طرح ترافیک ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴: ثبت نام، طرح زوج و فرد و آلودگی هوا 🚦 جدیدترین اخبار

اجتماعی 🔥 , حمل و نقل و راه ها 🔥 ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ بدون دیدگاه

طرح ترافیک و طرح آلودگی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴، تردد و جریمه پلاک زوج و فرد 🚦 آخرین اخبار

طرح ترافیک ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ : در این مطلب از بخش اخبار اجتماعی وب سایت نایریکا به طرح ترافیک ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴, طرح ترافیک جدید, محدوده طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳, ساعت طرح ترافیک ۱۴۰۳ پنجشنبه, طرح ترافیک روزانه, طرح زوج و فرد از درب منزل تهران امروز, جریمه تردد در طرح آلودگی هوا ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴, محدوده آلودگی هوا تهران, محدوده طرح آلودگی هوا تهران, ساعت طرح آلودگی هوا امروز می پردازیم.

این مطلب با جدیدترین اخبار طرح جدید ترافیک به روز می شود.

با ما همراه باشید.

طرح ترافیک ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴, ساعت طرح ترافیک جدید, محدوده طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴, طرح ترافیک پنجشنبه و روزانه,  طرح زوج و فرد از درب منزل تهران امروز, جریمه تردد در محدوده طرح آلودگی هوا, محدوده آلودگی هوا تهران, ساعت طرح آلودگی هوا امروز, جریمه طرح آلودگی هوا ۱۴۰۳

طرح ترافیک ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴, ساعت طرح ترافیک جدید, محدوده طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴, طرح ترافیک پنجشنبه و روزانه, طرح زوج و فرد از درب منزل تهران امروز, جریمه تردد در محدوده طرح آلودگی هوا, محدوده آلودگی هوا تهران, ساعت طرح آلودگی هوا امروز, جریمه طرح آلودگی هوا ۱۴۰۳

آغاز ثبت‌نام طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاران

۱۴۰۲/۱۲/۱۵

ثبت‌نام خبرنگاران برای دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و دریافت کارت بلیت ویژه مترو و اتوبوس از امروز آغاز شده و تا ۳۱ فروردین ادامه خواهد داشت.


طرح زوج و فرد به خیابان‌های کرج رسید

۱۴۰۲/۱۲/۱۵

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز: با توجه به افزایش حضور شهروندان به ویژه در خیابان‌های منتهی به مراکز خرید و به تبع آن ازدحام و افزایش حجم ترافیک در ایام پایانی سال، از امروز به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۱ طرح زوج و فرد اجرا خواهد شد.


بهای پایه طرح ترافیک ۷۵ هزار تومان می‌شود

۱۴۰۲/۱۲/۸

رئیس سازمان حمل و نقل شهردار تهران گفت: فرمانداری با رقم ۱۰۰ هزار تومان مبلغ طرح ترافیک مخالفت کرده و این در حالی است که ما از جهت بازدارندگی این عدد را در نظر گرفتیم که برای تأمین نظر فرمانداری عدد به ۷۵ هزار تومان می‌رسد.


نرخ پایه طرح ترافیک ۱۰۰ هزار تومان

۱۴۰۲/۱۱/۱۵

نرخ عوارض ورود به طرح‌های ترافیکی پایتخت در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز یکشنبه، شورای اسلامی شهر مطرح و به تصویب رسید.


تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک در سال ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۱۱/۱۴

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آخوندی در دویست و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهرداری تهران در خصوص تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و تقاضای سفر در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه مباحث مفصلی در زمینه عوارض طرح ترافیک در کمیسیون مطرح شد، اظهار کرد: نظر مشترک کمیسیون بر این بود که هزینه پایه ورود وسایل نقلیه به محدوده‌های طرح ترافیک در هر روز ۱۰۰ هزار تومان باشد اما سه ضریب نیز داشته باشد.

وی با اعلام اینکه بر اساس جدول ضرایب مربوط به آلایندگی وسایل نقلیه، ضریب برای خودروهای هیبریدی و برقی صفر است، یادآور شد: وسایل نقلیه دارای معاینه فنی برتر تهران ضریب ۰.۸، وسایل دارای معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی تهران بر اساس دسترسی لازم به سامانه سیمفا، وسایل نقلیه دارای معاینه فنی معتبر ۱، وسایل نقلیه با عمر بیش از ۲۰ سال ۱.۲ است.

آخوندی با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری تهران ۷۳ هزار تومان بود، خاطرنشان کرد: پس از مباحث صورت گرفته در کمیسیون، این موضوع مطرح شد که شهرداری از طرح ترافیک به دنبال درآمد نیست و این طرح قرار است بازدارنده باشد.

وی افزود: رفت و برگشت افراد با تاکسی در طرح ترافیک کمتر از ۲۰۰ هزار تومان نخواهد بود و وقتی رقم کمتر برای طرح در نظر گرفته شود، افراد تشویق می‌شوند که با خودروهای خود در طرح تردد کنند و این شرایط را برای کسانی که با وسایل حمل و نقل عمومی نیز تردد می‌کنند، به دلیل ایجاد ترافیک ناشی از تردد خودروهای شخصی سخت‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای با عمر ۲۰ سال باید در طرح ترافیک ضریب ۱.۵ داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید از عمر ۱۰ سال به بعد از ضریب ۱.۱ آغاز کنیم و تا ۲۰ سال به ضریب ۱.۵ برسیم.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه خودروهای آژانس باید ۶۰ درصد هزینه طرح را بپردازند و پیشنهاد بنده این است که تخفیف برای این خودروها از ۴۰ به ۶۰ درصد برسد، یادآور شد: تخفیف به ساکنان محدوده طرح ترافیک ۵۰ درصد است و پیشنهاد می‌شود که به ۷۵ درصد برسد.

محسن بیات رئیس اداره املاک و حقوقی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه باید بر اساس نرخ تورم اقدام کنیم و اگر بر این اساس نباشد، مصوبه ما در هیئت تطبیق تأیید نخواهد شد، گفت: مصوبه ما مبنی بر ۳۵ درصد افزایش بود اما در کمیسیون مباحثی مطرح و ۱۰۰ هزار تومان به عنوان رقم پیشنهاد شد که اگر این رقم اعمال شود، بازدارندگی خواهد داشت.

وی افزود: رقم نهایی با اعمال ضرایب در نهایت ۱۸۵ هزار تومان خواهد بود و اگر بر اساس افزایش ۴۵ درصدی نرخ تورم باشد، این عدد کمتر از نرخ تورم خواهد بود.


عضو شورای شهر: گزینه‌های پیش‌رو برای تعیین نرخ طرح ترافیک؛ افزایش ۲۵ یا ۴۰ درصدی

۱۴۰۲/۱۱/۱۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از گزینه‌های پیش‌رو برای تعیین نرخ طرح ترافیک در سال آینده خبر داد و گفت: یکی از گزینه‌های پیش‌رو، افزایش نرخ طبق تورم سالانه است که معمولا حدود ۲۵ درصد می‌شود و دیگری افزایش ۴۰ درصدی نرخ طرح است.


فروش طرح ترافیک در روز دوشنبه ممنوع شد

۱۴۰۲/۱۱/۲

معاون استاندار تهران گفت: مجوز روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری در روز دوشنبه دوم بهمن ماه صادر نمی‌شود.


ممنوعیت صدور مجوز روزانه طرح ترافیک

۱۴۰۲/۱۰/۱۲

صدور مجوز روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری در روز چهار‌شنبه ۱۳ دی ماه ممنوع شد./تسنیم


صدور مجوزهای روزانه طرح ترافیک تا چهارشنبه

۱۴۰۲/۱۰/۱۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از لغو صدور مجوزهای روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری تهران  از فردا تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد./ایسنا


تهران/ فروش طرح ترافیک روزانه ممنوع شد

۱۴۰۲/۹/۲۷

معاون

هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران: طرح ترافیک روزانه فردا (سه شنبه ٢٨ آذر) ممنوع است.

پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد./ ایسنا


پلیس راهور پایتخت: ورود به محدوده زوج و فرد ۱۰۰ هزار تومان جریمه دارد

۱۴۰۲/۹/۱۲

معاون پلیس راهور تهران:

برابر مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا از امروز تا پایان روز چهارشنبه طرح زوج و فرد خودروها در محدوده کاهش آلودگی هوا انجام می شود و درصورتی که خودرویی غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک شود، دوربین‌ها تخلف را ثبت می کنند.

جریمه تردد براساس طرحی که تا چهارشنبه اجرا می‌شود، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان است.


تردد وسایل نقلیه با پلاک زوج در معابر تهران روز یکشنبه ممنوع است

۱۴۰۲/۹/۱۱

پلیس راهور پایتخت اعلام کرد که با توجه به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، تردد وسایل نقلیه با پلاک زوج در معابر تهران روز یکشنبه ممنوع است./ایرنا


طرح ترافیک جدید امسال اجرایی می شود؟

۱۴۰۲/۸/۲۷

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت : طرح فعلی آسیب‌های جدی به شهروندان وارد کرده که یکی از آسیب‌ها این بوده که ساکنان طرح ترافیک به دلیل اجرای این طرح مجبور به کوچ کردن محل زندگی خود شده‌اند و همین امر منجر به شب‌مردگی در این محدوده ها و مناطق شده است. علاوه بر این طرح فعلی باعث شده که قیمت املاک و دارایی‌ها در محدوده طرح و خارج از طرح متفاوت باشد.

آنچه مسلم است در چند ماه پایانی سال نمی‌توانیم این طرح را آماده کنیم چرا که تصویب این طرح باید فرآیند خودش را طی کند. این طرح باید در شورای ترافیک و در نهایت در شورای شهر تهران به تصویب برسد و علاوه بر این حتما باید شهروندان آموزش‌های لازم را در طرح ترافیک ببینند.

وی افزود: به همین جهت امکان اجرای طرح جدید ترافیک در سال جاری غیرممکن است هر چند انتظار داریم که شهرداری تهران طرح جدید را در سال جاری به شورا ارائه بدهد.

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments