنین به‌منظور رفاه حال مشتریان محترم بانکی و ایجاد فرصت بیشتر برای انجام کار، از ابتدای دی‌ماه اجرای طرح رمز دوم پویا بصورت مرحله‌ای در بانک‌ها و موسسات اعتباری طی چند روز انجام خواهد شد.

بدین ترتیب از ابتدای دی‌ماه با اعمال تغییرات لازم در درگاه‌های پرداخت اینترنتی، امکان درخواست رمز دوم پویا و دریافت آن از طریق پیامک به تدریج و طی چند روز برای مشتریان بانک‌های مختلف فراهم خواهد شد.


اطلاعیه شماره ۵ روابط عمومی بانک مرکزی در مورد «رمز دوم پویا»

۱۳۹۸/۹/۲۵

روابط عمومی بانک مرکزی به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند طی اعلام قبلی از ابتدای دی‌ماه، انجام پرداخت و خریدهای اینترنتی با رمز دوم فعلی امکان پذیر نمی‌باشد.

لذا مشتریان محترم بانکی چنانچه تاکنون نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» اقدام نکرده‌اند، هرچه سریعتر با مراجعه به شعب یا وب‌سایت بانک و یا طی ارتباط با مرکز تماس بانک خود، اقدامات لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است بانک‌ها بر اساس درخواست مشتریان، رمز دوم یکبار مصرف (پویا) را به شماره تلفن همراه ایشان از طریق پیامک ارسال می‌کنند.

برای بهره‌مندی از این خدمت، مشتریان بانکی صرفا شماره تلفن همراه خود را به بانک اعلام نمایند.


مشتریان بانکی برای دریافت رمز پویا تا پایان آذرماه مهلت دارند

۱۳۹۸/۹/۱۵

روابط عمومی بانک مرکزی در اطلاعیه ای از مشتریان شبکه بانکی خواست با مراجعه به سایت بانک خود از نحوه فعال‌سازی رمز پویا آگاه و اقدامات لازم را حداکثر تا پایان آذرماه ۹۸ انجام دهند.


بانک مرکزی: دریافت رمز پویا از طریق پیامک امکان‌ پذیر است

۱۳۹۸/۹/۱۰

بانک مرکزی: دریافت رمز پویا از طریق پیامک امکان‌ پذیر است

روابط عمومی بانک مرکزی به اطلاع می‌رساند آن دسته از هموطنانی که قادر به استفاده از راهکارهای مبتنی بر گوشی تلفن همراه هوشمند نیستند می‌توانند رمز دوم پویا را از طریق پیامک دریافت نمایند


برای دریافت رمز یکبار مصرف به سایت یا شعبه بانک خود مراجعه کنید

۱۳۹۸/۹/۶

بانک مرکزی در مورد رمز پویا مجددا به مشتریان شبکه بانکی توصیه‌ و اعلام کرد که مشتریان به‌منظور پویاسازی رمز دوم کارت بانکی و تایید شماره تلفن همراه، به سایت یا شعبه بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کنند.


دریافت رمز پویا نیازی به ارائه اطلاعات کارت بانکی ندارد

۱۳۹۸/۹/۲

روابط عمومی بانک مرکزی:

بانک‌ها و موسسات اعتباری در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم کرده و برای این‌کار به هیچ عنوان نیاز به ارائه اطلاعات کارت بانکی وجود ندارد.

هیچگونه فعال‌سازی رمز پویا در سایت بانک مرکزی انجام نمی‌شود، لذا هموطنان نسبت به پیامک‌های جعلی هوشیار باشند.


فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانکی چه‌ قدر کارمزد دارد؟

۱۳۹۸/۸/۲۰

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی :

به طور کلی هیچ گونه دستورالعملی از سوی بانک مرکزی برای اخذ کارمزد فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف صادر نشده است.

ما مردم را به پویاسازی رمز دوم تشویق می‌کنیم و برای تشویق نباید هزینه‌ای وجود داشته باشد و تاکنون هیچ‌گونه هزینه‌ای برای این کار تعریف نشده است.


استفاده از رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی ماه اجباری می‌شود

۱۳۹۸/۸/۱۹

روابط عمومی بانک مرکزی:

انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت از ابتدای دی‌ماه سال جاری صرفا با رمز دوم پویا امکان‌پذیر خواهد بود.

هموطنان به‌منظور دریافت رمز و تایید شماره تلفن همراه خود به بانک صادرکننده کارت خود مراجعه فرمایند.


رمز دوم یکبار مصرف را چگونه دریافت کنیم؟

۱۳۹۸/۸/۱۸

رمز دوم هم به صورت پیامکی و هم به صورت اپلیکیشنی قابل دریافت است و برای آن هزینه‌ای نباید پرداخت اما باید یک بار به دستگاه ATM مراجعه کرد.

اخذ رمز دوم یکبار مصرف (رمز پویا) هیچ هزینه‌ای برای شخص ندارد.


تراکنش بانکی فقط با رمز پویا

۱۳۹۸/۸/۱۶

انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت از ابتدای دی‌ماه، فقط با رمز دوم پویا امکان‌پذیر خواهد بود و مردم به‌ منظور دریافت رمز و تایید شماره تلفن همراه خود، به بانکها مراجعه کنند./مهر


رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی ماه اجرایی می‌شود

۱۳۹۸/۸/۱۴

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

روزانه تعداد زیادی پرونده در زمینه فیشینگ در پلیس فتا ثبت می‌شود

رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی ماه اجرایی می‌شود و مشکل فیشینگ را مدیریت می‌کند.


تاکید بانک مرکزی بر پرداخت خسارت رمز دوم ثابت کارت بانکی

۱۳۹۸/۸/۱۵

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد که عدم پویا سازی رمز دوم کارت بانکی از آسیب پذیری‌های امنیتی به شمار می‌رود و شبکه بانکی در صورت وقوع جرم ملزم به پرداخت خسارت به مشتری است.

 

 

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments