جوش صورت : انواع، علت و درمان جوش صورت با طب سنتی، گلاب و خمیر دندان

پوست و مو ۰۶ آبان ۱۴۰۲ بدون دیدگاه

جوش صورت : انواع جوش صورت و علت آن / از بین بردن قرمزی جوش صورت / درمان جوش صورت با طب سنتی / درمان جوش صورت با گلاب / درمان جوش صورت با خمیر دندان

جوش صورت یا آکنه (Acne) از جمله مشکلاتی است که هم خانمها هم آقایان را به دلیل نمایان بودن و تاثیر در زیبایی آزار می دهد.

به دلایل مختلف خانمها بیشتر نگران و درگیر جوش ها هستند.

برای درمان جوش صورت ابتدا باید منشاء بیماری پیدا شده و بعد با توجه به علت جوش های صورت به درمان آن پرداخت.

برای درمان هم راههای زیادی وجود دارد. برخی به دنبال درمان جوش صورت با طب سنتی هستند و برخی دیگر به دنبال داروهای شیمیایی.

در این مقاله ما به مهمترین موضوعات در رابطه با جوش صورت می پردازیم.

این موضوعات شامل این موارد هستند: انواع جوش صورت، علت جوش صورت چیست، جوش صورت نشانه چیست، از بین بردن قرمزی جوش صورت، درمان جوش صورت با طب سنتی، درمان جوش صورت با گلاب و خمیر دندان برای جوش صورت.

جوش صورت, انواع جوش صورت, درمان جوش صورت, علت جوش صورت چیست, جوش صورت نشانه چیست, از بین بردن قرمزی جوش صورت, درمان جوش صورت با طب سنتی, درمان جوش صورت با گلاب, خمیر دندان برای جوش صورت, عکس جوش صورت, آکنه, درمان آکنه

جوش صورت, انواع جوش صورت, درمان جوش صورت, علت جوش صورت چیست, جوش صورت نشانه چیست, از بین بردن قرمزی جوش صورت, درمان جوش صورت با طب سنتی, درمان جوش صورت با گلاب, خمیر دندان برای جوش صورت, عکس جوش صورت, آکنه, درمان آکنه

برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:


انواع جوش صورت

جوش های صورت دارای اندازه، رنگ و دردناکی متفاوت هستند. انواع این جوش ها عبارتند از:

جوش های سر سفید

آنها در زیر پوست باقی مانده و کوچک هستند.

جوش های سر سیاه

کاملا واضح بوده، سیاه هستند و بر روی سطح پوست ایجاد می شوند.

پاپول (Papule)

برآمدگی های کوچک و معمولا صورتی رنگی که قابل مشاهده بر روی سطح پوست می باشند.

جوش صورت, انواع جوش صورت, درمان جوش صورت, علت جوش صورت چیست, جوش صورت نشانه چیست, از بین بردن قرمزی جوش صورت, درمان جوش صورت با طب سنتی, درمان جوش صورت با گلاب, خمیر دندان برای جوش صورت, عکس جوش صورت, آکنه, درمان آکنه

انواع جوش صورت

پوستول (Postule)

به وضوح قابل مشاهده بر روی سطح پوست هستند. پایه آنها قرمز بوده و بر رویشان چرک دارند.

ندول (Nodule)

به وضوح قابل مشاهده بر روی سطح پوست هستند. ندول ها بزرگ، سفت و دردناک بوده و در اعماق پوست قرار دارند.

کیست

به وضوح قابل مشاهده بر روی سطح پوست هستند. آنها دردناک بوده و پر از چرک می باشند. کیست ها می توانند باعث ایجاد اسکار شوند.


علت جوش صورت

جوش صورت از چند عامل اصلی ناشی می‌شود که عبارتند از:

تولید بیش از حد چربی در پوست، فولیکول‌های مسدود شده که منافذ پوست را می‌بندند و مانع خروج چربی می‌شوند و رشد باکتری‌ها درون فولیکول‌های مو که آکنه نامیده می‌شود.

علت جوش صورت، تمام موارد ذکر شده‌ی فوق به علاوه‌ی عوامل ژنتیکی است.

البته واکنش‌ بدن شما نسبت به هورمون‌ها نیز می‌تواند علت جوش‌های صورت‌تان باشد. در ادامه سعی می‌کنیم علت جوش های صورت را در موارد ملموس‌تر و شفاف‌تر که پوست همه‌ی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بیان کنیم.

با ما همراه باشید تا ببینیم علت جوش زدن صورت شما کدام‌یک از موارد زیر است؟

مصرف غذاهای تند

غذاهای تند معمولا با گوجه و فلفل درست می‌شوند.

گوجه و فلفل حاوی ماده‌ای به‌نام «لیکوپن» است که برای بعضی افراد محرک است و با پایین آوردن سطح pH پوست باعث جوش صورت می‌شود.

تنها مواد تند و ادویه‌ها باعث و بانی و علت جوش صورت نیستند.

بعضی افراد با لبنیات یا اقسام مواد غذایی دیگر نیز سازگاری ندارند. واکنش‌ پوست و در کل بدن شما نسبت به مواد غذایی مختلف کاملا متفاوت است.

به‌مدت ۱ ماه از خوردن غذاهای تند یا هر ماده‌ی دیگری که باعث تحریک پوست‌تان می‌شود، پرهیز کنید.

اگر پوست شما با ماده‌ی غذایی خاصی تحریک شود، با ظهور جوش‌های سرسفید یا حتی لَک در اطراف دهان و چانه‌ی خود مواجه خواهید شد.

استفاده از محصولات مسدود کننده‌ی منافذ پوست

چربی معدنی‌ای که در بعضی از لوسیون‌ها موجود است، عاملی قوی‌ در مرطوب‌سازی پوست است، اما باعث انسداد منافذ پوست و در نتیجه به‌وجود‌ آمدن جوش صورت می‌شود.

سیلیکون موجود در محصولات بهداشتی و آرایشی ماده‌ی دیگری است که باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود.

قبل از استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مطمئن بشوید که فاقد ماده‌ی کامدوژنیک باشند؛ یعنی مواد به‌کار رفته در این محصولات موجب انسداد منافذ پوستی نشوند.

در بعضی مواقع حتی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی‌ فاقد کامدوژنیک نیز باعث ایجاد جوش صورت می‌شود؛

در این‌صورت باید به متخصص پوست مراجعه کنید چون ممکن است به ماده‌ی دیگری در آن محصولات حساسیت داشته باشید.

جوش صورت, انواع جوش صورت, درمان جوش صورت, علت جوش صورت چیست, جوش صورت نشانه چیست, از بین بردن قرمزی جوش صورت, درمان جوش صورت با طب سنتی, درمان جوش صورت با گلاب, خمیر دندان برای جوش صورت, عکس جوش صورت, آکنه, درمان آکنه

علت جوش صورت چیست

زیاده‌روی در استفاده از داروهای بدون نسخه

استفاده‌ی بیش از حد از داروهای بدون نسخه‌‌ای که حاوی موادی چون اسید سالیسیلیک، بنزویل پرواکسید یا سولفور هستند موجب خشکی پوست و ایجاد لک و چربی می‌شود.

این مواد ظاهر جوش‌های شما را تغییر می‌دهند و آنها را ناخوشایندتر می‌کنند.

اگر این مواد بیش از حد استفاده شوند، اجزای سازنده‌ی فعال موجود در آنها به‌تدریج لایه‌ی بیرونی پوست را می‌سوزانند، جوش‌ها را قرمزتر و پنهان کردن آنها را سخت‌تر می‌کنند.

برای کاهش التهاب و قرمزی پوست، به‌جای زیاد کردن دُز داروهای مختلف، بهتر است ۲ تا ۳ بار در روز مقدار کمی کرم هیدروکورتیزونِ یک درصد مصرف کنید و بعد با استفاده از کانسیلر آنها را بپوشانید.

کانسیلرها حاوی مواد آنتی‌باکتریال هستند و پوست شما را شفاف و روشن می‌کنند.

استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌های نامناسب

سولفات‌ها (مواد پاک‌کننده)، مواد رطوبت‌زای غلیظ و سنگین و سیلیکون‌های موجود در شامپو و حالت‌دهنده‌های مو منافذ پوست را مسدود می‌کنند و باعث ایجاد آکنه و جوش‌های آزاردهنده در سینه، پشت گردن، کتف‌ها و ناحیه‌ی خط رویش مو می‌شوند.

پس از شست‌و‌شوی موهایتان با شامپو یا نرم‌کننده، سر خود را زیر دوش کمی کج کنید تا باقی‌مانده‌ی مواد شوینده کاملا شسته شود.

سایر قسمت‌های بدن مانند سینه و پشت را نیز خوب آب‌کشی کنید.

قبل از خروج از حمام صورت‌تان را دوباره با آب بشویید تا مطمئن شوید که هیچ‌گونه ماده‌ی بهداشتی‌ای روی پوست‌تان باقی نمانده است.

سیگار کشیدن

هر بار که سیگارتان را روشن می‌کنید، درصد اکسیژنی که به پوست‌تان می‌رسد، کاهش می‌یابد.

سیگار کشیدن فقط موجب سرطان و از بین رفتن کلاژن و الاستین و در نتیجه چروک شدن پوست نمی‌شود، بلکه به‌خاطر وجود ماده‌ی کارسینوژن در دود آن آثار مخرب دیگری چون انسداد منافذ پوستی و تحریک پوست را نیز به همراه دارد.

سیگار باعث می‌شود پوست شما خشک و تحریک‌پذیر شود و چربی بیشتری تولید کند که نتیجه‌ی آن ایجاد جوش‌های بیشتر است.

کار این بخش خیلی خیلی ساده است: سیگار نکشید؛ هم عمرتان زیادتر می‌شود و هم پوست‌تان بهتر و زیباتر.

همچنین بخوانید:

روغن کرچک : خواص روغن کرچک برای پوست، مو، ابرو، مژه و یبوست

آلوئه ورا : خواص آلوئه ورا برای پوست و مو / آلوئه ورا را چگونه بخوریم / خواص نوشیدنی آلوورا / خوردن آلوئه ورا

روغن کنجد : خواص کلی روغن کنجد و طبع آن / خواص روغن کنجد برای پوست و مو / روغن کنجد برای لک صورت

روغن رازیانه : خواص روغن رازیانه برای سفیدی پوست / روغن رازیانه برای لک صورت و چاقی صورت / خواص روغن رازیانه برای دور چشم، رشد مو و از بین بردن موهای زائد صورت

شست‌وشوی زیاد

بیشتر افرادی که پوست‌شان آکنه دارد، فکر می‌کنند با شست‌و‌شوی بیشتر صورت و استفاده از لایه‌بردارها یا برس‌های پاکسازی پوست‌شان صاف می‌شود اما در واقع این کار مشکل را حادتر و شدیدتر می‌کند.

آنچه در واقعیت رخ می‌دهد پخش شدن باکتری‌ها روی سطح وسیع‌تری از پوست و بدتر شدن شرایط است.

پوست خود را با مواد پاک‌کننده‌ی ملایم (صابون، لایه‌بردار، تونر یا محصولات مراقبت از پوست و …) بشویید و از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید.

از محصولاتی استفاده کنید که به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کنند و در آنها لاکتیک اسید، گلیکولیک یا اسیدهای هیدروکسی آلفا به‌کار رفته است.

فشار دادن جوش‌ ها

درست است که فشار دادن جوش‌ ها و دست‌کاری کردن آنها تا حدی خوشایند و وسوسه‌برانگیز است اما وقتی به زخم و قرمزی به‌جامانده از فشار دادن فکر کنید، قطعا پشیمان خواهید شد.

با فشار دادن جوش و تخلیه کردن چربی‌ها احتمال نفوذ میکروب در عمق پوست را بیشتر می‌کنید، میکروب‌ها را در زیر پوست پخش می‌کنید و در نتیجه باعث افزایش جوش‌ها می‌شوید.

به هیچ‌وجه با جوش‌ها بازی نکنید.

آنها را لمس نکنید و فشار ندهید.

اجازه بدهید این مهمانان ناخوشایند خودشان به مرور زمان بهبود پیدا کنند.

با فشار دادن و تحریک جوش‌ها نه‌تنها از شرِّ آنها خلاص نمی‌شوید بلکه مشکلات جدیدی به مشکلات‌تان اضافه می‌شود و شما می‌مانید و پوستی که ناصاف شده و زخم و قرمزی روی آن به جا مانده است.

درگیری با استرس‌ ها

استرس یکی از عوامل ایجاد آکنه و آکنه نیز عامل ایجاد استرس است؛ در حقیقت این دو در یک چرخه‌ی معیوب با هم مرتبط‌ هستند.

وقتی تحت فشارید پوست شما هورمون‌های استرس (مانند کورتیزول) تولید می‌کند.

این هورمون غدد چربی را به ساختن تستوسترون تحریک می‌کند، میزان تولید چربی را افزایش می‌دهد و در نهایت جوش‌ها یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند.

مرتب ورزش کنید، مدیتیشن و اختصاص دادن زمانی برای تمرکز و کسب آرامش را فراموش نکنید.

این کار شما را از تنش و استرس رها می‌کند و بدن‌تان از ترشح هورمون‌هایی که به پوست‌ آسیب می‌زند، جلوگیری می‌کند.

استفاده از پودر لباس‌شویی نامناسب

بعضی مواد شیمیایی موجود در پودر لباس‌شویی برای پوست مضر هستند و تماس پوست بدن و صورت شما با بالش یا لباسی که با آن شسته شده است، باعث تحریک پوست می‌شود.

گاهی اوقات این مواد شیمیایی علت جوش صورت، سینه، باسن و … هستند.

برای شست‌وشوی لباس‌ها از پودری استفاده کنید که فاقد رنگ و بو باشد و توسط متخصصین پوست برای پوست‌های حساس تأیید شده و مورد آزمایش قرار گرفته باشد.

لمس مداوم پوست و استفاده از کلاه

هر چیزی که منافذ پوست شما را مسدود کند و موجب تعریق و به دام انداختن باکتری‌ها روی پوست‌تان شود، علت جوش صورت و سایر نواحی خواهد شد.

مثلا تماس پوست با دست‌هایتان وقتی آنها را در هنگام تکیه دادن به میز زیر چانه می‌گذارید، می‌تواند موجب انتقال باکتری‌ها از دست به پوست صورت شود.

درست است که کلاه بعضی وقت‌ها شما را خوش‌تیپ و شیک می‌کند اما اگر علت جوش‌های صورت‌تان باشد بهتر نیست عطایش را به لقایش ببخشید؟

و دیگر اینکه دست‌هایتان را به پوست صورت‌تان نزنید تا از آلوده شدن آن با باکتری‌های محیطی جلوگیری کنید.

نشستن پوست صورت و بدن بعد از ورزش

نشُستن صورت بلافاصله پس از ورزش باعث می‌شود باکتری، آلودگی‌ها، چربی و حتی مواد آرایشی روی پوست‌تان با عرق ترکیب شود، در منافذ پوست‌تان جا خوش کند و در نهایت باعث ایجاد جوش شود.

صورت، سینه، ناحیه‌ی پشت گردن و کتف‌ها را بشویید.

آرایش‌ صورت‌تان را حتما پاک کنید.

اگر بعد از ورزش و بازگشت از باشگاه، زمان کافی برای دوش گرفتن ندارید از دستمال‌های پاک‌کننده‌ی صورت برای پاک کردن عرق و میکروب از روی سطح پوست‌تان کمک بگیرید تا از ظهور جوش‌های بدترکیب جلوگیری کنید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب

شاید شما هم شنیده باشید که آفتاب گرفتن و در معرض نور خورشید بودن سرطان‌زاست.

واقعیت همین است؛ قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید بدون محافظ پوست و کرم‌های ضد آفتاب خطرات زیادی دارد.

برخلاف تصور عموم، آفتاب به رفع جوش کمکی نمی‌کند و حتی باعث تشدید آن نیز می‌شود زیرا پوست در معرض خورشید خشک می‌شود و چربی بیشتری تولید می‌کند.

آفتاب نگیرید و اگر در معرض تابش نور خورشید هستید از کرم‌هایی که حاوی موادی چون روی (زینک) یا تیتانیوم دی اکسید هستند، استفاده کنید.

بیشتر مواد تشکیل‌دهنده‌ی این کرم‌ها طبیعی است و فقط مقدار کمی مواد شیمیایی در آنها به‌کار رفته است.

استفاده از کلاه‌های آفتابی و لبه‌دار نیز از پوست‌تان در برابر اشعه‌‌ی خورشید محافظت می‌کند.


جوش صورت نشانه چیست

اگر بر روی پیشانی جوش می زنید، باید نگاهی به سیستم گوارشی خود بیندازید.

احتمالا ً شما درست غذا نمی خورید یا به فست فودهای پر چرب، شکر دار و غیره علاقه دارید.

میزان متابولیک شما نیز ضعیف است و بر این اساس، رفع مشکل آکنه براساس نقشه صورت آکنه، باید بر خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر و قطع تمام خوراکی های هله هوله تمرکز کنید؛

هم چنین به طور منظم ورزش کنید تا متابولیسمتان را بهبود ببخشد.

اگر شما روی دو طرف چشم انتان و در زیر پیشانی خود آکنه دارید، آنگاه عوامل احتمالی اش، عدم تعادل در کلیه ها است.

برای کاهش آن، حتما مقدار زیادی آب بنوشید و سعی کنید خوراکی هایی مانند هندوانه، خیار و کدو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

جوش بین ابرو ها می تواند به معنای عدم تحمل لاکتوز، مصرف الکل، خوراکی خوردن در اواخر شب، و حساسیت غذایی باشد.

گاهی اوقات، حتی وکس کندن و کندن موهای بین ابرو ها می تواند منجر به آکنه در این منطقه شود.

جوش صورت, انواع جوش صورت, درمان جوش صورت, علت جوش صورت چیست, جوش صورت نشانه چیست, از بین بردن قرمزی جوش صورت, درمان جوش صورت با طب سنتی, درمان جوش صورت با گلاب, خمیر دندان برای جوش صورت, عکس جوش صورت, آکنه, درمان آکنه

جوش صورت نشانه چیست

دقت کنید که از محصولات درست استفاده کنید.

برخی از گام ها برای جلوگیری از آکنه در این منطقه از صورت به شرح زیر هستند:

قطع کردن الکل به طور کامل.

مراقبت از رژیم غذاییتان.

اگر دیدید که غذاهای تحریک کننده جوش می خورید، ممکن است لازم باشد آن ها را به طور کامل رها کنید.

آکنه روی گونه های در زنان بالغ بسیار رایج است. عدم تعادل هورمونی و مشکلات ریهوی، قلب، طحال و معده، عوامل رایجی هستند که باعث آکنه در این منطقه می شوند.

برای حل مشکل این جوش ها:

ورزش روزانه برای تقویت ریه .

مرتبا بالش خود را عوض کنید .

انتخاب مواد شوینده هایپوآلرژیک.

برس آرایشی، محصولات و غیره را تغییر دهید و در صورت امکان از آرایش کامل اجتناب کنید.

از ضد آفتاب استفاده کنید.

از گذاشتن گوشی موبایل روی گونه ها خودداری کنید.

سلامتی خود را بررسی کنید.

به دندان پزشک مراجعه کنید تا ببینید آیا مشکل دهانی برایتان وجود دارد یا خیر.

از پر خوری اجتناب کنید.

زنان در دوران پریودی خود جوش های هورمونی، می زنند که به احتمال زیاد آکنه را در این منطقه وجود دارد.

برخی اوقات، قرص های کنترل بارداری می تواند به عدم تعادل هورمونی کمک کند.

در موارد دیگر، OCPs ممکن است باعث آکنه شود.

می توانید یک برند دیگر را انتخاب کنید و یا توقف دارو می تواند این نوع آکنه را تسکین دهد.
از روش های کنترل استرس برای تسکین PMS ( قبل از قاعدگی) استفاده کنید.

جوش در منطقه چانه و فک:

آکنه در این منطقه از صورت آکنه (به همراه رشد مو در زنان) عدم تعادل هورمونی را نشان می دهد.

استرس یکی دیگر از دلایل آکنه در این منطقه است مدیریت استرس از طریق تکنیک های تمدد اعصاب مانند گوش دادن به موسیقی، مدیتیشن و غیره مفید است.

شکم را با حرکت دایره ای به آرامی ماساژ دهید.

اسید چرب امگا ۳ را مصرف کنید. گردو، دانه کتان و ماهی چرب مثل ماهی آزاد بخورید.

شکر را کم کنید، و آرد تصفیه شده را به طور کامل جایگزین کنید.

چای گیاهی مانند نعناع، چای سبز و غیره بخورید.

جوش در منطقه گردن:

این منطقه می تواند نشان دهد که بدن شما سعی دارد با عفونت های باکتریایی مبارزه کند تا از بیماری پیش گیری کند پس برای درمان :

بدن خود را آرام کنید و نفس عمیق بکشید.

به آن زمان بدهید تا التیام یابد .

مقدار زیادی آب بنوشید.

موقعیت جوش در قسمت خط رشد مو:

جوش های روی پیشانی و یا جوش های پوست سر، یا جوش های فولیکولی مو.

علل: معمولاً از پاک کردن نامناسب و ناقص آرایش، حمام کم و یا استفاده از محصولات مراقبت از مو که منافذ را مسدود می کنند، ایجاد می شود.

موقعیت جوش باله های بینی:

علل: ظهور ناگهانی جوش های بزرگ و متورم در اینجا ممکن است با تغییراتی در سیستم تولید مثل یا تخمدان ها مرتبط باشد.

هم چنین جوش روی بینی مشکلات سیستم قلبی عروقی را نشان می دهد.

قلب ممکن است فاقد ویتامین B و پروتئین باشد.

شما به طور مداوم نگران هستید و خیلی کم حرکت می کنید.

پوست شما از کمبود مواد غذایی و گردش خون ضعیف رنج می برد.

موقعیت جوش لب:

علل: جوش روی لب ها یا شانه ها به معنی مشکلات سیستم گوارشی است.

آیا به علت سوهاضمه، قولنج کلیوی یا یبوست دارید؟

شما بسیار حساس و آسیب پذیر هستید.

موقعیت جوش پیشانی:

علل: چنین جوش بر روی پیشانی شما می تواند ناشی از یک سم باشد که معمولاً به هضم ضعیف و کمبود آب مربوط مشود.

پیشانی و یا بالا ابرو ها به این معنی است که روده ها دست و پا می زنند تا مسئولیت های خودرا انجام بدهند.


از بین بردن قرمزی جوش صورت

۱ – قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.

۲ – دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید.

سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.

۳ – قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.

۴ – قطره ضدقرمزی چشم هم می‌ تواند به شما کمک کند یعنی قطره‌ چشمی که برای کم کردن قرمزی چشم‌ها استفاده می‌شود.

اگر کرم ضدآکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد.

جوش صورت, انواع جوش صورت, درمان جوش صورت, علت جوش صورت چیست, جوش صورت نشانه چیست, از بین بردن قرمزی جوش صورت, درمان جوش صورت با طب سنتی, درمان جوش صورت با گلاب, خمیر دندان برای جوش صورت, عکس جوش صورت, آکنه, درمان آکنه

از بین بردن قرمزی جوش صورت

نکته :

مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید.

صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند.

روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید.

این روغن نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد و محصول استرالیا است.

روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود.

البته باید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری کنید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.


درمان جوش صورت با طب سنتی

لیلا شیربیگی متخصص طب سنتی درباره جوش اظهار داشت:

افرادی که پوست شان جوش می زند باید تدابیری را رعایت کنند که خود موجب از بین رفتن جوش می شود.

وی گفت: افرادی که صورتشان زیاد جوش می زند باید از پرخوری پرهیز کنند.

همچنین مصرف غذاهای ساده خود می تواند در کاهش جوش ها کمک کننده باشد.

جوش صورت, انواع جوش صورت, درمان جوش صورت, علت جوش صورت چیست, جوش صورت نشانه چیست, از بین بردن قرمزی جوش صورت, درمان جوش صورت با طب سنتی, درمان جوش صورت با گلاب, خمیر دندان برای جوش صورت, عکس جوش صورت, آکنه, درمان آکنه

درمان جوش صورت با طب سنتی

این متخصص طب سنتی ادامه داد:

این افراد بهتر است که رژیم غذایی استاندار را رعایت کنند به این ترتیب که صبح ناشتا از ترکیب نصف عرق کاسنی و شاتره +یک قاشق غذاخوری سکنجبین طبی + یک قاشق غذاخوری خاکشیر همراه با آب مخلوط کرده و مصرف شود که تیرگی پوست را کاهش می دهد.

سیب رنده شده را مستقیما بر روی جو ش ها بمالند و پس از خشک شدن نه تنها به از بین رفتن باکتری های موجود در جوش های چرکی کمک می کند، بلکه جوش ها را خشک می کند.

شیربیگی اضافه کرد:

صبحانه مربای سیب یا مربای به یا بلنگ بدون شیرابه همراه با کره محلی با نان برشته بدون چای مصرف کنند.

در وعده ناهار نیز سعی کنند ته چین گوشت یا مرغ یا زرشک پلو با مرغ یا هویج پلو همراه با کمی زیره مصرف کنند و این رژیم را ۳ تا ۶ ماه رعایت کنند و همراه با غذای خود آب یا سالاد یا ماست مصرف نکنند البته برنج حتماً باید آبکش شود.

وی گفت: بعد از ۲ هفته ابتدا جوش ها بیرون می ریزد یعنی ممکن است تعداد جوش های صورت بیشتر شود که این نشانه خوبی است ولی بعد از ۲ هفته دیگر جوش ها خوب می شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد:

زنانی که زیاد جوش می زنند باید عادت ماهانه خود را منظم کنند.

افرادی که یک دوره قاعدگی طبیعی یعنی هر ۲۸ روز یک بار به مدت ۷ روز قاعده می شوند، بسیار خوب است و نشانه سلامت رحم است.


درمان جوش صورت با گلاب

درمان جوش صورت با گلاب یک روش خانگی مؤثر می‌باشد.

گلاب دارای اثرات ضدعفونی‌کننده و ضد میکروبی است که آن را به یک عنصر ضد آکنه مؤثر تبدیل می‌کند.

گلاب نه‌تنها به حذف باکتری‌های مولد آکنه کمک می‌کند، بلکه به بهبود زخم‌ها و پاک کردن پوست شما نیز کمک می‌کند.

درمان جوش صورت با گلاب، بر خلاف بسیاری از درمان‌های موضعی آکنه ، اثرات ملایمی بر پوست شما دارد.

جوش صورت, انواع جوش صورت, درمان جوش صورت, علت جوش صورت چیست, جوش صورت نشانه چیست, از بین بردن قرمزی جوش صورت, درمان جوش صورت با طب سنتی, درمان جوش صورت با گلاب, خمیر دندان برای جوش صورت, عکس جوش صورت, آکنه, درمان آکنه

درمان جوش صورت با گلاب

به این معنا که هنگام استفاده از این روش درمانی حتی در پوست‌های حساس، هیچ تحریکی ایجاد نمی‌شود.

علاوه بر این، گلاب دارای اثر خنک‌کننده است که باعث تسکین قرمزی و حساسیت پوست می‌شود.

مواردی که گفتیم تنها مزایای درمان جوش صورت با گلاب نیستند؛ چرا که گلاب به بسته شدن منافذ پوست کمک می‌کند و یا سایز منافذ را کاهش می‌دهد و چربی پوست را نیز کنترل می‌کند.

به چه چیزهایی نیاز دارید؟

  • گلاب خالص
  • بطری اسپری
  • پاک کننده صورت
  • مرطوب کننده غیر آرایشی
  • یک دستمال لطیف

زمان لازم برای انجام این روش:

حدود ۲ دقیقه

روش کار:

صورت خود را با پاک کننده صورت تمیز کنید و به آرامی خشک کنید.

یک بطری اسپری را از گلاب خالص پر کنید.

گلاب را روی صورتتان اسپری کنید.

۲۰ ثانیه صبر کنید و سپس با یک دستمال لطیف خشک کنید (بهتر است اجازه دهید خودش خشک شود).

پوست خود را با یک مرطوب کننده غیر آرایشی مرطوب کنید.

چند بار در روز این کار را انجام دهیم؟

۳-۴ بار در روز

چرا این روش درمان جوش صورت با گلاب مؤثر است؟

گلاب دارای اثرات ضد باکتریایی عالی و تعادل اسیدی پوست را حفظ می‌کند.

همچنین از چربی بیش از حد پوست جلوگیری می‌کند و تجمع چرک در منافذ را کاهش می دهد. در کل این روش به درمان جوش صورت کمک می‌کند.


خمیر دندان برای جوش صورت

خمیر دندان جوش رو خفه میکنه، ولی باید درست ازش استفاده کنین.

بیشتر از یه راه برای انجام این کار وجود داره.

بیاین ببیینم چطوری از خمیردندان و موادی که در خونه وجود داره میتونین جوش رو از بین ببرین.

برای درمان جوش خمیردندان فانتزی نخرین، فقط نیاز به خمیر دندانی دارین که تروکلوسان داشته باشه که اساسا جوش رو خشک و اندازشون رو کوچک و در نهایت اونو از بین میبره.

خمیر دندان فانتزی ممکنه مواد تشکیل دهنده ای داشته باشه که برای پوست مفید نیستن.

جوش صورت, انواع جوش صورت, درمان جوش صورت, علت جوش صورت چیست, جوش صورت نشانه چیست, از بین بردن قرمزی جوش صورت, درمان جوش صورت با طب سنتی, درمان جوش صورت با گلاب, خمیر دندان برای جوش صورت, عکس جوش صورت, آکنه, درمان آکنه

خمیر دندان برای جوش صورت

خمیر دندان با جوش شیرین قرمزی جوش رو کم میکنه

جوش شیرین برای خواص ضدالتهابیش شناخته شدست.

بنابراین قرمزی و تورم رو تا حد زیادی کم میکنه.

خمیر دندان تریکلوسان داره و جوش رو خشک و اندازشو کوچیک میکنه.

ترکیب این دو اثر شگفت انگیزی روی پوست داره. به سادگی یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و مقداری خمیر دندان رو مخلوط کنین، دو دقیقه این کارو انجام بدین تا یه دست بشه.

ابتدا صورتتون رو با آب سرد بشویین و ترجیحا برای استفاده از اون روی جاهای آسیب دیدتون از دستکش یا اسفنج استفاده کنین.

اجازه بدین خمیر حدود نیم ساعت روی پوستتون بمونه یا بذارین یک شب بمونه، اگه فکر میکنین پوستتون تواناییشو داره.

صورتتون رو با آب سرد بشویین.

به دنبال اون از مرطوب کننده ای که برای پوستتون مناسبه استفاده کنین.

اگه این ترکیب باعث تحریک بشه، ژل آلوئه ورا میتونه پوستتون رو تسکین بده. دو تا سه هفته این کار رو انجام بدین.

نمک و خمیر دندان برای برطرف کردن آکنه

مقدار کمی نمک و خمیر دندان رو داخل مخلوط کن به اندازه کافی ترکیب کنین.

اینو روی جای آسیب دیدتون قرار بدین.

از این ترکیب، مثل یه اسکراب اطراف جوش استفاده کنین.

برای چند دقیقه انجام بدین و بعد با آب سرد بشویین.

به دنبال اون از یه مرطوب کننده استفاده کنین.

همونطور که میدونین، نمک به حفظ تعادل PH پوستتون کمک میکنه.

آکنه رو عمیقا پاک میکنه، چربی رو حذف میکنه و منافذ مسدود شده رو باز میکنه.

علاوه بر اینها، یه ضد باکتری قویه که برای درمان آکنه مورد نیازه.

ترکیبش با خمیر دندان و قرار دادن هر روز اون روی جوش ها یه روش مفید برای پاک کردن آکنه ست.

در مدت زمان کمی فایده این کار رو میبینین.

لیمو و خمیر دندان برای خشک شدن جوش

فواید آب لیمو بی حد و اندازست.

برای هرمشکل بهداشتی که باهاش روبه رو میشیم مفیده.

علاوه بر داشتن خواص مرکبات، لیمو رطوبت دهندست و به خشک شدن جوش کمک میکنه.

این برای همه نوع پوستی مفیده و میشه برای جوش های بدن هم ازش استفاده کنین.

ممکنه در طول انجام دادن این کار احساس سوزش کمی داشته باشین، ولی اگه بیش از حد و غیر قابل تحمل شد، اونو بشویین و روش های امن دیگه ای رو جایگزین کنین.

صورتتون رو با یه شستشو دهده صورت بشویین.

یه توپ پنبه رو در یک قاشق غذاخوری آب لیمو خیس کنین و بعد مقداری خمیر دندان روی اون بزنین.

یا میتونین لیمو برش خورده رو در خمیر دندان بزنین و اونو رو روی جاهای آسیب دیدتون قرار بدین.

بذارین نیم ساعت بمونه یا اگه پوستتون تواناییشو داره برای تاثیر بیشتر بذارین یک شب بمونه.

با آب سرد بشویین و برای تکمیل روند از یه مرطوب کننده استفاده کنین.

هر موقع یه جوش جدید در بدنتون دیدین، برای دو تا سه روز پشت سر هم این کار رو انجام بدین.

یخ با خمیر دندان برای کوچک شدن جوش

چند قطعه یخ رو در یه پارچه یا حوله کوچک قرار بدین و اونو ببندین.

مقداری خمیر دندان روی جوش بزنین و یخ رو بر روی اون بمالین. بسته رو ده تا پانزده دقیقه نگه دارین.

صورتتون رو با آب سرد بشویین و اونو مرطوب کنین.

آکنه پوست معمولا با مقدار زیادی تحریک و سوزش ایجاد میشه.

روزایی که در معرض خورشید قرار گرفتین، قرمزی صورتتتون با متورم شدن جوش زیاد میشه و باعث بدتر شدن اون میشه.

برای تسکین پوستتون، به یه خنک کننده نیاز دارین که جوش رو خشک و اندازشو کوچک بکنه.

این دقیقا همون اثریه که یخ و خمیر دندان روی پوستتون میذاره .امتحانش کنین، قطعا بر روی آکنه تاثیر شگفت انگیزی داره.

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments